Dinamične transformacije tijela i prostora
Odsjek za suvremeni ples Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu: Hunting Family 2, kor. Francesco Scavetta
-
Svaki izlazak pred publiku studentica Odsjeka plesa ADU s pravom izaziva veliku pažnju kako stručne publike, tako i ljubitelja plesa. Kao prva, prijelomna i pionirska generacija, kroz njihove ispite ucrtavaju se konture onoga što akademsko obrazovanje u suvremenom plesu u našem kontekstu jest i može biti, na koji način ovakav projekt mijenja odnose unutar plesne struke i utječe li na neki način i na samu ADU? Odnosno, koje su moguće posljedice ovakve velike blizine novih generacija kazalištaraca i plesača? Suradnja s talijansko-norveškim koreografom Francesom Scavettom koja je rezultirala predstavom Hunting Family 2, (original je postavljen za amsterdamske studente), a u izvedbi studentica izvedbenog smjera, zaista je uspješna. Kako je ostvarena suradnjom s Umjetničkom organizacijom 21:21 koju vode Ksenija Zec i Petra Hraščanec, dakle suradnjom institucije i nezavisnih projekata, i na tom, strukturalnom polju otvara razne nove potencijale.
Francesco Scavetta dobro je poznat i rado viđen koreograf na hrvatskim pozornicama. Dosad smo pratili nekoliko njegovih predstava ostvarenih za Wee skupinu, suradnju sa Sašom Božićem i Nagradom hrvatskog glumišta ovjenčan Surprised Body Projekt nastao u suradnji sa Studijem za suvremeni ples. Kao vrstan pedagog Scavetta Hunting Family 2 u potpunosti stavlja u službu mladih plesačica, a izgrađen je na temeljnim konceptima koreografije i kompozicije i njihovim transformacijama.
Predstava se otvara ulaskom tijela u ritam, koje se razvija iz pjevanja prelaskom u pokret, zatim plesačice na razne način tematiziraju uporabu prostora, pojedinačnu i grupnu prisutnost, udaljenosti i blizine. Tu je i rad u čvrstoj, zbijenoj grupi i osluškivanje bila zajedništva te razvođenje zajedničkog tijela u ono pojedinačno i u manje grupe. Scavetta ne unosi nikakav drugi narativni ili tematski sadržaj, a različiti fizikaliteti devet plesačica, prepoznatljivim koreografskim rukopisom, proizvode izuzetno dinamičan prostor koji se neprekidno mijenja i re-konfigurirana.
Koreografija tijela, isto kao i prostora, izlazi iz jasne namjere uspostavljanja i razrađivanja temeljnih plesačkih i koreografskih principa, što predstavi donosi prozračnost i pristupačnost. Scavettin pristup je dinamički bogato i razigrano tijelo, s neočekivanim poveznicama unutar svoje arhitekture, a opuštenim, pročišćenim, ekonomičnim načinom kretanja, omogućuje impresivne pomake u prostoru i zoomiranja energije od gotovo mirovanja do visokih intenziteta. Tako je apstraktna studija prostora i transformacije oblika i kretanja Hunting Family 2 kvalitetan plesni rad koji može živjeti i mimo ispitnih rokova i privući publiku sklonu detaljno razrađenoj kinetici tijela i urbanoj, ležernoj atmosferi izvedbe.
Devet plesačica (Antonia Dobrić, Ema Kani, Marta Krešić, Sintija Kučić, Nikolina Medak, Lana Šprajcer, Nastasja Štefanić, Eleonora-Magdalena Vrdoljak, Danijela Vukadinović) čini odlučan, energičan i motiviran ansambl, raznolikih osobnosti i scenskih prisutnosti, a potencijali svake pojedine i balansiranje građe koju proizvode, okvir su predstave. Spomenimo još i glazbenu izvedbu nastalu suradnjom Nenada Sinkauza i Mire Mihajlovića, koja je duhovito i nenametljivo pratila i zaokružila Hunting Family 2.
© Iva Nerina Sibila, PLESNA SCENA.hr, 20. veljače 2015.
Hunting Family 2
koreograf i redatelj Francesco Scavetta
premijera 14. veljače 2014.
asistentica koreografa Petra Hrašćanec, koordinatori projekta Ksenija Zec, Saša Božić, kostimografkinja Zdravka Ivandija, oblikovatelj svjetla Marino Frankola, oblikovatelji glazbe Miro Manojlović, Nenad Sinkauz, Francesco Scavetta, odnosi s javnošću: Zrinka Šamija, Mario Gigović, foto dokumentacija Kosjenka Vrhovski Cindori, video dokumentacija Sara Bernarda Moritz, producent Danijel Popović, dizajn Petra Grubišić, Antonia Dorbić
izvode: Antonia Dorbić, Ema Kani, Marta Krešić, Sintija Kunčić, Nikolina Medak, Lana Šprajcer, Nastasja Štefančić, Eleonora-Magdalena Vrdoljak, Danijela Vukadinović
Projekt su financirali Grad Zagreb, Ministarstvo kulture i Talijanski institut za kulturu u Zagrebu
Piše:
Sibila