Snimke

  • Posvećen plesu

    Mr. Gaga, red. Tomer Heymann

    Redatelj Tomer Heymann ispričao je priču o Ohadu Naharinu kroz njegova osobna sjećanja, intervjue bliskih suradnika, učitelja, čak i roditelja. Naharin se prisjeća djetinjstva i plesnih početaka u Batsheva Dance Company, odlaska u New York, školovanja, plesačkih i koreografskih dostignuća u Americi, te povratka u Izrael 1990. godine ...pročitajte cijeli tekst...
  • Moje najintenzivnije stvaralačko razdoblje

    Maja Bezjak o svojim baletnim filmovima Orfej (1969), Mora (1970), Ekstaze (1970), Impresije, maštanja (1971), Ljubavne teme (1972), Neobična priča (1973) i Točka vrenja (1974)

    Za sve svoje baletne filmove dobila sam velika priznanja i Vijence kao kompletna umjetnica, a razdoblje posvećeno baletnom filmu bilo je najbogatije i najintenzivnije razdoblje mog života. Mnogo sam toga naučila o filmu, o samoj sebi i mnogočemu što sam tokom života akumulirala, a tad se pokazalo kao neiscrpno vrelo mojih umjetničkih maštanja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Trajni spomenik Balerini

    Odiseja plesačice (Mia, a Dancer s Journey), red. Maria Ramas, Kate Johnson

    Zahvaljujući brojnim fotografijama i snimkama Mija ponovno pleše pred publikom kojoj postaje jasno zašto je bila velika. Njezini pokreti, način na koji je interpretirala svoje uloge, kako je vladala pozornicom – neponovljivi su i odjednom postaje jasno zašto je bila zvijezda svoga vremena i zašto moramo sačuvati sjećanje na nju
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pod pritiskom savršenstva

    Flesh and Bone, red. Moira Walley-Beckett

    Samo razumijevanjem kulturnih i povijesnih čimbenika koji su utjecali na razvoj baletne umjetnosti, njezine tehnike, estetike ali i načina podučavanja, možemo zakoračiti putem promjene i zato je važno uvrštavanje plesa u kurikulum za sve škole u Hrvatskoj, kako slika plesa koju stvaraju nove generacije ne bi bila samo ona ponuđena u masovnim medijima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Značajan iskorak za vidljivost plesne umjetnosti

    Ples, Treći program Hrvatske radiotelevizije

    Piše: Jelena Mihelčić
    Autorski tim programskih prekida Ples napravio je značajan iskorak koji ne samo da bilježi neke od danas aktualnih plesačkih osobnosti na produkcijski visokoj razini te pridonosi javnoj vidljivosti domaće plesne scene na originalan i umjetnički autentičan način, nego i zasigurno gradi temelje za neke buduće koreorežijske suradnje na domaćoj javnoj televiziji ...pročitajte cijeli tekst...
  • List koji odbija pasti

    Ples s Marijom (Dancing with Maria), red. Ivan Gergolet

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Iako se pitanje starenja i neumitna kraja života ovdje izravno oslovljava, Marija Fux o samoj sebi u jednom trenutku govori „kao o posljednjem listu koji odbija pasti“, Ples s Marijom nije film o gubitku moći. Upravo suprotno, film je to o nadahnuću i darežljivosti, o predanosti plesu kao mediju koji može motivirati i promijeniti životne putove ...pročitajte cijeli tekst...
  • Susret sa složenom mrežom

    Videoinstalacija Razmak između riječi je gdje se nalazim sada, autorica: Magdalena Pederin, Galerija SC-a, Zagreb, 23. siječnja – 7. veljače 2015.

    Piše: Jelena Mihelčić
    Nasumično kombiniranje videosnimaka, njihovog redosljeda i međusobnog odnosa, korepondira jednako nasumičnom trenutku ulaska i izlaska gledatelja iz prostora. Kreirana je složena mreža odnosa kakva ilustrira paralelni računalni mrežni sustav, paralelni svemir kroz kojeg svakodnevno navigiramo u razmaku između riječi
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Online arhiva kretanja

    Projekt Pokret dana Nomadske plesne akademije Hrvatska

    Piše: Jelena Mihelčić
    S obzirom da je smisao NDA CRO dijeljenje znanja između plesnih organizacija diljem Hrvatske s ciljem jačanja scene, Pokret dana na neki način širi polje tih znanja na cijelu plesnu zajednicu kao i vidljivost same organizacije i plesne umjetnosti u široj javnosti. Ideja za projekt nastala je na Hvaru u rujnu 2014. za vrijeme trajanja rezidencije NDA CRO ...pročitajte cijeli tekst...
  • Između medija, teorije i poezije

    Kik Melone: Amoroso, autorica: Silvia Marchig

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Kojem je segmentu plesne, kazališne, teorijske i filmske publike ovakav rad bitan? Rekla bih, onima koji, riječima Amorosa, vole „gledati i gledanjem tražiti, gledati kao su-čin, su-radnju, a ne gledanjem čekati događaj koji zadovoljava očekivanje“. Na polici hrvatske plesne produkcije Amoroso tako možemo svrstati pod Inter-medijska plesna teorija/poezija ...pročitajte cijeli tekst...
  • Melankolična filmska etida

    Collisions, red. Vladimir Končar, koreografija i izvedba Filipa Peraltinh

    Piše: Jelena Mihelčić
    U Collisions Končar surađuje s vrsnom portugalskom plesačicom Filipom Peraltinhom. U filmu se sudaraju mnoge suprotnosti: ideje realnosti i maštanja, fizičkog i emocionalnog, arhitekture i čovjeka... Vidimo scene plesačice koja putuje tramvajem s kojima se isprepleću njezine plesne intervencije u različitim ambijentima
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Projekt koji bi valjalo nastaviti

    Selekcija plesnih videa na domaćim festivalima Platforma.hr, Dani suvremenog plesa Varaždin i Karlovac Dance Festival

    Piše: Jelena Mihelčić
    Nela Sisarić napravila je nešto više od sat vremena dug presijek inozemnih i hrvatskih radova, a njezin putujući program Plesni film i video – novi filmski žanr vrijedna je inicijativa koju bi trebalo nastaviti svake godine, produbiti te proširiti na čim veći broj plesnih događanja u Hrvatskoj, a ne bi je bilo na odmet uvrstiti i u kurikulume edukativnih plesnih institucija ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zaposjednute tvornice

    Pokret, plesni film, koncpet i režija Tamara Bilankov

    Piše: Jelena Mihelčić
    Tamara Bilankov oko svojeg je jasnog i relevantnog koncepta i režije okupila kvalitetne izvođače, mimski, gestualno i plesno izražajne, zatim kameru koja fino kadrira i tijelo u širini, kao i detalj te dinamičnu i uigranu montažu s nenametljivim, atmosferičnim zvukom  
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tijelo i okolina

    Videoradovi Sivo i Plesati sa..., autorica Irma Omerzo

    Piše: Jelena Mihelčić
    Oba videa, posebice Plesati sa… na trenutke i suptilno prelaze u karikaturu i parodiju, iako se na prvi pogled bave formom odnosa tijela s njegovom okolinom. Riječ je o crticama koje bez obzira na opseg puno govore, a podsjećaju na širok multimedijalni interes Irme Omerzo koja je vješta koreografkinja ne samo na sceni nego i na filmu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kustosi pred kamerom

    Video instalacija Tvoj zadatak je odabrati, autorice: Tea Tupajić i Petra Zanki, Tvornica Jedinstvo, 25. – 27. lipnja 2012.

