Zaigrano i iskreno, ali i pomalo nespretno
Koreospektar, Zagrebački plesni centar: Beskonačno tijelo, autorice Sandra Šok, Nataša Jurišić
-
Siječanj je u Zagrebačkom plesnom centru otvorila predstava Beskonačno tijelo, rad Sandre Šok i Nataše Jurišić koji se razvio u sklopu novog programa: Koreospektar, čiji je cilj afirmacija i okupljanje predstava dosad manje izvođenih plesnih umjetnika. Dvije izvođačice, ujedno i autorice, prate odnos dviju vrlo različito energiziranih osoba, koje svojim kretanjem, tijelima i glasom na sceni portretiraju osnovna osjećajna stanja u jednostavnom narativnom nizu. Njihov odnos, odnos majke i djeteta, započet porodom, nadalje je igran u stalnom odnosu brige lika izmorene majke koju igra Nataša Jurišić i djeteta karakteriziranog intenzivnom znatiželjom, zaigranošću i osjetljivošću u izvedbi Sandre Šok. Dijete tako kroz niz scena osjeća i portretira emocije koje istovremeno i lik majke preuzima i proživljava. Kretnja hvatanja odsjaja žutog reflektora Sandre Šok simpatično podsjeća na kretnje poznate vjeverice koja goni žir u američkom animiranom serijalu Ledeno doba, a dodatno doziva isti – budući da je jedna od svega nekoliko riječi koje se izgovaraju na sceni upravo „žir“, kasnije ispravljeno od lika majke u „život“. Ritam glasa, disanja i ozvučenog tijela, iako ne toliko količinski prisutan koliko intenzivan u izvedbi Nataše Jurišić, podsjećao je na svojevrsni iskonski ritual izražavanja emocija, otvarajući zanimljivu dimenziju predstave.
Iako je izvedba započela i završila video projekcijom generičkih spiritualnih vizuala i time postavila dosta jasan i stiliziran okvir New Age estetike, ostatak izvedbe bio je manje obilježen spiritualističkim i holističkim idejama iako se njima svakako koristio. Glavna nit vodilja fizičkih portretiranja ili doživljavanja pet temeljnih osjećaja (sreća, ljutnja, strah, gađenja i tuga) provedena je neusiljeno i neupadljivo, prijelazi su bili fluidni i neprimjetni te je cijela izvedba bila u dobrom gradirajućem tempu. Zaigrano i iskreno, izvođačice su tijelom i glasom na različite osobne načine prikazale dramski odnos i stanja koja su istovremeno djelovala iskonski i univerzalno, no na kraju, zbog niza nespretnih detalja (u svjetlu, mizanscenu i samoj izvedbi) nisu postigle atmosferu koja bi to stanje prenijela i na publiku.
© Maja Ležaić, PLESNA SCENA.hr, 17. siječnja 2017.
Beskonačno tijelo
autorice / koreografkinje i izvođačice: Sandra Šok i Nataša Jurišić
fotografkinja: Marija Kundek
Piše:

Ležaić