Melankolična filmska etida

Collisions, red. Vladimir Končar, koreografija i izvedba Filipa Peraltinh

  • Collisions, red. Vladimir Končar

    Vladimir Končar je multidisciplinarni dizajner, ujedno i autor nekoliko plesnih filmova nastalih uglavnom u suradnjama s koreografima kao što su Maša Kolar i Zoran Marković te Iva Pavičić i Trupa TO. U dosadašnjim radovima uspijeva na vizualno poetičan način spojiti koreografske i vlastite videografske ideje. Vrhunac je izvrstan film Polaganost s Ivom Pavičić. Njegov dizajnerski senzibilitet primjetan je u svim filmovima prije svega zbog visokoestetiziranih kadrova u kojem je plesač jedini nepredvidljivi sastojak kojeg on onda tretira kao još jedan element dizajna. U tom smislu dolazi i do nekih problematičnijih dijelova filmova kojima ponekad nedostaje koreografske dorađenosti, što je podjednaka odgovornost i koreografa/plesača i redatelja/snimatelja i njihove komunikacije.
    Collisions, red. Vladimir Končar
    U posljednjem radu Collisions (Sudari) iz 2013. Končar surađuje s vrsnom portugalskom plesačicom Filipom Peraltinhom. U filmu se sudaraju mnoge suprotnosti: ideje realnosti i maštanja, fizičkog i emocionalnog, prirodnog i umjetnog, krutog i mekog, živog i neživog, arhitekture i čovjeka... Vidimo scene plesačice koja zamišljeno putuje tramvajem s kojima se isprepleću njezine plesne intervencije u različitim ambijentima – u parku, na parkiralištu, uz drveni zid, u samom tramvaju, na obali rijeke ispod betonskog mosta. Njezin tehnički precizan pokret ujedno oponaša okolinu, ali joj i kontrira, naglašavajući oblike, teksture, smjerove i funkcije. Kadrovi fino naglašavaju korelaciju tijela s okolinom jednako kroz totale i detalje, stabilnom naspram drhtavoj ili mutnoj slici, kratkim ili dugim rezovima.
    Collisions, red. Vladimir Končar
    Problematična je slabije koreografski promišljena scena uza drveni zid, a najslabija je ona u tramvaju gdje potpuno izostaje uspostavljanje odnosa tijela i konteksta van puke improvizacije na temu. Veći dio filma je ipak vizualno i filmski precizno i koreografski jasno postavljen. Rezultat je melankolična filmska etida na temu tijela u urbanom okruženju kojom Vladimir Končar pokazuje sve veću autorsku zrelost.

    © Jelena Mihelčić, PLESNA SCENA.hr, 12. studenoga 2013.

Piše:

Jelena
Mihelčić