Izvedbene umjetnosti

  • Ironičan autorski komentar

    Persona, ideja i režija: Nataša Lušetić, produkcija: MSU i Multimedijalna radionica „Nataša Lušetić“

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Nataša Lušetić u svim segmentima pokazuju potpunu autorsku suverenost i ne otvara prostore sumnji ili krhkosti. Koliko je duhovita i povremeno zabavna, izvođački besprijekorna, Persona je istovremeno sumorna, jer za sobom ostavlja tezu da je prostor stvarne individualne slobode unaprijed nastanjen modelima koje je jedino moguće ponavljati ...pročitajte cijeli tekst...
  • Polazište za improvizaciju

    Bacači Sjenki: Muški - ženski / Ženske - muške (MŽŽM), red. Katarina Pejović i Boris Bakal

    Piše: Mirna Rončević
    Doista, i potrebna je hrabrost da se osobno iskaže javno – izvođači nastupaju kao privatne osobe izlažući svoja iskustva, uvjerenja i osjećanja na propitivanje samima sebi, ostalim izvođačima i publici. Svaka izvedba sadrži niz varijacija na zadanu temu i u toj je raznolikosti (perspektiva) njezina zanimljivost ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izravna demokracija

    Teatar 2000, Zagreb: Tko si ti i otkud ti pravo, pokretač projekta: Vilim Matula

    Piše: Maja Đurinović
    Riječ je o finom cinizmu; nema tu provala krika i bijesa, psovke, vulgarnosti. Mali, komorni skup ozbiljan je, građanski, obrazovan i naivan u recepciji i razmatranju suvremenih društvenih fenomena što u sprezi sa sadržajem izaziva veseo smijeh koji prepoznaje. U predizborno vrijeme ova mala grupa umjetnika izložila je svoj program
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • S filma u kazalište

    de facto, dance_lab collective i Teatar &TD, Zagreb: Nosferatu, autor Saša Božić u suradnji s izvođačima

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Postavljen u formi mekih granica kao „niz plesnih i kazališnih eseja“, Nosferatu je komunikativna i dinamična predstava. Solo Jastrevskog začudan je i istovremeno zabavan i duhovit. Koliko je scena u prvom dijelu vizualno i atmosferom uvukla gledatelje u noć, ulaz Petre Hrašćanec-Herceg i Damira Klemenića unosi energiju dana i životnosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Devet žena na šahovskoj ploči

    Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula (u partnerstvu sa Zagrebačkim plesnim centrom i Kazalištem Planet Art, Zagreb): Jasna Žmak, Samìce, koreograf i redatelj: Matija Ferlin

    Iako je na sceni čak devet likova pa je za njih nemoguće reći da su sami, oni su ipak odsječeni od svijeta. Iako se ne zna zašto su zatočeni, vidljiva je njihova znatiželja i nagađanja što se krije u vanjskom svijetu i što ih sve čeka. U nastojanju da dobiju odgovore na ta i slična pitanja, oni vode zanimljive, neobične i često duhovite razgovore
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ljudi i kukci

    Teatar Rubikon, Rijeka: Koji K?, red. Zvonimir Peranić

    Piše: Tatjana Sandalj
    Peranić je dekonstruirao poznate literarne cjeline i od njihovih dijelova načinio nov, osebujan i autentičan kazališni scenarij, u završnom izvedbenom obliku koristeći manje doslovnih citata iz tekstova, a više atmosferu. Predstava Koji K? nastajala je dvije duge godine i svaki je njen dio pažljivo izbrušen da se uklopi u cjelinu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Radikalna dezintegracija baštine

    Fraktal Falus Teatar, Split: Judita, red. Hrvoje Cokarić

    Predstava je zanimljiv obračun s literarnom baštinom koji će mnoge sklone klasici uvrijediti. Ali, kao i svaka alternativa, i Fraktal Falus Teatar pokušava biti angažiran i provokativan, u čemu je s ovom predstavom uspio. U svakom je slučaju Split ovom predstavom dobio bitno drugačije poimanje scenske umjetnosti i radikalnu dezintegraciju svete baštine ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji