Izvedbene umjetnosti

  • Potencijal suradnje među umjetnicima

    Zagrebački plesni centar: Plesna improvizacija s likovnim umjetnikom Duškom Šiblom, autori: Duško Šibl, Irma Omerzo & Bojan Gagić

    Piše: Jelena Mihelčić
    U trenutku kada Duško Šibl ustane i odlazi do štafelaja postavljenog u jednom kutu pozornice, plesači intenzivnije ispunjavaju prostor improvizirajući, a slikar odlučnim potezima kista kreće nizati jednu po jednu skicu. Nakon svake skice Šibl trga stranice bloka i kreće iznova. Skice ne samo što slijede linije tijela, nego prvenstveno njihovu energiju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bivanje kao takvo

    Kazalište slijepih i slabovidnih Novi život, Zagreb: Drago mi je što vas vidim, autorski projekt Ksenije Zec

    Piše: Maja Đurinović
    Nakon Nos vamos a ver, Drago mi je što vas vidim nova je predstava iste autorske i izvođačke ekipe koja nastavlja igru osobnih istraživanja, bavljenja trajanjem i supostojanjem uz druge, podjednako neambiciozne kolege na sceni. Sceni koja izgledom naglašava pripadnost medijski nezanimljivom i neuzbudljivom društvenom rubu, da ne kažemo kulturnom podzemlju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Svjetlosna pravila igre

    Udruga profesionalnih plesnih umjetnika PULS (u suradnji s 25. Muzičkim biennalom Zagreb): 0 IX III/XC-LX-XC, kor. Katarina Đurđević

    Piše: Jelena Mihelčić
    Postavljeni okvir izvedbe performansa implicira ograničenja koja na plesnu umjetnost postavlja kulturna politika, ali i na vrlo jednostavan način pokazuje mogućnosti prilagodbe ljudskog tijela na prostorna ograničenja, odnosno simbolički, mogućnosti prilagodbe čovjeka na nametnuta pravila i pronalaženje vlastitog mjesta pod suncem
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Misao voditeljica i dekorativna tijela

    Bad Co.: 1 siromašan i jedna 0, red. Goran Sergej Pristaš, Tomislav Medak

    Piše: Maja Đurinović
    Projekt 1 siromašan i jedna 0 pristupačan je i na neki način znanstveno popularan, nešto kao kazališni esej, no Bad Co. ostaje u karakterističnoj intelektualno ohlađenoj interpretaciji i strogoj podjeli funkcija i hijerarhiji uma i tek dekorativnog tijela. Izbjegavajući emotivno i osjetilno, sugerira intelektualno povezivanje prezentiranog materijala ...pročitajte cijeli tekst...

kritike i eseji