Njezin obračun s nama
Udruga profesionalnih plesnih umjetnika PULS, Zagreb: Inventura?, autorica Katarina Đurđević
-
Predstave Katarine Đurđević oštro kritiziraju društvo, nerijetko i kroz prizmu same plesne scene, a karakterizira ih snažan stav, gorčina, osjećaj nemoći pa i patroniziranje. Ove je godine predstavu i prigodno naslovila Inventura?, pa se obračunava s nekoliko stvari – generalnom pasivnošću i stagnacijom zajednice, lažnošću javne slike, birokracijom i stanjem plesne scene. Plesači su konkretno u ovoj predstavi zarobljeni u trajnome loopu stalnih početaka bez vidljva razvoja. Pomalo su beživotni, bljedunjavi, svedeni na donje rublje, fiksirani na niz pokreta koje uvježbavaju i stalno ih sve brže ponavljaju. Nekontinuitet kretanja naglašen je redovitim pauzama.
Nasuprot plesačima svjetlucavi je drag queen Colinda Evangelista koji krade čitav show, lip-synkajući pjevačicu Julee Cruise u izvedbi hit-naslovne pjesme Falling, iz kultne TV serije Twin Peaks. Tu su i drugi medijski citati, poput velikog postera Jeamesa Deana i reprodukcije završnog plesa iz Flashdancea u, nadam se, namjeno neuvjerljivoj izvedbi Petre Valentić. Kostimirana neautentičnost u stalnom je kontrapostu s aluzijom na plesače u treningu pa se autorica u jednom trenutku i kroz čitani tekst, u izvedbi Lucije Šerbedžije, pita „zašto mora stalno gledati mlohava i neuvježbana tijela plesača na sceni i zašto se netko tko ima tek ideju ili koncept naziva koreografom“.
Suludost sustava u kojemu djeluje autorica dodatno naglašava u trenutku kad izvođači čitaju službeni dopis kojime ih se birokratskim rječnikom obavještava o nemogućnosti nostrifikacije diplome, a nesigurnost i nestabilnost poentira se beskonačnim namještanjem i razmještanjem scenografije. Jedini je to dio predstave ispunjen bojom, naravno srčanom crvenom.
Uz Petru Valentić iz Zagrebačkoga plesnog ansambla, predstavu izvodi još jedna gotovo stalna suradnica Katarine Đurđević, Adrijana Barbarić Pevek, a tu je ovaj put i Ognjen Vučinić, također iz ZPA. Petra Valentić inače je vrlo glumstvena plesačica odlične plesne tehnike i eksplozivne energije, kao i Ognjen Vučinić čija je dodatna kvaliteta izuzetna tečnost i mekoća. Adrijana Barbarić Pevek uvijek je zanimljiva jer istovremeno posjeduje unutarnju snagu, zrelost, stav i fokus, kao i nježan, vrlo ženstven, fluidan senzibilitet. U ovoj su predstavi međutim svo troje bezkarakterni, kao da pokret upravlja njima, a ne obrnuto.
S obzirom da je Katarina Đurđević nastavnica u Školi suvremenog plesa Ane Maletić koja svakodnevno podučava mlade plesače i priprema ih za daljnji život, razumljiva je njezina društvena senzibiliziranost i frustracija oko nefunkcioniranja sustava u koji ih otpravlja. S druge strane, dok proziva nespremnost mnogih plesača i koreografa za scenu, njezina je koreografija plošna i nekreativna. Izvrstan je doduše odabir drag queen Colinde Evangeliste kao izvođača koji ne samo da utjelovljuje ideju neautentičnosti i nametnutih uloga, nego je i subverzivan.
© Jelena Mihelčić, PLESNA SCENA.hr, 28. prosinca 2015.
Inventura?
autorica Katarina Đurđević
koreografija: Adrijana Barbarić Pevek, Katarina Đurđević, Colinda Evangelista (House Of Flamingo) Petra Valentić (ZPA), Ognjen Vučinić (ZPA)
premijera: 23. studenog 2015.
izvedba: Adrijana Barbarić Pevek, Colinda Evangelista (House Of Flamingo), Petra Valentić (ZPA), Ognjen Vučinić (ZPA)
tekst čitala Lucija Šerbedžija, studio i montaža zvuka Robert Nappholz / Audio studio Debelji, oblikovanje svjetla Miljenko Bengez
Produkcija: Udruga profesionalnih plesnih umjetnika PULS
Piše:

Mihelčić