Suvremeni ples

  • Nove Kelkope

    Kelkope, Zagreb: Bile jednom… / Siluete kao moja..., kor. Maša Kolar-Zoran Marković, Igor Barberić

    Piše: Iva Nerina Sibila
    U razigranoj, preciznoj koreografskoj igri identitet vila sve je samo ne eteričan; vilinsko kolo zamijenjeno je teškim koracima pognutih leđa, gestika koja čini veliki segment koreografskog inventara gotovo je groteskna i nabijena metaforom. Vile se kreću u uzbudljivom plesu sastavljenom od vrhunaca pokreta, brzih poveznica i neočekivanih razvoja fraze ...pročitajte cijeli tekst...
  • Posebna kvaliteta pokreta

    Plesni ansambl Fronesis, Zagreb: More, kor. Jasna Čižmek Tarbuk (na Sceni Travno ZKL-a)

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Značajan je doseg predstave More vrlo lijepa kvaliteta pokreta koju koreografkinja uspijeva dobiti iz cijelog ansambla i to tijekom cijele predstave. Ta kvaliteta tečnog, organskog kretanja, s posebnom pažnjom na dovršenost pokreta, potpuno je sljubljena s ishodišnom temom. Na čisto tjelesnoj razini, ali i metaforičnoj ...pročitajte cijeli tekst...
  • Umjetnost između rubova značenja

    Treps – CeKaTe Trešnjevka: (Za)držati (se) (za), kor. Petra Zanki i Britte Wirthmüller

    Piše: Jelena Mihelčić
    (Za)držati (se) (za) je predstava koja pokušava proniknuti u prostor između pokreta i mirovanja, u proces započinjanja i u mikrosvijet koji nikada ne stoji, a kojeg je teško ili nemoguće percipirati. Pitamo se da li se nešto zbiva ili ne, da li smo to nešto vidjeli ili se varamo. Tijela izvođačica neprestano titraju te izviru iz mraka da bi u njemu ponovo nestala ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prisutnost zaboravljenih žena

    UPPU PULS, Zagreb i Gradsko kazalište Zorin dom, Karlovac: Excuse me, do you know where Marija Jurić Zagorka street is, autorica Katarina Đurđević

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Iz naslova je vidljiv autoričin specifičan pristup koji se izravnošću i gorkom ironijom približava aktivizmu. Katarina Đurđević ne okoliša u onome što želi reći i gradi svoju kazališnu poetiku oko načina da se njezin glas jasno i glasno čuje. Koreografska rješenje su funkcionalna, upečatljiva, komuniciraju izravno i omogućuju narativnu jasnoću
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uspješna teatralizacija breakdancea

    Scena Gorica, Velika Gorica: M Butterfly, kor. Vladimir Atomic Smud

    Piše: Jelena Mihelčić
    Riječ je o promišljenoj predstavi jednako zanimljivoj mlađoj i starijoj publici, koja uspijeva komunicirati jezikom breakdancea. Na suvremen način interpretiravši i približivši staru temu popularne Puccinijeve opere, Smud ilustrira sukob američke i japanske kulture gdje su američki mladići vješti breakeri, dok M Butterfly proizlazi iz harajuku subkulture ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kroz dvostruku opnu

    Zagrebački plesni centar: Moveranje, autorica Zrinka Šimičić

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Ples Moveranja zakriven je dvostrukom opnom; bijelim filterom tkanine koja od plesačica čini pokretne siluetu i njihovom komunikacijom prema unutra. Izloženost pogledu stišana je, kao i potencijal koreografije. Ono što je u Moveranju važno namjerno ostaje gledateljima nevidljivo, a dostupno tek kroz transfer izvođačke koncentracije ...pročitajte cijeli tekst...
  • (Ne)uhvaćeno

    Trap(p)ed, kor. Melita Spahić Bezjak (produkcija: Udruga profesionalnih plesnih umjetnika PULS, Zagreb; Melita Spahic Dance (MSD), London, Velika Britanija; Free Dance Karlovac)

