Napredak i zrelost
6. Večer plesne minijature, Kneževa palača Zadar, 19. studenoga 2019.
-
Šesto izdanje Večeri plesne minijature održano je u Kneževoj palači 19. studenoga u sklopu proslave Dana grada Zadra. Za okupljanje zadarske plesne scene pobrinuo se Zadarski plesni ansambl koji pod pokroviteljstvom Grada Zadra i Zaklade Kultura nova promovira plesnu umjetnost nastojeći senzibilizirati plesnu scenu, učiniti je vidljivijom te profesionalizirati dugogodišnja nastojanja zadarskih plesnih aktivista. Uz različite plesne izraze, posebna se pozornost pridaje suvremenom plesu koji je pokazao izuzetan napredak i zrelost u svojoj lokalnoj zajednici. Davne 1970. godine osnovana je škola suvremenog plesa pri Glazbenoj školi Blagoje Bersa, druga škola u Hrvatskoj nakon zagrebačke Škole za ritmiku i balet. Pola stoljeća njegovanja suvremenog plesnog izraza formiralo je Zadar kao zanimljiv plesni centar i rasadnik plesnih umjetnika.
Večer je započela sugestivnom izvedbom grčkog plesa Sirtaki u koreografiji Natali Perić i izvedbi mnogobrojnog Zadarskog plesnog ansambla u atriju Kneževe palače. Nakon toga publika je imala priliku vidjeti začudnu minijaturu Monster u izvedbi Josipe Štulić i Natali Perić na maloj i povišenoj pozornici odmorišta stepenica. Duet je nastao unutar istraživanja za plesnu predstavu Gozd pod mentorstvom koreografkinje Matee Bilosnić. Bez glazbene pratnje, dva su se tijela – spojena u jedno preslagivanjem obrnuto postavljenih tijela, sigurnim podrškama transformirala u vizuru dvodimenzionalnih slika u prostoru. Program se nastavio u prepunoj Koncertnoj dvorani Braće Bersa izvedbom koreografija učenica Srednje škole suvremenog plesa Blagoje Bersa iz Zadra pod vodstvom Jasne Frankić Brkljačić. Djelo 5 – 7 – 5 inspirirano je japanskom haiku poezijom. Koncentrirano i smireno, plesačice su zen atmosferu prenijele i na publiku. Potom je Marin Lemić, majstor tjelesne komunikacije, virtuozno izveo svoju duhovitu koreografiju Beneath the surface kojom je osvojio drugu nagradu na nedavnom Festivalu koreografskih minijatura u Beogradu. Započinjući svoj plesni uradak odmah s vrata, hermetički zatvoren u sebe, Lemić je iznio svoje intimne preokupacije, osjećaje vezane uz pokret i psihička stanja na sceni, komentirajući svaku kretnju, gestu ili pogrešku nedovršenim slogovima na jeziku koji podsjeća na nemušte riječi izgovorene pod stresom. Pokreti su izolirani, isprekidani, jasni i ekspresivni.
Nastavio je Zadarski plesni ansambl s komunikativnom i fizički osviještenom izvedbom Filipe Bavčević koja je plesala na dio teksta iz romana Proljeća Ivana Galeba Vladana Desnice, a kojeg su čitali Lucija Matković i Vito Sikirić. Suvremenu plesnu umjetnosti zamijenila je klasična baletna tehnika. Djevojke iz Baletne udruge Pirueta posvećeno su izvele dio iz baleta Rossini card u koreografiji Vinke Zekić. Plesna udruga Kissa s Paga s koreografijom Time after time koreografkinje i voditeljice Kristine Alaburić unijela je svježinu sa spretnom i mladom plesnom četvorkom. Iz grupe In Fluks nastupila je u solo izvedbi Matea Končurat, te grupa plesača pod vodstvom Vesne Boban. Gostovao je i duet iz plesne udruge Nimeta: Katarina Markoč i Ana Ema Štefulić s Tangom oriental. Na kraju je u ime Studia i na koreografiju Laure Smoljan nastupila atraktivna Marta Vulić s plesom na šipci.
Sve izvođače okupljene na pozornici na kraju Večeri plesne minijature publika je gromoglasno pozdravila. Velebni prostor Kneževe palače i Koncertna dvorana braće Bersa zanimljivi su i vrlo zahvalni za plesne i kazališne izvedbe, a predstave koje izlaze iz zadanih okvira kazališnih ustanova osvježenje su za izvođače i gledatelje. Večer plesne minijature projekt je Zadarskog plesnog ansambla i plesnih grupa, udruga i škola koje u doba proslave Dana Grada prezentiraju svu svoju raznolikost, zrelost i kvalitetu.
© Sanja Petrovski, PLESNA SCENA.hr, 23. siječnja 2020.
Piše:
Petrovski