Svježina muške energije

For Four, kor. Ognjen Vučinić, Dvorana F22, Nova akademijska scena, Zagreb

  • For Four, kor. Ognjen Vučinić, foto: Karla Jurić

    U nedjelju 18. ožujka 2018. na Novoj akademijskoj sceni u Frankopanskoj 22 izvedena je plesna predstavu For Four koreografa Ognjena Vučinića. Riječ je o autorskom projektu koji je nastao na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu kao završni rad preddiplomskog studija producentice Sabrine Herak Smoković u sklopu kolegija Produkcija izvedbe. Uz Vučinića, četvoricu čine još Šimun Stankov student 3. godine, te Mate Jonjić i Endi Scrotter studenti 2. godine preddiplomskog studija Suvremenog plesa izvedbenog smjera na Odsjeku plesa.

    For Four, kor. Ognjen Vučinić, foto: Karla JurićDolaskom u prostor izvedbe ulazimo u intenzivan, gotovo iluzioni prostor svjetlosno kreiranih linija na podu koje se kreću i zrakasto šire prema gledalištu, a jedino što otkrivaju su zamagljene siluete izvođača. Tako postavljen početak kao da govori kako samim ulaskom u njihov prostor stavljamo VR naočale i pristajemo na virtualno kreiranu stvarnost plesačkih tijela. Stvaranju iluzije doprinose najviše svjetla koja prostor vizualno šire u horizontalnom smjeru, ali istovremeno kako se linije na podu kreću kao da se prostor publike okreće oko prostora izvedbe. Osvjetljavanje pozicija svakog plesača djeluje kao svojevrsno upoznavanje četvorice.

    Nakon upoznavanja izvođača upoznajemo i vokabular kretanja. Uspostavlja se linijska usmjerenost prvo svjetlosno pa onda svaki plesač počinje razvijati motive donje polovine tijela iniciran iz stopala. Plesači prolaze linijom te time definiraju stranice kvadrata – oblika koji djeluje kao predodređeni format izvedbe kroz cijelu predstavu.

    For Four, kor. Ognjen Vučinić, foto: Karla JurićVirtualna izvedba gradi se u nekoliko dijelova na način da je svaki dio nova, odnosno slijedeća razina igre motivima i prostornim odnosima. Na prvoj razini izvođači predstavljaju plesački materijal kao mini isječke dulje sekvence koja će tek biti otkrivena. Vidljivo je da su prostorni putovi svakog plesača određeni unaprijed što asocira na kretanje prostornim kodovima noseći plesne materijale u tijelu kroz cijelu izvedbu. Izvođači se svojim motivima kreću linijama – stranicama i dijagonalama kvadrata što također određuje i njihove susrete. Time se uspostavlja određena prostorno-geometrijska krutost koja pridonosi ideji kompjutorski generiranog scenarija koji simulira realno iskustvo gledanja.

    Dinamički razvoj postiže se uspostavljanjem različitih prostornih odnosa izvođača na način da se kroz predstavu izmjenjuju trenuci kretanja i trenuci mira. Kretanjem po kodovima izvođači djeluju kao oponenti raspršeni po prostoru. Mir donose frontalnom linijom, zajedničkim nalaženjem ispred publike – promatranjem publike kreiraju određeni energetski stav prije prelaska na novu razinu igre.

    Svjetlo i glazba žive kao zasebni mediji koji nose glavninu atmosfere – svjetlo podebljava format kvadrata i vizualno otvara prostore unutar prostora koji djeluju kao hodnici kojima virtualno šeće i publika. Kroz intrigantnu svježinu muške energije predstava For Four zasigurno je donijela rijedak doživljaj na domaćoj plesnoj sceni.

    © Tea Maršanić, PLESNA SCENA.hr, 28. ožujka 2018.

    For Four, kor. Ognjen Vučinić, foto: Karla JurićFor Four
    koreograf Ognjen Vučinić
    premijera 18. ožujka 2018.

    izvode: Endi Schrotter, Mate Jonjić, Ognjen Vučinić, Šimun Stankov
    dizajner svjetla Ivan Lušičić, kostimografkinja Paola Rilović, dizajner zvuka Luka Gamulin, redatelj trailera Lovro Mrđen, snimatelj trailera Matej Subotić, fotografkinja Karla Jurić, autorica vizualnog identiteta Sara Pavleković Preis, autorica teksta Ivana Vuković, producentica Sabrina Herak Smoković, mentor Darko Lukić

    Predstava je nastala u sklopu kolegija Produkcija izvedbe na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu
    U predstavi se koristi glazba Stereo Virus Kolektiva.

kritike i eseji

najavljujemo...