Do potpunog razotkrivanja
Ponajbolje plesne predstave obilaze Hrvatsku
-
Publika u devet hrvatskih gradova imat će uskoro priliku pogledati po jednu od jedanaest odabranih plesnih predstava koje je kao najbolje od domaćeg suvremenog plesa ove godine odabrao žiri Plesne mreže Hrvatska. Predstave će gostovati u kazalištima i na kazališnim festivalima u Splitu, Rijeci, Osijeku, Zadru, Puli, Varaždinu, Dubrovniku, Umagu i Virovitici. Riječ je o atraktivnim, nagrađivanim produkcijama vrhunskih plesača i izvođača, koje donose kritičan i inovativan pogled na život i umjetnost te pomiču granice.
Ivana Kalc i Jerko Marčić u Našoj stvari maštaju o odlasku u potrazi za prosperitetom. To je komunikativna, duhovita, pitka, istovremeno vrlo aktualna predstava koja izvedbeno zanimljivo kombinira glumačko i plesno iskustvo. raSKRIVANJA Brune Isakovića hrabra su predstava mlađe generacije u kombinaciji s fizičkim teatrom, te društveno angažirana na nenametljiv, istovremeno duhovit i potresan način, razotkrivajući kompleksne društvene postavke o ljudskome tijelu.
Susret plesnog veterana na sceni i mladog izvođača kao njegove potpore donosi Starost - Alzheimer café Mirjane Preis i Studija za suvremeni ples, dirljiva, ali i humorna predstava o zaboravu i nalaženju. Autorska ekipa BADco. u Sporama svraća pozornost na gorući problem nevidljiva i neplaćena rada. Spore sugestivno (do)nose krhku no istovremeno jaku izvedbu ženskih tijela koja se iscrpljuju ili pak podupiru u scenskom istrajavanju i dosljednosti.
Uzbudljiva i provokativna je i predstava Nukleon IMRC-a i Aleksandre Janeve Imfeld koja uključuje izvođače s invaliditetom. Tu je i Nagradom hrvatskoga glumišta ovjenčana Ms Fox Invited Ms Cat For Tea and a Chit-Chat One Late Late Afternoon Last Summer Silvije Marchig, Ive Nerine Sibile i Josipa Maršića, začudna predstava u namjernom proklizavanju između žanrova i poigravanjima s izvedbenim ulogama dviju izvođačica i jednog glazbenika. Također poetičan dijalog i rubna kontrapunktiranja izvođačkih prezenci izvođačice i glazbenice donosi atmosferična Kuća na oštrici Marine Petković Liker, Silvije Marchig i Kaje Farszky, koja uspostavlja i zanimljiv odnos različitih scenskih prostora.
Konačno, tu su i moćna sola sjajnih izvođačica koja donose kompleksna pitanja odnosa fizičkog tijela i izvođačke prisutnosti te scenske raščlanjenosti i preciznosti: to su Alie Maše Kolar u suradnji s Andréom Mesquitom, Anatomija mačke Petre Hrašćanec u suradnji s Ksenijom Zec i Ona/Her Aleksandre Mišić u suradnji sa Žakom Valentom. I Irena Mikec izvodi solo O usamljenosti i ljudima, suptilan i fini rad koji je sav u disanju s publikom koja ga okružuje.
„Plesna mreža Hrvatske projekt je od nacionalnog značaja koji sustavno povezuje nezavisne plesne autore s kazališnim institucijama diljem zemlje i omogućuje publici širom Hrvatske da upozna aktualnu domaću produkciju suvremenog plesa. Mrežu već treću godinu za redom podržava Ministarstvo kulture te mnogi zainteresirani lokalni partneri čiji se broj kontinuirano povećava, kao i interes lokalne publike“, izjavio je tim povodom Rajko Pavlić, voditelj Plesne mreže Hrvatska.
Partneri projekta su nacionalna kazališta u Splitu, Rijeci, Osijeku, Varaždinu i Zadru, zatim Gradsko kazalište Zorin dom Karlovac, Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula, Kazalište Virovitica, Dubrovačke ljetne igre, Splitsko ljeto, Osječko ljeto kulture, POU Ante Babić Umag i Umjetnička akademija u Osijeku.
U žiriju ove su godine odlučivale plesna kritičarka Maja Đurinović, dramaturginja Magdalena Lupi Alvir i plesna umjetnica te voditeljica Karlovac Dance Festivala Melita Spahić Bezjak. „U svome odabiru vodile smo se kvalitetom i idejno-koncepcijskom zaokruženošću umjetničkih radova, raznolikošću plesnih izričaja, estetika, temata i autorskih poetika te inovativnim pristupima plesu, ali i njihovom komunikativnošću. No, prije svega, bitnim nam se činilo procijeniti mogućnosti izvedbi u kombinaciji s postojećim partnerima Plesne mreže.“, stoji među ostalim u njihovom obrazloženju.
© Jelena Mihelčić, PLESNASCENA.hr, 7. ožujka 2017.
Piše:
Mihelčić