Suvremeni ples

  • Kako je mladiću pala sjekira u med

    Udruga profesionalnih plesnih umjetnika PULS i Centar mladih Ribnjak, Zagreb: Tko mi je uzeo žvaku iz pepeljare?!, autori Ana-Maria Bogdanović i Bruno Isaković

    Piše: Maja Đurinović
    Ana-Maria Bogdanović i Bruno Isaković su učiteljica i učenik koji tijekom predstave mijenjaju odnos i pozicije. To uvlačenje (mjestimice i lukavo navlačenje na slatko!) nije jednostavno, mukotrpno je to ovladavanje sobom, pretvaranje iskonskog, divljeg u kultivirano, harmonično, svjesno  Uuvučen u čarobni svijet umjetnosti on dobiva scenski prostor ...pročitajte cijeli tekst...
  • Susret u imaginarnom trokutu

    BADco., Zagreb: Točka sabiranja, kor. Ana Kreitmeyer i Zrinka Užbinec, Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb

    Piše: Jelena Mihelčić
    U desetoj obljetnici grupe autora koji se s plesnom publikom nisu uvijek nalazili u zajedničkoj točki, jer uvijek su izrazito drugačiji, a svega se što je drugačije bojimo. I upravo je, smatram, konačno i dosegnuta ta Točka sabiranja, kako i glasi naslov predstave. Obje izvođačice imaju vrhunsku tehniku, ali još važnije izniman senzibilitet jedna za drugu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Igra na sigurno

    Zagrebački plesni centar: Duo Trio, kor. Rina Kotur

    Piše: Jelena Mihelčić
    I premda bismo obje minijature mogli okarakterizirati kao školski i sigurno, ali nesumnjivo vješto složene koreografije sa zadatkom varijacija na temu, jedino njihova jukstapozicija odaje svojevrsni autorski pečat. Kotur ništa ne tvrdi, ništa ne ispituje, ne bavi se ničim posebno, nego pred publiku stavlja dva kontrastna plesna komada, pa tko što voli ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zaslužena dominacija Nastupa

    U povodu dodjele nagrada Hrvatskog glumišta za suvremeni ples

    Piše: Andreja Jeličić
    Nastup, njegov autor i jedna od izvođačica dobili su priznanje struke u dobroj konkurenciji koja je, s obzirom na broj predstava izvedenih u posljednje dvije godine, mogla brojčano biti i veća, pa ovogodišnji žiri apelira na producente i autore da revnije prijavljuju svoje predstave. To ima smisla i takva je vidljivost u javnosti bitna ...pročitajte cijeli tekst...
  • Čovjek koji voli plesati

    Plesni studio Liberdance, Zagreb: Session za jednog Stand up plesača, kor. Rajko Pavlić

    Piše: Maja Đurinović
    Kako više puta tijekom izvedbe priznaje Pavlić silno voli plesati. I voli da ga gledaju kad pleše, želi komunicirati sa publikom, ali više prokomentirati nego isprovocirati, i zato je našao stand up kao idealnu formu izvedbe u kojoj ostaje razumljiv, duhovit, osoban i društveno angažiran, i pomalo ciničan, a može plesati onako kako želi i kako osjeća
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Krhotine različitih cjelina

    Atelier NaIva, Zagreb: Ricochet, kor. Iva Višak i Raščlamba, kor. Ivana Miletić Piškor i izvođači

    Piše: Maja Đurinović
    U Raščlambi Ivana Miletić Piškor čisto i u asketskom duhu otkrivenog tijela, koreografiju gradi isključivo plesačkim prisustvom i njihovom artikulacijom pokreta. Iako ohlađeni i distancirani od sadržaja, odnosno koncentrirani samo na formu, plesači tijekom raščlanjivanja pokreta i sekvenca odaju osobne kvalitete
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Biti kao jedno

    OOUR & Udruga Dlan: Par, autori: Sandra Banić Naumovski, Angel Naumovski

    Piše: Jelena Mihelčić
    Izvedbeno je vrijeme usporeno trajanjima i ponavljanjima radnji, poput beskrajnog poljupca, dugog puzanja po tlu, kontinuiranog ritmičnog poskakivanja. Kontakti u kojima izvođači jedan drugoga podržavaju iscrpljuju u svemogućim varijacijama. Par nije savršeni partnering dvoje virtuoznih plesača, to je priča o stvarnim osobama ispričana njihovim jezikom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Poezija u pokretu

