Produkcija u Hrvatskoj

  • Premalen broj prijava

    Post festum: Nagrade hrvatskog glumišta 2012.

    Piše: Jelena Mihelčić
    Što god mislili o njima, nacionalne su nagrade važne, jer time scena dobiva na toliko potrebnoj javnoj vidljivosti, a i njima se ističe izvrsnost kojoj svi trebamo težiti. Samo što se većim brojem prijavljenih predstava, pa i većim brojem članova žirija, osigurava reprezentativnost i objektivnost nacionalnih nagrada, a time i njihov smisao
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Opijeni plesom

    Đubrad prokleta!, Zagrebački plesni centar, kor. Natalija Manojlović

    Piše: Jelena Mihelčić
    U već prilično prepoznatljivoj vlastitoj poetici, sažimajući dramsko i plesno, Manojlovićeva gradi jake ženske scenske karaktere, taložeći na njihovu stvarnu osobnost imaginarni lik Slavice Zepec i sjećanja na starije generacije. Ta je đubrad prokleta grupni portret plesačica koje u sebi nose strast za plesom, s kojom se baš i ne mogu usrećiti na brdovitom Balkanu....pročitajte cijeli tekst...
  • Dvije introspektivne poetike

    Studio za suvremeni ples, Zagreb: Male forme – Udar, autorica Ana-Maria Bogdanović; Zaziv, autor Bruno Isaković

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Koliko je Udar Ane-Marie Bogdanović cjelovit i konačan, toliko je Isakovićev Zaziv otvoren i procesan, a njihovi različiti pristupi i poetike komplementarne su u odbijanju spektakularnosti emocija, koreografije i koncepta te čistim fizikalitetom izravno prenose ideje i emocije
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tri u jednom

    Zagrebački plesni ansambl: PROmjene, plesni omnibus, autori: Ognjen Vučinić, Martina Nevistić i Aleksandra Mišić

    Piše: Maja Đurinović
    Treći i završni dio, rad Aleksandre Mišić najozbiljnije je i najzrelije ostvarenje večeri. Počinje vrlo lijepim solom Martine Nevistić kojoj se pridružuje cijela grupa (osim autorice) Atmosfera i ekspresija plesača, žestina i strast izbacivanja unutarnjeg impulsa kao da prizivaju doba modernizma, vrijeme prvog plesnog aktivizma
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Duet glazbe i tijela

    dance_lab collective, 21:21 i Kultura promjene SC-a – Muzički salon: b (kao znak za snizilicu), autori: Petra Hrašćanec i Nenad Sinkauz

    Piše: Jelena Mihelčić
    Istraživanja autorskog dvojca Hrašćanec-Božić tako i dalje temeljito kopaju po pitanjima izvođačkog habitusa, nadahnuti drugim umjetnostima, što je zasad vrlo plodonosno tlo koje je ponovno rezultiralo zanimljivim kazališnim iskustvom, ojačano snažnim i duhovitim izvođačkim pojavnostima
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Žudnja zvana: Maša

    The Memory of Water, kor. Maša Kolar

    Piše: Maja Đurinović
    Maša kao koreografkinja voli priču, sadržaj koji usmjerava odnose, i u tom moru sjećanja isplivaju konkretni odnosi između sestara: predbacivanje, sukob, manipulacija, suparništvo, saučesništvo, ali sve to na zaigran način sirena, koji zapravo podcrtava zajedništvo i zajedničku pripadnost njihovom svijetu; Mašinom svijetu plesa
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Suočavanje s kolektivnim tabuom

    Silent Killer, kor. Maja Drobac

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Maja Drobac u predstavi-projektu Silent Killer ponovno je pokazala svoj osebujni stil, jedinstven društveni angažman i široki umjetnički potencijal. Kako bi ta širina u jednosatnoj kazališno-plesno-poetsko-filmskoj cjelini održala visku razinu, autorici je bilo potrebno ili još više autorske siline ili, banalno rečeno, produkcijske podrške
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Žongliranje na pauzi

