Njezin obračun s nama

Udruga profesionalnih plesnih umjetnika PULS, Zagreb: Inventura?, autorica Katarina Đurđević

  • Udruga profesionalnih plesnih umjetnika PULS, Zagreb: Inventura, autorica Katarina Đurđević

    Predstave Katarine Đurđević oštro kritiziraju društvo, nerijetko i kroz prizmu same plesne scene, a karakterizira ih snažan stav, gorčina, osjećaj nemoći pa i patroniziranje. Ove je godine predstavu i prigodno naslovila Inventura?, pa se obračunava s nekoliko stvari – generalnom pasivnošću i stagnacijom zajednice, lažnošću javne slike, birokracijom i stanjem plesne scene. Plesači su konkretno u ovoj predstavi zarobljeni u trajnome loopu stalnih početaka bez vidljva razvoja. Pomalo su beživotni, bljedunjavi, svedeni na donje rublje, fiksirani na niz pokreta koje uvježbavaju i stalno ih sve brže ponavljaju. Nekontinuitet kretanja naglašen je redovitim pauzama.
    Udruga profesionalnih plesnih umjetnika PULS, Zagreb: Inventura, autorica Katarina Đurđević
    Nasuprot plesačima svjetlucavi je drag queen Colinda Evangelista koji krade čitav show, lip-synkajući pjevačicu Julee Cruise u izvedbi hit-naslovne pjesme Falling, iz kultne TV serije Twin Peaks. Tu su i drugi medijski citati, poput velikog postera Jeamesa Deana i reprodukcije završnog plesa iz Flashdancea u, nadam se, namjeno neuvjerljivoj izvedbi Petre Valentić. Kostimirana neautentičnost u stalnom je kontrapostu s aluzijom na plesače u treningu pa se autorica u jednom trenutku i kroz čitani tekst, u izvedbi Lucije Šerbedžije, pita „zašto mora stalno gledati mlohava i neuvježbana tijela plesača na sceni i zašto se netko tko ima tek ideju ili koncept naziva koreografom“.

    Suludost sustava u kojemu djeluje autorica dodatno naglašava u trenutku kad izvođači čitaju službeni dopis kojime ih se birokratskim rječnikom obavještava o nemogućnosti nostrifikacije diplome, a nesigurnost i nestabilnost poentira se beskonačnim namještanjem i razmještanjem scenografije. Jedini je to dio predstave ispunjen bojom, naravno srčanom crvenom.
    Udruga profesionalnih plesnih umjetnika PULS, Zagreb: Inventura, autorica Katarina Đurđević
    Uz Petru Valentić iz Zagrebačkoga plesnog ansambla, predstavu izvodi još jedna gotovo stalna suradnica Katarine Đurđević, Adrijana Barbarić Pevek, a tu je ovaj put i Ognjen Vučinić, također iz ZPA. Petra Valentić inače je vrlo glumstvena plesačica odlične plesne tehnike i eksplozivne energije, kao i Ognjen Vučinić čija je dodatna kvaliteta izuzetna tečnost i mekoća. Adrijana Barbarić Pevek uvijek je zanimljiva jer istovremeno posjeduje unutarnju snagu, zrelost, stav i fokus, kao i nježan, vrlo ženstven, fluidan senzibilitet. U ovoj su predstavi međutim svo troje bezkarakterni, kao da pokret upravlja njima, a ne obrnuto.

    S obzirom da je Katarina Đurđević nastavnica u Školi suvremenog plesa Ane Maletić koja svakodnevno podučava mlade plesače i priprema ih za daljnji život, razumljiva je njezina društvena senzibiliziranost i frustracija oko nefunkcioniranja sustava u koji ih otpravlja. S druge strane, dok proziva nespremnost mnogih plesača i koreografa za scenu, njezina je koreografija plošna i nekreativna. Izvrstan je doduše odabir drag queen Colinde Evangeliste kao izvođača koji ne samo da utjelovljuje ideju neautentičnosti i nametnutih uloga, nego je i subverzivan.

    © Jelena Mihelčić, PLESNA SCENA.hr, 28. prosinca 2015.
    Udruga profesionalnih plesnih umjetnika PULS, Zagreb: Inventura, autorica Katarina Đurđević
    Inventura?

    autorica Katarina Đurđević
    koreografija: Adrijana Barbarić Pevek, Katarina Đurđević, Colinda Evangelista (House Of Flamingo) Petra Valentić (ZPA), Ognjen Vučinić (ZPA)
    premijera: 23. studenog 2015.
    izvedba: Adrijana Barbarić Pevek, Colinda Evangelista (House Of Flamingo), Petra Valentić (ZPA), Ognjen Vučinić (ZPA)
    tekst čitala Lucija Šerbedžija, studio i montaža zvuka Robert Nappholz / Audio studio Debelji, oblikovanje svjetla Miljenko Bengez
    Produkcija: Udruga profesionalnih plesnih umjetnika PULS

Piše:

Jelena
Mihelčić

kritike i eseji