Festivali, platforme, mreže

  • Gdje smo nakon deset godina

    Post festum: 10. platforma mladih koreografa, Zagreb, 18. – 27. rujna 2009.

    Piše: Jelena Mihelčić
    Povodom okrugle obljetnice organizatorice su se odlučile osvrnuti unatrag i staviti naglasak na afirmirane autore koje smo imali prilike gledati na proteklim Platformama. Neki od tih autora predstavili su se premijerama novih radova, drugi su se izrazili drukčijim sredstvima, dok su treći reprizirali naslove koje nemaju prilike često izvoditi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dnevnik plesnog festivala

    10. festival plesa i neverbalnog kazališta u Svetvinčentu, 24. – 28. srpnja 2009.

    Piše: Maja Đurinović
    U El salto de Nijinski. sedmero sjajnih plesača izvodi precizno, gusto tkanje pokreta, poput teme s varijacijama, u kojem prepoznajemo za Nižinskog karakteristične stavove i geste. Njegove uloge pretapaju se u dinamici i strasti tijela i krhkosti duše. U snažne grupne scene diskretno su i suptilno umetnuta sola, dueti i terceti, koji asociraju na presudne biografske detalje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kritika ili obmana

    60. Dubrovačke ljetne igre: Troubleyn u koprodukciji s Dubrovačkim ljetnim igrama (HR), Festival Internacional de Teatro 'Santiago a Mil' (Santiago de Chile, CL), Peak Performances @ Montclair State University (US), Tanzhaus NRW (Düsseldorf, DE), deSingel (Antwerpen, BE), Théâtre de la Ville (Paris, FR); Jan Fabre, Orgija tolerancije, red. Jan Fabre

    Ansambl je tako vješto vođen da je teško za pojedine izvođače reći jesu li profesionalni plesači, glumci ili performeri. U dvosatnoj predstavi iscrpljujućeg tempa osobito su se istakli naši glumci. Na kraju ostaje zagonetno kako vješti marketinški stručnjak Fabre kritizira potrošačko društvo u kojem uspješno koprodukcijski pliva i prodaje svoj proizvod
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iskaznica zadarske plesne scene

    Monoplay – večer solo nastupa zadarske nezavisne scene

    Piše: Mario Županović
    Monoplay je predstavio šest autorica i izvođačica različitih pristupa suvremenom plesu. Takav format izvedbe pokazuje i trenutno stanje i napredovanje uključenih protagonista. U posljednje vrijeme raduje povratak i dolazak nekolicine koreografa i plesača čime se, čini se, ipak aktualiziraju mogućnosti stvaranja prave plesne scene
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Britko, duhovito i emotivno

    26. tjedan suvremenog plesa: Swan Lake, Vanessa Van Durme, Look Mummy, I'm Dancing (A Transsexual Story), red. Frank Van Laecke

    Piše: Maja Đurinović
    S jedne strane osobno, emotivno angažirana, s druge precizna i britka u zapažanjima, iskrena u grubim detaljima, dirljiva u onim nježnim, ali s bekrajnim i dobronamjernim humorom osobe koja je sve to teško i bolno uspješno odradila i prebacila preko leđa i ostala svoja, pa sad s distance s lakoćom prebire po sjećanjima, ona je istodobno i vrhunska majstorica scene ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ples u doba krize (duha)

    26. tjedan suvremenog plesa: Cie Gilles Jobin - Genève, Black Swan, kor. Gilles Jobin; Sodaberg, The Store, koncept Marjana Krajač

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Svaki sistem, pa čak i tijelo samo, Jobin perolakom gestom ruši ulaskom novog sistema, ma kako on apsurdan, bizaran ili jednostavno netočan bio. Jobin razvija predstavu dokazujući nepodnošljivu lakoću zamjenjivosti apsolutno svega što ide u korak s recentnom inflacijom svih vrijednosti i krizom zapadnog svijeta. Ostaje tek pitanje  kuda dalje? ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bol i blagoslov

    26. tjedan suvremenog plesa: Compagnie Karina Holla, Être Blessé - Being hurt being blessed, autorica Karina Holla

    Piše: Jelena Mihelčić
    Être Blessé - Being hurt being blessed, je mješavina izlaganja, školskog sata i autopsije, kojim Karina Holla secira vlastitu prošlost. Naslanjajući se na središnju temu ovogodišnjeg festivala – identitet – može se reći kako ova predstava najuspješnije tretira temu, istodobno se baveći identitetom na osobnoj kao i izvedbenoj razini, ali i općenitoj stvaralačkoj ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sažeti molim!

    26. tjedan suvremenog plesa: Cie Listopadance theatre, Staging Reality, autori Michael Lazic i Hans Op De Beeck, kor. Michael Lazic

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Michael Lazic ima malo previše povjerenja u svoj koreografski rad . Gotovo jednosatna predstava mogla bi dobro funkcionirati da je sažeta i da se iz koreografije izvuče ono bitno, začudno i moćno. Ovako, snaga koreografije gubi se u gotovo školskim plesnim sekvencama, nepotrebnim ponavljanjima i preigravanjima u prostoru
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ples kao talk show

    26. tjedan suvremenog plesa: Public in Private, Under Construction koncept Jasna Layes-Vinovrški i Clément Layes, kor. Jasna Layes-Vinovrški