    Piše: Jelena Mihelčić
    Video instalacija se sastoji od devet ekrana, a na svakom ekranu vidi se istovrsni kadar samo snimljen s drugim protagonistom. TIm postupkom autorice izravno supostavljaju načine razmišljanja i metodologije pojedinih kustosa, pokušavajući barem djelomično razotkriti inače nevidljive sustave u čitavoj mašineriji proizvodnje umjetnosti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Profinjeni baletni maniri

    DVD balet: Teatro alla Scala, Milano: Petar Iljič Čajkovski, Labuđe jezero, kor. Vladimir Burmeister i Lav Ivanov, TDK Music; Boljšoj teatar, Moskva: Petar Iljič Čajkovski, Labuđe jezero, kor. Jurij Grigorovič, Arthaus Musik

    Piše: Andreja Jeličić
    U potrazi za novim, suvremenijim čitanjem Labuđeg jezera koreografi su uglavnom zadržavali osnovni okvir priče, okrećući se adaptacijama detalja libreta, koreografskog materijala, ali i izvornoj partituri Čajkovskog. To je slučaj i u DVD izdanjima dviju verzija Labuđeg jezera, koje ovdje prikazujemo
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Inventura vremena

    Polaganost / Slowliness, red. Vladimir Končar i Iva Pavičić

    Plesni su pokreti poetizirani, no njihova je ljepota i kvaliteta upitna zbog česte repeticije. S druge strane upravo ponavljanjem i ritualizacijom pokreta koreografkinja evocira davna vremena kada je čovjek ritualnim običajima dočekivao i ispraćao izmjenu godišnjih doba, koje danas gotovo u potpunosti ignoriramo
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kompleksnije od dječje bajke

    DVD balet: Boljšoj balet, Petar Iljič Čajkovski, Orašar, kor. Jurij Grigorovič, Arthaus Musik

    Piše: Andreja Jeličić
    U Grigorovičevu baletu uopće nema djece-plesača, što mu omogućava kreiranje složenih plesnih kombinacija u prvom činu koji, praktički lišen pantomime, postaje kontinuirana plesna cjelina i skladno prerasta u drugi čin. Iz njega je pak izbačena Vila Dražeja pa Maša i Orašar-Princ opet postaju glavni heroji baleta. Mašina djetinja zaljubljenost u Orašara tijekom baleta postupno prerasta u pravu romantičnu ljubav i Grigorovič taj proces vješto prikazuje – od suzdržanog dueta približavanja dvoje junaka, preko njihova putovanja kroz Valcer pahuljica, do veličanstvenog Grand pas de deuxa u završnoj sceni vjenčanja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nestalne slike prošlosti

    Reopening the Past, redateljica i koreografkinja Liliana Resnick, Cyclofilm, 2010.

    Piše: Jelena Mihelčić
    Filmom Reopening the Past Liliana Resnick postiže vrlo poetičnu sliku, kratak audiovizualni doživljaj koji odgovara jednom emotivnom stanju, stanju prisjećanja, preslagivanja prošlosti, traženju i gubljenju u blijedim nestalnim slikama. Medij plesnog filma ona koristi kao alat za neku vrstu poezije na filmu, koja ni ne trpi dulje trajanje
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dio baletne povijesti

    DVD balet: Boljšoj balet, Sergej Prokofjev, Romeo i Julija, kor. Jurij Grigorovič, Arthaus Musik

    Piše: Andreja Jeličić
    Kao cjelina, Grigorovičeva koreografski razvedena interpretacija priče strukturirana je filmično – po principu montaže. Bez literarnih uvoda i objašnjavajućih scena, slike, fokusirane na srž psihološke drame, nižu se i pretapaju kao kadrovi u filmu. Takav, dramski koncentrirani pristup radnji, u kojem su objašnjavajuće pantomimske međuscene izbačene, svakako je zanimljiv, njime se intenzivira iskustvo tragične ljubavi kao glavne potke baleta i ostavlja više prostora čistom plesu. Glavna zvijezda ove produkcije je sjajna Natalija Bessmertnova. Grigorovičeva supruga, inspiracija i dugogodišnja prima-balerina Boljšoj teatra ...pročitajte cijeli tekst...
  • Studija o preobrazbi

    film Transformance, autorica Nina Kurtela

    Piše: Jelena Mihelčić
    Transformance je svojevrsna mješavina intermedijalnog interesa autorice i u sebi sadrži elemente peformansa, vizualne i izvedbene umjetnosti. Transformance je nastao tako što je umjetnica nekoliko mjeseci snimala sebe u prostoru koji se u istom razdoblju prenamjenjivao. Gledamo identičan kadar, koji se iako formalno statičan, zapravo kreće ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dirljiva plesno-filmska priča

    Film Kiša (The Rain), red. Pontus Lidberg

    Piše: Jelena Mihelčić
    Lidberg oslikava poetiku privlačnosti, žudnje, povezanosti i sudbine paralelnom montažom suprotstavljajući tri para. Iznimnost je ovog filma izbor lokacija, scenografija u kojoj stalno kiši, bilo da se akteri nalaze na ulici, na livadi, u kafiću ili vlastitoj sobi. Kiša kao simbol sudbine, ali i plodnosti i spolnosti, poplavljuje svaku scenu, ispire svaku suzu, natapa odjeću ...pročitajte cijeli tekst...
  • Za sve je kriv Eros

    DVD balet: Kraljevski balet u Royal Opera House Covent Garden, Léo Delibes, Sylvia, kor. Frederick Ashton, Opus Arte, 2005.

    Piše: Andreja Jeličić
    Darcy Bussel, izuzetno omiljenu prvakinju Kraljevskog baleta, u naslovnoj ulozi, na početku je ideal samosvojne i samouvjerene, snažne i odvažne mlade žene koja uživa u vlastitoj snazi i slobodi. Za romantični balet ne baš tipična junakinja. No već u poznatom valse lente Sylvia doživljava prvu iz mnogih karakternih transformacija u baletu. Pred nama je odjednom drugačija mlada djevojka, ženstvena, gotovo nježna i umilna. Bussel ostaje uvjerljiva i dominira scenom, njezina je tehnika sigurna, raskošna, njezin šarm osvaja. Partner joj je sjajni Roberto Bolle, savršeno tempiranih podrški u kojima održava čistoću i sklad linija
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Balet je sánja…

    DVD balet: Teatro alla Scala, Milano, San ljetne noći (Sogno di una notte di mezza estate), kor. George Balanchine, glaz. Felix Mendelssohn Bartholdy

    Piše: Maja Đurinović
    Balet je podijeljen na dva posve različita čina, iako je u oba u prvom planu ljepota čistih linija tijela akademskog plesa i muzikalna geometrija scene. U prvom je odigrana cijela priča: dramaturški savršeno jasno, uz vrlo malo mimskih objašnjenja, i odlično povezana; zapleti se paralelno dešavaju i isprepliću na sceni, ali su zapravo spretan okvir za solo varijacije, duete i corps de ballet. Drugi dio je svadbeno slavlje, ali zapravo čista baletna svečanost, simetrični ornament ansambla i parada briljantnih solista (plesačice su sada odjevene u pačke), koji će nizom varijacija pas de deuxa pokazati virtuoznu vještinu figura, okreta i skokova ...pročitajte cijeli tekst...
  • U trendu dirty dancea

    DVD ples: The Car Man, koreograf Matthew Bourne

    Piše: Maja Đurinović
    Režija je sjajna tako da pri gledanju baleta nema dojma kazališne predstave, nego filmske koreodrame. Bourne u koreografskom postupku misli moderno, brzo, filmski, u planovima i brzoj izmjeni kadrova, pa se njegova djela nekako prirodno smještaju i odlično koriste mogućnosti drugog medija. Plesna drama je jasna u odnosima, tijeku i značenju, brza i energična u izvedbi, realna u kostimu, uvjerljiva i upečatljiva po krvi koja izbija iz rana, štrca, prlja i nevine, i obilježava krivce. No sve zajedno nije uspjelo napraviti otklon od Hollywooda, dići se na razinu više, dirnuti autorskim rješenjem, nego je ostalo zarobljeno filmskim obrascima ...pročitajte cijeli tekst...