Reducirana mogućnost proizvodnje
Zadarski plesni ansambl: Tropical Society, kor. Stošija Zrinski
-
Nakon naprasno prekinutog projekta/platforme Artikultura koji je obilježio djelovanje vaninstitucionalne izvedbene scene u Zadru u protekle dvije godine, većina se aktera povukla u produciranje vlastitih predstava i projekata, no, kako to obično biva, intenzitet izvedbi i kvantiteta projekata jenjava s pojavom ljeta i približavanja nekolicine zadarskih festivala. Stošija Zrinski, negdašnja članica zagrebačke skupine Kelkope i višegodišnja suradnica Zadarskog plesnog ansambla, zadnjih je nekoliko godina najneumorniji radnik zadarske alternativne scene, a njezin posljednji uradak nosi ime Tropical society.
Projekt zamišljen kao spoj koreografskih i video sekvenci, premijerno izveden u Hrvatskom narodnom kazalištu Zadar 14. lipnja, temeljen je na tematiziranju animalnih pokreta i životinjskih habitusa adaptiranih u jezik suvremenog plesa. Uvodni video domišljat je i razigran animirani kolaž same Stošije Zrinski i svojevrsni pokazatelj naravi i vizure same koreografije. Strukturno izvedba je podijeljena na solo točke Stošije Zrinski i na sekvence u izvedbi članica Zadarskog plesnog ansambla, obilato potpomognutih ambijentalnom/etno glazbenom podlogom i kostimima (potpisuje ih sama autorica) koji anticipiraju animalne i prirodne oznake. Solo točke klasičan su spoj modernog baleta i natruha suvremenog plesa u kojima Stošija Zrinski pokazuje iznimnu koncentraciju i gipkost pri tjelesnom oponašanju pojedinog životinjskog predloška. Sagledavajući rad te mlade koreografkinje posljednjih godina lako je uočiti da se drži uhodanih postulata modernog plesa i akrobacije s nešto slabije izraženom crtom za eksperiment i inovaciju u koreografiji; video materijali i sam koncept često su svježiji i fluidniji od samog plesnog sadržaja. Skupne sekvence u izvedbi mahom mlađahnih pripadnica ZPA-a korektno su odrađeni komadi linearno promišljene koreografije u kojima se izdvaja Tea Kulaš kao sjajan plesni talent.
Sadržajno maštovit projekt namijenjen je adolescentskoj publici i onima koji uživaju u zanatski odrađenom spoju plesa, kostima i video materijala. Stošija Zrinski koja obavlja i edukativni dio u ZPA-u prepoznatljivo nastavlja s proizvodnjom koreografski koherentnog, no ne odveć izazovnog plesnog materijala, vjerojatno dijelom zbog svog plesnog zaleđa, a dijelom i zbog nepostojanja profesionalne plesne skupine u Zadru. Financijske teškoće s kojima se godinama susreće ZPA i nepostojanje aktivne plesne scene u Zadru otežava mogućnost zadržavanja starijih, školovanih plesača i često reducira mogućnost proizvodnje zrelijih i inovativnijih projekata.
Mario Županović, PLESNASCENA.hr, 9. srpnja 2011.
Piše:
Županović