Spretne igre pogledom

Male forme Studija za suvremeni ples i Zagrebački plesni centar: Eye Sea I See, kor. Nikolina Medak

  • Male forme Studija za suvremeni ples i Zagrebački plesni centar: Eye Sea I See, kor. Nikolina MedakProgram Male forme Studija za suvremeni ples je u suradnji sa Zagrebačkim plesnim centrom ove sezone prigrlio rad mlade autorice Nikoline Medak, diplomantice Odsjeka plesa Akademije dramske umjetnosti. Male forme se tako nameću kao moguća i potrebna platforma za produkciju i distribuciju djela autora koji su tek završili školovanje na Odsjeku plesa, iako i ovaj model, poput ostalih na domaćoj plesnoj sceni, pati od nedostatka većeg broja izvedbi, kako bi se razigrao i zaživio kod publike.

    Predstava Eye Sea I See proizašla je iz završnog studijskoga rada Nikoline Medak koji se bavio pitanjem percepcije i recepcije izvedbe. Prirodni su to prvi autorski koraci koji se poigravaju koreografskim formalizmima. Dvije mekane i spretne izvođačice istančano razvedenog pokreta, Una Štalcar-Furač i Ema Crnić, variraju i nadograđuju međusoban odnos kroz pogled jedne prema drugoj i prema gledalištu. Akcija jedne uzrokuje reakciju druge, od jednostavnih prostornih pozicija do sve složenijih, vrlo okretnih i lakonogih kompozicija, jednu od kojih prigodno plešu na glazbenu podlogu virtuoznog opernog dueta Papagena i Papagene iz Čarobne frule.

    Nikolina Medak kao da je strukturu svoje koreografije postavila na set pravila kroz koje plesačice mogu iskazati svoju vještinu i opčiniti publiku, vrhunac čega je mali trik na samome kraju izvedbe. Već u startu nad njima lebdi crna kazališna kutija iz koje će se u jednom trenutku prosuti magični bijeli prah. Osobno sam gledajući predstavu Eye Sea I See pomislila na rad See-Saw jedne od predstavnica američkog postmodernog plesa Simone Forti koja je svoj rad temeljila na dječjim igrama i njihovim pravilima, unutar kojih su odrasli plesači izvodili svakodnevne pokrete i banalne akcije, upravo s ciljem ukidanja scenskih iluzija i pretvaranja. Nikolina Medak je s druge strane zainteresirana upravo za izvedbene manipulacije, a uzevši u obzir da je tek zakoračila u profesionalne vode, rezultat je vrlo solidan.

    © Jelena Mihelčić, PLESNASCENA.hr, 14. prosinca 2016.
    Male forme Studija za suvremeni ples i Zagrebački plesni centar: Eye Sea I See, kor. Nikolina Medak
    Eye Sea I See
    autorica Nikolina Medak
    u suradnji s izvođačicama: Una Štalcar-Furač, Ema Crnić
    dramaturginja Sunčica Anamaria Sodar, likovna suradnica Ivana Štulić, suradnik za glazbu Miro Manojlović, oblikovanje svjetla Miljenko Bengez, fotografije i video Iva Korenčić, grafičko oblikovanje Petra Grubišić

Piše:

Jelena
Mihelčić

kritike i eseji