    Zagrebački plesni centar: Ariel, kor. Irena Mikec

    Piše: Jelena Mihelčić
    Irena Mikec u Arielu se bavi istraživanjem povezanosti poetskog izraza riječi i pokreta, ali u obrnutom smjeru, pretvarajući tekst u pokret, a ono što je osobito zanimljivo jest potencijal pokreta koje stihovi Sylvie Plath posjeduju. Ariel zadovoljiti ljubitelje poezije , ali će sigurno zadovoljiti one koji u plesnom kazalištu traže emociju i atmosferu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prisno i nadahnjujuće

    KontAkt 1, autorice: Ana Kreitmeyer i Sandra Banic Naumovski

    Piše: Maja Đurinović
    Lagana glazba prati mekano (u čarapama) pažljivo kretanje izvođačica pri kojem trebaju i koriste uporište u tijelima gledatelja – koja postaju plesni podij: daju oslonac, osjećaju doticaj kao molbu za pomak i otvaranje prostora za novi izvođački korak. Sve je vrlo mirno, slow motion, ali u stalnoj promijeni slike, s dogovorenim koreografskim intervencijama ...pročitajte cijeli tekst...
  • Anis i čokolada

    Plesni art laboratorij i Centar Koraki, Rijeka: Dnevnik jednog putovanja, autorice Senka Baruška i Gordana Svetopetrić

    Piše: Tatjana Sandalj
    Svaki par sluša slijed pet različitih glazbenih ritmova, a u svakoj promjeni glazbe kušaju drugi okus (čokolada, čips od jabuke...) i mirišu drugu aromu (ružmarin, citrusi, anis…). Slijed je za sve isti, ali ne nastupa u istom trenutku kao kod pasivnog promatranja predstave, a asocijacije su maksimalno individualizirane ...pročitajte cijeli tekst...
  • Od svjetla do svjetionika

    Scena Gorica, Velika Gorica i Atelier Chorégraphique, Zagreb: Koliko je slana tvoja tama, kor. Mark Boldin

    Piše: Maja Đurinović
    Boldin ostaje veliki Dječak, uvijek s nekom dozom začuđenosti u prihvaćanju poziva, odnosno impulsa izvana. Od početne nage izloženosti i spore artikulacije udova kojom tijelo nalazi način dizanja, nekako slijedi svjetlo, i prima udarce, zaigra se poput lude,da bi završio u nježnom bljesku poput malog svjetionika ...pročitajte cijeli tekst...
  • Titranje u pikseliziranom sučelju

    Zagrebački plesni ansambl: Interface, kor. Snježana Abramović Milković

    Piše: Jelena Mihelčić
    Interface je, poput ostalih predstava ZPA, visokoestetizirana te do u detalje promišljena, tematski ne toliko zanimljiva i inovativna, koliko u provedbi i u koreografsko-izvođačkom umijeću iznimno vješta i virtuozna predstava. Plesači su nadahnuti stvarnim junacima računalnih igrica, pa se tako i kreću, borbeno, nabrijano i lišeno ikakve emocije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Koliko je suvremeni ples slobodan?

    Zoom festival, Rijeka, 30. kolovoza – 4. rujna 2010.: Poluinterpretacije ili Kako objasniti ples nemrtvom zecu, BADco., kor. Nikolina Pristaš

    Piše: Jelena Mihelčić
    Autorica se bavi potencijalom uvjeravanja u plesu. Tijelo izvođačice na neki je način zatočeno između teksta te objekata s kojima dolazi u doticaj, ali i publike koja po prirodi neprestano pokušava svemu tome nametnuti interpretaciju. Tijelo na kraju biva poraženo, postavljajući pitanje, koliko je zapravo u suvremenom plesu tijelo slobodno
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Plesne pruge

    40 godina Zagrebačkog plesnog ansambla

    Piše: Maja Đurinović
    Lela Gluhak Buneta, jedna od članica Studija za suvremeni ples, (koja se vrlo rano javlja i kao koreografkinja i kao plesna solistica u Studiju) 1970. izlazi iz Studija i osniva Zagrebački plesni ansambl. Četrdeseta obljetnica djelovanja, odnosno četrdeset godina prisutnosti na hrvatskoj plesnoj sceni, lijepi je jubilej i prilika za podsjećanja na početke ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zastrašujuće bolno

