Duhovito balansiranje na rubovima stereotipa

Perforacije, Tjedan izvedbenih umjetnosti, ZPC: touch of MADNESS (Dodit ludila), kor. i red. Katharina Maschenka Horn i Nemanja Mutić

  • touch of MADNESS (Dodir ludila), kor. i red. Katharina Maschenka Horn i Nemanja Mutić

    touch of MADNESS, izveden u sklopu Perforacija 16. i 17. lipnja u Zagrebačkom plesnom centru, autorski je rad Katharine Maschenke Horn i Nemanje Mutića. Ti umjetnici mlađe generacije dolaze iz različitih kulturnih i društvenih situacija, a na sceni se susreću kako bi upravo o tome govorili. Katharina Maschenka Horn plesačica, koreografkinja i pedagoginja iz Berlina, studirala je u Arnhemu. Surađuje s koreografom Nirom de Volffom i njegovom skupinom Total Brutal, kao i s redateljem Falkom Richterom te kontinuirano djeluje u Albaniji i u kontekstu balkanskih plesnih scena. Nemanja Mutić je bosanskohercegovački glumac, redatelj, lutkar i pedagog. Studirao je glumu i lutkarstvo na Umjetničkoj akademiji u Osijeku, a potom djeluje u Beogradu u Le Studio, DAH Teatru te radi kao dječji dramski pedagog. S Katharinom Maschenkom Horn surađuje od 2015. kao izvođač u njezinom međunarodnom projektu Jam Burr’?! (The Real Man!?). Glazbu za touch of MADNESS uživo izvodi Jan Novosel, također diplomant osječke Umjetničke akademije.
    touch of MADNESS (Dodir ludila), kor. i red. Katharina Maschenka Horn i Nemanja Mutić
    Tema predstave je sukob kultura, mentaliteta i osobnih vrijednosti, potencirana burnim žensko-muškim odnosom. Njihovo razrješenje, odnosno prelaženje razlike, izvođači nalaze u tjelesnom, senzualnom i osobnom. U plesnim dijelovima Katharina Maschenka Horn i Nemanja Mutić fizički su na istoj ravni, u neprekidnom fizičkom kontaktu i prelijevanju, raskošnih snažnih zamaha s dozom izraelske plesne estetike. Dominantan vizualni akcent su i njihove duge kose koje kovitlaju i nastavljaju pokret. Pokret je jednostavan, organski, ali dramatičan i strastan, vođen međusobnom povezanošću izvođača.

    Dramske situacije koje se izmjenjuju u pravilnom ritmu s onim plesnim, uokvirene su izravnim scenskim oznakama: njegov prostor je stol i boca rakije, njezin je ljuljačka. U tekstovima kroz koje razvijaju sadržaj, konstruirajući i destruirajući vlastite nametnute i odabrane identitete, vrijednosti, ograničenja i čežnje, neprekidno balansiraju na rubu stereotipa. Tako se Nemanja određuje iskustvom odrastanja u ratu, sevdahom, divljom prirodom Bosne i potrebom za slobodom, dok je Katharina dobro organizirana, radoholičarka, empatična i educirana.
    touch of MADNESS (Dodir ludila), kor. i red. Katharina Maschenka Horn i Nemanja Mutić
    Pitanje koje izvire iz njihove igre je ljudski prepoznatljivo na svim razinama: što je to što je potrebno da se dvoje ljudi iz tako različitih situaciju povežu i razumiju, od čega se mora i treba odustati, a što je ono što je nužno njegovati za vlastitu vertikalu? Držeći se općih i poznatih kulturoloških mjesta, često koristeći samo-stereotipizaciju, mladi autori uspijevaju na vrlo duhovit i samoironičan način izgraditi uvjerljive i žive likove, često dovodeći jedno drugo do ruba tolerancije, ali se ponovno prihvaćajući i nalazeći na dubokoj ljudskoj potrebi prepoznavanjem.

    touch od MADNESS jednostavna je no iskrena i stvarna scenska igra koja odiše energijom i neposrednošću oboje izvođača. Ni u koreografskom, kao ni u glumačkom ili autorskom potezu oni ne tragaju za eksperimentom ili inovativnim izričajem, nego ogromnu i goruću temu razvijaju unutar vlastitog iskustva u doziranom omjeru osobnog i općeg.

    © Iva Nerina Sibila, PLESNA SCENA.hr, 4. srpnja 2017.

    touch of MADNESS (Dodir ludila),
    koncept, režija, koreografija i izvedba Katharina Maschenka Horn i Nemanja Mutić
    glazba Jan Günther, Jan Novosel, oblikovanje svjetla Sanja Gergorić, fotografija Emilien Leonhardt

Piše:

Iva Nerina
Sibila

kritike i eseji