Snimke i online formati

  • Krešo Kovačiček ili umjetnost otpora i prijateljstva

    Krešo, eksperimentalni film, red. Marina Musulin, Zoran Krema (Uz zagrebačku premijera filma te popratni razgovor s redateljskim dvojcem i montažerkom Dorom Slakoper, uz moderaciju redatelja i kustosa Ivana Ramljaka, Dokukino KIC, 13. siječnja 2024.)

    Piše: Suzana Marjanić
    Umjetnost Kreše Kovačičeka, riječkoga umjetnika performansa, grafičara, glazbenika, profesora i kustosa, svakako treba promatrati kroz umjetnost otpora, kao što i svjedoči izniman film Krešo koji dokumentira priču o potrazi za njim. Film dokumentira njegovu svakodnevnicu, a kroz fragmente njegovih performansa, ujedno je i dokument MMC-a Palach ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nasukana tijela i sanjane slobode

    Kratki eksperimentalni film Jugo, autori: Ivona Medić Nikolić, Matej Đuzel, Marko Kalčić

    Piše: Jasmina Fučkan
    Predstavljeni okvir sna u filmu je uobičajena konvencija, gotovo inherentno svojstvena građi filmske umjetnosti sklone vremenskim i prostornim skokovima, sažimanjima i potiskivanju, poput mehanizma ljudskog nesvjesnog. Kraj se zahuktava scenama glave omotane spletom kablova sraslima poput kose, materijom koja se ne da otresti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vizualna bilješka kretanja tijela

    Novi horizonti, autorica Martina Nevistić Vukobrat

    Piše: Jasmina Fučkan
    Zbog istaknutog konceptualnog karaktera, rad doista više djeluje kao svojevrsna polemika o razmatranju modaliteta tijela i prostora kroz artikulaciju pokreta. Filmu se ovdje ne prilazi s ciljem afirmacije medijalnih svojstava samostalne umjetničke forme, nego kao sredstvu eksperimentalnog oblikovanja novih vizualnih situacija u kojima se odvija izvedbenost tijela ...pročitajte cijeli tekst...
  • Element koji daje život

    Julie Gautier, redateljica filmova podvodnog plesa Ama (2018) i Narcisse (2022)

    Piše: Jasmina Fučkan
    30.7.2023. Neosporno je da oslobođenje od gravitacije u podvodnom plesu pred plesače postavlja drukčije parametre rada i promijenjen doživljaj vlastite tjelesnosti, zbog čega se otvara širi prostor istraživanjima slobode. Jedna od suvremenih promicateljica podvodnog plesa i u vezi s tom disciplinom umjetničkog plesnog filma jest redateljica Julie Gautier
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Savršena nesavršenost

    Dancing Pina, red. Florian Heinzen-Ziob

    Dancing Pina, red. Florian Heinzen-ZiobIako su zemljopisno i povijesno i kulturološki tako udaljena, mjesta na kojima se pleše Pina dijele istu posvećenost. S jedne strane Semperoper u Dresdenu koja odiše europskom tradicijom, raskoši i profinjenom stegom upisanom u tijela i pokrete izvođača, a s druge strane senegalska École des Sables (Škola pijeska, otvoreni prostor za probe u prirodi)
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Na putu prema boljem

    Plesni film: Halimino putovanje, red. Kate Foley

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Rijetko je da se jedna plesna škola uključi tako zahtjevnim projektom u urgentne socio-političke teme, i time uspostavi ples kao važnu i osviještenu aktivnost koja prelazi okvire somatsko-estetske edukacije. U filmu zajednički plešu djeca odjela za suvremeni ples i klasični balet, a osim stilske razlike koja filmu daje dinamiku, redateljski su potpuno objedinjeni ...pročitajte cijeli tekst...
  • Svi su otišli i one su ostale same

