Produkcija u Hrvatskoj

  • U ritmu kolektivne hipnoze

    Studio za suvremeni ples, Zagreb: All’arme, kor. Ginevra Panzetti, Enrico Ticconi

    Piše: Jelena Mihelčić
    Izvedba je intenzivna, minuciozna, gotovo brutalna u svojoj preciznosti i snazi. Ginevra Panzetti i Enrico Ticconi potvrđuju svoj jedinstveni koreografski rukopis, u kojem suptilni pomaci preoblikuju značenje i razotkrivaju uznemirujuće poveznice između koreografija euforije i nasilja. All’arme zaslužuje status jednog od ključnih umjetničkih ostvarenja SSP-a ...pročitajte cijeli tekst...
  • Od početnog zanosa do apokaliptične dekadencije

    de facto, Zagreb: Monuments, koncept Nikola Krgović, kor. Saša Božić

    Piše: Jasmina Fučkan
    Početna slika iznimno je dojmljiv prikaz pojedinačnog snažnog, buntovnog lika, čija se scenska pojava zarobljena u svjetlosnoj prizmi grafički preciznih rubova, u tami ocrtava s leđa tek kao burno uzgibana silueta uzdignutih ruku, u smislu apstraktne ustaničke geste bojnog junaka ili udarnika, ali i kao općenita simbolična prispodoba amblema petokrake ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iskonski užitak ravnoteže u kaosu

    Zagrebački plesni ansambl: Never Again, kor. Matea Bilosnić

    Piše: Jasmina Fučkan
    Zasićeno je bogatstvo detalja kojima šest plesnih umjetnica oplemenjuje i interpretira plesni vokabular, pridonoseći gibanju cjeline iz neravnoteže u sklad. Never Again vodi gledatelje u osebujnu potragu za ravnotežom u kaosu i zauzvrat nudi iskonski užitak, ničime opterećene, slobodne i duboko kreativne vitalne igre, koja iznova i iznova sama sebe gradi i gasi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kuća otvorena za pokret

    Multimedijalna koliba, Zagreb: Propušteno, koncept Zrinka Šimičić, Dubravko Mihanović

    Piše: Jelena Mihelčić
    Gledajući predstavu, gotovo je nemoguće ne primijetiti stalni pokret, dinamiku svega što se odvija: pomicanje projektora, prolazak plesačica kroz prostor, izmjenu svjetla i sjena. POU i jest kuća otvorena za pokret, ali i kuća koja kroz obrazovanje pokreće cijelu zajednicu. Propušteno je multisenzorni komentar na propusnost u svakom smislu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Filozofski pejzaž iz sudara dviju slutnji

    Matea Bilosnić, Zadarski plesni ansambl (ZdPA), Hrvatski institut za pokret i ples (HIPP); NEVER ALLone, kor. Matea Bilosnić

    Piše: Jasmina Fučkan
    Rahlo tkivo motiva kojima autorica ispisuje stanje krize, pred kraj kroz nekoliko osobnih crtica iz obiteljskog života otkriva da su u globalnu temu posthumanizma upletene i naznake osobnih trauma, s kojima se obračunava razbijanjem ishodišnih kalupa. Sporo raspolaganje vremenom igre dopušta gledatelju da pronađe vlastitu mjeru ozbiljnosti ili odmaka ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kroz motiv leptira

    UO Plešimedo, Zagreb & ZPC: Imagines, autorica Zrinka Lukčec Kiko

    Piše: Jasmina Fučkan
    Adriana Josipović & Katarina Arbanas čine skladan par gotovo komplementarnih karakteristika koje se u međusobnim kontrastima intuitivno nadograđuju i nadopunjuju, u solo dionicama i u duetima. Katarina je vretenasto nježna ali prodorna i nepokorivo žilava, Adriana nosi u sebi stamenu jedrinu koja se učas smjenjuje s titravom zanesenošću ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dragocjeni bijeli papir

    Vrijeme loma, autori Martina Hrlić Rogić, Marko Rogić

    Autori su u svom „performativnom radu“ odabrali vidjeti potencijal za rast koji dolazi nakon vremena loma; na kraju, kao „razmeđi osobnih ostvarenja, profesionalnih ambicija, obitelji i majčinstva“, postoji nagovještaj da se život može živjeti i drukčije. Žena presavija papir i stvara od njega avion, pleše s njim i baca ga. Taj njezin čin rađa novi život, doslovno i metaforički ...pročitajte cijeli tekst...
  • Novi plesni algoritmi

    PPA Kelkope, Zagreb: AI, kor. Tamara Savićević

    Za razliku od prošlih predstava čije sekvence počinju od gibanja tijela koje slijedi neke globalne principe u ovoj predstave je kretanje mehaničko, suzbijeno i suzdržano. Tek se povremeno istakne neki solo poput virtuozne izvedbe plesačice Sonja Biglbauer. Predstava A1 Tamare Savičević  je u svom racionalnom pristupu i jasnoj artikulaciji teme dorađena i čista ...pročitajte cijeli tekst...
  • Težina ljudskosti i nemir klatna

    Tricycle Trauma: Uzemljenje, duodrama za čovjeka i trapez, autorica Ivana Pedljo

    Piše: Jasmina Fučkan
    Predstava Uzemljenje, duodrama za čovjeka i trapez svojevrsna je portretna minijatura jedne životne pasije – i strasti i muke, te podastire niz prijelaza u različita raspoloženja na osobnom putu nepretenciozne prirodnosti. Puno je pozornosti uloženo u ostvarenje formalne jasnoće putem vizualnog oblikovanja svjetlom i bojom, čime je postignuta atmosfera magičnosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • U obliku roza oblačića

    Tala ple(j)s: Bartlblob, autorski tim Nataša Antulov, Antonija Dorbić, Nina Gojić, Anna Javoran, Marta Krešić

    Ako shvatimo koreografiju i ples kao stilizirano i formalno organizirano kretanje, mogli smo zamisliti da velika bijela zgužvana plastična cerada čija je gradacija kretanja razvučena kroz vrlo duga vremenska trajanja, pleše neki spori simbolični ples. Naposljetku je kretanje postalo sve snažnije, ritmičnije i brže te je veliko bijelo čudovište prokrčilo svoj put prema izlazu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vrtoglava izoliranost trija

    Umjetnička organizacija ON/A, Zagreb: Selfiemorphia, kor. Marin Lemić

    Piše: Jasmina Fučkan
    U suradnji s plesačicama Filipom Bavčević, Dorom Brkarić i Dorom Sarikaya nastoji prikazati raslojenu krhkost integriteta ili srasta triju dinamičkih komponenti, čitljivih kao odnos ida, ega i superega. Rezultat je predstava intenzivne unutrašnje fiksacije pogleda i tjeskobnog magnetizma, formalno razumljivih energetskih naznaka, no bez razrješenja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Intenzivna izvođačka prisutnost

    UO Objekt plesa, Zagreb: Objekt plesa, autorica Sonja Pregrad

    Piše: Jasmina Fučkan
    Izvedba Sonje Pregrad odlikuje se intenzivnom izvođačkom prisutnošću, kao i naglašenom, no u velikoj mjeri internaliziranom ili potkožnom tjelesnošću i izraženim površinskim aktiviranjem fragmentiranog tijeka taktilnosti. U vizualnom smislu, specifična androgina kvaliteta upisana u njezinu scensku pojavu izuzetan je potencijal transformacije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Gurtne koja nas drže

    Triko Cirkus Teatar: Kamioninđe

    Ispreplićući niz scena pratimo intimnu ispovijest različitih žena. Ispitujući svoje strahove, slabosti i manjak samopouzdanja, one postaju sve slobodnije, te se sve više odlučuju i na kompliciranije akrobatske elemente koji uključuju njihanja i vrtnje i stvaraju osjećaj slobode dok lete zrakom. Kasnije scene su dojmljivije, razrađenije i vizualno atraktivnije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Skladna tužaljka iz dubine srca

    UO 21:21, Zagreb: 21°C, kor. Petra Hrašćanec

    Piše: Sanja Petrovski
    Dramatično vrištanje i raspad sustava scenografije uz dim koji ispunjava prostor, neočekivano, nakon naoko bezazlenog prvog dijela, djeluje apokaliptično. Uz ogromnu količina dima javlja se i ritmička glazba, snažni ritam koji tjera na ples, pale se bočno laseri koji podsjećaju na mrežu osiguranja u akcijskim filmovima, a koje izvođačica pažljivo i spretno izbjegava  ...pročitajte cijeli tekst...
  • Podvig promašaja

    Tras studio i KunstTeatar, Cabaret fatal, red. i kor. Matea Bilosnić

    Piše: Jasmina Fučkan
    Cabaret fatal je predstava koja se autorionično, prema svjedočenju svojih klaunovskih junakinja, identificira kroz ono što tematski nije dotaknula, kao podvig promašaja, kao nerealizacija. Zaslugom crnih zastora od tila koji klaunovska lica zastire poput udovičine koprene, odlaganje se povremeno čita kao prešućivanje kraja, naravno onog fatalnog, životnog ...pročitajte cijeli tekst...
  • Razgovor s imaginarnim sugovornikom

