
Umjetnički ravnatelji Festivala svjetskog kazališta, Dubravka Vrgoč i Ivica Buljan najavili su ovogodišnje izdanje koje se sastoji od četiri predstave. Radi se o produkcijama i koprodukcijama europskih kazališta iz Italije, Belgije i Gruzije te jednom brazilskom izmještanju Čehovljeva klasika koji festival i dalje održava svjetskim. Kao i svake jeseni, zagrebačka publika i kazališni umjetnici imat će priliku od 10. do 16. rujna na pozornici Hrvatskog narodnog kazališta i pozornici Muzičke akademije odgledati gostovanja kazališnih grupa i imati mogućnost nadolazeću sezonu pozicionirati u kontekstu relativno atraktivnih predstava europskih i svjetskih kazališta i imena s premijerama iz 2011. (Rezo Gabriadze; Collectif Mensuel) i 2014. godine (Emma Dante; Christiane Jatahy).
Festival ove godine prvi puta u programu predstavlja dvije autorice – brazilsku redateljicu Christinu Jatahy s predstavom Što ako u otišle u Moskvu i talijansku redateljicu Emmu Dante s predstavom Le Sorelle Malacuso. Dok se prva bavi klasičnim likovima Čehovljevih triju sestara kroz dvije razine – kazališnu i kazališno-filmsku, Le Sorelle Malacuso priča priču o okupljanju sedam sestara nakon pogreba jedne od njih kroz precizno koreografiranje pokreta i tišine. Obje se oslanjaju na intenzitet emocija kroz optimističko-socijalni kontekst.

Drugu polovinu predstava čini gostovanje gruzijskog redatelja Reze Gabriadzea kojeg je festivalska publika imala prilike vidjeti 2004. godine na drugom izdanju Festivala svjetskog kazališta s predstavom Bitka za Staljingrad. Ovog rujna bit će izvedena njegova lutkarska predstava Ramona. Radi se o zrelom oživljavanju ugođaja djetinjstva kroz ljubavnu priču lokomotive Ramone i motora Ermona smještene u bivšem Sovjetskom Savezu. Posljednja od predstava je Blockbuster belgijske skupine Collectif Mensuel. Riječ je o simulaciji političkog trilera kroz sinkronizaciju poznatih hollywoodskih scena izigravajući belgijske političare, Blockbuster priča napetu priču o pokušaju vlade u nametanju novog sustava oporezivanja te modernošću kolažne strukture i tematikom odskače od ostatka programa.
Iako neka od gostovanja dijele liniju korištenja medija filma i njegovih postupaka, programom većinski prevladava intimizam, empatija te bogatstvo emocionalnosti i napetosti unutar obiteljskih veza. Iako i dalje limitiranih produkcijskih sredstva od prije nekoliko godina, u šest termina na dvije lokacije, bit će izvedene četiri kazališne uspješnice, više ili manje klasičnih i inovativnih pristupa.
© Maja Ležaić, PLESNA SCENA.hr, 10. rujna 2017.