    The Morning After the Night Before, kor. Maša Kolar i Zoran Marković, produkcija: Gradsko kazaliste Sisak i Maša Kolar

    Piše: Maja Đurinović
    Maša Kolar i Zoran Marković sjajni su plesači i njihova tehnika, strast i energija plesanja uvijek plijene i proizvode užitak gledanja. Očito je da se njihova tijela poznaju i prepoznaju u svakom djeliću, dodiru i impulsu; u profinjenosti nijansi. Pokret između njih teče i prelijeva se bez ograničenja. Iznimna izvedba i emotivno angažirana predstava
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kelkope mogu i bolje

    Kelkope, www.justdance.com(e).home, kor. Tamara Savičević, KNAP, Zagreb

    Piše: Jelena Mihelčić
    Izvedbe plesačica Kelkopa uvijek jamče jazz dance spektakl kojeg bi bilo dobro vidjeti i u jačoj produkcijskoj podršci. Slabost im je međutim manjak dramaturške vještine. www.justdance.com(e).home tako je samo neosnovano opravdanje za predugo nizanje sekvenci koje, unatoč atraktivnosti, ubrzo postaju zamorne ...pročitajte cijeli tekst...
  • Intelektualni poticaj i mogućnost dijaloga

    Sudjelujući u projektu Choreoram

    Razgovarajući nakon cijelog tjedna rada na projektu Choreoram, dobila sam (još jednu) ideju, koja mi je otvorila potpuno novi pogled i prostor za istraživanje tog mosta, a ima veze s pretvaranjem svog konceptualnog materijala u sekvencu pokreta i onda gledanja kako fizikalnost toga materijala može dati poticaj za njegov razvoj
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Četveročlana gusjenica

    GK Trešnja, Zagreb: Ksenija Zec i Saša Božić, Tijelo, red. Ksenija Zec i Saša Božić

    Piše: Maja Đurinović
    Humor proizlazi ne samo iz situacija i preoblika nego i iz različitosti karaktera i temperamenta odabranih izvođačkih – tijela. Petra Hraščanec-Herceg, Ana Mrak, Damir Klemenić i Dražen Šivak nesumnjivo su sjajan i inspirativan izbor, koji već sam po sebi u kombinaciji energije i šarma veseli, opušta i – u pozitivnom značenju te riječi – zavodi publiku ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pozitivna zajednička energija

    5 c., Zajedno, kor. Jasmina Zagrajski Vukelić, Zagrebački plesni centar

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Dinamična i razigrana, duhovita i topla, čitljiva i nepretenciozna, Zajedno je predstava koja odiše zajedničkom energijom mladih plesača. Jasmina Zagrajski Vukelić uravnotežuje mentoriranje improvizacija mladih plesača i razvoj njihovih plesačkih osobnosti te održavanje dinamike, stilske koherencije, čitljivosti pokreta i zaokruženosti cjeline ...pročitajte cijeli tekst...
  • Novi val riječkog plesa

    7, autori i izvođači Senka Baruška, Ivana Peranić, Kate Foley, Sanja Josipović, Žak Valenta, Udruga plesnih umjetnika Hrvatske – Podružnica Rijeka

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Projekt 7 nadahnut je radom grupe na cjelovečernjoj predstavi. No, s vremenom se modificirao u sedam kratkih autorskih sola, kojim svaki umjetnik predstavlja vlastitu poetiku i plesačku osobnost. Nepretenciozno, a funkcionalno spojeni u jednu cjelinu, 7 je točno odabrana forma za najavu zajedničke platforme i, za nadati se, novog vala na riječkoj plesnoj sceni ...pročitajte cijeli tekst...
  • Autoironija čekanja i iščekivanja

    Solo za krevet i klavir, autorica Una Vizek, MM centar, Zagreb

    Piše: Maja Đurinović
    Karolina Šuša iznimno je scenična i njezina je interpretacija (uz nesumnjivo koautorstvo u koreografskim rješenjima) suptilna i čista u nijansiranju pokreta. Plesačica koja je nedavno privukla pozornost, potvrdila se kao snažna, nova i drugačija izvođačka osobnost. Izrađena tijela, istovremeno meka i snažna, ona ni u jednom trenutku nije banalna, ili slučajna ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bitak jest i nebitak jest

    Centar za kulturu Trešnjevka, Zagreb: Ništa, kor. Irma Omerzo

    Piše: Jelena Mihelčić
    Pokret je, kao i cijela predstava, skroman. Na prvi pogled. Izvođačice najprije dugo hodaju samo mijenjajući smjerove. Česte su pauze, pogledi su diskretni i nesigurni. Kada se počinje nazirati konkretno kretanje, ono je sitno, minimalno, suzdržano, djeluje kao da izvođačice skiciraju koreografiju za sebe, u glavi. Takva je i glazba. Međutim, iz toga se razvija novi pokret ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tkati i šivati

    Zagrebački plesni centar: Bones – hommage za dvije bakice, kor. Sanja Tropp Frühwald i Jule Flierl

    Piše: Maja Đurinović
    Nestašne unučice skovale su plan: nastanile bake u svojim tijelima, i tako otpočele igru skrivača, naizgled naivnu i nevinu, koji put na rubu infantilnosti, koji put na rubu pretencioznosti, ali nikad preko ruba. Kad mu se opasno približe, pik spas je brza, potpuna promijena raspoloženja i teme. Riječ je o intimnom i komunikativnom teatru, dječjeg šarma i lakoće ...pročitajte cijeli tekst...
  • Gorko-slatka komedija

    Zagrebački plesni centar: Bolji život, ideja i koncept Sonja Pregrad, Leja Jurišić

    Piše: Jelena Mihelčić
    Predstava Bolji život iako označena kao work in progres, dovoljno je zaokruženo djelo. Predstava, premda iznimno zabavlja i nekima izaziva grčeve od smijeha, ostavlja dojam gorčine u želucu. Izvođači su ispunili zadatak subotnjeg light entertainment programa. Možda je pravo pitanje, čemu se vraćaju cirkusanti nakon što se ugase svjetla
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dokumentarizam s pomakom

    Work Every Day, kor. Marjana Krajač, produkcija: Sodaberg, Tanzfabrik, Berlina i Zagrebački plesni centar

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Četiri vrsne plesačice ne samo što su nama nova lica/tijela, nego se iz njihove izvedbe vidi fino i temeljito školovanje, dok su pristup pokretu i stil potpuno lišeni prepoznatljivih plesnih ideologija. Iako različitih školovanja i fizikaliteta plesačice su, zadržavajući svoje osobnosti, u potpunosti ujednačene unutar cjeline za što je zaslužna koreografkinja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Manifest u nastajanju

    Studio za suvremeni ples, Zagreb: Nastup, kor. Matija Ferlin

    Piše: Maja Đurinović
    U Nastupu Ferlin ne samo da je posegnuo za plesom, nego je on jedina tema, razlog i smisao. Ali riječ je o plesu koji unutar plesačkog tijela izbjegava plesača i traži nekog drugog. Iznenađujuće nepredvidljiva, predstava budi osjete iz kojih kreću asocijacije, naslućuju se zapretena sjećanja. Kako arhetipska tako i iz baštine avangardi 20. stoljeća....pročitajte cijeli tekst...
  • Nedostižno mjesto za plesanje

    Vježbanje utopije, kor. Žak Branko Valenta i Marko Kalc, Mala dvorana Filodrammatica Rijeka

    Piše: Jelena Mihelčić
    Izvođači nas vode u svoj intimni svijet mašte, želja i nadanja, na mjesta koja su svakom smislu idealna i šarena. Predstava ukazuje i na krhki položaj plesnog umjetnika, jer ponekad je zaista utopistički za plesača (posebno onog koji djeluje izvan Zagreba) imati dvoranu za vježbanje i vrijeme za ovakva putovanja i stvaranje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nedostatak koreografskog usmjeravanja

    Težišta, kor. Andreja Široki, Zagrebački plesni centar

    Piše: Jelena Mihelčić
    S jedne strane jasna je želja koreografkinje da plesačice sukobi s vlastitim teretom ili kako to sama opisuje "vlastitim biološkom, tjelesnom ekspresijom, sjećanjima…identitetom", međutim i nažalost sve ostaje na tome pa nije vidljivo nikakvo nastojanje da se koreografski usmjeri te introspektivne bujice ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji