Festivali i gostovanja

  • Konzistentan selektorski odabir

    9. platforma mladih koreografa, Zagreb: Eeva Muilu, Sold out, Delgado-Fucsh, Manteau Long

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Scenom se redaju slike o rodnim, nacionalnim i plesačkim stereotipima, razvijene tako neočekivano i pomno, da su Marco Delagdo i Nadine Fucsh izmamili nekoliko aplauza na otvorenoj sceni. Potpuno dekadentni, zaljubljeni u svoju savršenost, ponudili su urnebesno duhovitu i oštru satiru, u odlično zaokruženoj i nepredvidivoj predstavi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pravi kazališni Lynch

    9. platforma mladih koreografa, Zagreb: Tainted, koncept i koreografija Sanja Tropp Früwald

    Piše: Jelena Mihelčić
    Najnovija koreografija Sanje Tropp Früwald potvrđuje njezinu zaokupljenost filmskim motivima i atmosferom, kao i sazrijevanje u autorskom smislu. Tainted nas uvlači u prostor prepun puknuća, pokazuje erupcije devijantnoga, mračnu stranu onoga što nam je obično servirano kroz svakodnevni javni odnos moći ...pročitajte cijeli tekst...
  • Riskantna dramaturgija odsutnosti

    9. platforma mladih koreografa, Zagreb: Trafik, Destinacija Trafik: Divljač

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Predstava je strukturirana od niza zasebnih performansa izvođača – autora, temeljenim na osobnim odgovorima na pitanje rubnih tjelesnih identiteta. U zajedničku je predstavu zaokružena sistemom slučajnih susreta, preplitanja i rezonancom atmosfere, te djeluje poput fantazmagorične alegorije koja odiše emocijom, paranojom i žudnjom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U kuhinji (ili Ona sama bira)

    9. platforma mladih koreografa, Zagreb: Kič'n'sol Nensi Lazić Ukrainczyk

    Piše: Jelena Mihelčić
    Predstava nas uvodi u unutarnji svijet žena u svakodnevnom kičastom kuhinjskom okružju. Sol je simbol transformacije, pročišćenja i plodnosti, pa Kič'n'sol ne treba gledati kao sarkastičnu kritiku ženskih uloga, već kao zanimljiv prikaz tjelesnih i duševnih transformacija i reakcija na žensku svakodnevicu, koju žena na kraju i sama može birati ...pročitajte cijeli tekst...
  • Suptilni queer

    Plesne predstave na Queer Zagreb, 1. do 10. listopada 2008.

    Piše: Jelena Mihelčić
    Kao plesač Jean Abreu posjeduje izrazitu mekoću, brzinu i kompaktnost kao i jaku izvođačku prisutnost i koncentraciju. Kroz tri koreografije Abreu postupno prelazi iz tradicije u suvremenost, pričajući vrlo intenzivnu, emotivnu priču o identitetu, traženju, putovanju, preko sukoba i kolebanja do složenih odnosa modernog čovjeka
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dadaistička intervencija u sunčano podne

    Improspekcije, Međunarodni susreti plesno-likovno-glazbeno-dramske improvizacije (20. do 28. rujna 2008.)

    Piše: Maja Đurinović
    Naizgled čista ludost, ali puno više ludizam – nepatvoren i – automatski, dječje direktan u radnjama, a opet sa šarmom ideje, vjere i dosljednosti. Gerila koja je na trenutak zauzela komadić grada, zalutali Babilonci koji se još uvijek i usprkos miješanju jezika, razumiju i uživaju u prkošenju taštom, glamuroznom Velikom bratu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nedokučivi prostori slobode

    Festival svjetskog kazališta: Another Sleepy Dusty Delta Day Jana Fabrea u izvedbi Ivane Jozić

    Piše: Maja Đurinović
    Another Sleepy Dusty Delta Day je predstava čvrste strukture, raste u obliku spirale iz niza naizgled nepovezanih radnji i stanja, koje se ponavljaju i nadograđuju da bi se na kraju zatvorila u zgusnutu cjelinu značenja i doživljaja. Isprepliću se dvije osnovne jezgre, pjesničke kule koje suptilno povezuje konkretni, tjelesni most izvedbe Ivane Jozić
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sinergija tjelesnosti, duhovnosti i prirode

    Zagrebi! Ekofestival, jezero Bundek, Zagreb: Vertigo Dance Company, Rađanje Feniksa, kor. Noa Wertheim

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Povezanost plesa i prirode koja prodire sa svih strana (pa i kroz plesače same), pomiče predstavu iz niza zgodnih sekvenci u proslavu unutarnje snage čovjeka kao preslike puno većeg organizma prirode. Oznojenih tijela na koje je se zalijepila zemlja oni naglašavaju kako se iz zemlje rađa život i njoj se, na kraju, i predaje
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pet dana plesnog polisa

    9. festival plesa i neverbalnog kazališta Svetvinčenat, 18–22. srpnja 2008.