    Cirkorama, Zagreb: Projekt 4,28 km/h, autor Ratko Bokić

    Projekt 4,28 km/h je višeslojnim pristupom u kojem se događaji na sceni mogu tumačiti kao diskretan opis proživljenog događanja ali i promatrati sasvim nezavisno od dramaturške linije, ostavila gledateljima mogućnost odabira u povezivanju vizualnog i auditivnog materijala. Dramaturgija predstave isprepliće autorova unutarnja stanja i opažanja sa stvarnim događajima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Spiralna dinamika višestrukih središta

    Umjetnička organizacija ON/A, ZPC: REM, kor. Ida Jolić

    Piše: Jasmina Fučkan
    REM putem tijela radi s prostornim planovima , gradi širu sliku svijeta oko spiralne dinamike višestrukih središta. I bez maski, lica tih osoba svojom snagom oblikuju okolinu. Bezglasnim krikovima koji paraju tijela i neslomljivim strijelama širokih pogleda otvaraju prostorne procijepe. Njihova tijela nose zvučni valovi i zvukovi upravljaju njihovim pokretima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Suptilno po rubu ironiziranja

    Scena osječkih studenata (SOS), Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku: Kraj jedne idile, autori, Anabela Sulić, Bojan Dronjak

    Kraj jedne idile temelji se na mimskoj igri u koju su izvođači upisali svoje vještine, znanja, posvećenje, uspomene i transformaciju. Svatko od njih ekspoziciju donosi na sebi svojstven način, kroz intimne monološke forme na raznim jezicima, a svaki put s određenim odmakom: kao da se pripremaju za izvedbu. Kraj jedne idile daje prinos osvježenju hrvatske kazališne scene ...pročitajte cijeli tekst...
  • Istraživanje ekstrema plesačke fizikalnosti

    Melusine, kor. Matea Bilosnić, Nataša Kustura

    Testiranje i prelaženje granica nelogičnog, izvijenog, lomljenog kod gledatelja izaziva kinestetičku empatiju; transformiramo se skupa s izvođačicom. Samo tijelo koje tako daleko rezonira je dovoljno, potiče nas da osjetimo, ne da mislimo temu. Melusine su obogatile hrvatsku suvremenu scenu, te pokazale promišljeno nijansiranje te kako i za gotov rad ima novih pitanja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Plavo, riječ, more i slojevi

    Zadarski plesni ansambl: More ko žena miče pločice svojih dragulja, koncept i koreografija Sanja Petrovski

    More ko žena miče pločice svojih dragulja Sanje Petrovski slojevit je i dominantno vizualni homage esenciji mediteranskog značaja. Asocijativna igra koja portretira dinamičan duh podneblja vješto prikazuje njegovu inherentnu povezanost s umjetničkim izričajem. Koreografija se razvija po principu kolaža, a vokabular kretanja utjelovljuje kretanje morske površine ...pročitajte cijeli tekst...
  • Priča o nošenju (svog) tereta

    Cirk Pozor: Cargo, autor Staša Zurovac

    Piše: Maja Đurinović
    Cargo Staše Zurovca je kazališna  priča o nošenju (svog) tereta, poetična i nježna, ispričana pokretom, animacijom dijelova tijela i predmeta i pjesmom; ona nosi humor karakterističan za klaunsku tehniku, ali kao kazališno plesni izdanak suvremenog cirkusa, ne izaziva gromoglasan smijeh nego istiskuje topli smiješak, s kojim odlazite kući
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Stabilnost zbijenog četverokuta

    ASP VEM i ZPC: Na sceni, autorica Vesna Mimica

    Piše: Jasmina Fučkan
    Od preispitivanja, bez sumnje, Mimici je više stalo stvoriti ritmički zanimljiv uvid u nulte postavke plesa za nadolazeću publiku ili za sve one koji se pitaju što je koreografija i kako nastaje pa i kako uživati u plesu kao izrazu tjelesnog (z)bivanja, lišenom konstrukcija nekih drugih ili složenijih poruka. U ostvarenju nauma mudro se okružila izvrsnim plesačima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pjev o neposrednoj kataklizmi

    Studio za suvremeni ples, Zagreb: Žar-ptica, kor. Sergiu Matis

    Piše: Sanja Petrovski
    Vizura same predstave izbacuje gledatelja iz zone ugode. Ona je estetski ružna, gruba i neskladna, jer su i koreograf i plesači došli do zaključka da nema više vremena za promišljanje, objašnjavanje ili šarmiranje; to je vrijeme prošlo jučer i nema se više vremena dodvoravati ili zaintrigirati gledatelje. Idemo direktno u glavu, sad! Čuje se vapaj: Ljudi, mi smo na rubu! ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sestre, plesačice, igračice

    UPPU PULS, Zagreb: Utrka protiv vremena, autorice Nika Lilek, Luna Lilek

    Piše: Maja Đurinović
    Predstava, izvedena u prisnoj atmosferi i radnim uvjetima dvorane, je proizvela rijetko ugodno i dojmljivo tjelesno i emotivno iskustvo gledanja. Vještina i lakoća plesanja sestara Lilek u sprezi s tjelesnim naporom u davanju bez ostatka već je samo po sebi tema i sadržaj. Pritom one stalno komuniciraju, tjelesno, a onda i verbalno, koristeći riječi kao dio pokreta, impulsa ...pročitajte cijeli tekst...
  • U torziji isprepletenih udova

    Umjetnička organizacija Irida, Zadar: Susret sa samim sobom, kor. Anđela Bugarija, Kristina Lisica

    Piše: Sanja Petrovski
    Opsjednutost tijelom, otkrivanje i upoznavanje svakog segmenta osviještene anatomije sa samim sobom na prirodan, duboko intuitivan način, sugerira vjerodostojnu izvedbu, dok je plesačica prisutna u prostoru i vremenu, sada i ovdje. Na taj način uvlači publiku duboko u sve pore predstave i dokazuje da je fizička izvedba samo jedna razina performansa na sceni ...pročitajte cijeli tekst...
  • Od ljubaznog osmijeha do bijesa

    Koraljka Begović uz podršku Udruge Ekscena i ZPC-a: Funeral For My 30s, kor. Sabina Perry u suradnji s Koraljkom Begović

    Piše: Jasmina Fučkan
    Raspon različitih uloga s kojima se žene nastoje nositi u integraciji osjećaja realiziranosti predstavljen je na lako čitljiv, ali ne i pojednostavljen način. Formalna očišćenost, koreografski vokabular začinjen mimom i humorom pridonose razvoju drame neuspjeha, koja u interpretaciji Koraljke Begović, gledatelje oplemenjuje suosjećanjem i budi solidarnost ...pročitajte cijeli tekst...
  • Studija decentralizirane kontrole pokreta

    UO 21:21, Zagreb: Alter(N)acija, autorica Ksenija Zec u suradnji s Unom Štalcar Furač

    Premda dramaturškoj obradi nije posvećena velika pozornost zbog čega izvedba naprasno završava, dojma sam da je sve što je bilo prioritetom umjetničke nakane ovdje ipak izraženo i to na vrlo iskren, tjelesno prisutan način. Na onaj način koji svoj simbolički smisao stvara iz skromne zainteresiranosti za živu materiju izvedbenog materijala s kojim radi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sakriveno iza QR koda

    UPPU PULS, Zagreb, ZPC: Evolucija uma, ideja Katarina Đurđević

    Piše: Jasmina Fučkan
    Ostvarena više u duhu rascjepkanog, komentatorskog ukazivanja no razvijena u finesama teme, predstava ipak ne iznalazi cjelovitu snagu doživljaja, koja se s ovim timom svakako mogla izraziti kroz dosljednije proveden humor. Ovako je taj ton više dotaknut no ucijepljen u smisao. Tematizira se evolucijski proces koji nije lako sagledati jer se tek zahuktao ...pročitajte cijeli tekst...
  • Voljeti svijet koji se pred očima raspada

    Masa Dance Company, Plesni Centar TALA, Platforma HR: Paralelne kampanje (Parallele Kampagnen), autorica Alexandra Madsen

    13.11.2023. Dostizanje onog za čim žudimo poništava osjećaj sreće tijekom same potrage i postojanja otvorenih mogućnosti. Istupajući na rub scene, izvođači se kroz tekst poigravaju s tim otvorenim mogućnostima koje proturječe socijalnim stavovima i zabavljaju se, zadirkujući, mogućim ostvarivanjima nekih drugih mogućih odnosa ...pročitajte cijeli tekst...

