
Ovogodišnje izdanje najvećeg plesnog događaja u Hrvatskoj će tijekom devet dana predstaviti šesnaest naslova. Dok je prošlogodišnji program Tjedna suvremenog plesa uključio više predstava hrvatskih autora nego ih je sada sveukupno (radilo se o sedamnaest predstava domaćih umjetnika te osam inozemnih), ove godine, uslijed nastavljanja sustavnog ukidanja državne podrške za razvitak hrvatske kulture i destabiliziranja plesne umjetnosti putem oduzimanja autonomije Zagrebačkom plesnom centru, jedinom namjenski izgrađenom prostoru za ples u Hrvatskoj, Festival najavljuje svega pet hrvatskih i jedanaest inozemnih projekata koji dolaze zahvaljujući gospodarskim i kulturnim suradnjama sa zemljama koje predstavljaju velesile u plesnoj produkciji i školovanju suvremenih plesnih umjetnika. Festival će se održati većim dijelom u prostorima Teatra &TD, a ostale lokacije bit će Histrionski dom, Kino Grič, MSU, DK Gavella, KIC i SC. Osjetno i značajno izostaje prostor Zagrebačkog plesnog centra.

Tjedan suvremenog plesa započinje premijerom predstave Djevojke u ljetnim haljinama volim Studija za suvremeni ples u koreografiji Petre Hrašćanec i dramaturgiji Saše Božića, a od hrvatskih festivalskih premijera tu su još i Horror Vacui kolektiva Kik Melone te novi projekt Jasne Layes Vinovrški Lady Justice, netom nakon njene pariške premijere. Od domaće produkcije reprizirat će se Solo za Nereju i predstava Nukleon kolektiva IMRC. Hrvatska premijera predstave Red-Trail vraća u Zagreb slovenskog umjetnika Matjaža Fariča koji ove godine slavi tri desetljeća rada. Matej Kejžar predstavlja svoj rad White. Kroz prezentaciju tri produkcije novije španjolske plesne scene, na festivalu će na prostorima DK Gavelle nastupiti Guy Nader & Maria Campos s The time takes the time time takes i Dani Panullo s Avalanche, a u teatru &TD Societat Doctor Alonso s Anarchy. Festival SIDance u Seoulu je u nekoliko navrata ugostio hrvatske plesne produkcije, a na ovom Tjednu suvremenog plesa, hrvatska publika ima prvi put priliku vidjeti korejske plesne umjetnike: Korea National Dance Company i kolektiv Goblin Party.

Na festivalu će također gostovati umjetnici i iz drugih zemalja, Izraelac Roy Assaf, švedski kolektiv TRIPPEL, talijansko nizozemski koreograf Giulio D'Anna koji je nadahnuće za svoju predstavu našao u zagrebačkom Muzeju prekinutih veza. Ponovno gostuje austrijski duo Luka Biao i Dominik Grünbühel s predstavom Ohne nix koja je na Aerowavesu (europskoj plesnoj mreži) za 2016. odabrana među dvadeset najboljih predstava novije generacije europskih autora (među izabranima je i predstava Staying Alive Jasne Layes Vinovrški)

Novi medijski projekt suradnje s plesnim organizacijama izvan Zagreba, Ples u mom gradu u partnerstvu s Karlovcem, Siskom i Vinkovcima osmišljen je u suradnji s umjetnicima Žakom Valentom i Aleksandrom Mišić kojima se priključio i Ognjen Vučinić a cilj mu je pridonijeti umrežavanju umjetnika i otvaranju komunikacije između zajednica koje njeguju i dijele istu razinu interesa za ples. Cijela inicijativa se uklapa u sustavni razvoj decentralizacije plesne scene i ulaganja u širenje suvremenog plesa u manje sredine gdje postoje interesi. Tematski se autori kao i proteklih godina okupljaju oko teme identiteta i uloge pojedinca u društvu; ne nastavljajući se na prošlogodišnju zasebnu temu migracija te pitanja nacionalnog pripadanja, okreću se poziciji mladih i njihovoj ulozi unutar šireg europskog konteksta.
Tjednu suvremenog plesa koji je ove godine pod patronatom Europske komisije kao jednom od najstarijih plesnih festivala u Europi koji već 34 godine u Zagreb i druge hrvatske gradove dovodi svjetske plesne umjetnike te podržava i stvara generacije domaćih umjetnika, Europska federacija festivala je dodijelila priznanje za dugogodišnje zalaganje za razvoj suvremenog plesa i festivalski doprinos europskom kulturnom nasljeđu.
© Maja Ležaić, PLESNA SCENA.hr, 24. svibnja 2017.