Od ljubaznog osmijeha do bijesa
Koraljka Begović uz podršku Udruge Ekscena i ZPC-a: Funeral For My 30s, kor. Sabina Perry u suradnji s Koraljkom Begović
-
Četiri godine nakon predstave Pogreb za moje dvadesete ( osvrt možete pročitati ovdje), premijera u ZPC-u donosi najnoviju suradnju kanadske koreografkinje Sabine Perry i plesačice Koraljke Begović, tematski nastavak oproštaja s iskustvima prikupljenim tijekom minulog desetljeća života. Pogreb za moje tridesete je, poput spomenute prethodnice, solo predstava oslonjena na osobnu izvođačku karizmu i izražajnost Koraljke Begović, čiji je nastup u prvom dijelu naišao na pohvale kritike. Stoga u nastavku očekivano, Koraljka Begović doista iznosi čvrstu scensku pojavu, čije istaknuto ponosno držanje održava napetost između kontrolirane odlučnosti, inherentnog prkosa i nagovještaja vrckave topline. Tematski okvir predstave portretno je zamišljen, kao iskaz širokog spektra emocija povezanih s traganjima za afirmacijom dozrele ženskosti, s ispunjenjem namjera i planova na različitim područjima života. Obrada traumatskih iskustava donosi najdirljivije trenutke u kojima se spomenuti izražajni polariteti Koraljke Begović najraskošnije rasprostiru, čineći njezin nastup višedimenzionalnim.
Pored specifičnih svojstava utjelovljenja izvođačke persone, u izvedba je upisana i simbolika boja, odnosno izmjene scenske rasvjete u bijeloj i plavoj boji, čime se gradi prostor ali i raspoloženje scena. Izvedbeni tijek sačinjen je od ulančanih epizoda, uz koje se mijenjaju glazbeni isječci (dijelovi glazbe Dirty Beaches, Ada, Admo, Bibio, Chad VanGaalen i autorska glazba Franka Nigela). Izvođačica je odjevena u kostim, ležernim krojem pomalo blizak uniformiranom radnom odijelu, u nijansi poznatoj s Kleinovih plavih Antropometrija. U figuri čija je silueta utopljena u plavu boju, tek podlaktice i lice govore kožom, a koreografski se ističe značaj ruke koja vodi tijelo kroz prostor i pokazuje smjer, ocrtavajući plan pokreta prije tjelesne realizacije. U koreografiji se Perry poslužila ilustrativnim pristupom pojedinim detaljima, tražeći da funkcioniraju kao čitljivi atributi no istovremeno ih vješto prenamjenjuje tijekom igre. Zanimljivo je kako u jednoj sceni dlan pretvara u perjanicu, a u dugoj u klice korijenja. Organska motivika zemljane plodnosti se razaznaje u sceni uvlačenja tijela u odijelo, ruku u nogavice, pri čemu se silueta smanjuje i bubri u sebi poput sjemenke, pružajući perjanice prema tlu, puštajući klice, da bi iz trbuha zatim scenu zasipala konfetima.
Vrhunac predstave sintetizira iscrpljujući pa i apsurdni slijed sizifovskih napora. U motiv balona, kojega u ponavljajućim gestama pokušava napuhati moguće je upisati više značenja, od kojih je Perry u prvi plan istaknula sugestiju nerealiziranog majčinstva; Begović balon napuhava pod košuljom i on uz prasak puca. U tom trenutku scenu oboje emocionalna stanja slabosti, tuge i fizičkog bola (plava svjetlost), koji prelazi u bijes (žuta svjetlost). U dionici otkucavanja biološkog sata, Begović svu uzburkanost ulijeva u ohlađenu preciznost plesnog mehanizma kroz varijacije ritmičkog otkucavanja. Nastavlja se slobodni ples na disco glazbu, dok se kadar ne suzi na usku stazu svjetla u kojoj se ona nastavlja poput uhodanog mehanizma frontalno kretati prema publici, a zatim unazad, mijenjajući gestualnu paletu u brzim proplamsajima od ljubaznog osmijeha do bijesa. Očigledno, za personu Koraljke Begović Sizifovi napori se nastavljaju u pokušajima da se odagnaju nakupljena tuga i mučnina.
Raspon različitih uloga s kojima se žene nastoje nositi u integraciji osjećaja realiziranosti predstavljen je na lako čitljiv, ali ne i pojednostavljen način. Formalna očišćenost, koreografski vokabular začinjen mimom i humorom pridonose razvoju drame neuspjeha, koja u interpretaciji Koraljke Begović, gledatelje oplemenjuje suosjećanjem i budi solidarnost.
© Jasmina Fučkan, PLESNA SCENA.hr, 11. prosinca 2023.
Funeral For My 30s
koreografija Sabina Perry
u suradnji i izvedbi: Koraljka Begović
premijera 17. studenoga 2023.
izbor glazbe Sabina Perry, suradnik za glazbu Frank Nigel, oblikovanje svjetla Saša Fistrić, izbor kostima Koraljka Begović i Sabina Perry, grafičko oblikovanje Dora Đurkesac, fotografija Jelena Janković, autorica promo fotografije Sabina Perry, trailer Fanni Tutek Hajnal
produkcija Koraljka Begović uz podršku Udruge Ekscena
koprodukcija Zagrebački plesni centar
Financijska potpora: Ministarstvo kulture i medija RH, Gradski ured za kulturu i civilno društvo Grada Zagreba, Kanadsko vijeće za umjetnost
Piše:

Fučkan