Produkcija u Hrvatskoj
-
Kelkope, Zagreb: Bile jednom… / Siluete kao moja..., kor. Maša Kolar-Zoran Marković, Igor Barberić
Piše: Iva Nerina Sibila
U razigranoj, preciznoj koreografskoj igri identitet vila sve je samo ne eteričan; vilinsko kolo zamijenjeno je teškim koracima pognutih leđa, gestika koja čini veliki segment koreografskog inventara gotovo je groteskna i nabijena metaforom. Vile se kreću u uzbudljivom plesu sastavljenom od vrhunaca pokreta, brzih poveznica i neočekivanih razvoja fraze ...pročitajte cijeli tekst...
-
Plesni ansambl Fronesis, Zagreb: More, kor. Jasna Čižmek Tarbuk (na Sceni Travno ZKL-a)
Piše: Iva Nerina Sibila
Značajan je doseg predstave More vrlo lijepa kvaliteta pokreta koju koreografkinja uspijeva dobiti iz cijelog ansambla i to tijekom cijele predstave. Ta kvaliteta tečnog, organskog kretanja, s posebnom pažnjom na dovršenost pokreta, potpuno je sljubljena s ishodišnom temom. Na čisto tjelesnoj razini, ali i metaforičnoj ...pročitajte cijeli tekst...
-
Treps – CeKaTe Trešnjevka: (Za)držati (se) (za), kor. Petra Zanki i Britte Wirthmüller
Piše: Jelena Mihelčić
(Za)držati (se) (za) je predstava koja pokušava proniknuti u prostor između pokreta i mirovanja, u proces započinjanja i u mikrosvijet koji nikada ne stoji, a kojeg je teško ili nemoguće percipirati. Pitamo se da li se nešto zbiva ili ne, da li smo to nešto vidjeli ili se varamo. Tijela izvođačica neprestano titraju te izviru iz mraka da bi u njemu ponovo nestala ...pročitajte cijeli tekst...
-
UPPU PULS, Zagreb i Gradsko kazalište Zorin dom, Karlovac: Excuse me, do you know where Marija Jurić Zagorka street is, autorica Katarina Đurđević
Piše: Iva Nerina Sibila
Iz naslova je vidljiv autoričin specifičan pristup koji se izravnošću i gorkom ironijom približava aktivizmu. Katarina Đurđević ne okoliša u onome što želi reći i gradi svoju kazališnu poetiku oko načina da se njezin glas jasno i glasno čuje. Koreografska rješenje su funkcionalna, upečatljiva, komuniciraju izravno i omogućuju narativnu jasnoću
...pročitajte cijeli tekst...
-
Scena Gorica, Velika Gorica: M Butterfly, kor. Vladimir Atomic Smud
Piše: Jelena Mihelčić
Riječ je o promišljenoj predstavi jednako zanimljivoj mlađoj i starijoj publici, koja uspijeva komunicirati jezikom breakdancea. Na suvremen način interpretiravši i približivši staru temu popularne Puccinijeve opere, Smud ilustrira sukob američke i japanske kulture gdje su američki mladići vješti breakeri, dok M Butterfly proizlazi iz harajuku subkulture ...pročitajte cijeli tekst...
-
Zagrebački plesni centar: Moveranje, autorica Zrinka Šimičić
Piše: Iva Nerina Sibila
Ples Moveranja zakriven je dvostrukom opnom; bijelim filterom tkanine koja od plesačica čini pokretne siluetu i njihovom komunikacijom prema unutra. Izloženost pogledu stišana je, kao i potencijal koreografije. Ono što je u Moveranju važno namjerno ostaje gledateljima nevidljivo, a dostupno tek kroz transfer izvođačke koncentracije ...pročitajte cijeli tekst...
