Izvedbene umjetnosti

  • Montažstroj ponovno poziva na pobunu

    Festival Perforacije, Rijeka, Zagreb, Dubrovnik, 16. - 25. listopada 2010.: Montažstroj, Vatrotehna 2.0, red. Borut Šeparović

    Piše: Jelena Mihelčić
    Originalna Vatrotehna kultna je predstava skupine Montažstroj, a njezina reinterpretacija se ne zaustavlja na podvostručenju originalne izvedbe s malim pomacima u sceni i kostimu. Drugi dio predstave je taj koji nas na vrlo izravan i grub način vraća u realnost. Obilježen je manje pokretom, više izgovorenom riječju
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Osjećaj trajanja

    Bacači sjenki, Odmor od povijesti, red. Katarina Pejović, Boris Bakal (u koprodukciji sa Zagrebačkim kazalištem mladih i Festivalom Perforacije)

    Sukladno naslovu predstave, aranžman pozornice emanira ozračje odmora – posjetitelji  se predaju vodstvu glumaca koji ih tetošeći ušuškavaju i poliježu u krevete. Tako predstava ima meditativan karakter vodeći nas kroz „metafizičko putovanje po rubu kolektivne i individualne svijesti, kroz predjele sna i smrti kao jedinih sigurnih utočišta od povijesti“ ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad je uključen stroj za maglu?

    Studio za suvremeni ples, Povijest gledanja, autorski projekt Olivera Frljića

    Piše: Maja Đurinović
    Baveći se, kao i obično, odnosom moći, (na poleđini programa je fotografija iz aktualne militarizacije Varšavske) Frljić od početne radne definicije specifične performativnosti čina gledanja dolazi do zaključnog ukidanja plesne izvedbe. Pretpostavimo da je to Studio i želio. Činjenica je da je vrijeme sve teže i da sustavi financiranja pucaju po šavovima na bezbroj mjesta ...pročitajte cijeli tekst...
  • Fino propitivanje dvaju medija

    Teatar &TD, Zagreb: O prijateljstvu, koncept i režija Saša Božić

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Postavljanjem filma kao ishodišta za kazališni projekt, autor zaista uspješno pomiče okvire same izvedbe, prenoseći atmosferu, ritam i ton filma i uključujući ih u samo tkivo režije odnosno koreografije. U oba su dijela tako atmosfere i estetike filmova precizno prenesene i to minimalnim scenskim sredstvima, dakle samom izvedbom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Diva iz undergrounda

    Diva, red. Edvin Liverić, TRAFIK

    Piše: Iva Nerina Sibila
    U linčevskoj underground atmosferi, koju uspostavlja već na samom početku, autor svoj scenski lik ostavlja zamrznut u razmrljanoj šminki, krivom tijelu, čekanju perike koje nema, a divom, odnosno citatom dive, postaje tek u popratnom materijalu. Dakle u onom ne-materijalnom, u sanjanom, u izmaštanom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Magija svijetla i tijela

    Brice Leroux, Solo#2 – Frekvencije, Eurokaz, MSU

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Što je u viđenome igra svjetla, što je odsjaj, što tromost oka, odnosno gdje završava stvarnost a počinje iluzija igra je oko koje se, doslovno, rotira ovaj rad. Magična ljepota instalacije izvija se iz analitičke, minimalističke koreografije svjetla i pokreta, u savršenom skladu znanosti, filozofije i umjetnosti ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji