Doživjeti stotu!
Uz stotu izvedbu predstave Love Will Tear Us Apart, kor. Petra Hrašćanec, Saša Božić
-
Jedan od važnijih trenutaka jesenske edicije 41. Tjedna suvremenog plesa nesumnjivo je obilježavanje stote izvedbe predstave Love Will Tear Us Apart Petre Hrašćanec i Saše Božića koja je u produkciji kazališne skupine De facto premijerno izvedena na 28. TSP, 31. svibnja 2011. kao zadnja, četvrta predstava tog dana, jednog od mnogih uzbudljivih festivalskih dana pretrčavanja iz kazališta u kazalište, ispunjenih intenzivnom dozom konzumiranja plesa. U tom kontekstu niza iščekivanih naslova i inozemnih grupa nije odmah privukla značajniju pažnju javnosti, ali se s druge strane počelo pričati o njoj, a Petra Hrašćanec je sljedeće godine (2012.) primila Nagradu hrvatskog glumišta za najbolju žensku plesnu ulogu. Love Will Tear Us Apart je kratka predstava ili plesni koncert ili izvedbeni solo u kojoj vrsna plesačica pleše na izvrstan izbor rock, pop i post punk glazbe, pa zapravo i ne čudi da je uspjela „doživjeti stotu“. Već sam naslov predstave, ujedno i prvog plesnog broja, hit kultne skupine Joy Division plijeni pozornost i privlači i novu publiku – koja zasigurno ne ostaje razočarana tjelesnom interpretacijom popularnih pjesama.Petra Hrašćanec, jedna od prvih sjajnih izdanaka rastuće zadarske plesne scene, po povratku s plesnog studija u Salzburgu vrlo brzo nametnula se osobnošću nove generacije i karakterističnim osobnim stilom plesanja. U Love Will Tear Us Apart ona definitivno potvrđuje svoju poziciju iznimno zanimljive i autentične izvođačice: ležernog i vragolastog dječačkog imidža (alternativni stil frizure s undercutom), često s rukama u džepovima hlača i u košulji koju uvijek nakon plesnih ispada treba vratiti u hlače žestoka, britka, eksplozivne energije s nekom posebnom mačjom mekoćom pokreta, koja razvali nakon coolerskog suspensa. Petra je sama na praznoj sceni naspram publike (na podu sa strane je tek stari kazetofon) kojoj se obraća i verbalno, kao voditeljica poetske, intimne večeri. Uspostavljena komunikacija traje tijekom cijelog programa, a izvođačica, koja nas vodi kroz svoju neku intimnu top-listu s pojašnjenjem osobnog motiva i posvete svakog broja nakon čega slijedi izvedba, se čini sve bližom i bliskijom.
Njezine izvedbe pjesama su fizički snažne, napete, angažirane, emotivne, s osobnim stavom. S jedne strane vrlo pitko, jednostavno, profesionalno, jasno i komunikativno, što i nisu epiteti koji se vežu uz predstave suvremenog plesa često zakučastih promišljanja inicijalne teme. S druge strane, tu se krije i diskretan prostor ironije i samoironije, i plesačka strast koja uvijek iznova pokreće i tjera tijelo da se baci u prostor, uroni i prožme trenutkom glazbe koja korespondira s unutarnjim prostorom intime, proizvodeći nove nijanse značenja. Ta istinitost pozicije plesačice suvremenog plesa na ogoljenoj sceni, iskonskoj poziciji samotne i osobne izloženosti koja je tu stala da prokaže, podijeli sebe s publikom je u interpretaciji Petre Hrašćanec (sada zrele, i možda još zanimljivije izvođačice) u predstavi Love Will Tear Us Apart našla nepretenciozni, topli i duhoviti odraz, koji nesumnjivo ima smisla i publiku i trinaest godina kasnije.
(Stota izvedba Love Will Tear Us Apart je upriličena u ugodno svečanoj i prijateljskoj atmosferi u maloj dvorani Gavelle u subotu 2. studenog 2024. nakon čega je uslijedio i razgovor na temu s autorima i umjetničkom voditeljicom Festivala Mirnom Žagar koji je vodila Pavlica Bajsić.)
© Maja Đurinović, PLESNA SCENA.hr, 10. studenoga 2024.
Love Will Tear Us Apart
koncept i koreografija Saša Božić / Petra Hrašćanec
izvedba: Petra Hrašćanec
izbor glazbe Saša Božić i Petra Hrašćanec, oblikovanje zvuka Damir Šimunović, kostimi Zdravka Ivandija Kirigin, producentice Štefica Bartolin, Andrea Remetin, fotografija i video Neven Petrović / Danko Stjepanović
produkcija De facto kazališna grupa
Piše:

Đurinović