U očekivanju Monoplaya

Najava: STREAM Zadar, 16. – 29. kolovoza 2017.

  • Stream 2017.

    I ove godine se u Zadru sredinom kolovoza organiziraju edukativne plesne radionice kao uvod u festival suvremenog plesa Monoplay. Drugi put pod imenom STREAM Zadar, a šestu godinu za redom Zadar postaje ljetni plesni centar kome gravitiraju plesni umjetnici iz cijele Europe. Početak, od 16. do 21. kolovoza, već tradicionalno pripada Klein tehnici i Hanni Hegenscheidt. Klein tehnika je edukacija i ponovna edukacija pokreta koja može biti temelj za mnoge stilove kretanja, od improvizacije do sporta, ali i za opće zdravlje tijela u svakodnevnim pokretima. Susan Klein počela ju je razvijati u New Yorku 1972. godine i otada ima veliki utjecaj na suvremeni ples u New Yorku i diljem Europe. Tijekom radionice naglasit će se ideja kretanja iz najdubljeg strukturnog i energetskog tkiva, odnosno kosti. Ispreplitanjem teorije i prakse radit će se na mišićima koji pružaju dubinsku potporu držanju: velikom slabinskom mišiću, tetivama, mišićima dna zdjelice i vanjskim rotatorima. Velika pozornost usmjerena je na tjelesno razumijevanje načina na koji ti mišići poravnavaju i povezuju kosti, čime se postiže snaga i učinkovitost pokreta. Za radionice ove tehnike vlada najveće zanimanje i u proteklih šest godina u Zadru je kroz nju prošlo preko 150 polaznika.
    Hanna Hegenscheidt
    Hanna Hegenscheidt živi u Berlinu od 2005., gdje radi kao koreografkinja, predavačica i izvođačica. Certificirani je analitičar pokreta (CMA) prema Labanovoj analizi pokreta i certificirani predavač Klein tehnike. Dugi niz godina školovala se kod Susan Klein i Barbare Mahler u New Yorku. Od 1998. podučava pokret i ples u New Yorku i Njemačkoj (Susan Klein School of Dance and Movement Studies, Trisha Brown Studio, Sasha Waltz & Guests, Meg Stuart, HZT Berlin, Studio LaborGras, Tanzfabrik itd.). Njezine koreografije predstavljene su na raznim mjestima i manifestacijama (Tanztage (Berlin), Sophiensaele (Berlin), Kampnagelfabrik (Hamburg), fabrik (Potsdam), Villa Warsaw (Varšava), DTW i WET (New York) i dr.). Godine 2011. osniva vlastiti studio kojeg naziva studio 142, u kulturnom centru Kunstquartier Bethanien u berlinskoj četvrti Kreuzberg, gdje svakodnevno održava satove.

    Iva HladnikU nastavku, od 22. do 25. kolovoza radionicu nazvanu Između davanja i primanja vodit će Iva Hladnik, plesačica je suvremenog plesa i instruktorica joge. Dugi niz godina surađuje s raznim domaćim i inozemnim koreografima i kolektivima. Od 2013. podrobnije uči o kontaktnoj improvizaciji u okviru Programa izobrazbe u području kontaktne improvizacije Daniela Wernera i Joerga Hassmanna u Berlinu. Posebno je zanima područje u kojem se susreću dah, pokret i ples te njihov terapijski učinak i primjena. S velikim žarom podučava jogu i kontaktnu improvizaciju u Hrvatskoj i inozemstvu. Uz pomoć tehnike, zaigranosti i improvizacije istražuju se razni prostori i konstelacije interakcije s gravitacijom i zakretnim momentom kroz rolanja, stajanja, padanja i letenja. Posebna pozornost posvetit će se obrascima kretanja u prostoru iza nas (back space) i naglavačke (upside-down) u svim mogućim smjerovima. Produbljivanjem osjećaja uzemljenja i prkošenjem obrascima strahova, testirat će se dinamički raspon unutar različitih polariteta kako bi se pronašli novi prostori i povezanost u vlastitom plesu. Polaznici će moći proći kroz vlastiti proces učenja u skladu sa svojom razinom iskustva. Dobrodošli su početnici i napredni polaznici.

    Posljednji predavač ovogodišnjeg STREAM-a Zadar u terminu od 26. do 29. kolovoza je David Hernandez, pedagog i koreograf koji je od nedavno vrlo prisutan na hrvatskoj plesnoj sceni. Njegova radionica nazvana Solo u nizu višeslojni je projekt u kojem se kombinira solistički rad i rad u ansamblu. Glazbu koju koristi su Dueti za violinu Béle Bartóka u kojima su glazbeni dueti kratkog trajanja, do dvije minute. Pozornost će se usredotočiti na stvaranje koreografija za sola kratke forme vođene korak po korak. Nastankom i razvojem sola izgrađuje se niz različitih uradaka koji se pronalaženjem posebnih načina u slojevima slažu jedni uz druge pridonoseći cjelokupnom scenskom događaju. Uz rad na solu, Hernandez istražuje pozadinu i prednji plan, krećući od pozadine grupnog rada do prednjeg plana svakog sola koji izlazi iz skupine. Ova radionica uključuje samostalni i grupni rad te posebno organizirano vrijeme za davanje povratnih informacija. Sola nastala na ovoj radionici bit će prikazana na otvaranju prvog dana Festivala suvremenog plesa Monoplay koji njeguje isključivo solo formu.
    David Hernandez, foto: © Emille Jacomet
    David Hernandez studirao je studijsku glazbu i jazz te operu i ples u Miamiju. Neko vrijeme radio je kao pripravnik u ansamblu Trisha Brown and Company, a nakon toga preselio se u Europu i radio s Meg Stuart kao izvođač i njezin suradnik i pomoćnik. David gradi vlastiti opus u Bruxellesu pod imenom Edwardvzw. Kao koreograf, plesač, skladatelj, pedagog i dramaturg često surađuje s Briceom Lerouxom (Francuska), kolektivom Labor Gras (Berlin), Rebeccom Murgi (Italija), Anouk Van Dijk (Amsterdam) i ansamblom Rosas (Bruxelles). U suradnji s Meg Stuart i Christine De Smet osmislio je projekt improvizacije CrashLanding, koji je izveden na više lokacija diljem svijeta, a uključivao je mnoge umjetnike, poput Katie Duck, Stevea Paxtona i Vere Mantero. Ostvario je nekoliko multimedijskih projekata i događanja te je u Leuvenu izradio i vodio Performance Education Program (PEP). Redovito podučava u Belgiji, gdje radi kao jedan od glavnih profesora na akademiji PARTS, i u inozemstvu.

    Svojom bogatom tradicijom i pedagoškom praksom na području suvremenog plesa, Zadar se nametnuo kao idealan lokalitet za provedbu programa platforme STREAM Zadar koja implementacijom svog programa objedinjuje edukativno-izvedbeni ciklus „zadarskog plesnog ljeta“. Radionice se odvijaju u prostoru Zadarskog plesnog ansambla do 29. kolovoza, kada počinje Monoplay – festival suvremenog plesa posvećen solo formi.

    © Sanja Petrovski, PLESNA SCENA.hr, 31. srpnja 2017.

Piše:

Sanja
Petrovski

kritike i eseji