  • Nova vrsta misaone materijalizacije

    Antisezona 23, Blok 4: Erupcije: MSU, Kik Melone, Oh, Mary Shelley, kor. Silvia Marchig

    Piše: Jasmina Fučkan
    Strukturna slojevitost, gotovo forenzični analitički detaljizam, komponiranje metodom akumulacije znakovitih tragova i integritet intuitivnog vodstva elementi su koji nose poetički kod ove predstave. Njezina materijalna i nematerijalna kompleksnost daleko iznad mogućnosti ovog tekstualnog opisa, vrijedan je rezultat inspirativne i nadopunjujuće suradničke kohezije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Minuta u kojoj je zapucala

    Centar za dramsku umjetnost (Zagreb), Via Negativa i Društvo Mesto žensk (Ljubljana), KunstTeatar: „this is my truth tell me yours“, autorica Jasna Žmak

    14.10.2023. Predstava inteligentno, izvanjski dinamično i duhovito, a s unutrašnje strane mučno i precizno izvlači na površinu potisnutu tjeskobu koja prati konstrukcije ženskog identiteta u patrijarhatu. U središtu je problem participativnosti i suglasnosti kojom svaki čin sudjelovanja treba biti popraćen, kao što je duhovito istaknula i autorica ...pročitajte cijeli tekst...
  • Trenje između logosa i pathosa

    CO2… par umjetnika, Zagreb: Neodredivo pitanje, autori Nikolina Pristaš, Goran Sergej Pristaš

    Piše: Jasmina Fučkan
    14.10.2023. Poticajni značaj ove predstave jest da generira pitanja, aktivno se odnoseći prema umjetničkom naslijeđu i posebice udaljenim autorima (onima koji su tragove ostavili, polazeći na drugo odredište). Neodredivost pitanja jest u nemogućnosti određivanja točne mjere zamjenici mi. Polazeći od te rastezljivosti pojma, ova predstava mijenja okvire mentaliteta ...pročitajte cijeli tekst...
  • O mogućnostima traženja izlaza

    15. festival Perforacije, Zagreb, 27. lipnja – 2. srpnja 2023.: Priprema za sadašnje, kor. Ana Kreitmeyer

    Piše: Jasmina Fučkan
    Istraživačka namjera koja upravlja ovim eksperimentom, uzbudljivo uvodi u ishodišni mehanizam izvođenja, potkrijepljen ekološkom tematikom kolektivne izvedbe održanja. Uz mnogo razumijevanja za brojna kašnjenja ljudske percepcije u formiranju cjelovitog opažaja, na što metodički upozorava i sam naslov rada, izbavljenje se ipak otvara kao prostor moguće nade ...pročitajte cijeli tekst...
  • Plesna zaraženost ili začaranost

    29. Zadarsko kazališno ljeto: Zadarski plesni ansambl, HNK Zadar, 1518., kor. Matea Bilosnić

    Piše: Ana Gospić
    Predstava zahvaljujući iznimnom naporu i vještini izvođačica ostavlja snažan dojam i pokreće niz asocijativnih pitanja, no prvenstveno postavlja odnosno predstavlja sam ples ili vjerojatno preciznije, frenetično iskustvo plesanja kao još jednu u nizu različitih enigmi ljudskoga postojanja. Pitanje zašto plešemo ili zašto plesati ostaje ne samo važna nego i trajna preokupacija ...pročitajte cijeli tekst...
  • Razmetljiva živopisnost našeg doba

    40. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, 12. – 16. lipnja 2023.: de facto, ZPC, TSP, Agenda, autori Simone Aughterlony, Saša Božić

    Piše: Jasmina Fučkan
    Agenda se obraća promatraču naviklom na jednostavnu ikoničku naraciju nalik stripu, onome čiji se uvid u široku sliku kroji iz ne odviše povezanih komadića banalnih i grotesknih prizora svakodnevnog spektakla. Takvom gledatelju Agenda može ponuditi poticajno uznemirujući uvid u dekadentnu stvarnost, možda i prizvati u svijest neku vrstu refleksije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Koreografija za pametni telefon i plesače

    Umjetnička organizacija ON/A, Transformeri 3, autori Ida Jolić, Marin Lemić

    Piše: Jelena Mihelčić
    Transformeri 3 istražuju poznati teren na kojem se kamere i ekrani križaju s plesom, ali tek kao vježba, bez potpunog ulaženja u mogućnosti te fuzije. Autori su uspjeli naglasiti sposobnost ekrana da iskrivi stvarnost i promijeni ponašanje te predstava postavlja aktualna i važna pitanja o oslanjanju na komunikacijsku tehnologiju i o utjecaju kojeg ona ima na naše živote ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kroz ravnu plohu ekrana

    UO Fronesis, Zagreb: Što ako..., kor. Jasna Čizmek Tarbuk

    Piše: Jasmina Fučkan
    Kretnje modela su siromašne i nekoordinirane, neusklađene s doživljajem povezanosti živih plesača, ali svjetleće je tijelo svojom veličinom nadmoćno i sublimno, u čemu je dirljiva ironija. Ova predstava uz korištenje suvremenih tehnoloških mogućnosti donosi zanimljiv i promišljen prikaz energetskog punjenja umjetne svijesti izvornim ljudskim materijalom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Čuvaju li staklenke plesni fluid?

    UO Genijator, Dubrovnik: Plesna predstava, autorica Martina Tomić, kor. Martina Tomić, Marta Krešić

    Piše: Jasmina Fučkan
    Istaknuta je kvaliteta povezanosti tijela i stvari, zračna umreženost koju vizualno i simbolički utjelovljuje ritam otklopljenih i zatvorenih staklenki. Paradigma objekata koji čuvaju, dišu ili emaniraju nevidljivu klizeću tvar na propusnoj granici izvođačkog prostora i gledališta, podupire dinamičku izmjenu faza punjenja i trošenja energijom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Probuđena snažna i potresna sila

    Plešimedo, Zagreb: Meduza, koreografija Zrinka Lukčec Kiko, ZPC, Zagreb

    Piše: Jasmina Fučkan
    Koreografski otklon od konvencionalnog pristupa učinjen je iz samog središta tjelesne izvedbenosti. Značenje Meduznog prokletstva ispunjava se kao jedna od mogućih sudbina i na mitsko-alegorijskoj razini. Meduza prijateljuje s poznatim alegorijskim sljepicama, poput Pravde ili Ljubavi. Možda u tome treba tražiti izvor krimena simboliziranog Meduzinim pogledom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ceremonija uvrnutog slavlja

    Tricycle Trauma, Zagreb: U prazno

    Piše: Jasmina Fučkan
    Frane Meden dezorijentiranog šetača i stanara praznine pantomimom utjelovljuje s rafiniranom prirodnošću. Žilave i nježne Nikolina Komljenović i Lidija Kraljić plesom na svili i Ivana Pedljo na trapezu unose dinamiku vrtoglavice, bojazni i nepostojanosti, a posebnu, fizički bolnu tenziju donosi narator Jasmin Dasović kada iznenada započne žonglirati noževima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Komunikativnost i motivirajući zaziv

    Liberdance, Zagreb: Štimung, autor Rajko Pavlić

    Piše: Jasmina Fučkan
    Plesni vokabular diskretno je prožet prepoznatljivim prilagodbama tradicionalnih, folklornih oblika. Vođena Morrisonovim stihovima i ushićujućom ritmikom bubnja, tijela plesača se doživljajno centripetalno otvaraju i izlaze iz svakodnevnog grča, polijeću iz niskih kinesfera u zrak i iznova osvajaju prostor vlastite, pronađene i osmišljene slobode izražavanja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Spašeni u beskrajnoj petlji

    Zagrebački plesni ansambl i En-Knap grupa, Ljubljana: Gran Bolero, kor. Jesús Rubio Gamo

    Piše: Maja Đurinović
    Plesači ZPA i En-Knapa u izvedbi su bili homogena skupina od dvanaestero snažnih osobnosti, okupljena u zajedničkoj misiji pročišćenja. Gran Bolero je predstava velikog ansambla koja već dugo nedostaje na hrvatskoj suvremenoj sceni. Čista i bogata u „formalnim arhitekturama tijela koje dopuštaju emocijama da pršte“ fizička do zaumnosti, uporna i u tome zarazna ...pročitajte cijeli tekst...
  • Podcrtana ideja dualizma

    UO Yelo: Fragmenti – oda tijelu, autorica Jelena Remetin

    Piše: Jasmina Fučkan
    U živoj je izvedbi emocionalna ekspresija neizbježno upisana u otisak izvedbe. U ovom je slučaju odviše shematizirana dramaturška osnova ostala plošnim polazištem u kojemu se ne kristaliziraju uzroci, povodi i unutrašnja motivacija emocionalnih očitovanja, što plesačima svakako nije moglo biti od pomoći u ostvarenju pune izvedbene artikulacije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Delikatna tjelesnost oniričke atmosfere

    Antisezona 23: UPPU PULS i UO mhmm…, Nismo bile ovdje, autorice Ivana Bojanić, Viktoria Bubalo

    Piše: Jasmina Fučkan
    Hipnotička obuzetost svjetlom koje silazi s visina, izvođenje orbite iz promjena težišta tijela i traženje magnetskog središta prostora pa i finalna objava korporalne iluminacije – motivi su kojima je, poput detaljistički ilustriranog srednjovjekovnog časoslova namijenjenog molitvi, protkana ova atmosferična i uzvišeno spora sanjarija minijaturnog svijeta umjetničke konfesije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sve do kraja svijeta i jezika

    Antisezona 23: Kik Melone, Zagreb, MSU, Zagreb, Java, autori i izvođači Darko Japelj i Silvia Marchig, MSU Gorgona

