Međunarodna gostovanja

  • Igra staklenih kosti

    Troubleyn i Javna ustanova u kulturi HVAR 1612: I Believe In The Legend Of Love, autor Jan Fabre

    Piše: Maja Đurinović
    Fabre je autor teksta i scenografije, snimatelj i redatelj. Njegova scena je instalacija u kojoj lebde i leže kosti od tamnog stakla i Ivana se kreće između njih, koristeći i njihov zvonki zvuk. Situaciju tjelesne izvedbe, teksta i pokreta u plavičastom, mračno poetičnom limbu, dodatno omekšavaju glazba i projekcija tijela koje tone, pluta ispod vode
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Interpretacija oslikane partiture

    Krakow Dance Theatre: Treatise, kor. Milan Tomášik u Kazalištu lutaka Zadar

    Piše: Sanja Petrovski
    Paralelna događanja iscrtavanja grafičke partiture na bijeloj podlozi i potom ili istovremeno njihovo oblikovanje plesom i pokretom odaje začudnu sliku povezanosti ideje, vremena i prostora. Precizna i tehnički čista izvedba zahtjevnih koreografskih elemenata suvremene plesne partiture spojila je medij plesa sa začudnim apstraktnim konceptom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Umijeće apneje s kritičkom poentom

    Out of the Blue, kreacija Frédéri Vernier i Sébastien Davis-Vangelder

    Piše: Jasmina Fučkan
    u dramaturškom oblikovanju likovi možda nisu posve emocionalno opipljivi po sebi i ne uvlače gledatelje u identifikacijske obrasce po psihološkom ključu. Međutim, u tako neosobno strukturiranom pogledu na problematiku upravo i jest suština ove predstave, beskrajno dojmljive u izvedbi, jasne zbog čitljivog koncepta i time komunikativno prilagođene masovnoj publici ...pročitajte cijeli tekst...
  • Unatoč svim lekcijama patnje

    Pogon Jedinstvo – projekt Stronger Peripheries: Kolektiv ZONE-poème, ENEMY (A Peace Conference), kor. Mélodie Lasselin, red. Simon Capelle

    Piše: Jasmina Fučkan
    Neverbalnim vokabularom izgrađene su precizne slike, u kojima s podjednakom pozornošću sudjeluju tišina i svaki proizveden zvuk, ne samo glazba. U smislenoj modelaciji odnosa tijela i prostora osobito su istaknute tjelesne vokalizacije putem kašlja, krika ili jauka. Sve je u službi sugestije da se do zraka ne dolazi lako. Struktura je razlomljena, puna promjena atmosfere ...pročitajte cijeli tekst...
  • S Meg u Puli

    Manifestacija Portret autorice: Meg Stuart, Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula, 6. – 8. lipnja 2024.

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Sam format manifestacije u kojem se ne prikazuje jedno djelo nego je dulji susret u kome publika, može upoznati širi spektar radova i doživjeti umjetnicu osobno, zaista je važan, jer na dublji način prodire u širi kontekst i uspješno nudi model dovođenja umjetničkog rada do publike mimo uobičajenog helikopterskog modela gostovanja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Refleksija o ljudskosti

    En–Knap Group, Ljubljana: Suvišni, koncept En–Knap Group, Iztok Kovač

    Piše: Jelena Mihelčić
    Kroz kombinaciju pokreta, zvuka i gesti, izvođači Suvišnih formiraju scene koje su istovremeno apstraktne i provokativne jer, uz poneke ranije opisane elemente, u suštini njihove radnje nemaju previše smisla. Gledatelj je ostavljen s pitanjem je li cijela predstava zato suvišna? Ili u njoj možda možemo uživati jednostavno promatrajući upravo ljudskost ...pročitajte cijeli tekst...
  • Eksponiranost ženske perspektive

    TALA PLE(j)S: Plesni susreti: Akademija za ples, Ljubljana i Plesni studio INK-a Pula

    Piše: Jasmina Fučkan
    Delirium, koreografija žena ratnica praćena dramatičnim ritmom japanskih taiko bubnjeva, oblikuje plesni materijal koji imitira oštrinu borbe. U njemu, uz frenetičan, ludo brz ritam plesačice su još jednom potvrdile dojmljivu preciznost tehnike, zrelu ozbiljnost i fokus u plesnoj igri razigranoj, nalik oštrom suparničkom izazivanju, slavlju neustrašive mladosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • U duhu enigmatičnih igara

    SHARE: Creative powers of art – Exodos Ljubljana, Compagnie DK-BEL, Kultura Kreatiboa / Errenteria Udala i ZPC / ZKM: Moji najdraži rituali, kor. Sophie Bulbulyan

    Piše: Jasmina Fučkan
    Najdojmljivije u smislu izravnosti komunikacije s publikom: premda se ne poseže za dekonstrukcijom klasičnih scenskih uvjeta, u svakom trenutku je naglasak na elementarnoj ljudskosti samih plesača, ne zalazeći ili bolje reći ustrajno se opirući otvrdnjavanju konstrukcije scenskih likova u čemu je izvedba bliska realnom intenzitetu performansa kao izložbe tijela ...pročitajte cijeli tekst...
  • (Auto)ironija s odobravanjem i bodrenjem

    Zebra: Graces, kor. Silvia Gribaudi, Hrvatski kulturni dom na Sušaku, Rijeka, 23. listopada 2023.

    Autoironija kojom autorica, poput kakvog dirigenta, vodi cijeli akt varijacijom teksta, plesa, komičnih gegova i opernih dionica, konstantnim poticanjem publike na sudjelovanje prokazala je svu nemoć i komplekse glavnih aktera, a onda i onih koji aktu svjedoče. Nakon predstave publika je kazalište napuštala nasmijana, osnažena i puna dojmova ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kako hodamo (kroz život)?

    Lucy nije bila tako davno, autor Aleksandar Acev

    11.9.2023. Acev je istovremeno izvođač neverbalnog kazališta i elokventni profesor koji analizira i komentira pokrete tijela; verbalizira neverbalno, govori o govoru tijela a zatim to izgovoreno, spajajući riječ i tijelo u koherentnu cjelinu, duhovito i šarmantno demonstrira. Ispada da Lucy zaista nije bila tako davno. Acev preko nekolika primjera ukazuje na tu činjenicu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Skulpturalno-slikovita izvedba tijela

    Priče iz tišine / Silent Tales, autorica Lada Petrovski Ternovšek (u suradnji s Mateom Bilosnić, Sebastijanom Duhom i Borutom Bučinelom)

    Piše: Jasmina Fučkan
    Iz esejiziranog oblikovanja motiva rodno obilježenog, ženskog ega koji se uspostavlja iz spleta bioloških i sociokulturnih pritisaka kroz mitske i simboličke naznake, autorica je predstavu iznijela s neospornom izvođačkom karizmom. Ples je ovdje ponajprije skulpturalno-slikovita izvedba tijela, ujedno taktilno-vizualno mapiranje vokabulara ishođenog iz kože ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zabilješke o ekspresiji sputane ljudske duše

    Gostovanje: Fora, autorica Alice Rende

    Piše: Jasmina Fučkan
    Za prevladavanje fizičkih zapreka potrebni su volja za životom i spretnost – kao što nam je nadahnuto pokazala, međutim za izlazak iz kruga konvencija vlastitog ili društvenog uma i zabluda ili predrasuda koje se ukazuju na najneočekivanijim mjestima, potrebno je nešto drugo. Alice Rende svoje traganje upravlja prema tom nepoznatom cilju, no kreće se po obrisu jasne namjere ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ljudske su duše nalik na djecu

    Gostovanje: Dečje pozorište Subotica, Ne idi daleko, autorica Tamara Kučinović (u Dječjem kazalištu Branka Mihaljevića, Osijek)

    Tamara Kučinović likovima ne daje svijest i znanje o tome da su samo likovi preko kojih razgovara sa roditeljima, nego ih animira u igrokazu izlaganja ranjene duše. Istinitost kreiranih likova u dirljivom izvođačkom angažmanu da priču dovedu do sretnog kraja čini predstavu posebno dojmljivom i za autorski tim i glumce pročišćujućom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Istraživanje u zoni visokog rizika

    Antisezona 22: Eksplodirana sluz, koncept Zrinka Užbinec

    Piše: Jasmina Fučkan
    Iz strukture izvedbe čita se zanimljiva logika preobraženja autorske osobe iz konstruktorice u eksperiment. U susretu pogleda, iz eksplozije pojedinačnih čahura nastaje neko očitovanje kolektiviteta u kojemu komponente nepredvidljive animalne prirode i ponavljajući mehanizam stroja, zazivaju neku novu organizaciju osjetila, razuma i smisla
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Žudnja za cjelinom

    Compagnia Bellanda: Sympósion (Gozba), kor. Giovanni Leonarduzzi, Lia Claudia Latini

    Sympósion je inovativna i zanimljiva predstava, korak naprijed u pretapanju dvaju plesnih stilova koje svojim istraživanjem obogaćuju rječnik suvremenog plesa. Odbacujući konvencionalne, stereotipne modele kretanja te istovremeno aludirajući na više vrsta ljubavi, pruža publici priliku interpretacije koja će omogućiti otvoreniji pristup doživljaju ljubavi i erosa ...pročitajte cijeli tekst...
  • Grad kulisa – Venecija

    Pogled iznutra: Untitled (Croatian Pavilion) 2022 Tome Savić-Gecana na Venecijanskom biennalu

    Teško je odoljeti mislima o glomaznosti i financijskim utrošcima cijelog Bijenala kao i o pokušaju drugih paviljona da ih se vidi, doživi, da se koncept istakne, da se neka misao komunicira, glasno i veliko... Unutar toga svega, zanimljivo je biti izvođačica paviljona koji nije glasan i velik, kojeg zapravo ni nema, ali šalje vrlo jasnu poruku. Ukoliko ga primijetite ...pročitajte cijeli tekst...
  • Rezonantni medij

    Audiovizualna instalacija Fragmenti – Oda tijelu, autorica Jelena Remetin, ZPC, 5. – 9. srpnja 2022.

    Kada se krećemo bez tijela, odnosno kada ono postaje predmetom prevođenja u digitalnu tehnologiju, tada je i prostor apstraktan. Jelena Remetin rastjelovljenom tijelu pristupa kao spekulativnom mjestu odmjeravanja njegove fiziološke ranjivosti, čime ujedno povezuje primjenu eskapisitčke tehnologije s moralnim obzirima ekološkog očuvanja i opstanka u cjelini ...pročitajte cijeli tekst...
  • Namjere i konfrontacije

    39. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, 1. – 12. lipnja 2022.: Sine Qua Non Art, Out of the Blue, koncept Christophe Béranger, Jonathan Pranlas-Descours; Shamebox, kor. Iva Sveshtarova i Willy Prager

    Kroz razlaganje suodnosa čovjeka s okolišem na različite načine obje izvedbe dotiču se nade i srama, dvaju važnih psihičkih kategorija u antropološkim pitanjima iskustva ljudskosti. Dramatska usporedba ukazuje da izvedbe ne mogu biti različitije u formiraju izvedbenih krajolika, po određenju scenskih postavki kao i po modelu uključivanja gledatelja u ideju izvedbe identiteta ...pročitajte cijeli tekst...
  • Brutalno-sanjiva priča o letu i padu

    Queer Zagreb Sezona 2022.: Produção d Fusão Anda, Diana, autorica Diana Niepce

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Anda, Diana je iznimna, istovremeno poetična, meditativna, ali i akrobatski brutalna predstava. Podrške i prijenosi su neočekivani: u jednom trenutku plesačica je omotana oko vrata partnera poput zmije, u drugom visi naglavačke između dva tijela, a onda sklupčana poput lopte leti zrakom iz jednog naručja u drugo. Milimetarska preciznost na trenutke oduzima dah ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iscjeljujući ljubavni aktivizam

    Queer Zagreb Sezona 2022: VRUM kolektiv: Lover s Disco(urse), autorica Sanja Tropp Frühwald

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Predstava se u završnoj sekvenci podiže do maksimuma i uvlači publiku, u velikom finalu i plesnoj showing-off sceni u kojoj i voguing i disco i suvremeni stil komplementira i slavi jedno drugo. Lakoća izvedbe, doza živahnog kaosa, zabava i ples, queer i gliter, u predstavi Lover's disco(urse) nudi mladoj publici povjerenje u sebe, u svoje ljubavne odabire, i budi zanimanje za kazalište ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tko je (sve) pojeo jabuku?

    Antisezona 22 – ples u Gorgoni, MSU Zagreb: Golden Hands, Laura Kirshenbaum, No Hard Feelings

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Dubokom gotovo enigmatskom koncentracijom, s puno duhovitosti, ironije i imaginacije, autorica razvija tjelesne i izvedbene ideje, modulirajući i metamorfirajući apsorbirano iskustvo. Tjelesnost postaje animalna i taktilna, a provlače se začudni, ali prepoznatljivi motivi. Fizička izvedba tek je jedna razina predstave te je stalno udvojena poetskim recitativima, inkantacijama i songovima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Meditacija o izvornoj samoći

    Yet To Be Born, kor. Martina De Dominicis i Alberto Cissello

    Vertikalnost tijela sagledana je s likovne strane kao parametar koji odgovara jezgrovitoj geometrijskoj parcelaciji prostora u kojemu se izvedbena tijela pojavljuju upisana u pravilne orbite. Njihova kretanja na kojima se ovlašno dodiruju ne dostižu smisao niti ispunjenje. Scensko iskrenje i gašenje pokreta u tami imponira suštini stroge autorske odanosti jasnoći poruke ...pročitajte cijeli tekst...
  • Liminalnost identiteta

    Babae, kor. Joy Alpuerto Ritter (prvo gledanje plesne predstave u VR tehnologiji, HKD Rijeka, 27. ožujka 2021.)

    Nadahnuta plesnom izvedbom Witch dance Mary Wigman, Joy Alpuerto Ritter otvara područje mističnog i ritualnog. Zanimljivo je u izvedbi pratiti na koji način se pojavljuju elementi koji pripadaju različitim oblicima ritualnog ponašanja i na koji način se ti ritualni oblici međusobno preklapaju iako pripadaju različitom društvenom kontekstu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Odsutnost kao specifični oblik prisutnosti

    CocoonDance Company, Bonn, Njemačka: Body Shots, kor. Rafaele Giovanola

    Piše: Maja Đurinović
    Prevladava dosljedan slow motion u nekom pomaknutom ključu pokreta, koji od plesača čini neku vrstu lutaka. Oni su homogena grupa, jedinstvena vrsta – jesu li još uvijek ljudi(?) ili humanoidni roboti, zbunjenih, osjetljivih i izgubljenih u sterilnoj bjelini, malom praznom svemiru (ograničenom bijelim podom i bijelim svodom), u neumitnom izumiranju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Cageovo novo ruho

    Etida za preparirani klavir i uže, autorica Danijela Zajc

    Danijela Zajc promišlja o tjelesnom vokabularu izvan okvira naučenog. Njezino vladanje tijelom na užetu doista zaokuplja i gleda se netremice. Brze izmjene tjelesnih kretnji na užetu, spontani okreti, pad prema tlu, hrabra igra tijela i užeta donosi koreografsku dinamiku, koja čini da se val užeta pretvara u zvučni val različitih frekvencija i amplituda ...pročitajte cijeli tekst...
  • Što smo zapravo gledali?

    Rijeka 2020 – Europska prijestolnica kulture: Needcompany, Belgija, Forever, kor. Grace Ellen Barkey

    Piše: Iva Nerina Sibila
    U ovoj varijanti kao duet Forever nije funkcionirao. Odnos instalacije i glazbe, odnosno dramaturgija prostora i vizualnosti uz izvedbu Maartena Saghersa, bili bi dovoljni da održe pozornost i podrže koncept i poetiku predstave. Ulazak autorice unio je potpuno drukčiji princip i to na način da je plesačka razina djelovala je gotovo kontraproduktivno ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pozdrav iz plesnog kibuca

    Zapis Nine Lilek u povodu gostovanja Kibbutz Contemporary Dance Company u Linzu

    Rami Be'er voli da plesač zrači nekom posebnom energijom, ekspresijom, da je punim srcem i bićem u tome što radi. Jednom mi je u ispravci rekao: „Odlično, zadrži tu strast sa kojom radiš, volim tu energiju, samo ovdje možda nježnije, opuštenije, a ovdje malo jače dinamički…“ Upala sam u dvije predstave i zahvalna sam na prilici koja mi je pružena i ukazanom povjerenju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izvanjsko kao prioritet

    Gostovanje: skupina CocoonDance i Državno kazalište u Darmstadtu, Körpertreffer, kor. Rafaële Giovanola (ZPC, 19. i 20. veljače 2020,)

    U udaljenom sfumatu, lica prestaju biti važna i sva je pažnja posvećena tijelu kroz njegovu kvalitetu kretanja koju izvođači postižu mimoilazeći se najprije u vrlo malom a poslije uskom i razvučenom prostoru osvijetljenog stražnjeg dijela scene. Taj zadnji dio je zanimljiv izvođačima i otvara prostor znatiželji publike kako će nakon Körpertrefffera (Sraz tijela) izgledati Body Shots ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv