Između izgovorenog i prešućenog

10. Queer Zagreb, 23. – 30. travnja 2012.: Donko Seko / La Compagnie, Correspondences (Dopisivanje), kor. Kettly Noël / Nelisiwe Xaba

  • Donko Seko / La Compagnie, Correspondences (Dopisivanje), kor. Kettly Noël / Nelisiwe XabaPredstava Correspondences (Dopisivanje), izvedena 23. travnja u Zagrebačkom plesnom centru, dobar je uvod u ovogodišnji izvedbeni program Queer Festivala. Taj plesno-kazališno-lutkarski performans potpisuju Kettly Nöel (Mali) i Nelisiwe Xaba (Južna Afrika), koje na šaljiv i senzualan način prikazuju svoj susret nakon dugog razdoblja dopisivanja i boravka na različitim krajevima svijeta. Plesačica, koreografkinja i aktivistkinja Kettly Nöel (rođena na Haitiju, živi u Maliju) zagrebačkoj se publici predstavila na 25. tjednu suvremenog plesa 2008. angažiranom solo predstavom Errance. Nelisiwe Xaba plesačica je i koreografkinja koja dolazi iz Južne Afrike, a u svom radu, kao i Nöel, progovara o socijalnim temama i položaju Afričke žene.

    Njihova pojavnost na sceni gotovo da zasjenjuje sve ostale elemente predstave. Pokretima i riječima uspostavljaju svoj odnos te se na samom početku predstavljaju s dva intimistička monologa, i dok Kettly u pokretu razvlači tijelo kroz prostor i pokazuje sadržaj svog ormara s velikim brojem ogledala, Nelisiwe na scenu stiže iz gledališta i s koferom u ruci dijeleći poljupce poznatim licima iz publike koje usput susreće.

    Donko Seko / La Compagnie, Correspondences (Dopisivanje), kor. Kettly Noël / Nelisiwe XabaAngažirano i drsko u potku izvedbe podmeću govore o monetarnom ustroju, o Africi – prodanom kontinentu, o suvremenosti koja zastranjuje u folklorni stereotip ili kulturni elitizam, kao i lutkarske kontemplacije o ženskoj prirodi, ali uvijek se ponovo vraćaju na vlastiti intimni odnos prepoznavanja, suprotstavljanja i prepuštanja. Razmeđa izgovorenog i prešućenog završava velikim crescendom u kojem se Kettly i Nelisiwe, uzdignute na platformi, tuširaju mlijekom, prepuštaju se glazbi i skliskom podu intimnog plesnog dueta, a potom na poklon izlaze orošene mlijekom koje im se cijedi niz tijelo.

    Ako je suditi po prvoj predstavi ovogodišnjeg, zadnjeg Queera, čeka nas još mnogo dobrih predstava.

    © Branka Cvjetičanin, PLESNA SCENA.hr, 25. travnja 2012.

kritike i eseji