    Piše: Jasmina Fučkan
    Predstava Java najbliža je putopisu utabanom krhotinama, u kojemu dvoje pilota i kormilara, teritorijalnih otpadnika i tragalaca za prostorima ljubavi, publiku vode do kraja svijeta i jezika. Riječ je o jedinstvenom umjetničkom ostvarenju, odrješitog minimalizma i spore sedimentacije svih slojeva, koje uspijeva obuhvatiti cijelo obilje neizrečenoga ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pirovanje svedeno na rascijepljenu osamljenost

    Salto animato, kor. Filipa Bavčević, Nastasja Štefanić, Jovana Zelenović

    Piše: Jasmina Fučkan
    Salto animato je ambiciozno zamišljena predstava proizašla iz dijaloga s dva genijalna autora. S obzirom na namjeru rastvaranja predrevolucionarnog klasika, čija književna i glazbeno-scenska svježina ne isparava, a društvena aktualnost ne zamire, vrijedilo bi u oblikovanje te namjere uložiti dodatne napore, kako bi predstava kroz buduća uprizorenja mogla još rasti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Spektar mogućnosti i brojnost opcija

    UPUH, Zagreb: Slučajni izbor, kor. Marija Dujmić u suradnji s Nikom Špekuljuk i Martinom Terzić

    Piše: Jasmina Fučkan
    Vrijednost rada je u njegovom odredbenom karakteru, što se izravno smješta u splet odnosa na kompliciranom sjecištu područja umjetnosti, kulture i zabave i time potiče na razmišljanje dalekosežnijeg obima. Izvedbeno svaki zadatak predstavlja varijaciju teme koju čine numeričke kombinacije pokreta, dok su modifikacije plesnog vokabulara određene intervencijama iz publike ...pročitajte cijeli tekst...
  • U nepretencioznom ozračju osobnog eksperimenta

    UPUH, Zagreb: Odjek, autorica Margareta Sinković

    Piše: Jasmina Fučkan
    Margareta Sinković u svojim kretnjama nosi znak kompleksnosti, neke još ne posve izrečene kombinacije izvedbenog poleta i smirene usmjerenosti, a ovim radom nagovijestila je sposobnost artikulacije kao i dopunjujuću sklonost prepuštanja izvedbenoj struji trenutka. Predstoji joj brušenje umijeća balansiranja između tih proturječnih tendencija što nije nimalo laka zadaća ...pročitajte cijeli tekst...
  • Simbiotske forme podrške i suradnje

    Teatar &TD, Zagreb: Ljudovanje, autorica Ana Kreitmeyer

    Piše: Jasmina Fučkan
    Predstava Ljudovanje dramaturški izravno, poetski nijansirano i bez moraliziranja adresira okoliš koji smo svojim življenjem oblikovali, a koji obiluje simptomima nerazumnosti, ludovanja ili izluđenosti. Koreografija postavlja tijela u dijalog s nepomičnim geometrijskim formama iz kojeg nastaju odnosi potpornja i tereta, oslonca i pada, otpora i lakoće. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Formalni karakter kontinuuma

    Zagrebački plesni centar: Ovdje nema bijelog zeca, autorice Koraljka Begović, Mia Štark, Nastasja Štefanić Kralj / Tea Hlušička

    Putovanje plesačica kroz konfuznu vizualnost imaginarnih zakutaka za gledatelja je problematično, jer se načelo entropije striktno prenosi s detalja na cjelinu. Nerazriješena napetost između proturječnih tendencija rezultira doživljajem energetske nepovezanosti, a raspršenost fizike tijela dojmom o nejasnom fokusu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Proza u scenskoj igri tijela

    Me’med, autorski projekt Bojana Bana, Filipa Severa i Lea Rafolta, Tala Ple(j)S

    Usprkos nedostacima, izvedba poprima oblik cjeline koju publika bez problema uspijeva kontinuirano pratiti. Izvođači uspijevaju dočarati atmosferu i vode nas iz prošlosti u sadašnjost, onda i u budućnost, te tako u krug. Uz književnu liričnost lako je upasti u kazališnu monotoniju, koja je u ovom slučaju razbijena uspjelim rješenjima trojice autora ...pročitajte cijeli tekst...

  • Mudračica neokrinkane istine

    UO Trafik, Rijeka: Drago mi je, Dragojla!, autori Žak Valenta i Vera Mitrović Vrbanac

    Piše: Maja Đurinović
    Danas, slušajući glas žene koja je „hotjela“ biti „mudračica“, taj arhaični hrvatski jezik zvuči poetično pomaknut. Dragojla Jarnević je strasno radila na svom obrazovanju i promišljanju društvene stvarnosti te pritom izvojštila rijetku životnu samostalnost i autoritet. Vera Vrbanec Mitrović uz vodstvo Branka Žaka Valente to je posvećeno i suvereno iznijela ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uzajamno energetsko upijanje

    Ljubav u vremenu, autorica Lucija Kukor

    Piše: Jasmina Fučkan
    Bogat koreografski rječnik vrlo slobodne i izazovne rekonfiguracije, unatoč svoj suvremenoj žestini i ekspresivnim elementima čini vidljivom i primisao o baletnom pas de deuxu s kojim također vodi dijalog. Neovisno gledamo li predstavu kao poruku izricanja ljubavne jednosti u srazu različitosti Ljubav u vremenu je prvenstveno predstava o plesu kao izrazu ljubavi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Intenzivno instrospektivno iskustvo

    Umjetnička organizacija 21:21, Zagreb, i Zagrebački plesni centar: Caroling, autorica Petra Hrašćanec

    Piše: Jasmina Fučkan
    Najvažnije u Carolingu jest ishođenje poruke o složenoj slobodi ženskog tijela, zahvaćene, u nedostatku obimnijeg izraza, širokokutnom optikom. Nakon izbavljenja iz haljina-ogrtača plesačice se razdragano prevrću, živo pokretljivih i vidljivih tijela, a prostor se nastavlja nabirati dahom, nematerijalnom dinamikom i zvučnim volumenom njihovih glasova ...pročitajte cijeli tekst...
  • Samosvjesno umijeće padanja

    Masa Dance Company, Zagreb: Olimpijada duše, kor. Alexandra Madsen

    Piše: Jasmina Fučkan
    Izvedba iskazuje suglasje zajedničkog stvaranja. Svi plesači pridonijeli su svojim iskonskim, slobodnim energijama, u svima je gorila iskričava predanost trenucima vlastite borbe, a u preklapanjima su se skladno nadovezivali u energetski snop. Koreografkinja je biranim stilskim elementima negirala autentičnost publike kao arbitra u afirmaciji ideje uspjeha ...pročitajte cijeli tekst...
  • U okviru bizarnih uvjeta rada

    Plesna udruga Tiramola, Split: Niz zečju rupu, autorica Lucija Zalović

    Strukturno je predstava zamišljena kao niz isječaka, montažnih atrakcija. Plesni materijal je gusto raspoređen unutar strukture rada, bez praznog hoda, te ga se moglo olakšati i mekšim prijelazima, da se ugodi izvođačima i publici. Svi prizori, isječci, okarakterizirani su grupnim plesnim sekvencama, te prepoznatljivim – kodificiranim suvremeno plesnim vokabularom ...pročitajte cijeli tekst...
  • O preživljavanju „bez opipljivog cilja“

    UO Škvadra, Zagreb: Prve 3, kor. Marta Habulin Satinović, Una Matija Štalcar-Furač, Ema Crnić

    Piše: Maja Đurinović
    Film Eme Crnić je nova dimenzija prezentacije istog prostora (film je razvidno sniman u, i ispred Garaže), a u njemu se pojavljuju (iz pozicije predstave: udvajaju) i neki od fizički prisutnih izvođača. Tako se ovaj cijeli drugi dio predstave slaže u dinamičnu, višeslojnu cjelinu, a prostor Garaže se multiplicira i umnaža, mijenjajući perspektivu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prilagodbe u zatamnjenoj budućnosti

    UPPU PULS, Mediteranski plesni centar: Ptero, kor. Petra Chelfi, Petra Valentić

    Piše: Jasmina Fučkan
    U uvjetima otežane vidljivosti, predvodnica i temeljni provodni motiv postaje glazba. Unatoč skicoznom stanju izloženih naznaka o teritorijalnim i egzistencijalnim aspektima ljudskih odnosa, riječ je o predstavi koja se dotiče sadržajne aktualizacije tjelesne senzorike, a u dobroj mjeri i uspijeva intrigirati efektima premještanja kanala komunikacije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Gravitacijski svijet kvarteta

    Sabmarine, Zagreb: Talking Heads Case, kor. Endi Schrötter i Lara Frgačić

    Piše: Jasmina Fučkan
    Predstava daje visoko introspektivni pogled usmjeren na partnersko sudjelovanje u izgradnji zdrave cjeline. Pravilo ove anatomske poetike zasnovane na relacijskoj kvaliteti sudjelovanja i podrške jest krajnje golo, poput istine: „Diši!“. Bazična strukturalnost, bez dekorativnih dodataka autorima je, a i publici, svakako dovoljna; uzvišeno jednostavno – ona govori sve ...pročitajte cijeli tekst...
  • U godini prijetećih nepoznanica

    Liberdanc: Krik, autor Rajko Pavlić; UPPU Puls, Zagreb: Hystera autorica Katarina Đurđević