    Piše: Maja Đurinović
    Nacija utopista u obećanoj zemlji plesa i pokreta, uz osnovne elemente bivanja i pratnju nezaobilaznog ćuka; različitih putovnica i jezika (riječi u neverbalnom teatru imaju nova, poetska značenja po zvuku i načinu izgovora, i svima nešto kazuju i znače), sličnih misli i zajedničkih privilegija. Može li to potrajati duže?
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mantrična snaga koreografije

    Bahok Akrama Khana na Eurokazu

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Ustrajavanjem na osobnostima i raznim tradicijama ljudi s kojima radi, Khan ističe svoje stalne teme– raseljenost i pripadnost. Svaki je plesač nositelji razlike – u jeziku, pokretu, ponašanju, sjećanju te definiciji doma. Kakofonija komunikacije te pokušaji pronalaženja zajedništva, tema je ove scenski moćne i emocionalno nabijene predstave ...pročitajte cijeli tekst...
  • Intuitivna smirenost

    Riječke ljetne noći: gostovanje Baleta SNG Maribor, Milko Lazar / Edward Clug, Prêt-à-porter

    Piše: Maja Đurinović
    Plesači razdvajaju klavire i osvajaju centralni prostor, a rast i razvoj sjajno postavljene i neprimjetno izvedene scenske dinamike kulminirat će rotacijom – trenutkom u kojem se sve, uključujući klavire i glazbenike koji sviraju, kreće, pleše, nakon čega slijedi postepeno smirenje: izlazak plesača, pijaniste, uz vidljiv jedino crni, prazni klavir, pokreta i zvuka ...pročitajte cijeli tekst...
  • Otpor kao otklon

    Nekoliko misli uz i poslije 25. Tjedna suvremenog plesa

    Piše: Maja Đurinović
    Mirna Žagar čini se prestrpljivom u svojoj vjeri i viziji Plesnog centra, no ima li drugog izbora? Nedostatak vlastitog prostora, kao početni problem, usporava sve akcije domaće plesne scene, otupljuje kreativne snage i kriterije. Domaći plesni umjetnici moraju se očistiti od tih nagomilanih frustracija i konačno posvetiti tijelima, struci i zanatu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Odgovor grčkom teatru

    25. tjedan suvremenog plesa: Ivana Müller While We Were Holding It Together

    Piše: Jelena Mihelčić
    Iako je izvedbeni materijal verbalno iznimno razveden i sugestivan, a fizički se u doslovnom smislu ništa ne događa, oduševljava  premoć tijela nad riječju, jer jednu rečenicu možemo percipirati na nekoliko načina, dok se bezbroj značenja nudi iz samo jednog položaja tijela. Pokret je prepušten publici kao energija oslobođena iz mirovanja na sceni ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dijalozi s kiborgom

    25. tjedan suvremenog plesa: Hiroaki Umeda, Gideon Obarzanek / Chunky Move, Jasmina Prolić

    Piše: Jelena Mihelčić
    Digitalna sfera kontinuirana je preokupacija umjetnika koji se bave tijelom pa su tako i produkcije s temom fuzije ljudskog pokreta i tehnologije bile česte i na 25. TSP. Iz primarne fascinacije tehnikom rijetko proizađe kreativna ideja sa zadovoljenim temeljnim komunikacijskim potrebama. Dio programa 25. TSP predstavio je neka takva stremljenja....pročitajte cijeli tekst...
  • Ekstremna artikulacija tijela

    25. tjedan suvremenog plesa: Wayne McGregor, Entity, Random Dance Company

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Entity izgleda kao da nije stvoren ljudskom nego nekom preciznijom i hladnijom, istovremeno koreografskom, matematičkom, prostornom i kinetičkom inteligencijom. Predstavu odlikuje minuciozna artikulacija tijela, apsolutna aktivacija prostora te potpuni sklad s glazbom. Tijelo je razrađeno do najsitnijih detalja ...pročitajte cijeli tekst...
  • U igri je sloboda

    25. tjedan suvremenog plesa: D.D. Dorvillier / Human Future Dance Corps, No Change or freedom is a psycho-kinetic skill

    Piše: Jelena Mihelčić
    Sloboda je u predstavi najprije realizirana na tjelesnom planu na način da je Dorvillier apsolutno proširila uobičajenu crnu kazališnu kutiju na cijeli prostor uokolo scene koji joj je dostupan u danom trenutku izvedbe. Riječ je o vrlo jednostavnom pogledu na scenski prostor kao prostor širokih mogućnosti koje doduše treba znati iskoristiti. Dorvillier je to uspjela ...pročitajte cijeli tekst...
  • Otpor Juliji

    25. tjedan suvremenog plesa: Jasmina Prolić, Julie(t)-Duet in absentia, Compagnie Jasmina

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Znakovit je naslov Julie(t)-duet u odsutnosti, u kojem se autorica referira na Romea i Juliju (glazba Prokofjevova baleta Romeo i Julija ishodište je projekta). U projektu kao da su se pomiješale dvije dramaturške linije, jedna apstraktno znanstvena, a druga narativna, emocionalna. Iz toga, kao pobjednik, iskače snažna i nekonvencionalna osobnost Jasmine Prolić ...pročitajte cijeli tekst...
  • Corpus Valenta

    25. tjedan suvremenog plesa: Žak Valenta, Utjelovljenje, produkcija TRAFIK

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Kao rezime dosadašnjeg putovanja plesnim kazalištem, pitanje koje Žak Valenta jednostavno i iskreno, u prvoj solo izvedbi u dvadesetogodišnjoj karijeri, kristalizira je – što sam ja, a što moje tijelo; drugim riječima - možemo li tijelom uopće komunicirati ili nam je smetnja, poput inertne materije koja nikad ne može pratiti brzinu, pokretljivost i lucidnost misli ...pročitajte cijeli tekst...
  • Poput optužujuće utvare

    25. tjedan suvremenog plesa: Kettly Noël, Errance

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Errance Kettly Noël predstava je nakon koje se ne govori niti spava, a u tijelu ostaje mučnina. Njezin nastup djeluje poput izravne optužbe, fotografije patnji nekih nama udaljenih ljudi za koju nam odgovornost nalaže da ju moramo vidjeti, ali zbog vlastitog ugodnijeg sna i očuvanja poretka u kojem živimo, radije ne bismo ...pročitajte cijeli tekst...
  • Osvježenje na domaćoj sceni

    25 tjedan suvremenog plesa: Andrea Gotovina, Plavi petak

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Plavi petak jedna je od onih predstava u kojima autori na pragu zrelosti, neopterećeni bilo čime drugim osim potrebom za vlastitim izrazom, zaista progovore iz sebe i donesu svježinu nove generacije. Ovoj ekipi ne nedostaje umijeća niti talenta, a uz malo sreće, puno podrške raznih struktura i te ponajviše osobne snage, sigurno ćemo ih i dalje pratiti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Za početak: Hylton, Léveillé i Umeda

    25. tjedan suvremenog plesa

    Piše: Maja Đurinović
    Zanimljiv je nastup odnosno pristup japanskog plesača, koreografa i likovnog umjetnika Hiroakija Umede. Umeda pleše nešto što prepoznatljivim korijenima u poppingu i lockingu, ali od repeticije savršeno kontroliranih trzaja mišića i minuciozno izrađenih impulsa, stvara i razvija zanimljiv sistem i vizualno atraktivnu formu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U Izraelu i dalje sniježi

    Kibbutz Contemporary Dance Company: Ekodoom, HNK u Zagrebu, 11. svibnja 2008.

    Piše: Maja Đurinović
    Sigurno nismo mogli prepoznati sva značenja slika koje su se dinamično mijenjale slažući angažirani kolaž, a možda i nisu sve najjasnije postavljene, tek očito je mehaničkoj masi suprotstavljen lik Pokahontas, ženstvene, ponosne crnke, same Prirode, željene i podatne, ali i napadane i iskorištene
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pod snježnom kupolom

    Ususret 25. Tjednu suvremenog plesa: Inbal Pinto Dance Company: Shaker, Zagrebačko kazalište mladih

    Piše: Maja Đurinović

    Inbal Pinto i Avshalom Pollak, autori Shakera, izmaštali su plesnu fantaziju iznimne poetičnosti i likovnosti, ostajući dosljedni u provedbi zadanog scenskog pomaka bivanja u snježnoj kugli i postupka pokretanja bijelih kuglica koje uvjerljivo i zamamno pršte scenom proizvodeći skoro taktilni osjet
    ...pročitajte cijeli tekst...

kritike i eseji