Osamljena blizina

Reversing (proximity), autori Koraljka Begović i Saša Fistrić

  • Reversing (proximity), autori Koraljka Begović i Saša Fistrić

    Projekt Koraljke Begović i Saše Fistrića Reversing (proximity) u koreografiji i izvedbi Koraljka Begović i Brune Isakovića koherentno je i prozračno plesno-svjetlosno-zvučno tkanje na temu osamljenosti tijekom prakticiranja blizine, zagonetno paralelno supostojanje želje za partnerstvom, podrškom i osloncem, i odbojnosti spram kontakta i ovisnosti o blizini. Rad počinje već pri samom ulasku publike u dvoranu. (U tom smislu je iskorištena inače prilično nepromišljena i nepraktična situacija scene u ZPC-u preko koje publika u svakom slučaju mora proći da bi došla do gledališta.) S jedne strane vrata je oslonjena Koraljka Begović, s druge skutren sjedi Bruno Isaković, oboje prigušeni, u međusobnoj napetosti fiksiranih pogleda koju raspršuje ulazak posjetitelja, i koja se s konačnim smirenjem u gledalištu jasno uspostavlja.
    Reversing (proximity), autori Koraljka Begović i Saša Fistrić
    Ta zategnuta linija međusobne veze se lagano razmješta u prostoru, u nekom indirektnom istraživanju i traženju prave pozicije za opipljiv tjelesni susret; kontakt. Nakon prve uspostave zajedničkog balansa slijedi polako, pažljivo iskušavanje pozicija traženja oslonca, uporišta u drugom tijelu, pokušaj što duljeg bivanja u zraku pri čemu se koristi partnerovo tijelo kao podloga a izbjegava pod. Prizemljenje rezultira promjenom odnosa tijela kao baze i onog drugog koje ga se drži, uvija oko prvog, visi sa njega, na njemu. Tempo se malo ubrzava, traže se spretni prelazi, ali nekako sklad izmiče. Partnerstvo se postepeno pretvara u manipulaciju, formalnu primjenu obrazaca i figura. Sve je očitiji nesklad, čini se da mu je ishodište u odbijanju privlačnosti.
    Reversing (proximity), autori Koraljka Begović i Saša Fistrić
    Dok se na plesačevom licu ogleda promjena emocija, Njezino je čisto i nepromijenjeno, hladno i mirno i najednom se to partnerstvo čini više metaforičnim, ne kao ono između dvije više ili manje bliske osobe od krvi i mesa, nego kao fizička osobnost uhvaćena u klopku vremena i prostora, izložena izvanjskim intervencijama jedne moćnije, trajnije sile. On je sve pasivniji, Ona preuzima manipulaciju, znatiželjno ga modelira, pomalo i grubo, nekako nije zadovoljna, i tako se zajednički upisuju kroz i u prostor, da bi ga na kraju posjela na stolac na kojem je jabuka; koju on naravno grize i polako se povlači u tamu, skutren uza zid.

    I onda On progovori, mirno, tiho (preko mikrofona) ostvarujući prisutnost tek glasom, kao zvuk, riječ i misao; slaže riječi, sintagme, kraće rečenice, kao da se igra zvukom i asocijacijama, a Ona, sama, zatvorenih očiju, daleka i tajnovita tone u svoj plesni obred, čisto mekano i fluidno trajanje, koje se polako rasplinjava u mrak.

    © Maja Đurinović, PLESNA SCENA.hr, 29. ožujka 2019.
    (osvrt se odnosi na izvedbu 14. ožujka 2019. u ZPC-u)
    Reversing (proximity), autori Koraljka Begović i Saša Fistrić, fotografija s probe
    Reversing (proximity)
    autori Koraljka Begović i Saša Fistrić
    koreografija i izvedba: Koraljka Begović i Bruno Isaković
    premijera 25. studenoga 2018.
    oblikovanje svjetla i tehničko vodstvo Saša Fistrić, oblikovanje promotivnih materijala Bruno Isaković, glazba Bojan Gagić, kostimografija Ivana Bakal, izrada kostima Diana Mihalić, vanjske suradnice Davorka Begović i Martina Tomić, produkcijska podrška Ivan Tofing, fotografija Silvija Dogan, sviranje na tibetanskim zdjelama Dubravka Manola
    Predstava Reversing (proximity) jedan je od izabranih radova u selekciji Plesne mreže Hrvatske za 2019. godinu.

Piše:

Maja
Đurinović

kritike i eseji