Igra asocijacija

Fronesis, Zagreb: Emotikon, kor. Jasna Čižmek Tarbuk

  • Fronesis, Zagreb: Emotikon, kor. Jasna Čižmek Tarbuk

    U Centru za kulturu Maksimir 14. studenoga 2020. premijerno je izvedena plesna predstava za mlade Emotikon koreografkinje Jasne Čižmek Tarbuk nastala u produkciji Umjetničke organizacije Fronesis. Dvije plesačice, Marta Habulin i Sara Piljek, ujedno i suautorice predstave, u cjelovečernjem formatu istražuju, prolaze, putuju kroz razne tjelesne manifestacija emocija u kazališnom prostoru. U predvorju Centra postavljeno je računalo koje pomoću programa prepoznaje ljudsko lice i prikazuje maske umjesto lica na projektoru preko puta računala. Tako je publika imala priliku za kratku igricu prije same izvedbe, odnosno isprobavanje programa koji uvodi u multimedijalni vizual predstave jer se projekcija koju takav program stvara koristi i u predstavi.
    Fronesis, Zagreb: Emotikon, kor. Jasna Čižmek Tarbuk
    Animirane maske referiraju se na konvencionalne simbole likovnosti maske u oslikavanju emocije – statične su i jednostavne u obrascu izraza, a njihova nemogućnost plastičnog, živog iskaza emocije u kontrastnom je odnosu s plesačicama koje se izražavaju tjelesno. Maske se u predstavi pojavljuju povremeno, nakratko i ne odvraćaju pozornost s plesačica, dok komunikacija plesačica s maskama (iza njih, na horizontu) ostaje na neizravnoj razini. Projekcija maske poslužila je i kao dinamični scenografski element pojačanja i upotpunjavanja atmosfere.
    Fronesis, Zagreb: Emotikon, kor. Jasna Čižmek Tarbuk
    Plesačice jasnom dramaturgijom linearno prikazuju izmjenu ekspresija koje se povezuju s određenim emocijama, „pokretom i gestom stvaraju 'emotikone', žive skice dubljeg bivanja i konotiraju sadržaje koje nije teško prepoznati te nadograditi vlastitim iskustvom promatranja i proživljenog“. Odabir igre podsjeća na heterogeni spoj suvremene plesne tehnike i simboličnih, stiliziranih kodiranih svakodnevnih tjelesnih reakcija i izraza neverbalne komunikacije. Odnosi između plesačica međusobno se stvaraju, raspadaju i ne postoje, u podjednakim omjerima, tako da je u svakom trenutku nepredvidiv razvoj izvedbene situacije, koja u svojoj igri budi igru asocijacija u gledatelja.

    U predvorju prije predstave EmotikonPedagoška ispravnost upornog iskazivanja važnosti kazališnih sadržaja za mlađu publiku u trenutnim je okolnostima važna i razbuđujuća. Predstave za mlade polagano podrazumijevaju digitalizaciju i multimediju, i pohvalno je osluhnuti potrebe novih generacija. Nove su generacije punopravno prisvojile digitalni svijet i sve je veća potreba za izravnim autorstvom pri (tjelesnom) pisanju u punoj digitalnoj formi, kao i pri korištenju digitalnih elemenata u predstavi, što dokazuje i sudjelovanje mladih plesačica u autorskom timu ove predstave.

    © Nikolina Odobašić, PLESNA SCENA.hr, 12. veljače 2021.

    Emotikon
    koreografija Jasna Čižmek Tarbuk
    izvode: Marta Habulin i Sara Piljek
    premijera 14. studenoga 2020.
    dramaturgija Ana Tonković Dolenčić, glazba Gordan Krekovid, video animacija Edita Kulović, Vedran Popović, Nino Nikola Stanušić, grafičko oblikovanje Iva Patarčec, oblikovanje svjetla Sanela Šolc, trailer i snimanje predstave Krunoslav Marinac, live streaming: Foto Kutak, fotografije Jazz Saletovid

kritike i eseji