    Plesni film Tri sestre, red. Natalija Manojlović Varga i Miro Manojlović

    Film Tri sestre je kolaž scena iz predstave koje dobivaju novu dimenziju zahvaljujući filmskom mediju, a kontinuitet zbivanja prekidaju kadrovi izjava srednjoškolki. Iako ne čujemo postavljena pitanja lako ih je odgonetnuti kroz njihove ponekad šeprtljave, ponekad odrješite odgovore koji pogađaju neke od tema i više nego oni u tom trenutku mogu zamisliti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pozivnica u duhu misije

    Video-esej: Plesati i gledati ples kroz tijelo kao medij prirode, UO Plesna mreža Hrvatske

    Piše: Jasmina Fučkan
    Inicijalna misija filma dobila je jasnu i argumentiranu sintezu u uobličenoj poruci čiji je sadržaj visoko komunikativan i dostupan svima, a važno ju je promovirati u društvenim sferama izvan zajednice plesnih umjetnika. To je poruka o širokoj društvenoj dobrobiti koju ples donosi na području oblikovanja osobne, kulturne i umjetničke samosvijesti pojedinaca ...pročitajte cijeli tekst...
  • „Zato što je ples…“

    23. Festival plesa i neverbalnog kazališta Svetvinčenat, 22. – 24. srpnja 2022.: Dokumentarni film Aerowavesovih 25 godina, red. Enya Belak

    Piše: Maja Đurinović
    U filmu se fino slažu, isprepliću i pretapaju, dokumentarni materijali događanja, izjave, misli svjedoka i sudionika, umjetnika zahvalnih za pruženu priliku, iskustvo i poticaje, a u više slučajeva i za karijeru sudbonosno otvaranje vrata, s fragmentima izabranih predstava. Taj živi kolaž pokreta i riječi, posvećen je prakticiranju i slavljenju plesne umjetnosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kombinacija nježnosti i humora

    Plesni film Meteo, autorica Irma Omerzo

    Pored brojnih tumačenja koje će svaki gledatelj konstruirati kao svoje viđenje značenja, ovo je ponajprije film o pokretu i kretanju, o neprekidnosti tijekova koji nas izgrađuju i razgrađuju i o uronjenosti čovjeka u neizbježnost plesa s onim, što u nedostatku kreativnijeg rješenja, možemo zvati vanjskim okolnostima. I sve je to stalo u manje od deset minuta filma ...pročitajte cijeli tekst...
  • Imerzivno sinematsko iskustvo

    Cunningham, red. Alla Kovgan

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Temelj ovog dokumentarnog filma upravo su Cunninghamove predstave, a biografija je u drugom planu, čime se autorica odmiče od uobičajene doku-forme. Kako je u fokusu razdoblje od 1942. do ranih 1970-ih., tako je Alla Kovgan zajedno s plesačima skupine re-kreirala za kameru dijelove iz četrnaest vizionarskih predstava iz tog razdoblja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Paradoksalna pozicija statičnoga balansa

    Multimedijalna izložba videoperformansa Radilišta i novi performans Radilište 2 intermedijalnih umjetnica Tajči Čekade i Ivane Kalc, Galerija 90-60-90, Pogon Jedinstvo, Zagreb, kustosica Marijana Stanić., 15.-20. ožujka 2022.

    Piše: Suzana Marjanić
    U navodno statičnom stajanju na balans ploči umjetnice pridržavaju crnu ploču na kojoj se u tom pokušaju održavanja ravnoteže nalazi golf loptica koja klizi između umjetnica. Odlična pozicija označavanja loopa na mjestu; dvostruko kretanje – navodna statika na balansu i loptice između samih umjetnica, a sve u pokušaju održavanja ravnoteže i vlastitoga tijela i loptice ...pročitajte cijeli tekst...
  • Meditacije o prolaznosti

    Zagrebački plesni ansambl, ZPA Online - Otplesat ću ti priču

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Svi radovi su kvalitetno i fino napravljeni, kao minijature u kojima mlade autorice otkrivaju medije kamere i montaže ostajući dosljedne temi i ishodištu, a to je iskustvo rada sa štićenicima Doma. Ono što nedostaje, a što bi bilo zaista zanimljivo, je dokumentacija o tome kako je proces radionica tekao, na koji način se dogodio susret između mladih plesačica i sudionika ...pročitajte cijeli tekst...
  • Živi dijalog s urbanim tkivom

