Užarena atmosfera izvedbe

Jardin d´Europe, Cullberg Ballet, Circular Festival, MDT Stockholm, WorkSpace Bruxelles: War of Fictions, autori i koncept: Sidney Leoni & Luis Miguel Felix

  • Jardin d´Europe, Cullberg Ballet, Circular Festival, MDT Stockholm, WorkSpace Bruxelles: War of Fictions, autori i koncept: Sidney Leoni & Luis Miguel Felix

    Duet War of Fictions izveden je 6. travnja 2012. u Zagrebačkom plesnom centru u organizaciji ekscene. Autori i izvođači su Sidney Leoni iz Francuske i Portugalac Luís Miguel Félix, oboje trenutno bazirani u Bruxellesu. Predstava se odvija u nizu jednostavnih fizičkih radnji koje se izrazito dugo ponavljaju, a izvedene su u maksimalnom tjelesnom intenzitetu. Prva je radnja grčenje tijela praćeno plakanjem, u kojem se Félix koristi mikrofonom, a zatim slijedi niz padanja, potom odbijanja tijela o tlo, polaganog hodanja, klečanja i na kraju puzanja ispod i oko publike, koja je smještena na širokim praktikablima. Izvođači su neprekidno duboko uronjeni u izvedbu i ne popuštaju u intenzitetu akcija. Povremeno ulaze u kontakte i zajedničke reakcije ne narušavajući jednostavnost fizičke propozicije.

    Jardin d´Europe, Cullberg Ballet, Circular Festival, MDT Stockholm, WorkSpace Bruxelles: War of Fictions, autori i koncept: Sidney Leoni & Luis Miguel FelixSvjetlo i zvuk integrirani su u izvedbu na način da razvijaju tjelesno-emocionalno-izvedbene konfiguracije nadograđujući kontekst, a ne podcrtavajući događanja. Razrađena je i organizacija prostora s ukošenim gledalištem i crnim zastorima, koji potpuno transformiraju crnu dvoranu ZPC-a. Dugotrajna ponavljanja jednostavnih, ali dramatičnih radnji (plakanje, padanje, udaranje) u visokom intenzitetu automatski pokreću u gledatelja fikciju, odnosno izvedeni materijal počinje raditi sam od sebe tražeći u svijesti gledatelja prepoznavanje i vezivanje za poznate emocije ili simbole.

    I tu dolazi do rata fikcije iz naslova; s jedne strane vrtloženje asocijacija, njihov razvoj i kolebanje, pa i potpuno poništavanje, kako u percepciji svakog pojedinca u gledalištu, tako sigurno i u izvođačkom procesu. Neproničnost fikcionalnog ishodišta kod izvođača i svođenje na bazične tjelesne akcije dovodi do otvorenosti doživljaja po sistemu – svaka je interpretacija moguća. Radikalnost, čak i ekstremnost ove izvedbe, nalazi se u zahtjevima koje izvođači stavljaju pred sebe dugotrajnim održavanjem pomaknutog stanja i iscrpljujućim repeticijama, što dovodi do svojevrsne užarenosti atmosfere. Zahtjevnost ide i prema gledateljima, koji su prisiljeni aktivirati svoj aparat fikcije i maksimalno se uključiti u rad žele li preživjeti i doći do kraja zajedno s izvođačima.

    War of Fictons precizan je i zanimljiv rad kojemu bi pravi odgovor bio teorijski esej o intenzitetu tjelesnosti, iscrpljivanju materijala te odnosu zvuka i svjetla unutar tjelesne izvedbe ili o transformaciji koju pojam koreografija prolazi na recentnoj izvedbenoj sceni. A unutar, čak i za uskršnji petak, premalenog broja gledatelja, sigurno se našao priličan broj fanova takve propozicije i metode.
    Jardin d´Europe, Cullberg Ballet, Circular Festival, MDT Stockholm, WorkSpace Bruxelles: War of Fictions, autori i koncept: Sidney Leoni & Luis Miguel Felix
    Kao organizator ovog gostovanja koje je uključivalo i radionicu, ekscena se ponovo pokazala dosljednim programatorom relevantnih umjetnika koji rade u polju radikalnih istraživanja izvedbe i plesa.

    © Iva Nerina Sibila, PLESNA SCENA.hr, 28 travnja 2012.

    autori, koncept i izvedba: Sidney Leoni & Luis Miguel Felix
    dizajn zvuka Peter Lenearts, dizajn prostora Laurent-D Garnier, dizajn i tehnika svjetla Nick Symons, umjetnička asistencija Manon Santkin
    koprodukcija: Jardin d´Europe, Cullberg Ballet, Circular Festival, MDT Stockholm, WorkSpace Brussels
    podržano od strane: Nordic Culture Point, Nordic Culture Fund, Culture Programme of The European Union, Konstnärsnämnden, Swedish Arts Grant Committee, Fundacao Calouste Gulbenkian
    istraživačka podrška: Alkantara (Pt), Institut Français du Portugal, WorkSpace Brussels (B), ekscena (HR)

Piše:

Iva Nerina
Sibila