    Piše: Maja Đurinović
    Predstava je ipak, i ne samo zbog mogućih prevelikih očekivanja, prilično razočarala. Mlada je plesačica ostavljena sama na milost i nemilost neosmišljene, možda točnije nedovršene koreografije. Osnovni dojam je površnost ili šlampava ležernost, odnosno čini se kao da je sve tek skicirano i na brzinu provedeno ...pročitajte cijeli tekst...
  • Inovativni produkcijski format

    Zagrebački plesni centar: Monster Tamer, kor. Stephanie Cumming, Mirjana Preis, Maja Delak, Gerzson Péter Kovács, produkcija Beyond Fronta

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Monster Tamer kao mala, mobilna i inovativna produkcija fokusirana na stvaralački proces i pokretanje novih mreža pogađa u središte nekih od vitalnih interesa međunarodne plesne scene. Pitanje je hoće li neki od ovih kratkih radova prerasti u cjelovečernje predstave i u ovom formatu, su-postavljeni jedan drugom u jednoj večeri, funkcioniraju zaista zanimljivo ...pročitajte cijeli tekst...
  • Alisa u nestajanju

    VRUM i dance_lab collective, Vanishing acts, kor. Petra Hrašćanec Herceg, Sanja Tropp Frühwald

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Koreografski rad Sanje Tropp Frühwald atmosferom podsjeća na Alisu u zemlji čudesa, jer izvođačica Petra Hrašćanec Herceg, zahvaljujući izvanrednoj tjelesnoj pojavi i snazi, kao da neprekidno ispada iz prostora u koji je postavljena. Čini se kao da u toj sobi nikada nije niti bila, kao da je došlo do greške, do fotografske duple ekspozicije iz dva vremena i prostora ...pročitajte cijeli tekst...
  • Televizijski show u kazalištu

    Zagrebački plesni ansambl: UTF-8, kor. Sahar Azimi

    Piše: Jelena Mihelčić
    Rad s izraelskim koreografom Saharom Azimijem dao je kvalitnim plesačima novu energiju i uz njega su uspjeli prodrijeti do drukčijeg plesnog pokreta od onoga kojeg smo od njih navikli gledati. Koreografske su sekvence apsolutno uvježbane i često savršene u svojoj virtuoznosti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Doživljaji iz katakombi

    Plesne predstave na festivalu Zadar snova 2009.

    Piše: Maja Đurinović
    Sanja Petrovski i kostimografkinja Marija Šarić Ban poigravaju se motivima izvlačeći iz staretinarnice barokne poze; plesačice su na trenutak lutke u krinolini da bi potom krenule u energiju suvremenog pokreta. Točno u nemiru oblika i slika, scenski znakovito u detaljima, Rock the Baroque načinje puno tema da bi na kraju ostao dojmljiviji u likovnosti pokreta i slike ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kada je početak početak kraja

    Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula: The Most Together We´ve Ever Been / Zajedno², kor. Matija Ferlin i Ame Henderson

    Predstava u formi audicije ili revije predstavlja sezonske modele za početke. Nema produbljivanja ni priče ni odnosa, no to ne znači da gledatelj nije uvučen u promišljanje o počecima te sukladno tome i krajevima. Dramaturgija je ostvarena samim odabirom nizanja početaka, a sukladno nepostojanju jedinstvenog početka, nema niti jedinstvenog kraja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iskaznica zadarske plesne scene

    Monoplay – večer solo nastupa zadarske nezavisne scene

    Piše: Mario Županović
    Monoplay je predstavio šest autorica i izvođačica različitih pristupa suvremenom plesu. Takav format izvedbe pokazuje i trenutno stanje i napredovanje uključenih protagonista. U posljednje vrijeme raduje povratak i dolazak nekolicine koreografa i plesača čime se, čini se, ipak aktualiziraju mogućnosti stvaranja prave plesne scene
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Poetičan spoj dvaju klasika

    Vipassana, vidjeti stvari kakvima one uistinu jesu, kor. Maja Drobac, Velika Gorica

