Crveno i crno
Udruga profesionalnih plesnih umjetnika Puls i Zagrebačko kazalište mladih: Perfect-365, autorica Katarina Đurđević, kor. Adrijana Barbarić Pevek, Katarina Đurđević
-
Prije nego što će izaći u kazalište, u stvarni svijet, Lucija-još-uvijek-Šerbedžija izlaže na faceu (ekran je projiciran na zid i tako izložen i dostupan publici) dvije svoje fotografije, inačice u crnoj i crvenoj haljini tražeći pomoć pri odabiru za večernji izlazak na plesnu predstavu (koja se zapravo već odvija na Sceni Polanec, u suptilno izražajnoj izvedbi Adrijane Barbarić Pevek – koja pleše u crvenoj haljini). Uz neprekinuto dopisivanje, iščekujući klikove koji donose jednostavne, kratke komentare i savjete Lucija će zakasniti na pravu predstavu. Njezin vidljiv i nespretan ulazak u publiku, dizanje osobe koje sjedni na njezinom mjestu kulminirati će selfijem – tako da se vidi nasmiješena ona sa plesačicom na sceni u pozadini što potvrđuje autentičnost fotografije i njezinog dolaska (u crnoj haljini).
No, uskoro se čini da su Glumica i Plesačica, koje u jednom trenutku zamijene svoja mjesta na sceni i u publici, crna i crvena, jedna izvanjska, titrava, verbalno i društveno akrivna, uznemirena, i druga tiha i povučena, snena u mekanom fluidnom ritualu vrtnje na trenutak zaustavljenom istegnućem koje proizvodi novi pokretni impuls, ali onda i satjerana do zida, jedna te ista Žena dubinski nesigurna i zapitana nad sobom. Dok jedna održava virtualnu komunikaciju i podržava osjećaj društvene umreženosti, ona druga u njoj sanjari i pleše, prizivajući duh velike Pine – dostupan, naravno, opet preko virtualnog medija...
Katarina Đurđević je znana po angažiranoj upitanosti i jasnom ukazivanju na općeprisutne, aktualne probleme svakidašnjice. U tom smislu i ova predstava, nastala uz asistenciju Danila Šerbedžije nedvosmisleno govori o usamljenosti, samozavaravanju tipa: „Koliko stvarno vjerujemo u vlastitu fotografiju obrađenu aplikacijom?“. Predstava koja je vrlo zanimljivo uobličena, između ostalog i kao intervencija izvanjske grube verbalizacije u tihu, osjetljivu intimu (sublimiranu u plesnom pokretu), i koja nesumnjivo intrigira, prođe nekako prebrzo, ostavljajući gledatelja u iščekivanju nekog trećeg dijela; kao da nešto još nedostaje!?
© Maja Đurinović, PLESNA SCENA.hr, 23. studenoga 2016.
Perfect-365
autorica Katarina Đurđević
koreografkinje Adrijana Barbarić Pevek, Katarina Đurđević
premijera 20. studenoga 2016.
asistent / tekst Danilo Šerbedžija, oblikovanje svjetla Alen Marin, fotografija i video Amer Kuhinja
izvode: Adrijana Barbarić Pevek, Lucija Šerbedžija
Piše:
Đurinović