    T-Objekt, autorice Fernanda Branco, Monica Giacomin, Ivana Peranić

    U filmu T-Objekt, svojevrsnom nastojanju da se otpleše arhitektura, riječ o privremenoj aktivaciji dugogodišnjeg pasivnog mjesta, izmaknutog iz sfere društvene upotrebe, o intuitivnom pronalaženju oblika intimizacije sa samoćom zapuštenog, statičnog i tihog arhitektonskog spavača kroz pokret i kreiranja oživljene prostornosti kao memorijskog polja biodinamičkih odnosa ...pročitajte cijeli tekst...
  • Topla strana anarhista

    Prijateljstvo s Trokutom, red. Vladimira Spindler

    Piše: Suzana Marjanić
    Dokumentarni film Prijateljstvo s Trokutom Vladimire Spindler izniman je primjer intimističkoga filma koji u troslojnoj matrici dokumentira svakodnevicu jedinstvenoga antiumjetnika Vladimira Dodiga Trokuta: matricu filma o njegovoj svakodnevici u njegovu stanu-Antimuzeju Ilegalis, interpolirana je drugom filmskom frakturom – njegovim radovima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Aktualno i duhovito

    Nije bolest sve što boli, autorica Mia Štark

    Piše: Maja Đurinović
    Mia Štark duhovito se poigrava i s temom i sa suvremenim dokumentarnim žanrom. Ukratko, nakon što smo dobili uvid u tešku situaciju i neizvjestan ishod, ipak je uz prikaz odmora hrabrih ratnica koje se obnavljaju na suncu pod starim stablom prožete svetim poslanjem, razvidan optimizam. Nesumnjivo su, sa zadnjim kadrom, otišle dalje stvarati, znači plesati i boriti se ...pročitajte cijeli tekst...
  • Priča lovranske lanterne

    Tanac z ovcu 2020., autorica Senka Baruška

    Piše: Maja Đurinović
    Izvođači su okruženi s dva beskraja, neba i mora, zarobljeni na tom uskom dijelu produženog kopna, koji nosi čežnju za daljinama, ali i čuva svjetlo za povratnike iz tih daljina. Pokreće ih zavodljivo tugaljivi zvuk brbljave harmonike, uz koji se nižu scene, dinamični dueti s ponekim tercetom koji bude asocijacije različitih odnosa, rastanaka, želja, sukoba, nade ...pročitajte cijeli tekst...
  • Emotivan oproštaj

    TALA /za-jedno/, red. Aleksandra Janeva Imfeld

    Piše: Jelena Mihelčić
    TALA su prije svega Tamara Curić i Larisa Lipovac Navojec. Vezivno tkivo filma je tako njihova osobna ispovijest, a čini se i svojevrstan oproštaj od PC-a TALA kakvog smo ga do sada poznavali. Fokus su dvije osobnosti koje su neodvojivi dio centra: poduzetne, hrabre, uporne, kreativne, nesebične, intuitivne i one koje okupljaju.  To su odlike liderica i film ih uspješno reflektira ...pročitajte cijeli tekst...
  • Usprkos i ususret novim uvjetima

    Osvrt na video radove: Swans for Relief, Labuđe jezero online (HNK Split), Contact Forbidden (HNK Ivana pl. Zajca, Rijeka)

    Piše: Mihaela Devald
    Najzreliji odgovor na nove uvjete umjetničke proizvodnje ponudio je baletni ansambl riječkog HNK-a. Koreografska minijatura Contact Forbidden, nastala prema konceptu Maše Kolar te uz suradnju i sukoreografski doprinos plesača/izvođača bavi se problemom odnosa i nemogućnošću kontakta koji je aktualiziran novim pravilima kretanja posljednjih mjeseci ...pročitajte cijeli tekst...
  • Potencijali praznih eksterijera

