Izvedbene umjetnosti

  • Nedohvatni anđeli

    Prostor plus, Rijeka: International Harvester: Prototypes, red. i kor. Kate Foley

    Piše: Tatjana Sandalj
    Kićena dvorana Filodrammatice postala je idealnom pozornicom sukoba sna i jave, hedonističkih iluzija što ih pletu slike na zidovima i stropu, te ekonomskog kolapsa što ga živimo. Uz glazbu i zvukove izvedene uživo, Kate Foley i Jorge Correa Bethencourt ponudili su neposredno iskustvo koreografiranog tijela u stiliziranoj igri barokna dvora ...pročitajte cijeli tekst...
  • Čvrsta struktura i sloboda

    Kreativni laboratorij suvremenog kazališta KRILA; Rijeka: Carte blanche, kor. i red. Ivana Peranić

    Piše: Tatjana Sandalj
    Svako značenjsko iščitavanje Carte blanche izrazito je individualno i samo jedno od mogućih. Niti mogu biti beskonačne, a mogu biti i ograničenje čovjeka u prostoru i vremenu. Što se emotivnog doživljaja tiče, neispisani papir ovoga puta autorima nije poslužio kao pokriće za nekreativnost i neduhovitost nego upravo obrnuto
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Apstraktno i hermetično

    BADco. i Domino, Zagreb: Ima li života na sceni?, kor. Pravdan Devlahović Ana Kreitmeyer, Nikolina Pristaš, Zrinka Užbinec, red. Goran Sergej Pristaš

    Piše: Tatjana Sandalj
    Pitanje je koliko bi se u specifičnom scenskom doživljaju Ima li života na sceni? snašla prosječna kazališna publika bez uputa u vidu popisa prizora, a i uz sve to predstava ostaje prilično apstraktna i hermetična iako se  gledatelj povremeno može nasmijati i zabaviti uz scenske dosjetke i sjajnu izvedbu posebno Pravdana Devlahovića
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Po šumama i morima

    Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula: Jasna Žmak, Istovremeno drugi, red. Matija Ferlin

    radi se o predstavi koja govori o uvjetima vlastita nastajanja i o svojim osnovnim gradivnim jedinicama: pokretu i govoru. I dok su se u Samicama glumci izgovarali rečenice koje su bile, riječima redatelja, „deformirane ili lišene svog prvotnog značenja“, ovdje se plesači gotovo odriču svoje plesne edukacije kako bi se vratili na čistu formu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nadrealistična koreografija publike

    O.N.E.: Black, interaktivna videoinstalacija, Martina Nevistić i Iva Korenčić

    Piše: Iva Nerina Sibila
    U pojam Black, dakle crnila, autorice ulaze nizom jednostavnih asocijacija koje pokreću njihovu maštu i grade estetsko-koreografski sistem. Pitanje odsustva, praznine, ništavila pa čak i smrti koje se vežu na pojam crne boje, Martina Nevistić i Iva Korenčić koriste nepretenciozno i s gotovo drskom lakoćom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nove plesne intervencije u galerijske prostore

    Jukebox, kor. Ksenija Zec i Saša Božić, Kuća Lauba, Zagreb; Trag / Trace / Spur, kor. Michaela Müller, Zrinka Šimičić Mihanović i Fa Ventilato, Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb

    Piše: Maja Đurinović
    Iako imaju isti koreografski zadatak očite su osobne kvalitete plesačica koje se međutim, prvi put zajedno na sceni, odlično slažu. Nikolina Pristaš je suptilna, misaona, kao sa zadrškom, pokret pušta mekano kroz sebe, dok je Petra Hrašćanec eksplozivna, nestrpljiva, i geste i tijelo baca odlučno u prostor, bez predumišljaja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Modaliteti suživota

    The Necessary Stage, Singapur, i Trafik, Rijeka: Crossings, red. Alvin Tan

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Jednostavna iskrenost kojom Žak Valenta prepričava anegdote s putovanja iz Zagreba u Rijeku s fotografijom prelijepe Sharde pod rukom, završava stvarnim susretom i finom koreografijom prepoznavanja i razumijevanja. Ta linija predstave, smještena u njezinu posljednjem dijelu, rješava mnoge otvorene krajeve Crossingsa
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Snimaju nas

    Perači prozora, autorica Natalija Manojlović

    Piše: Mirna Rončević
    Emocije koje polučuje ljudska patologija i strah od slobode ovdje su iznijansirane i jasno profilirane, manifestirajući se u scenskoj dinamici u širokom rasponu od letargije do agresije. Zanimljiv koncept, vrsna režija, koreografija, scenografija i dramaturgija te izvođačka uvjerljivost pridružuju ovaj projekt uspješnicama autorice i izvođača ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neiscrpan niz mogućih interpretacija

    Eurokaz, festival novog kazališta: 27. lipnja – 2. srpnja 2012.: Theatercombinat, Claudia Bosse, dominant powers. what is to be done then? & biografski krajolici Novog Zagreba; Dalibor Martinis, Simultani govor

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Koliko je rad Caludie Bosse u prostoru razveden i dinamičan – i čini mozaik prekoračenja u dislokaciji eksponata, publike, tekstova, koreografije i prostora, rad Dalibora Martinisa djeluje kao vizualna instalacija ili zvučni oratorij. Minimalna dinamika koju čine promjene svjetla zvuka, čine ovaj rad koherentnim, stabilnim i upečatljivijim ...pročitajte cijeli tekst...
  • Emotivni destilat vlastite prošlosti

    Teatar Rubikon, Rijeka: Fuzija B, red. Zvonimir Peranić

    Piše: Tatjana Sandalj
    Autori su secirali predstave Teatra Rubikon i u Fuziji B ih sveli na osnove dijelove scenografije, kostimografije i glazbene ulomke posloženi u asocijativni niz slika koje grade atmosferu, a od svakog u publici autori očekuju aktivan introspekcijski pristup osobnom iskustvu i pronalaženje frekvencija na kojima se uspostavlja komunikacija s viđenim ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji