Oda fizičkom tijelu

Zagrebačko kazalište mladih i Umjetnička organizacija 21:21: Anatomija mačke, kor. Ksenija Zec i Petra Hrašćanec

  • Zagrebačko kazalište mladih i Umjetnička organizacija 21:21: Anatomija mačke, kor. Ksenija Zec i Petra Hrašćanec

    Plesna predstava Anatomija mačke autorsko je djelo Ksenije Zec i Petre Hrašćanec, izvedena premijerno 21. travnja u ZKM-u u dvorani Polanec. Na predstavi se radilo četiri mjeseca, a uz izvođačicu sudjelovao je tim od desetak ljudi. Solo forma, prva i temeljna forma suvremenog plesa, očito je pravi medij plesnog izraza Petre Hrašćanec koja, sjetimo se, iza sebe ima respektabilnih šezdesetak izvedbi sola Love will tear us apart, rada koji koautorski potpisuje sa Sašom Božićem.

    Ulazak publike u dvoranu je istovremeno i ulazak u predstavu. Daleko u desnom kutu figura mačke koja čeka i pomno čupka šapicama mekanu podlogu privlači pažnju svojom postojanošću, mirnoćom, kao da je oduvijek tu. Fascinantno kretanje po prostoru skladnim i mačkastim lijenim gibanjem u kome je angažirano cijelo tijelo povremeno se prekida bez ikakvog nagovještaja naglim, eksplozivnim skokovima, doslovno „sa sve četiri noge u zrak“. Velik je raspon i bogatstvo kretnji proizašao iz bavljenja drugačijim tijelom. Uz minimalna vanjska sredstva svoju scensku prezentnost izvođačica postiže najzahtjevnijim scenskim sredstvom – stapanjem s likom kroz disciplinu tijela, kroz pomno analiziran pokret, anatomski logičan i isplesan.
    Zagrebačko kazalište mladih i Umjetnička organizacija 21:21: Anatomija mačke, kor. Ksenija Zec i Petra Hrašćanec
    Rezultat je specifična tehnika proizašla iz proučavanja anatomije životinja u sinergiji sa suvremenim plesnim tehnikama, prepuna tjelesnih konekcija, prisutnost off-balansa i suspenzije, čime se mijenja percepcija prostora i ostvaruje porast dinamike kretanja. Vizualno se dobiva dojam naglašene mogućnosti, pa čak i promjene strukture tijela plesača. Ako tome pridodamo prikazanu zadivljujuću tehničku spremnost, Anatomija mačke postaje oda fizičkom tijelu.

    Predstava je koncipirana od nekoliko segmenata u kojima se izmjenjuju razrađene sekvence uloge mačke i privatnost plesačice. Jednostavni i funkcionalni prelazi povezuju kretanje domaće životinje, koje se pretače u kretanje velikih grabežljivih zvijeri, s intimnim preokupacijama plesačice – njezinu misaonu, emocionalnu i značenjsku razinu tjelesne prisutnosti na sceni. Duhovita je ludistička promjena uloge kada se pravo krzno ne koristi očekivano kao ogrtač nego kao umiljata životinja koju baudelaireovski miluje privatna osoba netom izišla iz uloge mačke. Tjelesno pamćenje plesačice i ulasci u privatnost vraćaju gledatelje u stvarnost, da bi ih zatim ponovo vratili u svu raskoš fizikalnosti anatomije maznog ženskog tijela.
    Zagrebačko kazalište mladih i Umjetnička organizacija 21:21: Anatomija mačke, kor. Ksenija Zec i Petra HrašćanecZagrebačko kazalište mladih i Umjetnička organizacija 21:21: Anatomija mačke, kor. Ksenija Zec i Petra Hrašćanec
    Predstava je kompaktna, napeta, s neočekivanim rješenjima. Režijske dosjetke, a također i tjelesne, gusto ispisuju raskošan koreografski zapis obje autorice. Zanimljivo je koketiranje s prostorom koji je mračan, tajanstven, iskorišten do kraja. Prostor na horizontu dijelom skriven paravanom iz kojeg se izlazi sa svih strana i na sve moguće načine vođen neobičnim unutrašnjim ritmom, oličenje je karaktera protagonistice.

    Neobičan spoj otvorenosti, a istovremeno i suzdržanosti od komunikacije s publikom, beskrajna izloženost u solo-formi, tajnovitost i nepristajanje na kompromis, karakteristike su mačke kao životinjske vrste, ali i plesačice Petre Hrašćanec. Otvorena scena, crna kutija, crni kostim, donose zahtjevniji pristup oblikovanju svjetla. Iako su neke intervencije zanimljive i odgovaraju karakteru uloge tajanstvene i nepredvidljive mačke, povremeno je (a možda i zbog arhitekture prostora) svjetlo djelovalo kao radno i organski nepovezano s predstavom. Anatomija mačke je i vrlo atraktivna predstava koja intrigira i poziva na više od jednog gledanja.

    © Sanja Petrovski, PLESNA SCENA.hr, 9. svibnja 2016.
    Zagrebačko kazalište mladih i Umjetnička organizacija 21:21: Anatomija mačke, kor. Ksenija Zec i Petra Hrašćanec
    Anatomija mačke
    autorski projekt Ksenija Zec i Petra Hrašćanec
    premijera 21. travnja 2016.
    izvodi: Petra Hrašćanec
    šaptačica mačkama Leonida Kovač, glazba Nenad Sinkauz, Alen Sinkauz, kostim i scena Zdravka Ivandija Kirigin, oblikovanje svjetla Marino Frankola, oblikovanje zvuka Nenad Sinkauz, Alen Sinkauz, fotografija i video Sara Bernarda Moritz, grafičko oblikovanje Zrinka Horvat, producent za 21:21 Danijel Popović

Piše:

Sanja
Petrovski

kritike i eseji

najavljujemo...