Psihodelično slavlje mladosti
Zagrebački plesni centar, Igowegoyou?, kor. Thierry Smits
-
Predstava Igowegoyou? Thierrya Smitsa pršti mladenačkom energijom i putenošću. Šest plesačica i jedan plesač, odjeveni samo u donje rublje, s naglašenom šminkom, od selfie se pozera transformiraju u primitivno pleme čija tijela prolaze kroz ekstatične trzajeve, da bi nas zatim kroz zavodničko njihanje i izvijanje prebacili u plesni klub. Razmeću se vrhuncem snage, napinju mišiće i skakuću poput navijačica. Sirove strasti susreću labudove u ovoj silovitoj i psihodeličnoj izvedbi. Na trenutak podsjećaju na Pjev mladića u gorućoj peći Milane Broš, držeći se za ruke u zaplitanju i rasplitanju. Životinjsko njuškanje i glasanje, vrisak, grimase – aktiviran je cijeli izvođački aparat.
Igowegoyou? predstavlja grupu dobrih i ekspresivnih izvođača – oni su Toni Flego, Sintija Kučić, Ivona Medić, Nastasja Štefanić, Sara Piljek, Kasija Vrbanac i Anja Rupnik – čija plesačka karijera tek počinje. Oni su osvježenje naspram sve više plesača okrenutih samima sebi, a da pritom malo ili ništa dijele s publikom. Najveća slabost predstave ujedno je i bitna karakteristika ove mlade generacije – velika i naporna fragmentiranost prepuna motiva koji se nabrijano izmjenjuju bez mogućnosti razrade i proživljavanja. Očigledno je Thierry Smits crpio nadahnuće iz dane mu uloge koreografa u predstavi koja je dio jedinstvenog projekta strukturirane prakse Zagrebačkog plesnog centra za mlade plesače. Pilot je to projekt koji je kroz audiciju između prijavljenih tridesetak plesača odabrao njih deset i pružio im priliku višemjesečnog intenzivnog rada u kontekstu profesionalne ansambl produkcije.
„Nakon završene plesne akademije u Austriji, jedva sam dočekala ovakvu priliku da se dokažem u Hrvatskoj, što je inače teže za mlade i nepoznate plesače, jer nema klasičnih audicija.“ – ispričala je jedna od sudionica projekta Kasija Vrbanac. I ona, kao i njezini kolege Ivona Medić i Toni Flego ponavljaju kako im je ovo bila prva prilika da sudjeluju u većem plesnom projektu i procesu. Za Ivonu Medić iz Pule ovo je ujedno bila i najbolja moguća priprema za plesnu akademiju koju namjerava pohađati i u koju je u međuvremenu i primljena, u Münchenu i u Budimpešti. „Thierry je nekoliko puta ponovio kako s nama radi jednako kao i sa svojom kompanijom u Belgiji (Cie Thor op.a.).“ – prisjeća se. Intenzivan program strukturirane prakse sastoji se od intenzivnih plesnih treninga s renomiranim hrvatskim i stranim pedagozima, koreografima i plesačima, razgovora s renomiranim hrvatskim plesnim umjetnicima te rada na predstavi. „Puno smo radili na individualnosti kroz sve radionice, naučili promatrati svoj identitet i ostaviti ga na pozornici.“ – kazala je Ivona Medić.
Kasija Vrbanac pak kaže kako je ovo prilika za mlade plesače za koje uglavnom nitko nije čuo, prvi je ovo put da ih je netko okupio i dao im šansu da pokažu što mogu. „Desilo mi se puno aha-trenutaka koji su me promijenili i dali mi potrebno samopouzdanje kakvo plesač mora imati.“ – kaže Kasija Vrbanac i pojašnjava kako je plesni materijal nastao iz njih samih, a Thierry Smits bio je onaj netko izvana koji je pomaknuo njihove granice. Njezin je plan ići dalje po audicijama, ako ih bude u Hrvatskoj sigurno, ali vjerojatnije u inozemstvu. Toni Flego iz Rijeke još je na baletnome studiju Educandato Statale Collegio Uccellis u Italiji, kojeg privodi kraju. Kaže kako mu je ovaj program dao puno znanja, slobode, kreativnosti i samopouzdanja, zato bi bilo šteta da se ukine nakon ovog pilot-izdanja, bez obzira na to tko upravljao Zagrebačkim plesnim centrom.
© Jelena Mihelčić, PLESNA SCENA.hr, 4. svibnja 2016.
Piše:

Mihelčić