Obla člankovitost

Objekt u Subjekt prelazi #kralježnica, kor. Nikolina Komljenović

  • Objekt u Subjekt prelazi # kralježnica, kor. Nikolina Komljenović

    Solo izvedba Objekt u Subjekt prelazi #kralježnica Nikoline Komljenović nastala je kao nastavak Taska 7 Nikoline Pristaš, programa Break-a-leg s festivala Platforma.hr te je razrađena kroz rezidencijalni program Zagrebačkog plesnog centra i Wiesen 55, Berlin. Sukladno osnovnoj ideji dramaturginje predstave Tene Bošnjaković, pozornost je usmjerena na kralježnicu plesačice koja ima i glavnu ulogu u predstavi. Nju percipiramo u raznim vidovima: kao skulpturalni element, kao pokretačicu kretanja, kao lančanicu koja drži tijelo na okupu...

    Pod snopovima briljantno oblikovanog svjetla Marina Frankole plesačica postupno napinje leđne mišiće i pretvara se u svojevrsnu skulpturu koja se pruža oku gledatelja iz različitih kutova. Predstava se odigrava u tišini ili okupana minimalno invazivnim zvukovima (Mijo Gladović) tako da se čitava koncentracija usmjerava na vizualni doživljaj. Sve se odigrava u statičnim, vrlo polaganim promjenama ili repetativnim valovima pokreta nakon kojih slijede razdoblja smirivanja te ponovnog fokusiranja na objekt promatranja. Neočekivani obrat u kome se plesačica ugrađuje horizontalno među zatvorene redove stolaca omogućava sagledavanje kralježnice u novom svjetlu. Valovi naslona potenciraju oblu člankovitost kralježaka i pretvaraju se u dizajnerski element. Zatim plesačica liježe na leđa u prostoru između gledatelja te miruje i kao da im ostavlja vrijeme da sami osjete dodir hladnog poda na vlastitim leđima.
    Objekt u Subjekt prelazi # kralježnica, kor. Nikolina Komljenović
    Kraj predstave sadrži poslasticu za gledatelje te je kao posebnost predstave umješno iskorištena Nikolinina spretnost u korištenju akrobacija na svili. No u skladu s minimalističkom likovnošću djela, svilu zamjenjuju tanke prozirne plastične niti koje poput slapa padaju u sredini pozornice a kretnje ne odskaču od pročišćene funkcionalnosti. I tako ponavljajući kretanje, polagano, usmjerenom pozornošću plesačica se penje te potpuno opuštenog tijela klizi duž niti dok ne završi kao beživotno, viseće, opušteno tijelo. Predstava je dosljedna u svojoj vizualnoj čistoći i smirenom tempu koji ni u jednom trenutku ne prelazi u dosadu.

    © Jasna Čižmek Tarbuk, PLESNA SCENA.hr, 26. studenoga 2015.

    Objekt u Subjekt prelazi #kralježnica
    koreografija i izvedba: Nikolina Komljenović / Marijana Radović / Sahara Surogat / Zuni / Vesna
    asistentica Sanja Gergorić, dramaturgija Tena Bošnjaković, glazba Mijo Gladović, dizajn svjetla Marino Frankola, kostimografija Sanja Gergorić i Nikolina Komljenović, dizajn plakata Tomislav Turković

kritike i eseji

najavljujemo...