    Kik Melone i MCUK u suradnji s Prostorom +: Il bastone del diavolo, autorice Mila Čuljak i Silvia Marchig

    Piše: Jelena Mihelčić
    Il bastone del diavolo fokusiran je na pauzu ili zastoj kao vremensko sredstvo koje postaje svojevrsni rekvizit, naglašavajući mirovanje kao ishodište kreacije. Svakako najjači aspekt predstave čine same autorice i izvođačice, snažne, savršeno koncentrirane Mila Čuljak i Silvia Marchig, čija je suradnja donijela neku novu kvalitetu kroz međusobno nadopunjavanje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Test izdržljivosti

    Pokus za Pink Panthera, kor. Ana Kreitmeyer i Sandra Banić Naumovski

    Piše: Jelena Mihelčić
    Kreitmeyer je precizna, duhovita, vrckava, publiku uvjerljivo vodi kroz svoj pokus, do razine empatije. Pokus za Pink Panthera test je izdržljivosti za izvođača i publiku, a istovremeno i ironično istinit u prikazu realne situacije autorica kojima za nove radove i suradnje na nezavisnoj sceni preostaje jedino iznova reciklirati postojeće materijale
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Primijenjena fizika

    Zagrebački plesni ansambl: E = mc², kor. Zrinka Lukčec

    Piše: Maja Đurinović
    Posebno je dojmljivo izveden duet Petre Valentić i Vučinića na temu statičkog elektriciteta. Naime, kao što se tijela istog polariteta odbijaju tako se djevojčica i dječak koji se očito (istim nabojem) silno privlače ne mogu dotaknuti, jer svaki pokušaj kontakta izazove pravi strujni udar i odbijanje
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Jedan od mogućih nastavaka

    Borderlines III, kor. Nensi Ukrainczyk, Zagrebački plesni centar, premijera 13. rujna 2012.

    Piše: Maja Đurinović
    Borderlines III je partitura za pet plesačica u bijelom. Kso i u Borderlines II, one su neutralnih lica, čine se duhom udaljene i posvećene formi koja je i sadržaj koreografije; tek tijelima crtaju prostorni ornament linija koje nestaju u stalnom pretapanju u nešto drugo. Borderlines III jedan je od mogućih nastavaka ili trenutni stadij projekta Border-Lines ...pročitajte cijeli tekst...
  • Odbijanje uobičajenih formata

    kombinirane operacije, Zagreb: Topologije, kor. Željka Sančanin

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Izvođački Željka Sančanin vodi izvedbu u ritmu, koncentraciji i odnosu prema pokretu. Njezin je svaki pomak jasan, analitičan i dosljedno distanciran. Maja Marjančić razigranim tijelom nosi puno širi spektar ritma, dinamike, artikulacije, maštovitosti, povremeno dotičući ironiju i dolazi do ruba subverzije samog koncepta
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Plesačica i kist

    Solo for Vera, kor. Melite Spahić Bezjak, Stari grad Dubovac, 2. srpnja 2012.

    Piše: Maja Đurinović
    Boje u kanticama neće poslužit samo za osvježavanje starog stola. Vera ostavlja trag, a prvotni veliki, skoro ritualni zamasi kista i zmijolike linije boje postaju brzi, strasni nekontrolirani pokreti tijela koje cijelo preuzima ulogu instrumenta – kista. Naravno, prljav je to i naporan fizički posao. Na oznojenom tijelu ostaju tragovi, fleke
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nadahnuto Aileyem

    Body & Soul, kor. Jasmin Vrban

    Piše: Tatjana Sandalj
    Izvedbeno, Body & Soul su, najkraće rečeno, kombinacija suvremenog plesa, baleta i fizičkog teatra, a u njoj su vidljivi svi segmenti autorova dosadašnjeg scenskog obrazovanja: od. Unatoč mnoštvu segmenata i slojeva, Vrbanova koreografska priča djeluje kao skladna cjelina, a on sam je njena najjača karika ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zbunjujuća praznina

    29. tjedan suvremenog plesa, Zagreb, Rijeka, Split, 21. svibnja – 2. lipnja 2012.: Rachel & Sonny, kor. Roberta Milevoj & Tomislav Feller

    Piše: Maja Đurinović
    Ipak, predstava Rachel & Sonny nosi začudnost početka, prvog dojma. Obećava nekom novom poetikom, atmosferom dekadentno profinjenog, čistog, mekog art prostora. A kad se skinu povezi s očiiju – ništa se ne dogodi, a samo scensko trajanje je niz bezvoljnih akcija. Ne pomaže ni unošenje rekvizite – stolaca, presvlačenje u dnevnu odjeću ...pročitajte cijeli tekst...
  • Crvene tenisice

    29. tjedan suvremenog plesa, Zagreb, Rijeka, Split, 21. svibnja – 2. lipnja 2012.: De facto, Boys Don't Cry, kor. Petra Hrašćanec, Saša Božić

    Piše: Iva Nerina Sibila
    U prvom dijelu Petra Hrašćanec pojavom i izvedbom odlično uspostavila potpuno emancipirani ženski identitet; njezina je scenska figura neposrednog šarma i komunikativnosti i riskantne tjelesnosti. U drugom dijelu se od te samodefinirane ženske figure odmiče, koreografijom i tekstualnim dijelovima dovodeći u pitanje sve iz prvog dijela ...pročitajte cijeli tekst...
  • Slavlje igre i tijela

    29. tjedan suvremenog plesa, Zagreb, Rijeka, Split, 21. svibnja – 2. lipnja 2012.: Liberdance, Djeca u igri, kor. Anton Lachký

    Piše: Jelena Mihelčić
    Djeca u igri doslovni je opis onoga što Lachký traži od svoja četiri izvođača: čista bijela scena prepuštena im je kao prostor za igru vlastitim tijelima i iskušavanju njegove ekspresivnosti.  Rezultirajući pokret je sve u rasponu od prepoznatljivih dječjih impulzivnih gesti pa do animalnog migoljenja kakvo angažira svaki zglob, mišić i površinu kože, tijela i lica ...pročitajte cijeli tekst...
  • O plesu i zvijezdama

    Meteo, kor. Irma Omerzo

    Piše: Maja Đurinović
    Predstavu Meteo Irma Omerzo posvećuje nekim sve brojnijim ljudima koji se pokušavaju pripremiti za ta neka sve gora vremena. No bez obzira što su ta vremena u tijeku, autorica je zadržala bitne karakteristike svoje poetike, umjetničkog stila i stava: njezina angažiranost i ironija i dalje odaju profinjenu senzibilnost ...pročitajte cijeli tekst...
  • Studijev futuristički koncert

    Studio za suvremeni ples, Zagreb: Large, kor. Sanja Tropp Frühwald

    Piše: Jelena Mihelčić
    Large je dopadljiva predstava koja izvođačima i gledateljima nudi sat vremena čiste i dobro režirane zabave. Gledatelji osim plesačkih mogućnosti imaju priliku vidjeti i druge talente članova Studija. S druge strane, osim samo dobre porcije smijeha, Large je i gorka autoironična vizija budućnosti koja bi se lako mogla cijeloj plesnoj sceni i ostvariti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Scena kojoj se ne vide granice

    Vrt kserofilnih biljaka, kor. Nikolina Medak, Gordan Kreković

    Piše: Maja Đurinović
    Prvi dio uspostavio je pravu čaroliju, i kao da je sve radilo za njih, sunce na zalasku, povjetarac koji je prostrujao kroz bijele tunike, usamljeni šetači, riječni galebovi, most i automobili… Uspostavljena je i zapravo osviještena simbolična poliritmija života, harmonični trenutak ovoga sada i ovdje. I onda se u tom suglasju dogodio prvi i pravi kraj ...pročitajte cijeli tekst...
  • Matematika traume