    Piše: Iva Nerina Sibila
    U formi talk showa, lecture demonstration ili interaktivne procesne izvedbe, Under Construction je duhovita, ležerna i otvorena predstava koja se pridružuje seriji autorefleksivnih, autoironičnih i citatnih projekata koji preispituju formu plesne izvedbe i poziciju plesnog umjetnika. Pravdan Devlahović ponovno se pokazao kao odličan izvođač ...pročitajte cijeli tekst...
  • Štiklom po stereotipu

    26. tjedan suvremenog plesa: Companhia Paulo Ribeiro, Portugal, Masculine / Feminine, kor. Paulo Ribeiro

    Piše: Jelena Mihelčić
    I dok predstava počinje nerazgovjetnim bučnim nadglasavanjem izvođačica kraj obilježava dugo dostojanstveno vježbanje joge uz pjesmu čiji stihovi govore "tortura nikad ne prestaje", zaključujući kako ženski identitet nipošto nije nešto što se može utrpati u neki društveno prihvaćeni obrazac ponašanja, nego nešto mnogo složenije i zabavnije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Večer u Kyiliánovu vrtu

    26. tjedan suvremenog plesa: Nederland Dans Theater II, 27'52'' i Gods And Dogs, kor. Jiří Kylián; Subject to Change, kor. Sol León i Paul Lightfoot

    Piše: Maja Đurinović
    Gods And Dogs Jiříja Kyliána jedan jje od vrhunaca autorskog umijeća i produhovljene scenske strasti. Fascinantno je kako ta plesačka tijela prelijepa u osobnoj izrađenosti i spretnoj igri kontakta nisu nimalo pretenciozna, nego su ljudski krhka i izložena. Gledajući svjedočimo svim mogućim nijansama impulsa koji ih pokreću, i uzdrmavaju iznutra ...pročitajte cijeli tekst...
  • Služiti nekome tko je gore

    Ususret 26. tjednu suvremenog plesa: Suzanne Dellal Centre, Tel Aviv, Izrael, Monger, kor. Barak Marshal

    Piše: Maja Đurinović
    Jedini pravi problem zagrebačke izvedbe bio je prostor KD Lisinski. Naime, postavljena crna kazališna kutija umetnuta je u preširoki osvijetljeni prostor i preširoko otvorena publici, predaleka i posve nemoćna u usmjeravanju energije preko rampe. Stoga dolazi do rasapa energije, odnosno plesači je ne mogu usmjeriti i poslati preko. Bez obzira na vrsnost i trud ...pročitajte cijeli tekst...
  • Duhovi žudnje

    7. Queer Zagreb festival: Les inconsolés (Neutješni), koncept Alain Buffard

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Veliko autorsko umijeće kojom su Les inconsoles napravljeni vidljivo je u korištenju scenografskih i vizualnih elemenata koji su integralni dio koreografije predstave posebne atmosfere i predane a opet krajnje krhe igre izvođača. Alain Buffard pokazao se kao autor profinjene, magične scenske igre, koja s lakoćom ulazi u najskrivenija mjesta žudnje i sjećanja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Razorni Pariz

    7. Queer Zagreb festival: Paris, koncept i koreografija Ivo Dimčev

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Chrisitian Bakalov izvođač je koji posjeduje i performersku ludost kojom unatoč samodestruktivne izvedbe uspijeva zadržati otvorenost i komunikativnost. Paris je prvenstveno erupcija borbe za vlastiti integritet, kao projekcija mogućnosti vlastitog sloma kojom Ivo Dimčev i Christian Bakalov stvaraju siloviti tjelesni teatar
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Između mikrofona i balona

    7. Queer Zagreb festival: I'm not Here or the Dying Swan (Nisam ovdje ili umirući labud), koncept i režija André Masseno

    Piše: Maja Đurinović
    Baloni jesu zanimljivi i točni u svojoj bjelini i lakoći, asocijaciji na ideal balerine, ali to nije dovoljno. Naime nije jasno u kom smjeru ide autorski koncept i u krajnjoj liniji angažman. Fokin – labud – Pavlova? Delikatan je i silno složen odnos koreografa i plesača, posuđenog tijela i utjelovljene ideje. Masseno je načeo neobično inspirativnu temu, ali i prebrzo zapeo ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iznimno iskustvo

    7. Queer Zagreb festival: Boléro Variations, koncept i koreografija Raimund Hoghe

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Predstava traje preko dva sata, a odvija se na ogoljenoj sceni, u polumraku u kojoj se plesači pojavljuju poput prikaza. U polaganom trajanju i miru, disciplini izvedbe, asocijativno preciznoj koreografiji i iznimnoj dramaturškoj konstrukciji Boléro Variations, premda temeljene na traumi, neočekivano su lirska i poetična predstava i izuzetno gledateljsko iskustvo ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tiho razumijevanje duša

    25. MBZ: Sho-bo-gen-zo / Vidoviti putovi koreoglazbeni projekt Józsefa Nagya, ZKL, 25. travnja 2009.

    Piše: Maja Đurinović
    Sho-bo-gen-zo je koreoglazbeni projekt, komorna ljudska drama utjelovljena u četvero izvođača koji su pažljivo usredotočeni jedni na druge. Nagy i Cécile Loyer plešu, oblikuju, uprizoruju događaje, stanja i situacije uz pratnju, ili vodstvo, kako se u kojoj situaciji čini, dvoje glazbenika: Joëlle Léandre i Ákos Szelevény ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji