Ples, razgovor, utisak

Sjećanje: Đurđica Kunej (1962-2016), koreografkinja, plesna pedagoginja, plesačica

  • Đurđica Kunej

    Vijest da je naglo i prerano prekinut dugogodišnji put plesa drage kolegice i plesne partnerice Đurđica Kunej šokirala me u istom trenutku otvarajući prostor tišine u meni; počela su se redati sjećanja i slike. Kao mlad plesač u Studiju za suvremeni ples plesao sam sa Đurđicom, zajedno smo prolazili procese nastanka predstava, trenutke pred premijeru ili izlazak pred publiku. Đurđica je rođena 1962. godine u Zagrebu, diplomirala na Školi za ritmiku i ples Ane Maletić 1981. a ubrzo nakon toga stječe status samostalnog umjetnika.

    Put plesa odvodi je u Studio za suvremeni ples gdje kao stalna članica od 1976. do 1989. ostvaruje niz uloga u predstavama ansambla, kao Kvartet 78 i Espace de la Solitude Zage Živković (1979); pleše i koreografiju gostujućeg autora Dommyja Reiter-Soffera Osvojena zemlja/Simfonija Antartica (1982). Potom slijede 1983. Sinfonijeta Zage Živković i Harlekin Desanke Viran. Prisjećam se Đurđe iz predstave Crash – slučaj sestara N Suzane Slive (1985.) kada prvi put plešemo zajedno. Bila je vrlo energična, brza, u sekvencama sa akcentima čista i precizna sa vrlo jakom ekspresivnošću, privlačila je izvedbenom energijom…

    Đurđica KunejPotom slijedi 1986. Brandenburg gate Desanke Virant i Metamorfoze Mirjane Preis, njezina posljednja premijera u Studiju za suvremeni ples je 1989. u obljetničkoj predstavi ansambla Koncert Zage Živković. Đurđica Kunej sudjeluje i u ostalim projektima Studija za suvremeni ples što uključuje mjuzikle, rock-opere, operete i dramske predstave u GK Komedija, &TD-u, zagrebačkom HNK-u, DK Gavella, HTV-u... Sa Studijem je gostovala diljem regije i u inozemstvu. Pamtim je upravo sa tih gostovanja: Rusija, Poljska i Koreja ostale su mi posebno u sjećanju, to su trenuci kada kolege upoznaješ na drugačiji način; bile su to duge noći prepune razgovora i dijeljenja utisaka sa predstava.

    Put plesa odvodi Đurđicu iz Studija za suvremeni ples u GK Zorin dom gdje četiri godine kao koreografkinj/plesna pedagoginja uspješno vodi Baletni studio. Od 1999. započinje intenzivnu suradnju sa Zagrebačkim kazalištem lutaka, ulaskom u svijet lutaka i kazališta otvara prostor u kome ostvaruje prestižne suradnje sa nizom autora i redatelja. Njezin koreografski kreativni rad ne zaustavlja se u ZKL-u; djeluje u HNK-u u Zagrebu, HNK-u u Varazdinu, GK Trešnja i GK Žar ptica te surađuje s mnogim neinstitucionalnim teatrima diljem Hrvatske.

    © Branko Banković, PLESNA SCENA.hr, 26. listopada 2016.