-
Trap(p)ed, kor. Melita Spahić Bezjak (produkcija: Udruga profesionalnih plesnih umjetnika PULS, Zagreb; Melita Spahic Dance (MSD), London, Velika Britanija; Free Dance Karlovac)
Piše: Maja Đurinović
Predstava je ipak, i ne samo zbog mogućih prevelikih očekivanja, prilično razočarala. Mlada je plesačica ostavljena sama na milost i nemilost neosmišljene, možda točnije nedovršene koreografije. Osnovni dojam je površnost ili šlampava ležernost, odnosno čini se kao da je sve tek skicirano i na brzinu provedeno ...pročitajte cijeli tekst...
-
Zagrebački plesni centar: Monster Tamer, kor. Stephanie Cumming, Mirjana Preis, Maja Delak, Gerzson Péter Kovács, produkcija Beyond Fronta
Piše: Iva Nerina Sibila
Monster Tamer kao mala, mobilna i inovativna produkcija fokusirana na stvaralački proces i pokretanje novih mreža pogađa u središte nekih od vitalnih interesa međunarodne plesne scene. Pitanje je hoće li neki od ovih kratkih radova prerasti u cjelovečernje predstave i u ovom formatu, su-postavljeni jedan drugom u jednoj večeri, funkcioniraju zaista zanimljivo ...pročitajte cijeli tekst...
-
VRUM i dance_lab collective, Vanishing acts, kor. Petra Hrašćanec Herceg, Sanja Tropp Frühwald
Piše: Iva Nerina Sibila
Koreografski rad Sanje Tropp Frühwald atmosferom podsjeća na Alisu u zemlji čudesa, jer izvođačica Petra Hrašćanec Herceg, zahvaljujući izvanrednoj tjelesnoj pojavi i snazi, kao da neprekidno ispada iz prostora u koji je postavljena. Čini se kao da u toj sobi nikada nije niti bila, kao da je došlo do greške, do fotografske duple ekspozicije iz dva vremena i prostora ...pročitajte cijeli tekst...
-
Zagrebački plesni ansambl: UTF-8, kor. Sahar Azimi
Piše: Jelena Mihelčić
Rad s izraelskim koreografom Saharom Azimijem dao je kvalitnim plesačima novu energiju i uz njega su uspjeli prodrijeti do drukčijeg plesnog pokreta od onoga kojeg smo od njih navikli gledati. Koreografske su sekvence apsolutno uvježbane i često savršene u svojoj virtuoznosti
...pročitajte cijeli tekst...
-
Plesne predstave na festivalu Zadar snova 2009.
Piše: Maja Đurinović
Sanja Petrovski i kostimografkinja Marija Šarić Ban poigravaju se motivima izvlačeći iz staretinarnice barokne poze; plesačice su na trenutak lutke u krinolini da bi potom krenule u energiju suvremenog pokreta. Točno u nemiru oblika i slika, scenski znakovito u detaljima, Rock the Baroque načinje puno tema da bi na kraju ostao dojmljiviji u likovnosti pokreta i slike ...pročitajte cijeli tekst...
-
Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula: The Most Together We´ve Ever Been / Zajedno², kor. Matija Ferlin i Ame Henderson
Predstava u formi audicije ili revije predstavlja sezonske modele za početke. Nema produbljivanja ni priče ni odnosa, no to ne znači da gledatelj nije uvučen u promišljanje o počecima te sukladno tome i krajevima. Dramaturgija je ostvarena samim odabirom nizanja početaka, a sukladno nepostojanju jedinstvenog početka, nema niti jedinstvenog kraja ...pročitajte cijeli tekst...
-
Vipassana, vidjeti stvari kakvima one uistinu jesu, kor. Maja Drobac, Velika Gorica
Piše: Iva Nerina Sibila
Maja Drobac je u Vipassani ušla u vrlo zahtjevno područje eksplicitnog progovaranja o temeljnim temama postojana, koje je, iskrenom predanošću i izravnim pristupom, uspjela postaviti na scenu poetično i zanimljivo. U spoju medija na sceni pratimo zaokruženu cjelinu lijepih i promišljenih scenskih slika
...pročitajte cijeli tekst...
-
Gradsko kazalište Sisak: BoNeT, kor. Leo Mujić, Maša Kolar i Zoran Marković
Piše: Maja Đurinović
Dobru vezu uzajamnog prepoznavanja Maša Kolar i Zoran Marković zaigrali su silno brzo, tehnički briljantno i beskrajno precizno u tijeku pokreta i sekvence u plesnoj minijaturi: Do you still feed the animal?, vrlo zahtjevnoj koreografiji Lea Mujića, mladog europskog koreografa koji se nedavno uspješno autorski predstavio u okviru Baletne večeri u HNK u Zagrebu ...pročitajte cijeli tekst...
-
Zadarski plesni ansambl: Show Show Show, kor. Stošija Zrinski
Piše: Mario Županović
Show Show Show je pokušaj oblikovanja heterogenog plesnog materijala u kojem je u koreografskom kontekstu naglasak na modernom baletu, jazz danceu s primjesom suvremenih tendencija. Plesne sekvence naglašavaju grupnu koreografiju lakšeg formata koja djeluje i kao poželjno scensko iskustvo za mlade i neafirmirane plesačice Plesnog studija ...pročitajte cijeli tekst...
-
Kik Melone, Zagreb: Ložač sunca, koncept i koreografija Silvia Marcig
Uzaludnost metaforičkog loženja Sunca najizravnije je iskazana pred kraj predstave: plesačica izvodi polagani adagio na motivima klasičnog vokabulara, trgajući pritom vrećicu s plavom bojom koja joj se, poput pulsirajućih vena, razlijeva po vratu i rukama; tako i vizualno doživljavamo emotivni naboj kojeg umjetnik ulaže u svoje djelo
...pročitajte cijeli tekst...
-
Sudio za suvremeni ples u koprodukciji sa Scenom Gorica: Duh (sklon promijeni), autorica Maja Drobac, Dvorana Gorica
Piše: Maja Đurinović
Premda je riječ o većoj kazališnoj strukturi i gostovanju u ansamblu drugačijeg scenskog izraza, Maja Drobac sadržala je ono bitno: zaigrani duh i specifični plesni jezik u kojem se susreću i isprepliću Istok i Zapad, tradicija zapadnjačkog suvremenog i indijskog klasičnog plesa, u smislu tehnike, glazbe i ritma ...pročitajte cijeli tekst...
-
Umjetnička organizacija Histeria Nova, Zagreb: Human Error, kor. Marija Šćekić
Piše: Jelena Mihelčić
Human Error je po mnogočemu za autoricu karakteristična predstava jer osim što je na tragu istraživanja i razvijanja originalnih ideja integrirajući umjetnost i znanost, predstava sadrži i multimedijalnu komponentu također jedinstvenu na sceni jer je multimedija jednako iskorištena i kao fascinantna scenografska potpora, ali i samostalna, ravnopravna ideja ...pročitajte cijeli tekst...
-
Zadarski plesni ansambl: Pepeljuga, red. i kor. Sanja Petrovski
Piše: Mario Županović
Zadarska je Pepeljuga spoj kazališta, plesa, folklora i naglašene kostimografije koju, kao i sam koncept projekta potpisuje Marija Šarić Ban. Struktura bajke je u drugom planu dok se u prvi postavlja vizualnost koja razigranošću nadomiješta pripovijedanje. Sadržaj je stoga čitljiv i prepoznatljiv i najmlađim gledateljima kojima je i namijenjen ...pročitajte cijeli tekst...
-
Teatar &TD (u koprodukciji s MBZ): Natalija Manojlović i Goran Tudor, Vodoinstalater, kor. Natalija Manojlović
Piše: Iva Nerina Sibila
Natalija Manojlović uspješno vlada koreografskim, redateljskim i dramaturškim aspektima teatra pokreta. Pokret i gesta, dinamika i prostornost izlaze iz psiholoških karakteristika likova. Dinamično, duhovito i izuzetno spretno razrađena koreografija, gotovo filmski vodi priču i prenosi Vianovsku atmosferu apsurda, bizarnosti i nasilja
...pročitajte cijeli tekst...
-
Produkcija Škole suvremenog plesa Ane Maletić i Transpozicija Jasmine Zagrajski Vukelić u Kazalištu Trešnja
Piše: Iva Nerina Sibila
Izvođači su u Transpoziciji demonstrirali zavidno plesačko umijeće, kao i veliku ozbiljnost u pristupu izvedbi. Njih osmero potpuno su različiti, i to ne samo u plesnoj izvedbi, već i u načinima pristupa pokretu/plesu, što je uspjeh pedagoškog pristupa Škole koja, koliko se moglo vidjeti, odgaja plesače s osobnošću i vlastitim mišljenjem ...pročitajte cijeli tekst...
-
Vizita, koreografkinja i autorica Irma Omerzo
Piše: Iva Nerina Sibila
Osim pomaka prema ozračju laboratorija (ili bolnice), putanja Vizite daje osjećaj ulaska u u tijelo samo. Izvođači se na početku doimaju kao ljudska bića, a promjenom gledateljske vizure, odnosno udaljavanjem od izvođača i kaotičnom individualiziranom koreografijom poput Brownovog gibanja, kao da se smanjuju na veličinu mikroskopske čestice
...pročitajte cijeli tekst...
-
Studio za suvremeni ples, Sale, kor. Ksenija Zec
Piše: Maja Đurinović
Koreografkinja u suradnji s dramaturgom Sašom Božićem i autorom glazbe Damirom Šimunovićem, ali i svim izvođačima (ravnopravnim u smislu plesačkog i glumačkog angažmana, pokreta i teksta) stvara brzo i atraktivno tkanje u kojemu se isprepliću misli i asocijacije, akcije i reakcije, te imitacija kao stalni pokušaj sljedbe nekoga ili nečega ...pročitajte cijeli tekst...
-
llinkt! plesni projekt: Skica za pokret, autorica i izvođačica Ljiljana Zagorac
Piše: Jelena Mihelčić
Skice su svjedoci kreacije, neke poput onih da Vincijevih ili Degasovih smatraju se i umjetničkim djelima za sebe. Skica za pokret zanimljiva je ne samo jer rasvjetljava obično nevidljivo područje plesne umjetnosti, simplificiran susret impulsa, energije i njihove tjelesne manifestacije, nego i zato jer ukazuje na svu kompleksnost tijela
...pročitajte cijeli tekst...
-
SOLO., autorica i izvođačica Sonja Pregrad
Piše: Iva Nerina Sibila
Sa samoćom i tijelom kao nečim što i jesam i nisam ja Sonja Pregrad suočava se kroz slijed plesnih improvizacija. Autorica i izvođačica predstavila se kao promišljena autorica, koja uspijeva osobni tjelesni izraz pomaknuti u višeslojni scenski doživljaj, a u određenim trenutcima, unatoč atmosferi težine i stanovite gorčine, postići i poetsku razinu
...pročitajte cijeli tekst...
-
Karusel – tamo gdje tu je, autori i izvođači: Darko Japelj i Silvia Marchig
Piše: Jelena Mihelčić
Premda je ovaj jasan, zabavan i spretno izgrađen vrtlog, prepun iluzija kojime nas autori izlažu, zapravo izvođačka svakodnevica, dakle mnoštvo identiteta u koje se oni uvijek iznova uvlače, ali se njima i osobno izlažu, cijeloj priči, kako bi bila do kraja zaokružena ipak nedostaje jače izražen stav ili odnos prema ponuđenoj temi
...pročitajte cijeli tekst...
Arhiv