    Plesni video Senza tempo composition no. 1, koncept i režija Sanja Petrovski

    Piše: Sanja Petrovski
    Uvažavajući situaciju u kojoj se nalazi cijela zemlja, bez dodatne pompe, kreiran je video uradak kao posveta gradskim prostorima koji čine tu lokalnu zajednicu jedinstvenom. Veliki prostor zadarske rive plesači su ispunili tjelesnim instalacijama u maniri site specific teatra. Izlazeći izvan okvira kazališta i zatvorenih prostora, ples je dobio novu dimenziju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uvid u arhivu Ferlinovih radova

    TV.emanat.si: Plesne produkcije za kod kuće

    Nove okolnosti života omogućile su konzumiranje umjetničkih sadržaja neovisno o prostoru u kojemu se nalazimo te sam konačno mogla vidjeti radove Matije Ferlina (Istovremeno drugi, Sad Sam Almost 6, Sad Sam Lucky i Staging a Play: Staklena menažerija), koje će, nadam se, uskoro opet izvoditi. I koje ću onda vidjeti u nekim boljim okolnostima, kako se predstave i gledaju – uživo ...pročitajte cijeli tekst...
  • Cirkus za život

    Kino Cirkus: Gira and the Circus of Life, red. Kátia Lund, Lili Fialho

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Film prati osobne priče nekoliko mladih studenata i njihovih roditelja od trenutka audicije do premijere njihove predstave Gira. Specifično za film je pozitivna, vesela i poetična atmosfera, u kojoj su bijeda i nasilje vidljivi, ali su inspiracija, rad na predstavi i vještinama, zajedništvo i povjerenje u budućnost ono što se zapravo zahvaljujući cirkuskom iskustvu živi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Od Café Müller do Masurca Fogo

    Pričaj s njom (Hable con ella), red. Pedro Almodóvar (Uz retrospektivu u Kinu Tuškanac, Zagreb, 2. – 11. siječnja, 2020.)

    Kompleksnost i isprepletenost ljudskih odnosa, a osobito slojevitost muško-ženskih odnosa kroz poigravanje perspektivom, pitanja identifikacije s protagonistima, propitivanje viđenog i osjetilnih doživljaja, te posljedičnih dojmova s razvojem radnje, tematski su nazivnik redateljskog pristupa Pedra Amlodóvara i koreografskog pristupa Pine Bausch. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Druga optika gledanja

    Apollonian i Pulsar autorica Martina Nevistić

    U video radovima, koji su zapravo na granici video umjetnosti i eksperimentalnog filma, koncept, sažetost teme i poruke koja pogađa u srž, dolazi do izražaja u gotovo nepogrešivoj strukturi teme koju obrađuje. Martina Nevistić pokazuje se kao zanimljiva umjetnica koja uspješno funkcionira i na polju organizacije i menadžmenta i samih umjetničkih ostvarenja. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ogoljena tjelesnost

    End Cycle (Završni krug), koncept / redatelj Vladislav Knežević

    End Cycle smatram remek-djelom koje diše kao organizam koji postaje nešto što je istovremeno unutra i vani. Ostvaruje poetsku dimenziju svijeta koji nastaje, ali prije nego što ostvari svoje ja, svoju svijest o postojanju sebe, postaje dio znanstveno-fantastične mašinerije. Naime, plesač postupno postaje svjestan svoje okoline, ali ne i svijesti o svojem ja kojom ima šanse postati ljudsko biće ...pročitajte cijeli tekst...
  • Scene kao putokazi

    Creature Companion, red. Melika Bass

    Film traje trideset minuta i gradi se bez riječi, dakle pokretima tijela. Scene se nižu bez narativnog tijeka koji zahtjeva odnos uzročno-posljedičnih veza iako se priča malo po malo veže uz pomoć interpretacije gledatelja. Naime, scene koje je redateljica uvrstila u film zaokružene su u sebi gradnjom emotivnog materijala koji polako stiče svoje značenje preko izgrađenih situacija ...pročitajte cijeli tekst...
  • Reljef u pokretu