    Piše: Maja Đurinović
    Predstava u interpretaciji Sintije Kučić, uz odličnu podršku cijelog autorskog tima, svjetla, glazbe i kostima, ostavlja snažan dojam, i izaziva intimni protest. Ozbiljno i bez histerije. „Žene u 21. stoljeću pojedinačno se moraju boriti protiv kolektivnog političko-vjersko-liječničkog negiranja njihove slobode i dostojanstva.“ Ali i životne ugroze
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Poput enigmatična slagalice

    de facto, 21:21, ZPC, Zagreb: Horizont, autori Petra Hrašćanec, Saša Božić, Luka Švajda

    Piše: Jasmina Fučkan
    Koreografska izražajna snaga ishodi se iz svedenih odnosa, zabilježenih i u detaljima, kroz delikatne senzoričke razgovore tabana i prstiju pri čemu nastaje ritmika tapkanja, neka vrsta unutrašnjeg tjelesnog ozvučenja. Horizont je predstava napunjena naznakama gospodarenja i predaje, naznakama nasilja i žrtvovanja, sačinjena od mukotrpnosti i zanesenog istraživanja ...pročitajte cijeli tekst...
  • U slavu mladosti

    Plesni art laboratorij i Fronesis: Niti, kor. Senka Baruška, Jasna Čižmek Tarbuk

    Piše: Jasmina Fučkan
    Plesači, koji u izoliranoj komornosti scenskog prostora u potpunosti vlastitim snagama iznose izražajnost izvedbe, nedavno su završili školovanje u Umjetničkoj školi Franje Lučića. U aktualnoj postavi, dvije neosporne umjetničke osobnosti (Dorotea Domović i Dora Šašić) u duetima predstavljaju sjajno upareni odnos kontrastnih energetskih polariteta
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Težina rasutog kamenja

    Zagrebački plesni ansambl: Geometrija daha, kor. i red. Laura Arís Álvarez

    Piše: Jasmina Fučkan
    Naracijom poetskog karaktera u završnici se kroz rahle nanose izvedbenog materijala probija lucidna ideja o svjetlosti zvijezda kao memoriji svijeta, koju svojim fizikalnim svojstvima dijelimo. Kroz asocijativne veze riječi s izloženim vokabularom kretnji, napokon se uviđaju analogije između koreografskih namjera izraženih u letku i atmosferske optike koju Álvarez zauzima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Rastakanje monolitnosti fizičke pojavnosti

    Vrt, autorica Josipa Bubaš

    Piše: Jasmina Fučkan
    Autorica metaforiku stabla opstanka ishodi u dvojakostima, ustrajući na kontrastima između vizualno-zvučnog ambijenta i neverbalnog vokabulara pokreta, između zvukovne izražajnosti glasa i verbalnih eksplikacija mnogoznačne mreže korištenih motiva te između različitih oblika fragmentiranja i neprisutnosti tijela u digitalnoj reprezentaciji ...pročitajte cijeli tekst...
  • S vjetrom i vjetru usprkos

    De facto & 21:21: Levant, autori Petra Hrašćanec i Saša Božić

    Izazovno, otvoreno i jasno postavljeno je pitanje preživljavanja na sceni, a s obzirom da angažiranost koju donose Petra Hrašćanec, Saša Božić i Alen Sinkauz nije deklarativna niti idejna, nego ljudska i dodirujuća, formalno osviještena i omekšano formirana, sve je obloženo  duhovitim spojevima razgranatih referenci ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mikro-protokoli tekstualnosti i materijalnosti

    Koribant Lab 2022: Suzvučja, kor. Roberta Milevoj

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Suzvučja su ozbiljan pothvat, u kojem su se susreli vrlo različiti umjetnici, okupljeni interesom da zajednički kreiraju i otvore nešto neočekivano i riskantno za svakog, spremni da se udalje od svojih uobičajenih stavova. I sama premijerna izvedba, vrlo otvorene i nepretenciozne atmosfere u kojoj je publika mogla tražiti svoju vizuru čak se i kretati oko izvođača ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ispitivanje plesnih čestica

    Centar za plesnu i izvedbenu umjetnost Free Dance, Karlovac; Plesni centar TALA, Zagreb: Magnetsko polje igre, red. Mario Kovač

    Piše: Maja Đurinović
    U Magnetskom polju igre duhovitom analogijom prostora (plesne) izvedbe i magnetskog polja koje nastaje oko niza naboja u kretanju, razotkrivaju se pojmovi ritmičnosti i promjenjivosti, pulsa, balansa i daha, provodljivost tijela. Riječ je o duhovitoj i zaigranoj interaktivnoj predstavi, s kvizom, u kojoj se i izvođači i publika (svih uzrasta) dobro zabavljaju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Suncokreti, srne i umjetnici protiv ratne sile

    Moja Babusja ne poznaje izraz biopower, Nastasja Štefanić Kralj i Matija Kralj Štefanić, Zagrebački plesni centar

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Osim plesačke jasnoće i višeslojnih razrada tjelesnih ideja i zadataka, izvedba Nastasje Štefanić Kralj zrači odlučnošću, suspregnutom emocijom i povremeno gorčinom. Moja Babusja ne poznaje izraz biopower stavlja ples kao visoko estetizirani umjetnički izričaj, u neki drugačiji, neposredni, urgentni prostor stvarnosti i solidarnosti. Stoga predstavu svakako treba pogledati ...pročitajte cijeli tekst...
  • Slobodna reinterpretacija

    Studio za suvremeni ples, Zagreb: Suma Summarum / Murmurations / Magije

    Odlučivši se na obnovu Magija u smislu suvremene reintepretacije kinestetičkog teksta članovi Studija imali su prilično zahtjevan zadatak ustrajati u snazi i koncentraciji predstave te iskoristiti zadani plesni materijal, a istovremeno zadržati plesni izraz i suvremene tehnike kojima barataju. Odlučili su se stoga na metodu strukturirane improvizacije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iskustvo nesigurnog putovanja

    O rozoj budućnosti, kor. Ana Kreitmeyer i Zrinka Užbinec

    Otvaranje tijela kretnjama propitujuće je koreografirano, satkano od namjere začimanja i naglih odustajanja, a u prekidima se nazire taktilno razvijanje efekta nalik postupku pretapanja u filmskoj montaži – i nakon dovršenja kretnje, tjelesne vibracije se raspršuju kroz prostor nošene zvučnim odjecima koji nastavljaju rezonirati, otvarajući prostorne daljine ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mjesta na kojima nas nema

    Mia Štark, Nova ljudska komedija, Galerija VN, Zagreb, 12. travnja – 21. svibnja 2022.

    Koreografski elementi izneseni u radovima sastavljeni su od improvizacija na temu borilačkih praksi, svakodnevnih radnji poput nanošenja dezinficijensa kojima se oponašaju brižne kretnje prstiju posvećenih njezi lica ili nanošenju parfema. Tu su i pauze sačinjene od pasivnih trenutaka prepuštenih upijanju sunca i od zagrljaja udijeljenih stablima
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izravni susret s nelagodom

    UPUH , Zagreb: Pala s konja na glavu i ozlijedila leđa, autorski tim Maja Drobac, Majda Džanić, Maja Sviben

    Naracija prianja uz niz krhko povezanih samostalnih koreografskih skica, poprimajući žanrovski karakter stand-up komentara. Kroz rasplinutu auru izraženih persona, vidi se i ono što uobičajeno ostaje u mraku backstagea. Ova tematska minijatura o važnosti igranja plesne igre unatoč osobnom odustajanju, gledateljima čini vidljivim spektakl plesnog rada ...pročitajte cijeli tekst...
  • Procjep u percepciji stvarnosti

    Zadarski plesni ansambl, Meteo & Monoplay 2020: Klown, autorica Matea Bilosnić

    Matea Bilosnić zapravo spins the spinner – personu klauna ona ne reprezentira, ali ni ne prezentira, svjesno bira solo ne samo žanrovski nego i izvedbeno postaviti u liminalni prostor onoga o čemu se govori i onoga o čemu se pretvara da govori. Zavodljivo potresan, drzak i manipulativan, bespomoćan i ranjiv, pobunjeni algoritam, Klown je zrcalo nas samih ...pročitajte cijeli tekst...
  • Područje žudnje

    de facto, Zagreb: Walk on the Wild Side, autor Saša Božić

    Saša Božić odlučio je iznijeti na scenu rupu ponora koji nosimo u sebi, u koje nerijetko sami upadamo kad odlučimo ondje smjestiti nekoga drugog (ili nešto). U ovoj izvedbi plesni je podij ujedno postelja živog pijeska. I naravno, udarac o zid doista ne trebamo vidjeti da bismo dovršili priču o uništenju i oslobođenju – ona ionako ima bezbroj završetaka. Posljednju riječ ima glazba ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iz pera jednog dječaka

    Studio za suvremeni ples, Zagreb: Žohari, red. Mario Kovač, kor. Branko Banković

    Piše: Maja Đurinović
    Četiri plesačice zaigrano, glumački izražajno i fizički vrlo pošteno vode bitku, koristeći elemente svih dostupnih tehnika i borilačkih vještina u ovom našem vremenu plodnog transkulturalizma. Mario Kovač i Branko Banković postavili su odličnu, razumljivu, dinamičnu predstavu koja je uvukla djecu u igru napetog iščekivanja i zaigrane borbe ...pročitajte cijeli tekst...
  • Meandrično razlomljene putanje

    UPPU PULS, Mediteranski plesni centar: Parte Parte, autorice Petra Chelfi i Petra Valentić

    Likovna i konceptualna upečatljivost kretnji, detaljno iskazana u početku izricanja vokabulara neće se s istom koreografskom sažetošću održati do kraja što je u skladu s nagnućem ka istraživanju ili neizvjesnosti spoznavanja prostora, ali su stadiji prema prema afirmaciji trodimenzionalnosti do samog kraja vrlo jasno i izražajno komunicirani ...pročitajte cijeli tekst...
  • Intimni rječnik ožiljaka i iscjeljenja

    Plesna grupa Flame, Rijeka: Jezik kože, autorica Martina Hrlić Rogić

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Osim nepretenciozne komunikativnosti dijeljenog ljudskog iskustva, Jezik kože Martine Hrlić Rogić pokazuje razigranu scensku maštu autorice u koreo-režijskim postupcima, koji šarmantno prevode verbalno značenje u sliku, simbol ili gestu pa Jezik kože nastanjuje neobičan prostor koreografirane naracije s odjecima performansa i fizičkog kazališta
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iz tišine i tijela samoga

    ON/A, Zagreb: Bi-polar B(e)ar/e, kor. Marin Lemić

    Izvedba donosi iznenađujuće esencijalan, snažan i promišljen pogled na izgradnju izvođačke persone kao izvedbenog tijela za publiku, dakle za druge, za zajednicu. Pritom pored svih poigravanja sa zadovoljenjem apetita publike za zabavom, ipak je prvenstveno riječ o zauzimanju perspektive auto-izgradnje, u kojoj plesač propituje autonomnost tijela ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pauze i njihovi sinonimi

    Studio za suvremeni ples, Zagreb: Figure, figure, kor. Martina Tomić

    Dinamika predstave, zamišljene kao „pet pjevanja“ posvećenih tijelu, plesu i figuri polako raste a „krajolici figura“ nastali na temelju istraživanja pojma „u svakodnevici, književnosti, sportu i plesu“ pobuđuju čitav niz asocijacija i odnosa od lirskih do duhovitih prizora, ostavljajući gledateljima cijeli spektar mogućnosti praćenja razvoja dešavanja na sceni ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vješto, profinjeno i promišljeno

    Zagrebački plesni ansambl: Okvir, kor. Borna Babić

    Piše: Maja Đurinović
    Unutar okvira, koji su izvođačice zajedno postavile, pravila su jednaka. Uspostavlja se novo, živo, tjelesno angažirano zajedništvo razigrano oko onih nekolika temeljnih osobnih motiva i pozicija iz minulog bijelog. Ali sad je to dijeljenje vremena-prostora, održavanje osobnosti unutar uokvirene zajednice, čuvanje svoje pozicije na zajedničkoj slici, borba za trajanje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zavodljiva ambivalentnost

    Zadarski plesni ansambl: Opera Mediterranea, autorice Josipa Štulić i Matea Bilosnić

    Piše: Ana Gospić
    Plesni pokret odnosno koreografija se razvija i perpetuira iz folklorno stiliziranog dueta, plesnog prihvata ramena s raznim varijacijama uz postupno dodavanje dramskih ili glumačkih elemenata, pjevanja, naricanja, poskoka i sl. U toj parnoj formaciji posebnu izražajnost zadobiva lice, središte iznenađujuće i neočekivane glumstvenosti izvođačica ...pročitajte cijeli tekst...
  • Oblik osviještene prolaznosti

    Antisezona 21: Kik Melone, Majke u proljeće. Tužniji od najtužnijeg komada. Ikad., autori Silvia Marchig, Iva Nerina Sibila, Marko Gutić Mižimakov, Umberto Lancia

    U odnosima veličina tinja mjera ljudske malenkosti poput netom dogorjele svijeće u svijetu vlastite sobe, nastanjene individualnom tugom nestajanja. No, unutarnja motivacija za kružno postavljenu prostornu dispoziciju dramaturgije jest upravo u mogućnosti izbavljenja iz intimnosti tog stanja, za koje izvedba također pruža rješenje
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Skladna lakoća protjecanja

    UPPU Puls, Zagreb: Civilizacija smeća, autorica Katarina Đurđević

    Civilizacija smeća iznova provocira, podcrtavajući trenutak u kojem živimo i ekološku katastrofu koja nam prijeti, a pritom pruža i vremena za užitak u koreografiji i plesnom umijeću izvođačica. Stilska čistoća pokreta i virtuoznost plesačica koje ni u jednom trenutku ne iskaču iz ujednačene kvalitete, prirodnosti i lakoće pokreta pridonose osjećaju smirenosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tajni dnevnik P. H.

    Umjetnička organizacija 21:21, Zagreb: Samo, autorica Petra Hrašćanec

    Kada čitam osvrt i/ili kritiku predstave uvijek se spominju kostimi, scenografija, osvjetljenje, glazba. Samo nema ništa od toga. Pišući o Samo mogu pisati samo o subjektivnom dojmu, utisku koji je na mene ostavila iskrena izvedba i iskrenom suosjećanju s autoricom. Kao neku katarzu, pročišćenje od emotivne okupacije, sebično koristim model prenošenja emocije prema van ...pročitajte cijeli tekst...
  • O plesaču i koreografu

    TRAFIK, Rijeka, PlatformaHR, Zagreb: I am Alive, kor. Žak Valenta

    Izvedbeni umjetnik Toni Flego, svojom prezencom neprikosnoveno utjelovljuje ideju i koncept autorskog predloška. Tehničkom virtuoznošću plesački i glumački zahtjevne uloge, snažnom osobnošću i ekspresijom, taj mladi umjetnik, donosi i osobno izvedbeno autorstvo bez kojeg bi realizacija autorske zamisli u cjelini, mogla ostati samo na razini ideje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kroz opnu najlona

    Insajderska priča, kor. Jasna Čižmek Tarbuk

    Preko projiciranog videa pratimo izvedbu očima plesačica. Pogled kroz opnu najlona, dijelovi tijela u pokretu... Što zbog pokreta, što zbog izmjene kadrova i fokusa, gledajući njihovu perspektivu lagano gubimo tlo pod nogama. Upravljajući našim pogledom i nudeći nam mnogostrukost perspektiva, autorica otvara zanimljive prostore poimanja izvedbe ali i svega oko nas ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sve je već ovdje

    Improspekcije 2021: Aire: Solo za naše majke, autorica Kirstie Simson

    Piše: Maja Đurinović
    Solom za naše majke britanska plesna umjetnica Kirstie Simson ozarila je čisti, hladni galerijski prostor MSU-a. Nasmiješena, topla i duboko mirna pričala je i plesala, odnosno ne neki poetičan način svjedočila osobnu prožetost umjetnošću (življenja). U malim plesnim obredima, Kirstie Simson, bez obzira što je visoka i plava, djeluje poput stare šamanke, Indijanke ...pročitajte cijeli tekst...
  • Plesni koncert za tijela i udaraljke

    Indefinite Frequency, kor. Charlie Brittain, Milan Tomášik

    Predstava je zaigrani vrtlog energije i zvuka, kojima nas izvođači suvereno vode. Iako stilski ujednačeni svaki od izvođača donosi i naznake karaktera. Kretanje Milana Tomášika je staloženo i promišljeno, izvedba Charlieja Brittaina odaje racionalnost i artističku preciznost, a kod Endija Schrottera prevladava virtuozna tehnika i emotivna, mladenačka brzina ...pročitajte cijeli tekst...
  • Putovanje trostruke heroine

    Branimir Norac, UO Škvadra i Teatar &TD, Zagreb: Monomit, kor. Marta Habulin

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Koreografkinja Marta Habulin, u suradnji s plesačicama Evom Kocić i Gendis Putri Kartini, temu monomita razrađuje na tjelesno i vizualno suptilan, izvođački sofisticiran i konceptualno-koreografski dosljedan, možda čak i predosljedan način. Zanimljivo, motivu heroja prilazi se spajanjem dvaju tijela, pa su tako plesačice tijekom cijele predstave povezane ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izvanserijsko kazališno iskustvo

    Sad Sam Matthäus, autor Matija Ferlin

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Gotovo filmskom preciznošću Ferlin vodi gusto i prenapregnuto tkanje koreografije, teksta, referenci, igre s rekvizitima, kostimima, obraćanja publici i Bogu, noseći emotivne potrese i valove koji sežu od iscrtavanja rana na Kristovu tijelu, pričanja o iskustvu tjelesne boli i plesačkom iskustvu (ne)adekvatnosti, ali i virtuoznih, gotovo izvantjelesnih iskustava ...pročitajte cijeli tekst...
  • „Mrkve su kuhane“

    Marmot, Zagreb: Nevidljivi (ples), autorica i koreografkinja Irma Omerzo, 13. svibnja 2021. u 18 sati, polazište Park kralja Petra Krešimira IV, Zagreb

    Nevidljivi (ples), je duhovita, lucidna i višeslojna predstava. Nesumnjiva je aluzija na članice pokreta otpora iz kultne serije Allo, Allo, a jedna od čudnih poruka: „Mrkve su kuhane“ – uistinu je originalna šifra iz vremena Drugoga svjetskog rata. Dinamičnu, uvjerljivu i stilski ujednačenu izvedbu začinjenu francuskim espritom i blagim sarkazmom iznijele su odlične izvođačice ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vi koje plešete

    Plesna sudbo, autor Rajko Pavlić

    Piše: Maja Đurinović
    Pleše se veselo, nekad pomalo razuzdano (kako i priliči plesu na svadbama!) u razvidnoj prezentaciji Pavlićevog plesnog naslijeđa koje su plesačice izvrsno usvojile i onda iz svog suvremenog plesnog habitusa transformirale u osobni izraz. Mate Matišić polako, u svom stilu groteskno ali toplo, iz strofe u strofu sve čvršće povezuje djevojačku i plesačku sudbinu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Trud, upornost i znanje

    Prva zadarska plesna sezona

    Piše: Sanja Petrovski
    Nakon trideset godina umjetničkog djelovanja Zadarskog plesnog ansambla na hrvatskoj plesnoj sceni, uložen trud, upornost, znanje, organizacijske i kreativne sposobnosti napokon dolaze do izražaja, a jedan od pokazatelja profesionalizacije, decentralizacije i vidljivosti plesne scene je i podrška gradskih struktura projektu Plesne sezone čiji je nositelj Zadarski plesni ansambl ...pročitajte cijeli tekst...
  • Razigrano o igri

    Playing Reality, ideja Koraljka Begović, koncept i dramaturgija Jasna Jasna Žmak

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Unutar svoje propozicije i konceptualnog okvira Playing Reality dosljedna je, protočna, komunikativna, zabavna i odlično izvedbena predstava. Playing Reality povremeno se čak približava etnografskoj situaciji jer je jasno da je na scenu prenesena neka vrsta kodificiranog društvenog ponašanja, kojeg su izvođači / autori bili i promatrači i sudionici
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Protiv straha i uroka

    Imam te, kor. Jovana Zelenović, Margareta Firinger

    Piše: Maja Đurinović
    Jovana Zelenović i Margareta Firinger, izvrsne mlade plesačice snažnih scenskih osobnosti odlučile su se za zajedničko istraživanje obrazaca proizvodnje straha i njegovih tjelesnih manifestacija, opažanje tuđeg ili vlastitog, uočenog i zapamćenog straha. Plesačice su se u potvrdile kao poštene, vješte i dojmljive izvođačice te kao zaigrane i nepretenciozne autorice ...pročitajte cijeli tekst...
  • Gdje je nestala Britney Spears?

    QueerANarhive, Split: Oh, kor. Ana Jelušić

    Rad Ane Jelušić je ekstremno konceptualizirano istraživanje suvremenog plesa bez neke nedosljednosti, dramaturški skladno (po)složen. Nakon njega se probudimo i onda moramo zaključiti što je u njemu zazidano u skrivenom skloništu. Kakogod ga čitali jedno je sasvim jasno: projekt je rubna umjetnička praksa, na granici plesne izvedbe i performansa ...pročitajte cijeli tekst...
  • Suptilna propitivanja odnosa moći

    Sabmarine: Individue(t), kor. Lara Frgačić i Endi Schrötter

    Iako se na početku nastoje iskazati kao dvije individue, razvoj tog odnosa pretvara njihova tijela u preplićući duet. Međusobna ovisnost koju plesači stvaraju zajedničkim dijeljenjem težine, prolazi kroz razne dinamičke promjene. Počevši od nježnog istraživanja površine drugog tijela do agresivne razmjene impulsa i dominacije prenošenjem težine jednog tijela na drugo ...pročitajte cijeli tekst...
  • Igra asocijacija

    Fronesis, Zagreb: Emotikon, kor. Jasna Čižmek Tarbuk

    Odabir igre podsjeća na heterogeni spoj suvremene plesne tehnike i simboličnih, stiliziranih kodiranih svakodnevnih tjelesnih reakcija i izraza neverbalne komunikacije. Odnosi između plesačica međusobno se stvaraju, raspadaju i ne postoje tako da je u svakom trenutku nepredvidiv razvoj izvedbene situacije, koja u svojoj igri budi igru asocijacija u gledatelja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pročišćujući proces izgubljenog tragača

    Gilgameš, kor. Filipa Bavčević

    Piše: Sanja Petrovski
    Jasna je tendencija transformacije koja se odvija gotovo neprimjetno od početka prema kraju predstave. Od vladara koji traga za besmrtnošću do, kako piše u zanimljivoj knjižici u obliku krune, „izgubljenog tragača“, kristalizira se novi lik bez identiteta koji je prošao duhovan i pročišćujući proces kroz trenutke radosti, prijateljstva, strasti, ljubavi, gubitka i razočaranja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kako se dijeli bol?

    Tranzicijsko-fikcijsko kazalište (TRAFIK), Rijeka: Situacija u tijelu / No More Body, autor Žak Valenta

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Stanje ne-materijalnosti tijela koje je u Nebu nad Berlinom praćeno anđeoski istančanom osjetnošću Valenta prisvaja i pretvara u koreografsko-izvedbeni modus u kojem, samo glasom poziva publiku da zamišlja koreografski slijed. Njegova je pojavnost na početku predstave moćna i silovitog energetskog prijenosa za publiku u tom se dijelu opušta ...pročitajte cijeli tekst...
  • Brze i žestoke

    Zagrebački plesni ansambl: Revel Revel, kor. Roser López Espinosa

    Piše: Maja Đurinović
    Plesačice puštaju van ono divlje, potisnuto, nekultivirano. Žestoko izbacivanja energije traje dugo, a ako se i osjeti potreba za predahom uvijek makar jedna preuzme inicijativu i vrati tonus; očito je krajnje iscrpljivanje tijela; kratki predah kroz slow motion je samo priprema za novu eksploziju podivljalih tijela, crescendo koji će završiti padom iscrpljenih plesačica na pod ...pročitajte cijeli tekst...
  • O fantazmi pokrenutog tijela

    Plesna udruga Tiramola, Split, Zalet, Zadar: Treće lice jednine, kor. Iva Burčul

    Korištenje metode kontakt improvizacije s elementima partneringa pokazala se izvrsnim postupkom u procesu građenja koreografskog materijala. Izvođačice su zadatku pristupile ozbiljno, usredotočeno i izvedbeno izražajno, no dojam je da se putem izgubila snaga konceptualnog pritiska u navedenim improvizacijskim elementima
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prelamanje identiteta

    Zadarski plesni ansambl: Portreti, kor. Aleksandra Janeva Imfeld i izvođačice

    Solo dionice većinom su lirskijeg i apstraktnijeg karaktera, dok su u skupnim sekvencama naglašenije geste, grimase, različiti emocionalni registri i intenziteti koji prelomljeni ili udruženi predstavljaju presjeke različitih isječaka određenih trenutaka ili portretnih identiteta ispričane, otpjevane ili otplesane na osnovu sjećanja i zamisli izvođačica ...pročitajte cijeli tekst...
  • Poznavanje, prepoznavanje i osluškivanje

    Umjetnička organizacija Kabinet, Rijeka: Danas je jučer od sutra, kor. Ivana Kalc

    Tjelesno poznavanje, prepoznavanje i osluškivanje krajolika, pokret i odluke kao dogovor između svake pojedine izvođačice s cijelim kolektivom i sa samom sobom glavnice su ovog rada temeljenog na improvizaciji. Ti čimbenici, u plesu često prisutni, u ovom radu samo naglašeni i svjesnije korišteni, proizveli su uistinu jedinstven plesni performans ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tijelo koje pleše

    Liberdance, Zagreb: Mala plesna priredba, kor. Rajko Pavlić

    Piše: Maja Đurinović
    Rajko Pavlić je izložio svoju poetiku u opet novom ruhu i predstavio novi, mladenački, kvartet izvrsnih plesača. Mala plesna priredba najavljena je kao „proslava tijela koje pleše, posveta njegovoj inventivnosti i njegovoj sposobnosti da omogućuje izravnu komunikaciju instinkta i djelovanja“, i nema ni veće ni manje ambicije. Rekla bih ipak da ima veće potencijale ...pročitajte cijeli tekst...
  • Razigrani odnos tijela, zvuka i arhitekture

    Koribant Lab, Split: Stvarnosne kompozicije // Ima nešto što me raduje, koncepcija Kristina Lovrić

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Jedan od meni najdražih trenutaka Stvarnosnih kompozicija je onaj u kome plesačice optrčavaju kolonadu atrija. Njihov trk aktivira automatska vrata muzeja što uključuje samu zgradu u izvedbu, a kako se okrećemo da bismo pratili taj parkour, i sami se kao promatrači pokrećemo u koordinaciji i kanonu. Tako se u tom segmentu svi elementi ovog susreta zakovitlaju u izvedbu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vrijeme će ići unazad da bismo mogli ići naprijed…

    Sounded body festival, ZAgreb, 3. – 7. listopada 2020.: Kik Melone, Zagreb, Sol, autorica Silvia Marchig

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Kao što Silvia Marchig u prvom dijelom demistificira figuru plesačice/izvođačice na tijelo koje radi, a sam ples na unutarnji energentski naboj koji se pokreće i oblikuje ritam i plastiku plesa, tako u nastavku potpuno razgolićuje mehanizam kazališta. Međutim, autorica pokreće i duhovitu, kritičku britku i povremeno dirljivu doku-fikcijsku igru ...pročitajte cijeli tekst...
  • Čarobni sklad zajedništva

    Umjetnička organizacija 21:21, Zagreb: Skupa, kor. Petra Hrašćanec

    Piše: Maja Đurinović
    Mlade plesačice, izvanvremenske, profinjene nimfe imaju svoj kod zajedničkog bivanja: osjećaju se, komuniciraju osluškivanjem. Kreću se tiho, pažljivo, beskrajno skladno u principima međusobnih reakcija, dopunjavaju pokret i popunjavanju prostorne praznine u zaigranim, nepredvidivim grupiranjima. Predstava Skupa rijedak je doživljaj scenske čarolije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Od ujednačenog sleta do autentičnog sola

    Studio za suvremeni ples, Zagreb: Spektakl, kor. Irma Omerzo

    Piše: Jelena Mihelčić
    Iako će se povezivanje Studijevog nasljeđa s pitanjem zajedništva nekim gledateljima možda činiti nategnutim, predstava Spektakl zasigurno će ga suočiti s različitim oblicima spektakularnosti koji ne svode ples samo na puku, oku milu ujednačenost, kao i s 50 nijansi zajedništva koje ne podrazumijevaju uniformnost i jednoumlje, nego dopuštaju i podržavaju različitosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Meditacija i fitbit aplikacija

    Udruga profesionalnih plesnih umjetnika Puls, Zagreb: NNNI, autorica Katarina Đurđević

    Izvrsna ideja autorice Katarine Đurđević da u predstavu uvede interakciju znanstvenice i plesača te reakcija na trenutnu društveno stanje donekle je oslabljena tijekom izvedbe. Naime zbog prilično jednostavne, jasne i predvidljive strukture, predstava ipak djeluje prilično statično. Taj dojam prevladava unatoč energetski nabijenom kretanju plesačica ...pročitajte cijeli tekst...
  • O trpnji

    Umjetnička organizacija Nikad kraja, Zagreb: Rob3rta, autorica Roberta Milevoj

    Piše: Maja Đurinović
    Zahtjevna koreografija u iscrpljujućem trajanju koje priziva empatiju, dramaturški podržana izvrsnom glazbom Mire Manojlovića, ona se fino, intimno, a opet nekako moćno epski razvija. To izolirano, nježno ali mišićavo žensko plesačko tijelo, u grubom kombinezonu, uspostavlja se kao pokretni spomenik iscrpljujuće upornosti u radu, kao bolni i žilavi otpor tijela ...pročitajte cijeli tekst...
  • Samosvjesno vještičarenje

    Zagrebački plesni ansambl: Esbat, kor. Aleksandra Mišić

    Piše: Maja Đurinović
    Koreografkinju ne zanima uprizorenje mistične poetičnosti prostora plesa lakonogih djeva u čarobnoj ljetnoj noći; ona samosvjesno podriva idilu pod zidinama renesansnog Kaštela intervenirajući na više razina: kroz suvremene sekvence pokreta različitih provenijencija i plesačkih zadataka, govorno obraćanje publici, futurističkom konstrukcijom prozračne prizme... ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izvedbeno upredanje tijela

    Divert (IMRC) kolektiv, Zagreb: Đavolji odvjetnik, kor. Martina Tomić

    Izvedbeno najdojmljiviji dio predstave bio je duo Leona Goličnika i Jasona Mulhausena, koji je postao trio dolaskom Helvecije Tomić. Pogled na rad ruku me opčinio, kao zmija koji pluta na valu koji se smiruje do posljednje vibracije pokreta. Čitavo tijelo je postalo organ dodira, emocionalne i tjelesne podrške. A onda, kad se raspline otpor krene milovanje lica, koje otkriva i zakriva ...pročitajte cijeli tekst...
  • Na tragu drugog medija

    Nađena koreografija, autorski tim: Ivana Bojanić, Dora Brkarić, Viktorija Bubalo, Anna Javoran, Tea Maršanić, online platforma ANTISEZONA 20

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Jedan od artikuliranih i inspirativnih odgovora na trenutnu situaciju ponudile su mlade plesačice u Nađenoj koreografiji, kreirajući autentični plesni rad, a koristeći realitet i iskustvo izolacije kao strukturne elemente. Nađena koreografija nastala je iz trenutnih uvjeta, kroz komunikacijske platforme koje su probile u svakodnevno i postale primarni način komunikacije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Protiv čudovišta globalizacije

    Common Sense, kor. Mia Kevo

    Mia Kevo u svom izvedbenom istraživanju Common Sense uspostavlja odnos prema publici iz neposredne blizine, tijelom koje se nezaustavljivo pokreće i pleše, misli i djeluje, izražava svoj stav i prkos, svoju bol i spoznaju. Znatiželjno se poigrala dadaističkom intelektualnom formom, konfuznom naracijom, propitujući ljudska prava, društvene vrijednosti i moralna pitanja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dogodovštine iz svemira

    Umjetnička organizacija Shooma, Bjelovar: Astonauti, red. Maja Zećo, kor. Irma Unušić

    Iskrenim i duhovitim pristupom izvo+aöi uvlaöe publiku u događanje što se čuje kroz reakcije i smjeh roditelja. Zatim su svi pozvani da postanu astronauti, što djeca radosno prihvaćaju i nakon priprema za astronaute i uvježbavanja astronautskog pozdrava kreću vođeni plesačicama u rješavanja različitih zadataka i imaginarne dogodovštine svemirskog putovanja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mozaički izbor glazbe

    Dance Company & M: Tri, kor. Dance Company &M & Iva Cevizović

    Iako različite, po pristupu, tehnici i karakterima koje prikazuju, plesačice su cijelu predstavu ipak zaokružile istovjetnim plesnim izričajem koji nije inovativan ali – kako je umješno izveden – funkcionira. Posebno se ističe Ema Janković. I dok je u plesačkom smislu postignuta stilska cjelina, to se na žalost za glazbeni izbor predstave ne bi moglo reći ...pročitajte cijeli tekst...
  • Osobni arhivi ranjivosti

    Biljkabićekoža, autorica Iva Nerina Sibila

    Nakon izlaganja impresivnih crtica iz života bake i majke slijedi zatvaranje rada u hermetičniju formu kratke dramske izvedbe. Autorica slaže slike motiva i dobiva se neka općenita slika gubitka, odsustva, ožiljka... Igrajući se konceptualnim rješenjima, Sibila spretno stvara komunikacijski zid između sebe i publike, pokazujući da ranjivost traži nježnost i empatiju ...pročitajte cijeli tekst...
  • S druge strane procjepa

    Stasis: to visit, kor. Anna Javoran i Ariana Prpić

    Piše: Maja Đurinović
    Anna Javoran i Ariana Prpić uspijevaju u oblikovanju meditativnog, prigušenog, tamnog, maglovitog prostora/svijeta u kojem vrijeme zastaje i lagano teče, a obrisi nemaju oštre rubove. One su zajedno u tom pomaknutom trajanju ali na različite načine. Javoran pažljivo skenira prostor i prati partnericu osjetljiva na znakove njezina pomaka, Prpić je zatvorena unutar svoje kinesfere ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nepretenciozno prakticiranje plesa

    Upgrade, kor. Vesna Mimica

    Piše: Maja Đurinović
    Upgrade je vedar, duhovit i nepretenciozan rad, četrdesetak minuta prakticiranja plesa u dinamičnoj izmjeni zadatka, improvizacije, kontakta, partnerstva, osobnih prijedloga motiva ili sekvence pokreta, grupnog prihvaćanja, pa opet individualnog razlaganja... Izvodi ga raznoliku i skladnu plesačku skupinu koja se našla u izoliranoj izloženoj poziciji scene ...pročitajte cijeli tekst...
  • U pravoj trash maniri

    Malo Sutra, Domino, Zagreb: Kill B., autori Mia Zalaukar i Bruno Isaković

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Kill B. dinamična je predstava u kojoj se zabavljaju izvođači i publika s povremenim upadima u nelagodu i nejasnoću namjere pojedine scene. Funkcionira kao parkour kroz reference na film Kill Bill i odnos U & Q aka M & B poigravanjem mogućnostima izvedbe filma i filmskog lika unutar kazališnog prosedea, izvedbe predstave i izvedbe privatnog odnosa ...pročitajte cijeli tekst...
  • Što je s Godardom?

    Zagrebački plesni centar: Stvari su kakve jesu, kor. Eni Vesović

    Piše: Jelena Mihelčić
    U na trenutke komičnoj interpretaciji Hrvojke Begović, Eve Kocić i Dore Kokolj ove žene neprestano poziraju ili se namještaju za „izvedbu“. Koreografski, svaka je od njih zatočena unutar istih gesti koje s vremenom, nakon dovoljnog broja ponavljanja, počinju prisvajati i na njima graditi vlastitu interpretaciju uloge. ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji