Most prema profesionalnoj sceni

Produkcija Škole suvremenog plesa Ane Maletić i Transpozicija Jasmine Zagrajski Vukelić u Kazalištu Trešnja

  • Transpozicija, kor. Jasmina Zagrajski Vukelić, izvodi: 5 c razredPolugodišnja produkcija Škole suvremenog plesa Ane Maletić, održana u kazalištu Trešnja, uz poznatu formu niza kratkih koreografija, dopunjena je premijerom plesnog projekta Transpozicija. U prvom dijelu produkcije, prikazima predmeta Ples-Laban, Ritmika i Suvremene plesne tehnike, mlade plesačice Škole Ane Maletić pokazale su izuzetnu preciznost izvedbe kao i uravnotežen odnos pedagogije, plesačkog drila i vlastitog kreativnog inputa. Transpozicija, kao drugi dio večeri, zanimljiv je i vrijedan pažnje iz nekoliko vizura.

    Transpozicija, kor. Jasmina Zagrajski Vukelić, izvodi: 5 c razredProjekt je nastao iz potrebe i želje da grupa od osmero prošlogodišnjih diplomaca nastavi sa zajedničkim radom i da, pod vodstvom koreografkinje i pedagoginje škole Jasmine Zagrajski Vukelić, produbi znanja dobivena školovanjem. Ishodište tridesetak minuta duge Transpozicije analiza je božanstava grčkog Olimpa, odnosno prevođenje arhetipova na osobnu razinu kroz psihološke karakteristike, a potom korištenjem Labanovih načela u pokret i na kraju u predstavu. Tako svatko od plesača razvija svoj, vrlo osoban i dosljedan plesački i izvođački materijal. Transpozicija se doima kao neobična cjelina, sakupljena od niza fragmenata, povezanih specifičnom, prilično zahtjevnom atmosferom nošenom glazbom Roberta Morana.
    Transpozicija, kor. Jasmina Zagrajski Vukelić, izvodi: 5 c razred
    Iako možda na štetu samog projekta, Transpozicija je prikazana kao drugi dio školske produkcije. Na štetu stoga što bi, da je izvedena u kontekstu profesionalne scene, doživjela drugačije gledanje i doprla do druge publike od one koja prati školsku produkciju. S druge strane, ovako prezentirana, kao nastavak, svojevrsni post festum školovanja, daje izuzetno zanimljivu informaciju o dometima same škole. Naime plesači, duhovito samonazvani 5 c razred, demonstrirali su zavidno plesačko i izvođačko umijeće, kao i veliku ozbiljnost u pristupu izvedbi, a time i procesu stvaranja. Poimence, Anja Đurinović, Irena Jurec, Natalija Krakić, Leonardo Krakić, Sara Piljek, Andrea Pofuk, Monika Posilović, Martina Radošević kao izvođači potpuno su različiti, i to ne samo u plesnoj izvedbi, nego i u načinima pristupa pokretu/plesu, što treba istaknuti kao uspjeh pedagoškog pristupa Škole, kao i rada koreografkinje. Odnosno, barem iz ove generacije vidljivo je da Škola odgaja plesače s osobnošću i vlastitim mišljenjem.

    Transpozicija, kor. Jasmina Zagrajski Vukelić, izvodi: 5 c razredPostoji još jedna važnost Transpozicije, a to je u pružanju kontinuiteta rada diplomcima, koji inače, nakon osam godina intenzivnog i kvalitetnog školovanja ostaju prepušteni samima sebi. To je i korak prema novom, a čini mi se nužnom omladinskom ili studentskom ansamblu, čije bi se predstave obraćale upravo takvoj, mladoj publici; sjetimo se i odličnih projekata Urbani balet Marthe Carter i B-boys & B-girls Roberta Hyltona, s učenicima škole. Takav projekt, uz minimalnu podršku, mogao bi služiti kao most između škole i profesije te sustavno dopirati do nove publike.

    © Iva Nerina Sibila, KULISA.eu, 25. ožujka 2009.

Piše:

Iva Nerina
Sibila

kritike i eseji