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Maja Drobac je u Vipassani ušla u vrlo zahtjevno područje eksplicitnog progovaranja o temeljnim temama postojana, koje je, iskrenom predanošću i izravnim pristupom, uspjela postaviti na scenu poetično i zanimljivo. U spoju medija na sceni pratimo zaokruženu cjelinu lijepih i promišljenih scenskih slika
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Eksplozija plesačke energije

    Gradsko kazalište Sisak: BoNeT, kor. Leo Mujić, Maša Kolar i Zoran Marković

    Piše: Maja Đurinović
    Dobru vezu uzajamnog prepoznavanja Maša Kolar i Zoran Marković zaigrali su silno brzo, tehnički briljantno i beskrajno precizno u tijeku pokreta i sekvence u plesnoj minijaturi: Do you still feed the animal?, vrlo zahtjevnoj koreografiji Lea Mujića, mladog europskog koreografa koji se nedavno uspješno autorski predstavio u okviru Baletne večeri u HNK u Zagrebu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Priprema i edukacija

    Zadarski plesni ansambl: Show Show Show, kor. Stošija Zrinski

    Piše: Mario Županović
    Show Show Show je pokušaj oblikovanja heterogenog plesnog materijala u kojem je u koreografskom kontekstu naglasak na modernom baletu, jazz danceu s primjesom suvremenih tendencija. Plesne sekvence naglašavaju grupnu koreografiju lakšeg formata koja djeluje i kao poželjno scensko iskustvo za mlade i neafirmirane plesačice Plesnog studija ...pročitajte cijeli tekst...
  • Adagio u plavom

    Kik Melone, Zagreb: Ložač sunca, koncept i koreografija Silvia Marcig

    Uzaludnost metaforičkog loženja Sunca najizravnije je iskazana pred kraj predstave: plesačica izvodi polagani adagio na motivima klasičnog vokabulara, trgajući pritom vrećicu s plavom bojom koja joj se, poput pulsirajućih vena, razlijeva po vratu i rukama; tako i vizualno doživljavamo emotivni naboj kojeg umjetnik ulaže u svoje djelo
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Poniznost i igra

    Sudio za suvremeni ples u koprodukciji sa Scenom Gorica: Duh (sklon promijeni), autorica Maja Drobac, Dvorana Gorica

    Piše: Maja Đurinović
    Premda je riječ o većoj kazališnoj strukturi i gostovanju u ansamblu drugačijeg scenskog izraza, Maja Drobac sadržala je ono bitno: zaigrani duh i specifični plesni jezik u kojem se susreću i isprepliću Istok i Zapad, tradicija zapadnjačkog suvremenog i indijskog klasičnog plesa, u smislu tehnike, glazbe i ritma ...pročitajte cijeli tekst...
  • Unutarnji svemir

    Human Error, kor. Marija Šćekić, Umjetnička organizacija Histeria Nova

    Piše: Jelena Mihelčić
    Human Error je po mnogočemu za autoricu karakteristična predstava jer osim što je na tragu istraživanja i razvijanja originalnih ideja integrirajući umjetnost i znanost, predstava sadrži i multimedijalnu komponentu također jedinstvenu na sceni jer je multimedija jednako iskorištena i kao fascinantna scenografska potpora, ali i samostalna, ravnopravna ideja ...pročitajte cijeli tekst...
  • U raskošnu ruhu

    Zadarski plesni ansambl: Pepeljuga, red. i kor. Sanja Petrovski

    Piše: Mario Županović
    Zadarska je Pepeljuga spoj kazališta, plesa, folklora i naglašene kostimografije koju, kao i sam koncept projekta potpisuje Marija Šarić Ban. Struktura bajke je u drugom planu dok se u prvi postavlja vizualnost koja razigranošću nadomiješta pripovijedanje. Sadržaj je stoga čitljiv i prepoznatljiv i najmlađim gledateljima kojima je i namijenjen ...pročitajte cijeli tekst...
  • Crni balet na tragu Borisa Viana

    Teatar &TD (u koprodukciji s MBZ): Natalija Manojlović i Goran Tudor, Vodoinstalater, kor. Natalija Manojlović

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Natalija Manojlović uspješno vlada koreografskim, redateljskim i dramaturškim aspektima teatra pokreta. Pokret i gesta, dinamika i prostornost izlaze iz psiholoških karakteristika likova. Dinamično, duhovito i izuzetno spretno razrađena koreografija, gotovo filmski vodi priču i prenosi Vianovsku atmosferu apsurda, bizarnosti i nasilja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Most prema profesionalnoj sceni

    Produkcija Škole suvremenog plesa Ane Maletić i Transpozicija Jasmine Zagrajski Vukelić u Kazalištu Trešnja

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Izvođači su u Transpoziciji demonstrirali zavidno plesačko umijeće, kao i veliku ozbiljnost u pristupu izvedbi. Njih osmero potpuno su različiti, i to ne samo u plesnoj izvedbi, već i u načinima pristupa pokretu/plesu, što je uspjeh pedagoškog pristupa Škole koja, koliko se moglo vidjeti, odgaja plesače s osobnošću i vlastitim mišljenjem ...pročitajte cijeli tekst...
  • Labirintom ljudskog tijela

    Vizita, koreografkinja i autorica Irma Omerzo

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Osim pomaka prema ozračju laboratorija (ili bolnice), putanja Vizite daje osjećaj ulaska u u tijelo samo. Izvođači se na početku doimaju kao ljudska bića, a promjenom gledateljske vizure, odnosno udaljavanjem od izvođača i kaotičnom individualiziranom koreografijom poput Brownovog gibanja, kao da se smanjuju na veličinu mikroskopske čestice
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neka nova energija

    Studio za suvremeni ples, Sale, kor. Ksenija Zec

    Piše: Maja Đurinović
    Koreografkinja u suradnji s dramaturgom Sašom Božićem i autorom glazbe Damirom Šimunovićem, ali i svim izvođačima (ravnopravnim u smislu plesačkog i glumačkog angažmana, pokreta i teksta) stvara brzo i atraktivno tkanje u kojemu se isprepliću misli i asocijacije, akcije i reakcije, te imitacija kao stalni pokušaj sljedbe nekoga ili nečega ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pokret u osnovnim crtama

    llinkt! plesni projekt: Skica za pokret, autorica i izvođačica Ljiljana Zagorac

    Piše: Jelena Mihelčić
    Skice su svjedoci kreacije, neke poput onih da Vincijevih ili Degasovih smatraju se i umjetničkim djelima za sebe. Skica za pokret zanimljiva je ne samo jer rasvjetljava obično nevidljivo područje plesne umjetnosti, simplificiran susret impulsa, energije i njihove tjelesne manifestacije, nego i zato jer ukazuje na svu kompleksnost tijela
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U vlastitoj sobi

    SOLO., autorica i izvođačica Sonja Pregrad

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Sa samoćom i tijelom kao nečim što i jesam i nisam ja Sonja Pregrad suočava se kroz slijed plesnih improvizacija. Autorica i izvođačica predstavila se kao promišljena autorica, koja uspijeva osobni tjelesni izraz pomaknuti u višeslojni scenski doživljaj, a u određenim trenutcima, unatoč atmosferi težine i stanovite gorčine, postići i poetsku razinu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zabavni vrtlog

    Karusel – tamo gdje tu je, autori i izvođači: Darko Japelj i Silvia Marchig

    Piše: Jelena Mihelčić
    Premda je ovaj jasan, zabavan i spretno izgrađen vrtlog, prepun iluzija kojime nas autori izlažu, zapravo izvođačka svakodnevica, dakle mnoštvo identiteta u koje se oni uvijek iznova uvlače, ali se njima i osobno izlažu, cijeloj priči, kako bi bila do kraja zaokružena ipak nedostaje jače izražen stav ili odnos prema ponuđenoj temi
    ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji