Suvremeni ples

  • U znaku Igre

    Muž + žena = kuhinja, kor. Mirjana Preis, Scena Polanec ZKM-a

    Piše: Maja Đurinović
    Kroz ovu predstavu autorica se prisjeća svojih starih naslova pa prepoznajemo citate plesnih motiva i rekvizite. Plesni teatar Mirjane Preis svijet je kroki likova i jednostavnih odnosa, pristao na siromaštvo u smislu broja i opreme plesača; duhovit i kreativan te ustrajan u igri s klišejima međuljudskog ophođenja; dosljedan i pozitivan ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uz zvuk prosvjeda

    Kratka fantazija o ponovnom uspostavljanju vlasništva nad tijelom, kor. Marjana Krajač, Zagrebački plesni centar, 26. studenoga 2011.

    Dočekavši gledatelja u mraku, u postupno propadajućoj pozi, plesačicu pratimo do trenutaka kada, koreografski izvedeno plesom opuštenog pokreta, nastupa pred dramatičnom i jasno artikuliranom fotografijom s prošlogodišnjeg prosvjeda za Varšavsku. Kao aktivistica Prava na grad, Marjana Krajać sudionica je prosvjeda
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pletenje prostora

    BorderLines II, kor. Nensi Ukrainczyk

    Piše: Jelena Mihelčić
    Formalizam na kojem Nensi Ukrainczyk ustrajava, i koji i sama očigledno prepoznaje kao svoju jaču koreografsku stranu i potencijal s kojim se i dalje može raditi, dobar je u svojoj čistoći i vizualnoj privlačnosti, ali mu se može zamjeriti pretjerana jednostavnost i nedostatak slojevitijeg i dubljeg promišljanja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nestabilnost vidljivog

    Paces, koncept i koreografija: Petra Zanki & Britta Wirthmüller

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Paces možemo gledati kao čisti koreografski formalizam ili kao vizualno-zvučnu instalaciju, a možemo i kao performans s politički angažiranom temom tijelo-antitijela. S kojeg se god od tih polazišta krene, Paces se vraća na svoju ishodišnu ideju, što dovoljno govori o promišljenosti, dorađenosti i višeslojnosti ovoga rada
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Priče koje se ne podrazumijevaju

    Divna divna divna katastrofa, autorice: Selma Banich, Deana Gobac, Nataša Govedić, Roberta Milivoj, Iva Nerina Sibila

    Piše: Mirna Rončević
    Predstava funkcionira kao mozaik različitih likova i priča, koji je u dobroj ravnoteži. Kontaminacija osobnim i vanjskim blokadama tvori manjak u iskazu priča, nedorečenost i neuhvatljivost priče, te prebacuje fokus na ono što je još neizrečeno čime se stvara emocionalni naboj iščekivanja koji uvlačeći gledatelja dublje u predstavu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izlaganje plesnog imaginarija

    Random House, autorica: Andreja Široki, premijera 16. studenog 2011.

    Piše: Katja Šimunić
    Skulpturalnost tijela Maje Marjančić pokrenuta koreografskom strategijom autorice predstave Andreje Široki usredotočena je na najunutrašnjije prostore plesačkog korporeiteta, na njegov imaginarij, a proizvodit će čistu, promišljenu, suptilnu varijaciju ženskoga plesnog sola te toliko važne i u povijesti plesa markantne izvedbene figure ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kvartet moćnih izvođača

    Broadcasting Shake Your Booty, kor. Maša Kolar i Zoran Marković, premijera 14. listopada 2011.

    Piše: Katja Šimunić
    Kada su se plesna tijela susretala, izbjegavala, sudarala ili koreografski vještim i inventivnim kombinacijama usuglašavala u tehnički vrhunski izvedenom, znalački i suptilno koreografiranom plesu, a glumčevo tijelo govorilo glasom koji pokreće i gotovo demonskom pojavnošću, tada je predstava dosezala najbolje trenutke 
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Između igre i skoka

    Masa Dance Company: Skok u prazno, autorica i koreografkinja: Aleksandra Mišić

    Piše: Iva Nerina Sibila
    U duetima i trio scenama ples iskoračuje prema igri i komičnom pokretu te se ponovno vraća na intenzivnu tjelesnosti kroz dugu seriju skokova ili podrške iz snažnog zaleta i skoka. Poetsku i smirenu stranu donosi duet Ive Čevizović i Elvisa Hodžića jednostavnom koreografskom situacijom razdvojenog dueta koji se uglavnom razvija u igri ruku i nogu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Korak do punog ostvarenja

    7 tišina za 7 dana, koreografkinja Zrinka Šimičić Mihanović

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Pokret koji se izvodi ostaje negdje između poznata plesačkog koda i osobna impulsa, između tehnički oblikovana i privatnog, intimnog. Kako se pokret ne razvija do kraja unutar svog potencijala, tako 7 tišina za 7 dana ostaje lijepa i poetična instalacija kojoj je potreban još jedan pomak da dođe do svog punog ostvarenja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Putem igre iznevjerenih očekivanja

    Kombinirane operacije: Dispozitivi izvedbe, Psychedelic Room: Part II, autorica i koreografkinja: Željka Sančanin, Zagrebački plesni centar, 16. i 17. rujna 2011.

    Piše: Mirna Rončević
    Iako bez noviteta i u cjelini djelujući nedorađeno, predstava zanimljivim strategijama uspijeva potvrditi svoju sposobnost utjecanja na moć percepcije gledatelja, na njeno umnažanje putem igre iznevjerenih očekivanja. Korištenje izvedbe kao aparata koji ima izvjesne učinke na gledatelja što je svakako autoričina jaka strana ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kriza na relaciji ja – tijelo

    TRAFIK, Pacifikka, autorica Iva Nerina Sibila

    Piše: Tatjana Sandalj
    Tema predstave je nesavršenost i krhkost fizičkog tijela koje ograničava slobodu duha. Takvo fizičko tijelo, nasuprot misli trajno zapisanoj, prema metafizičkom trajanju duha, jedna je tematska linija, a druga je odnos privatnog i javnog tijela – onoga što jesmo, što bismo htjeli biti i onoga kako nas drugi vide. Odličnu izvedbu publika gleda iz neposredne blizine ...pročitajte cijeli tekst...
  • Predstava za gostovanja

    Kazalište Mala scena, Zagreb: Zagrljaj, kor. Desanka Virant, red. Nana Šojlev

    Piše: Maja Đurinović
    Zagrljaj je zaigrana i iznimno komunikativna predstava prvi put izvedena 1997., a i novi je izvođački duo, Ida Janković i Marija Bitunjac, odličan, šarmantan, izražajan i zaigran, čist u prijenosu emocije, i u očitom skladu međusobnog razumijevanja. Predstava je obnovljena u lipnju za gostovanje u Japanu i nastavlja svoj festivalski život
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad bebe španciraju

    Baja Buf; produkcija: VRUM i Špancirfest, Varaždin

    Piše: Maja Đurinović
    Umjesto da imitiraju odrasle, djeca se ovdje nalaze u situaciji da vode priču. Izvođači ih slijede, mijenjajući male partnere i pritom pokušavaju otkriti što točniji impuls pokreta, poriv za artikulacijom. To je, nesumnjivo i očito, bio priličan psihofizički napor, ali odrađen s velikim veseljem i ljubavlju
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Čista i višeslojna struktura

    ekscena: Seven Thirty in Tights, kor. Frédéric Gies

    Piše: Jelena Mihelčić
    Pokret se perpetuira, svaka akcija ima reakciju u novom pomicanju, grupa stalno putuje, ali je neuhvatljiva, nikada ne postiže trajnu formu i stabilnost. Linija se kasnije spaja u krug, pa se raspada na manje cjeline. U njima pokret jednoga izvođača u grupi rezonira u najminimalnijem obliku kod posljednjeg izvođača u nizu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Reducirana mogućnost proizvodnje

    Zadarski plesni ansambl: Tropical Society, kor. Stošija Zrinski

    Piše: Mario Županović
    Sadržajno maštovit projekt namijenjen je adolescentskoj publici i onima koji uživaju u zanatski odrađenom spoju plesa, kostima i video materijala. Stošija Zrinski, koja obavlja i edukativni dio u ZPA-u, prepoznatljivo nastavlja s proizvodnjom koreografski koherentnog, no ne odveć izazovnog plesnog materijala ...pročitajte cijeli tekst...
  • Žive i rade

    Dvije priče, red. Una Vizek, kor. Ksenija Krutova, Una Vizek

    Piše: Maja Đurinović
    Ksenija Krutova se kreće mekano i lako, moćno u artikulaciji izvježbana tijela koje djeluje u stalnom skladu, ali Una Vizek je vrlo zanimljiva kao izvođačica i tijekom izvođenja svojih sekvenci jednako, samo na drugačiji način plijeni pažnju. Dijalog je, nesumnjivo moguć, i u njemu je sjajno i vrlo zanimljivo ishodište predstave. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Na granici svjesnog i nesvjesnog

    Tanka linija, autori: Zrinka Lukčec Kiko i Petar Cvirn, Zagrebački plesni centar

    Piše: Mirna Rončević
    Pažnja je usmjerena na samu prirodu odnosa, odnosa koji egzistira negdje na granici između svjesnog i nesvjesnog, privučen čas jednom, čas drugom. U ovoj intimnoj priči koja se bavi nastojanjem osvještavanja odnosa, gledatelj ima dojam voajerskog sudioništva te biva uvučen i navučen na razmišljanje o prirodi ljubavnih odnosa ...pročitajte cijeli tekst...
  • Maske i zrcala

    Kelkope, Zagreb: 4 Me, Myself & I, kor. Tamara Savičević

    Piše: Mirna Rončević
    Na jednostavan način, izravnim simbolikama i snažnom tjelesnom i emocionalnom ekspresijom, Kelkope prenose afirmativnu poruku: „Zavirite u sebe..." Glazba i ples funkcioniraju ravnopravno, a takva simbioza glazbe i plesa udvostručuje emotivni puls izvedbe. Na nivou cjeline, u okviru priče manifestira se oslobođenje
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Igra unutarnjeg i vanjskog

    Plesni centar PULS i Centar mladih Ribnjak, Zagreb: Refrakcije, plesni performans, autori Ana-Maria Bogdanović i Bruno Isaković

    Piše: Mirna Rončević
    Pokretima i akcijama izvođači prikazuju unutarnje procese i njihove refrakcije – izvedene glatkim prijelazima između unutarnjeg i vanjskog. Autori za Refrakcije posuđuju odlike performansa no za razliku od većine performansa koji danas najčešće nastoje šokirati, rezultat je vedra, topla i razigrana izvedba ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pogledati oko sebe

    Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula: Neboje, kor. Andrea Gotovina

    Naizgled jednostavna, ali vrlo slojevita i duboka, predstava ostavlja upečatljiv dojam. Bjelinu prostora svojim istančanim i usklađenim pokretima bojaju vrsne plesačice koje zadivljuju lakoćom i finoćom izvedbe. Zanimljivo je da se glazba i tišina u ovoj plesnoj predstavi savršeno nadopunjuju i izmjenjuju. Plesačice fasciniraju svojim pokretima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Linijom manjeg otpora

    Udruga profesionalnih plesnih umjetnika PULS, Zagreb: Molim meni slađu (4 u 1), kor. Katarina Đurđević i Adrijana Barbarić Pevek

    Piše: Jelena Mihelčić
    Predstava je svojevrstan miks bez dramaturškog koncepta i jasne koreografske izjave – različite vidno nepovezane koreografije isprepliću se jedna s drugom i jedna za drugom ostavljajući gledatelja, koji razmišlja o viđenom, prilično zbunjenim. S druge strane ostaje (jedino) uživati u pokretu i raznovrsnim energijama prisutnima na sceni ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prisutnost na Faceu i život na sceni

    Ansambl Škole suvremenog plesa Ane Maletić: 300 prijatelja na Faceu, kor. Tanja Ivančić

    Tanja Ivančić oslikala je radnju bogatim pokretom a mlade djevojke vrsnom izvedbom. Predstava dobiva na snazi osobnim iskazima mladih plesačica o njihovim osjećajima proizašlima iz uključenosti u društvene mreže. Jasno prevladava duh zajednice mladih plesača kao živo tkivo i neiscrpni izvor međusobnog prijateljstva... ...pročitajte cijeli tekst...
  • Udruživanje s ciljem

    Dani profesionalnih plesnih autora, HKD na Sušaku, Rijeka

    Piše: Tatjana Sandalj
    Hvala Ti! Senke Baruške počinje u gotovo potpunom mraku u kojem publika tek nazire bijelu siluetu i prve pokrete. Od rođenja, preko igre, boli, poljupca, snova, do završnog povezivanja dviju sfera, fizičke i metafizičke – sve to čini koreografsku cjelinu. U izvedbi se Baruški pridružuju suputnici, kao elementi koji čine fino tkanje svakodnevna života
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izravna komunikativnost

    Tehnika, autorica Irma Omerzo (produkcija Marmot i Hrvatski institut za pokret i ples)

    Piše: Mirna Rončević
    Tehnika je kreirana u siromašnim produkcijskim uvjetima, ali, kako navodi autorica, iz poštovanja prema publici, nije poluproizvod. Na sceni stoga nema ni traga ogorčenosti na licima izvođača, posvećenih svojim zanatima. Time je iskazana suptilna nadmoć umjetnosti nad politikom, kao i svjedočanstvo o nesalomljivosti umjetničke strasti i volje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Gorki okus šećera

    Kristalna kocka vedrine, Sisak: Republika Mašte (skica za predstavu), autori: Jasminka Petek Krapljan i Jasmin Novljaković

    Piše: Maja Đurinović
    U prekrasnoj staroj kući Kovačević priče kao da izlaze iz gorčine ženskih tijela. Onih koja čekaju, slušaju, poslužuju… tiha, podatna, rječita i eksplozivna tek u pokretu. Likove zatječemo zaustavljene u trajanju i onda pokrenute nekim nevidljivim impulsom, dakako, autorskim dozivanjem priče, rekonstruiranim insertom iz kojeg tek naslućujemo cjelinu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Plodna integracija analitičke i kreativne prakse

    Simpozij Algorithmic Reflections of Choreography: From Choreography to Software and Back u organizaciji BADco.-a, Pogon Jedinstvo, Zagreb, 1. – 4. travnja 2011.

    Piše: Mirna Rončević
    Povod je simpoziju objavljivanje softverskog alata Whatever Dance Toolbox, kreiranog iz suradnje BADco.-a i njemačkog programera softvera Daniela Turinga. Projekt je predstavljen na simpoziju, instalacijama i radionicama, a u sklopu događanja izvedena je i predstava BAD.co-a Poluinterpretacije – Ili kako objasniti suvremeni ples nemrtvom zecu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kut i ja

    Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb i Plesni centar Tala, Zagreb: Tamara Curić, Larisa Navojec, Tri skockana praščića, red. Tamara Curić, Larisa Navojec, Damir Klemenić

    Piše: Maja Đurinović
    Klemenićeva neodoljiva eksplozivna energija i akrobatska spremnost (kao i djeci najprihvatljivija uloga!) na neki način je i pokretač radnje i scenske dinamike, razlog stava i sukoba, promjene vrlo čitkih i prepoznatljivih međusobnih odnosa. Napeta, oprezna tijela, spremna za brzi napad i uzmak, on baš drži malu publiku u iščekivanju
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prinos žrtve

    Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Frano Đurović, Zovem se Nitko, kor. Massimiliano Volpini (koprodukcija HNK u Varaždinu i Muzički biennale Zagreb)

    Piše: Andreja Jeličić
    Zovem se Nitko pitka je, vrlo dopadljiva plesna predstava bez pretenzija na avangardnost. Premda nije balet, sigurno može zadovoljiti očekivanja najšire publike i pružiti joj kompletan užitak skladnog, izražajnog, dobro izvedenog plesanja na intrigantnu i emocionalnu suvremenu hrvatsku glazbu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Malo tjelesno putovanje

    RZBBKMLBZ, kor. Sonja Pregrad

    Piše: Jelena Mihelčić
    Sonja Pregrad poigrava se suptilnim prijelazima između prepoznatljivosti viđenog te se često zanimljivim malim pomacima u pokretu i percepciji mijenja cijela slika. Malen izvedbeni prostor obične sobe ispražnjene svake identifikacije s dnevnim boravkom tako se također malim jednostavnim pomakom preobražava u apstraktni izvedbeni prostor
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zapele u sedamnaestoj

    dance_lab collective i ZeKaeM Učilište: Nitko nije nevin, kor. Nataša Mihoci

    Piše: Jelena Mihelčić
    Nataša Mihoci bavi se i vlastitim plesnim identitetom, pa se u predstavi spominju i koreografski uzori poput Isadore Duncan, Trishe Brown i Pine Bausch. Autorica predstave logičnim je putem krenula u koreografske vode, poput mnogih svojih spomenutih prethodnica, a sudeći po viđenom, bit će zanimljivo vidjeti kojim će putem nastaviti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ipak se kreće?

    Zadarski plesni ansambl: Colour, kor. Stošija Zrinski

    Piše: Mario Županović
    Unatoč mlađahnoj dobi i neprimjerenom ambijentu plesačice su pokazale solidnu sinkronizaciju u većem dijelu materijala dok ih je trema omela u težim i slobodnijim sekvencama. Pohvale idu primarno autorici na pokušaju stvaranja totalne solo produkcije u uvjetima teške destrukcije kulturnog života u gradu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Jedriti tijelom

    Marija Šćekić – Histeria Nova: Mala tragedija, kor. i red. Marija Šćekić (u suradnji sa Zagrebačkim plesnim centrom)

    Piše: Maja Đurinović
    Plesačica nije ptica – ona je živi, promjenjivi oblik u zraku, koji uz nevidljiv, ali nesumnjiv napor otkriva nove dimenzije pokreta krećući iz nekog novog početka u gradnji sistema lebdećeg kretanja. Polako balansira u otkriću jedrenja tijelom i pažljivo premješta težište jer svaki mali pokret bitno mijenja ravnotežu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Spin je (nažalost) in

    Studio za suvremeni ples, Zagreb: Spin, kor. Matthew William Smith

    Piše: Jelena Mihelčić
    Publika se zabavlja obmanama kojima je valjda svrha poručiti: eto ljudi, ako niste znali, sve oko vas je spin, pa ako vam nije dosta, da vas i mi malo zaspinamo. Tako s predstave odlazi izigrana, a ne potaknuta na razmišljanje i s nekim novim iskustvom. To je tužno, jer nije da Studio ne zna i ne može ništa drugo pa da mora posegnuti za spinom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kolorističke intervencije

    Ljiljana Zagorac i Roko Nejašmić: Spirale, plesna predstava/izložba, koprodukcija llinkt! Plesni projekt i Centar za kulturu Trešnjevka

    Piše: Maja Đurinović
    Ljiljana Zagorac unutar vizualnih i svjetlosnih spirala nalazi svoje; preuzima ih sa slike, preko šake prenosi na ruku i dalje, ili otkriva svoje spirale, one unutar tijela, pokrenute unutarnjim impulsom koji je zapravo izazvan mantričkim ritmom glazbe… Pulsirajući zvukom i upijajući ili reflektirajući svjetlo, tijelo i slike se stapaju u homogeno tkivo doživljaja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Još malo pa nestale!

    WARP2, Prostor +, RIjeka, 28. i 29. siječnja 2011.

    Piše: Tatjana Sandalj
    U nastojanju da autorima pruže uvjete za kontinuiran rad i afirmaciju Prostor + organizirao je, tijekom dvije večeri, reprize programa premijerno izvedenog 1. lipnja 2010. u okviru riječkog izdanja TSP-a. S obzirom na to da su svi performansi rezultat razvojnih programa, od lipnja su se ponešto promijenili, ne u sadržaju, nego u izvedbenom smislu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dva spora komada

    Koautorska inicijativa OOUR, Zagreb: IWALY, kor. Selma Banich; Linija kontakta, kor. Ivana Rončević (u suradnji sa Zagrebačkim plesnim centrom)

    Piše: Jelena Mihelčić
    Dok IWALY Selme Banich gledatelja postupno hipnotizira da bi ga uvelo u neku drugu dimenziju između horora i duhova, pa možda čak i tematizira izvođačevo apsolutno postojanje i nestajanje u zadanu masku ili objekt, Linija kontakta Ivane Rončević tek je načinjanje neke moguće linije koju autorica još nije uspjela pronaći
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Misli o nevidljivosti

    Uz projekt Pola stoljeća sam nevidljiv Studija za suvremeni ples

    Piše: Jelena Mihelčić
    Pola stoljeća sam nevidljiv samo je dio niza akcija kojima plesni umjetnici u posljednje vrijeme pokušavaju skrenuti pažnju na svoj položaj. U međuvremenu, plesne produkcije se množe, neovisno o kvaliteti, toliko da je onima koji ih doista prate nemoguće sve vidjeti. Ipak, potpora onima koji doista zaslužuju da im se pruži puna podrška svake je godine sve manja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tajna malih kofera

    plesni kolektiv dl_c: Vjeverice uzvraćaju udarac, autorica Maja Drobac (u koprodukciji s HIPP-om)

    Piše: Maja Đurinović
    Plesači ostaju dosljedni duhovitom i izražajnom jeziku pokreta i kvaliteta koje prepoznajemo kod tih beskrajno šarmantnih, zbunjenih životinjica. Premda, gledajući nastavak, nema više one začudnosti koje mi je donio prvi susret s Vjevericama, ostaje užitak i rijetko veselje gledanja svake izvedbe; i dojam neobične svježine i čistoće misli i pokreta ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji