Beogradsko proljeće za plesne trendsetere

Najava: 14. Beogradski festival igre, 24. ožujka - 11. travnja 2017.

  • Introdans: Cantata, kor. Mauro Bigonzetti
    Beograd i ovo proljeće mami ljubitelje plesa. Festival igre od početka je osmišljen i proveden kao mjesto koje okuplja velike, skupe i reprezentativne programe, „ono što je najatraktivnije, što puni blagajne u Londonu, Parizu, New Yorku, što se prodaje jer je dobro, pravo koreografsko ime, kvalitetnu produkciju s umjetničkom porukom“ – kako je svoju jednostavnu i uspješnu strategiju objasnila ravnateljica Beogradskog festivala igre Aja Jung u razgovoru za Plesnu scenu (vidi ovdje). Uz niz međunarodnih priznanja plesne struke, Aja Jung je prošle godine za svoju kulturnu djelatnost odlikovana i Ordenom umjetnosti i književnosti Ministarstva za kulturu i komunikacije Francuske u rangu viteza. (Nema sumnje da je u sjeni toliko jake i nacionalno i međunarodno visoko pozicionirane umjetničke osobnosti teško otvoriti nove, alternativne prostore suvremenog plesa, no sa pozicije kazališno plesne publike čini se sjajno biti redovitim svjedokom svjetskog mainstreama, pratiti, uspoređivati razvoj i promijene stilskih i tematskih trendova u plesnoj umjetnosti.)
    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Bolero, kor. Maša Kolar
    A na Beogradskom festivalu igre nastupaju svi o kojima ste čuli ili ćete tek čuti. Neka imena poznajemo iz nekih – za zagrebački Tjedan suvremenog plesa, sretnijih vremena, no tu je veći niz onih, čini se, do daljnjeg nedostižnih grupa i naslova. Moram priznati da je poticaj najavi Festivala djelomično i činjenica da je ove godine u program uključen i Balet zagrebačkog HNK-a sa, za mnoge kolege baletne kritičare prijepornim programom dvije suvremene hrvatske autorice, no svakako revolucionarnim i hrabrim potezom ravnatelja Baleta Leonarda Jakovine. Pa će se koreografije Tamni pejzaži Marjane Krajač i Bolero Maše Kolar naći u društvu Baleta Kidd Pivot (Betroffenheit Crystal Pite i Jonathona Younga) i BC iz Vancouvera (Usameljni eho Crystal Pite i Bill Sharon Eyal), Škotskog plesnog teatra (Jama Damiena Jaleta), Introdansa (U spomen Sidi Larbi Cherkaouia, Nigdje Dimitrisa Papaioannoua i Kantata Maura Bigonzettija), Kinetičkog kolektiva iz Ferrare (10 minibaleta Francesce Pennini), Kompanije Ioannisa Mandafounisa iz Ženeve (Osip Mandeljštam. Predstava), Kompanije Helene Waidmann iz Berlina (Dobri pasoši loši pasoši), Kompanije Teroa Saarinena iz Helsinkija (Preobraženo), Balleta Hispanico iz New Yorka, Kompanije Käfig iz Créteila (Piksel Mourada Merzoukija), Kompanije Akram Khana (Chotto Desh) te L-E-V iz Tel Aviva (OCD LOVE Sharon Eyal i Gai Behar). I onda, to još nije sve: ime koje je trebalo bit uvod u festival, a zbog povrede umjetnika je premješteno na kraj, kao šećer – karizmatični Mihail Barišnjikov, glumac i plesač u djelu Brodski/Barišnjikov u režiji Alvisa Hermanisa.
    Introdans: In_Memoriam, kor. Sidi Larbi Cherkaoui
    Festival počinje 25. siječnja tematski prigodnim programom: 4. Dani Beogradskog festivala igre u Jugoslovenskoj kinoteci u okviru kojeg će biti prikazani Mr. Gaga (Tomer Heymann), Balet 422 (Jody Lee Lipes), Ballet Russes (Daniel Geller, Dayna Goldfine), Only when I dance (Beadie Finzi), The Company (Robert Altman), White nights (Taylor Hackford), Let’s Dance! (Gabriel Bibliowicz) i Bolshoi Babylon (Nick Read, Mark Franchetti). Najavljen promidžbenim sloganom Velika igra (što u hrvatskom jeziku ima dodatnu sematičku privlačnost), Festival se održava od 24. ožujka do 11. travnja u Beogradu i Novom Sadu, uz napomenu da su novi termini za predstavu Brodski/Barišnjikov od 23. do 25. travnja. Detalje o aktualnim umjetnicima i sadržaju/temama predstava provjerite na internetskim stranicama Festivala.

    © Maja Đurinović, PLESNA SCENA.hr, 24. siječnja 2017.

Piše:

Maja
Đurinović

kritike i eseji