Volim energičnost Danse macabrea

Nova lica baleta - Mali intervju: Eugen Dobrescu, solist baleta HNK u Zagrebu

  • Eugen Dobrescu, foto: Saša NovkovićMeđu novim licima Baleta HNK u Zagrebu posebno je zanimljiv rumunjski plesač Eugen Dobrescu koji je u dosadašnjoj karijeri u Bukureštu i Mariboru plesao sve najvažnije glavne uloge klasičnog baletnog repertoara i niz suvremenih baleta. 
    Eugen Dobrescu je rođen u Bukureštu 5. travnja 1980. godine. Diplomirao je na Visokoj baletnoj školi u Bukureštu 1998., a 2004. godine je završio studij koreografije i pedagogije na Fakultetu za umjetnost. 1998. godine postao je član ansambla baleta bukureštanske Opere, gdje je unaprijeđen u solista 2000. godine, a 2001. postao je prvak. Prvak Baleta SNG u Mariboru postao je 2004., a od 2007. solist je Baleta HNK u Zagrebu.

    Eugen Dobrescu kao Komedijaš u baletu PEPELJUGA u kor. Dereka Deanea, HNK u Zagrebu, foto: Saša Novković Prije dolaska u HNK u Zagrebu plesao je uloge Siegfrieda u Labuđem jezeru; Albrechta i Pas de six seljaka u Giselle; Princa Désiréa u Trnoružici; Espada i Basilija u Don Quijoteu; Franza u Coppeliji; Princa u Pepeljugi Sergeja S.Prokofjeva te Romea i Parisa u Romeu i Juliji.
    Nastupao je i u modernim baletima u koreografijama Jiri Kiliana, Eduarda Cluga i surađivao sa Danielom Mejhom, Olivierom Pateyem, Laurentiuom Guineaom i Andrewom Greenwoodom.

    Ovidiu Muscalu, Edina Pličanić i Eugen Dobrescu u baletu Idi vidi kor. Lea Mujića, HNK u Zagrebu, foto: Saša NovkovićU Zagrebu je nastupio 2006. u baletu Radio and Juliet na gostovanju Baleta SNG Maribor, a od 2007. nastupao je u predstavama Baleta HNK u Zagrebu ulogama Komedijaša u Pepeljuzi; Čovjeka u Pjesmama ljubavi i smrti; u Pas de trois u Labuđem jezeru, u raznim ulogama u Orašaru te u baletima Danse macabre, Idi vidi, Na floresta, Sinfonia da Requiem i Dama s kamelijama.


    Kako ste se odlučili doći u Hrvatsku?

    Eugen Dobrescu u baletu NA FLORESTA kor. Nacha Duata, HNK u Zagrebu, foto: Saša Novković- Bila je to igra slučaja. Plesao sam gotovo tri godine u Mariboru i često sam dolazio u Zagreb da pogledam neke baletne predstave, te sam poznao sam plesače i ravnateljicu baleta Irenu Pasarić.  Jednom me ona pozvala da dođem u Balet HNK u Zagrebu, na što sam zamolio malo vremena za razmišljanje i ubrzo se odlučio za odlazak iz Maribora.
    Prije Maribora plesao sam u Bukureštu sedam godina. Htio sam promjenu i tako sam otišao u Sloveniju. Volio sam tražiti i istraživati i tako sam došao u Zagreb.

    Koja je vam je uloga u HNK u zagrebu dosad bila najveći izazov?

    - Bila je to uloga Komedijaša u Pepeljuzi, koja je u nekim dijelovima i teža od Prinčeve uloge. Zanimljiv je bio i Danse macabre.

    Eugen Dobrescu u baletu Danse macabre Staše Zurovca, HNK u Zagrebu, foto: Saša NovkovićKako je bili raditi sa Stašom Zurovcem?

     - Bilo je to nešto posve novo za mene, premda sam gledao njegove ranije produkcije. Ne može se ni uporediti s klasičnim baletom. Osobito mi se svidjela snažna scena Mojih sedam smrti, a uživao sam i u sceni Lovci na snove. Volim energičnost te predstave.

    Koje su vam najdraže uloge u karijeri?

    - Svaka uloga ima svoje specifičnosti i posebne karakteristike koje sam plesač u nju unosi. Najdraže uloge koje sam plesao su one prinčevske: Siegfrieda u Labuđem jezeru; Albrechta u Giselle; Désiréa u Trnoružici; Princa u Pepeljugi te Romea u Romeu i Juliji.
     
    Kakva je uloga Gastona koju ćete plesati u Dami s kamelijama?

    Eugen Dobrescu u baletu SINFONIA DA REQUIEM kor. Vasca Wellenkampa, HNK u Zagrebu, foto: Saša Novkovića- Mislim da je riječ o liku koji je tip muškarca koji, recimo, četvrtina mene: želi se zabavljati, trošiti novac, uživati u životu, osvajati žene, a ne brine mnogo o obavezama. Za Margeritu on je samo toyboy. Mislim da je svaki muškarac dijelom Gaston. To je za mene novi lik i izazovno mi je pripremati ga, ne samo plesački, nego i glumački. Gaston je jak lik koji traži da se plesač duboko saživi s njim.

    Kakvi su vam planovi i želje za budućnost?

    - Volio bih plesati više nego sada, a nadam se da ću i u Zagrebu plesati neke od spomenutih uloga u kojima sam nastupao u Bukureštu. Želio bih biti sretan sa svojim plesačkim radom, jer u konačnici to je bitno za svakog od nas. Želim se razvijati, ići dalje, više i bolje.

    © Zlatko Vidačković, KULISA.eu 7. siječnja 2009.

Piše:

Zlatko
Vidačković

kritike i eseji