    O videozapisu koreografije Refleksija Vlaste Kaurić (Zagrebačka televizija, 1983, red. Iva Jelačić) povodom projekcije unutar Plesno-arhivskog događanja Refleksije u organizaciji llinkt!-a održanog 1. prosinca u Školi suvremenog plesa Ane Maletić

    Piše: Maja Ležaić
    Naglašava se složenost, preciznost i detaljnost same mozaične koreografije koju film više ne nudi ulijenjenom oku ispred zaslona nego gledatelja uranja i gubi u mnoštvu koje se ne može popratiti, koje preplavljuje. A mogućnosti da se gledaju ostaci titraja pokreta, izdvojenih iz vremena – kao da u valovima upozorava na efemerno, prolazno iskustvo same izvedbe ...pročitajte cijeli tekst...
  • Meditativno fragmentiranje

    Plesne filmske večeri, program Refleks, Zagrebački plesni centar, 18. studenoga 2017.

    Piše: Maja Ležaić
    Na programu Refleks koji donosi plesne filmove u kontekstu svih filmskih vrsta i rodova bilo je moguće pogledati uistinu zanimljiv izbor kratkih inozemnih eksperimentalnih plesnih filmova europskih i američkih autora. Program Refleks se i dalje odvija u sklopu s radionicama kroz koje se pokušava ostvariti prostor u kojem bi se daljnje promišljao plesni film
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Brainstorm efekt

    Plesne filmske večeri, program Refleks; Zagrebački plesni centar, 30. rujna 2017.

    Piše: Maja Ležaić
    Četiri prikazana filma kratke eksperimentalne forme koje tematiziraju i istražuju izolirani motiv kretnje u filmu, je s obzirom na njihovu kompleksnost, usprkos postupcima inteligentne jukstapozicije i međuprostora istraživanog koji izazivaju emotivna stanja, gotovo nemoguće sagledati bez prethodno nataloženog iskustva analitičkog gledanja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Žensko promišljanje kretnji u filmu

    4. Plesne filmske večeri, program Refleks; U suradnji s Umjetničkom organizacijom Rikšafilm i Ljiljanom Mikulčić, Zagrebački plesni centar, 17. svibnja 2017.

    Iako nijedan od osam prikazanih filmova nije bio tezičan, kroz njihovu brojnost i nadovezivanje, filmovi su odradili i postavili kompoziciju nekoj vrsti putovanja tematizirane ideje koja je bila suodnos prirode, njezinog neizbježnog kretanja, rasta, prolaznosti i težine, očaja, neizbježnosti i osjećaja malenosti do kojih dolazi osvješćivanjem naše pozicije unutar tog procesa ...pročitajte cijeli tekst...
  • Posvećen plesu

    Mr. Gaga, red. Tomer Heymann

    Redatelj Tomer Heymann ispričao je priču o Ohadu Naharinu kroz njegova osobna sjećanja, intervjue bliskih suradnika, učitelja, čak i roditelja. Naharin se prisjeća djetinjstva i plesnih početaka u Batsheva Dance Company, odlaska u New York, školovanja, plesačkih i koreografskih dostignuća u Americi, te povratka u Izrael 1990. godine ...pročitajte cijeli tekst...
  • Trajni spomenik Balerini

    Odiseja plesačice (Mia, a Dancer s Journey), red. Maria Ramas, Kate Johnson

    Zahvaljujući brojnim fotografijama i snimkama Mija ponovno pleše pred publikom kojoj postaje jasno zašto je bila velika. Njezini pokreti, način na koji je interpretirala svoje uloge, kako je vladala pozornicom – neponovljivi su i odjednom postaje jasno zašto je bila zvijezda svoga vremena i zašto moramo sačuvati sjećanje na nju
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Značajan iskorak za vidljivost plesne umjetnosti

    Ples, Treći program Hrvatske radiotelevizije

    Piše: Jelena Mihelčić
    Autorski tim programskih prekida Ples napravio je značajan iskorak koji ne samo da bilježi neke od danas aktualnih plesačkih osobnosti na produkcijski visokoj razini te pridonosi javnoj vidljivosti domaće plesne scene na originalan i umjetnički autentičan način, nego i zasigurno gradi temelje za neke buduće koreorežijske suradnje na domaćoj javnoj televiziji ...pročitajte cijeli tekst...
  • List koji odbija pasti

    Ples s Marijom (Dancing with Maria), red. Ivan Gergolet

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Iako se pitanje starenja i neumitna kraja života ovdje izravno oslovljava, Marija Fux o samoj sebi u jednom trenutku govori „kao o posljednjem listu koji odbija pasti“, Ples s Marijom nije film o gubitku moći. Upravo suprotno, film je to o nadahnuću i darežljivosti, o predanosti plesu kao mediju koji može motivirati i promijeniti životne putove ...pročitajte cijeli tekst...
  • Susret sa složenom mrežom

    Videoinstalacija Razmak između riječi je gdje se nalazim sada, autorica: Magdalena Pederin, Galerija SC-a, Zagreb, 23. siječnja – 7. veljače 2015.

    Piše: Jelena Mihelčić
    Nasumično kombiniranje videosnimaka, njihovog redosljeda i međusobnog odnosa, korepondira jednako nasumičnom trenutku ulaska i izlaska gledatelja iz prostora. Kreirana je složena mreža odnosa kakva ilustrira paralelni računalni mrežni sustav, paralelni svemir kroz kojeg svakodnevno navigiramo u razmaku između riječi
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Online arhiva kretanja

    Projekt Pokret dana Nomadske plesne akademije Hrvatska

    Piše: Jelena Mihelčić
    S obzirom da je smisao NDA CRO dijeljenje znanja između plesnih organizacija diljem Hrvatske s ciljem jačanja scene, Pokret dana na neki način širi polje tih znanja na cijelu plesnu zajednicu kao i vidljivost same organizacije i plesne umjetnosti u široj javnosti. Ideja za projekt nastala je na Hvaru u rujnu 2014. za vrijeme trajanja rezidencije NDA CRO ...pročitajte cijeli tekst...
  • Između medija, teorije i poezije

    Kik Melone: Amoroso, autorica: Silvia Marchig

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Kojem je segmentu plesne, kazališne, teorijske i filmske publike ovakav rad bitan? Rekla bih, onima koji, riječima Amorosa, vole „gledati i gledanjem tražiti, gledati kao su-čin, su-radnju, a ne gledanjem čekati događaj koji zadovoljava očekivanje“. Na polici hrvatske plesne produkcije Amoroso tako možemo svrstati pod Inter-medijska plesna teorija/poezija ...pročitajte cijeli tekst...
  • Melankolična filmska etida

    Collisions, red. Vladimir Končar, koreografija i izvedba Filipa Peraltinh

    Piše: Jelena Mihelčić
    U Collisions Končar surađuje s vrsnom portugalskom plesačicom Filipom Peraltinhom. U filmu se sudaraju mnoge suprotnosti: ideje realnosti i maštanja, fizičkog i emocionalnog, arhitekture i čovjeka... Vidimo scene plesačice koja putuje tramvajem s kojima se isprepleću njezine plesne intervencije u različitim ambijentima
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Projekt koji bi valjalo nastaviti

    Selekcija plesnih videa na domaćim festivalima Platforma.hr, Dani suvremenog plesa Varaždin i Karlovac Dance Festival

    Piše: Jelena Mihelčić
    Nela Sisarić napravila je nešto više od sat vremena dug presijek inozemnih i hrvatskih radova, a njezin putujući program Plesni film i video – novi filmski žanr vrijedna je inicijativa koju bi trebalo nastaviti svake godine, produbiti te proširiti na čim veći broj plesnih događanja u Hrvatskoj, a ne bi je bilo na odmet uvrstiti i u kurikulume edukativnih plesnih institucija ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zaposjednute tvornice

    Pokret, plesni film, koncpet i režija Tamara Bilankov

    Piše: Jelena Mihelčić
    Tamara Bilankov oko svojeg je jasnog i relevantnog koncepta i režije okupila kvalitetne izvođače, mimski, gestualno i plesno izražajne, zatim kameru koja fino kadrira i tijelo u širini, kao i detalj te dinamičnu i uigranu montažu s nenametljivim, atmosferičnim zvukom  
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tijelo i okolina

    Videoradovi Sivo i Plesati sa..., autorica Irma Omerzo

    Piše: Jelena Mihelčić
    Oba videa, posebice Plesati sa… na trenutke i suptilno prelaze u karikaturu i parodiju, iako se na prvi pogled bave formom odnosa tijela s njegovom okolinom. Riječ je o crticama koje bez obzira na opseg puno govore, a podsjećaju na širok multimedijalni interes Irme Omerzo koja je vješta koreografkinja ne samo na sceni nego i na filmu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kustosi pred kamerom

    Video instalacija Tvoj zadatak je odabrati, autorice: Tea Tupajić i Petra Zanki, Tvornica Jedinstvo, 25. – 27. lipnja 2012.

    Piše: Jelena Mihelčić
    Video instalacija se sastoji od devet ekrana, a na svakom ekranu vidi se istovrsni kadar samo snimljen s drugim protagonistom. TIm postupkom autorice izravno supostavljaju načine razmišljanja i metodologije pojedinih kustosa, pokušavajući barem djelomično razotkriti inače nevidljive sustave u čitavoj mašineriji proizvodnje umjetnosti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Inventura vremena

    Polaganost / Slowliness, red. Vladimir Končar i Iva Pavičić

    Plesni su pokreti poetizirani, no njihova je ljepota i kvaliteta upitna zbog česte repeticije. S druge strane upravo ponavljanjem i ritualizacijom pokreta koreografkinja evocira davna vremena kada je čovjek ritualnim običajima dočekivao i ispraćao izmjenu godišnjih doba, koje danas gotovo u potpunosti ignoriramo
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nestalne slike prošlosti

    Reopening the Past, redateljica i koreografkinja Liliana Resnick, Cyclofilm, 2010.

    Piše: Jelena Mihelčić
    Filmom Reopening the Past Liliana Resnick postiže vrlo poetičnu sliku, kratak audiovizualni doživljaj koji odgovara jednom emotivnom stanju, stanju prisjećanja, preslagivanja prošlosti, traženju i gubljenju u blijedim nestalnim slikama. Medij plesnog filma ona koristi kao alat za neku vrstu poezije na filmu, koja ni ne trpi dulje trajanje
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Studija o preobrazbi

    film Transformance, autorica Nina Kurtela

    Piše: Jelena Mihelčić
    Transformance je svojevrsna mješavina intermedijalnog interesa autorice i u sebi sadrži elemente peformansa, vizualne i izvedbene umjetnosti. Transformance je nastao tako što je umjetnica nekoliko mjeseci snimala sebe u prostoru koji se u istom razdoblju prenamjenjivao. Gledamo identičan kadar, koji se iako formalno statičan, zapravo kreće ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dirljiva plesno-filmska priča

    Film Kiša (The Rain), red. Pontus Lidberg

    Piše: Jelena Mihelčić
    Lidberg oslikava poetiku privlačnosti, žudnje, povezanosti i sudbine paralelnom montažom suprotstavljajući tri para. Iznimnost je ovog filma izbor lokacija, scenografija u kojoj stalno kiši, bilo da se akteri nalaze na ulici, na livadi, u kafiću ili vlastitoj sobi. Kiša kao simbol sudbine, ali i plodnosti i spolnosti, poplavljuje svaku scenu, ispire svaku suzu, natapa odjeću ...pročitajte cijeli tekst...