Paradigma plesa

4. Ganz novi festival, 17. – 21. rujna 2014., Studentski centar u Zagrebu: Gradnja (Der Bau), kor. Isabelle Schad

  • Gradnja (Der Bau), kor. Isabelle Schad

    Četvrti Ganz novi festival, već poznat pod egidom fokusa na nova imena i trendove u kazalištu, otvoren je premijerom predstave Gradnja (Der Bau) već etablirane njemačke koreografkinje Isabelle Schad koja autorski djeluje od 1999. godine. Autorica je to poznata i domaćoj publici zahvaljujući suradnji s ekscenom i hrvatskim plesačima u predstavi Glazba (Practicable) iz 2011. godine, kao i sa Sonjom Pregrad koja je na ovogodišnjoj Platformi HR izvela njihov zajednički rad Form und Masse (2013).

    Gradnja (Der Bau), kor. Isabelle Schad„Fokus moga rada je tijelo u svojoj materijalnosti i procesualnosti te kako ga doživljavamo: tijelo kao mjesto, prostor i proces. Odnos između tijela i njegove reprezentacije je kao dvostruka membrana.“ – kazala je Schad o svome radu u publikaciji ovogodišnje Njemačke plesne platforme (Tanz Platform Deutschland). Tamo je još u veljači ove godine izvela solo varijantu Gradnje, dok je u Zagrebu Gradnja prikazana kao grupni rad i to najprije na Tjednu suvremenog plesa u radnoj verziji.

    Naglašena skulpturalnost njezina rada u solo varijanti Gradnje supostavlja golo tijelo uz metre i metre tkanina kojima manipulira i koji postaju njezinim nastavkom, sljubljeni u jedno fluidno tijelo koje izbjegava fiksaciju. Zagrebačka Gradnja multiplicira i zaokružuje tu ideju uporabom velikog broja mekih crnih vreća kojima pak manipulira desetero plesača.

    Vreće u suradnji s plesačima prolaze niz metamorfoza između reprezentacije, funkcije i apstrakcije, od stijena, valova ili zaštitnih nasip-vreća postaju jednostavno jastuci za predah usred izvedbe ili gradbeni materijal za brdo na koje će se izvođači pokušavati uspesti. Vreće postaju živa masa-izvođači, gotovo organski nastavak plesača. Forme koje nastaju su međutim i dalje fluidne, tek što nastanu, nestanu i prelaze u nešto drugo, nema zastoja, nema proizvoda. Time je Gradnja svojevrsna paradigma plesa i plesne umjetnosti kao takve, neuhvatljive, u konstantnom izmicanju pred formom i materijalizacijom.

    © Jelena Mihelčić, PLESNA SCENA.hr, 24. rujna 2014.
    Gradnja (Der Bau), kor. Isabelle Schad
    Gradnja
    (Der Bau)
    koreografkinja Isabelle Schad
    umjetničko vodstvo Saša Božić, Isabelle Schad, umjetnički savjetnik Laurent Goldring, kompozicija i oblikovanje zvuka Marcello Busato, oblikovanje svjetla Marino Frankola, kostimografkinja Ana Fucijaš, producentica Iva Ogrizović
    izvode: Ina Sladić, Iva Hladnik, Josip Horvat, Josipa Bubaš, Jure Radnić, Marko Jastrevski, Nataša Kopeč, Nikolina Komljenović, Nino Bokan i Isabelle Schad
    koprodukcija: cie Isabelle Schad, de facto, Studentski centar Sveučilišta u Zagrebu – Kultura promjene – Teatar &TD, ekscena

Piše:

Jelena
Mihelčić

kritike i eseji