    Sad Sam Lucky, autor Matija Ferlin

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Sad Sam Lucky predstava je nošena izuzetnim izvođačkim umijećem Matije Ferlina, a preciznost i visoka razina autorstva evidentna je u svim segmentima predstave. Ferlinova su umjetnička i izvođačka snaga neupitne, a suverenost kojom vlada tekstom kao i emotivnim i dinamičnim promjenama zaista je fascinantna ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dopadljivost šarmantna ansambla

    Zagrebački plesni ansambl: Ispod sklopljenih očiju, kor. Laura Aris Alvarez

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Vidljiv autorski pečat ili prijenos s autorice na plesače u energiji je i otvorenoj, neposrednoj, putenoj tjelesnosti, a tu kvalitetu svaki izvođač/izvođačica preuzima individualno. Druga razina te kvalitete, koja ovoj predstavi daje dominantu atmosferu, izazovan je, zavodljiv i intenzivan fokus kojim izvođači igraju na publiku i za publiku
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sklad različitosti

    Plesni centar Tala, Zagreb: Putovi, koncept i koreografija Tamara Curić

    Piše: Mirna Rončević
    Sklad različitosti ostvaruju i pojedinačne improvizacije (putovi) plesačica s rekvizitima: bliskost i kompatibilnost unutar plesnih parova – izvođačica i rekvizita te prostornog sklada: kruha na Dragani, madraca ispod Larise, Maje uz biljku. Rekviziti dišu i kao da svojom esencijom ostavljaju trag na izvođačicama ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pitanje distance

    Titraji, kor. Zrinka Šimičić Mihanović, Galerija Nano

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Koreografska struktura je unutar zajedničke improvizacije, a povremeno se dodatno zgušnjava u sinkronizirani slijed pokreta. Vrhunac Titraja je ulaz prepoznatljive glazbe, jer nas tada izvedba dovodi do sigurnog teritorija ritmiziranog unisonog pokreta. Kao epilog, cijela se struktura urušava ponovno na električne titraje i potpuni mrak
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Šarenilo, vedrina i jednorog

    Plesna kompanija MASA, HIPP i ZPC: Ništa nije krivo , kor. Aleksandra Mišić, Ognjen Vučinić

    Piše: Maja Đurinović
    Pedagoški gledano, predstava je čitka a nenametljiva, s duhovito prezentiranom poantom o vrijednosti osobnog, neponovljivog šarma kao i prava na igru i ples svakog bića. A šteta je što u izmjeni plesnih i dramskih situacija, strogim formama i pedagoškim uputama usprkos, nije došlo do manifestacije one organske, djeci bliske sreće kretanja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sve je to movie

    BADco. i Zagrebačko kazalište mladih: Tamno i natrag, redatelj: Goran Sergej Pristaš, koreografija: Pravdan Devlahović, Ana Kreitmeyer, Nikolina Pristaš, Zrinka Užbinec

    Piše: Jelena Mihelčić
    Tamno i natrag osim što fascinaciju filmom dijeli s Gotovcem, ukazuje i na utjecaj kojeg je taj medij imao kako na samo kazalište, tako i na način na koji gledamo. Suočavajući gledatelja s određenim filmskim postupcima, postavljaju se pitanja o uplivu filmske režije u svakodnevni život, javne diskurse, brisanju granica privatnog i javnog i mnogim drugima
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Plesati s olovkom u ruci

    Priručnik za prazne prostore, koncept i koreografija: Marjana Krajač

    Piše: Katja Šimunić
    Predstava Marjane Krajač postavlja pitanja o determiniranostima prostora za rad, izvedbu, kreaciju, svakodnevicu, ples. Prostora stvarnog i metaforičkog. Materijalnog i imaginiranog. U svakom slučaju, prostora koji treba, kaže ovaj plesni priručnik, usprkos i nasuprot svim otporima i prijeporima – (p)osvojiti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zapaljena šibica

    Vrum kolektiv: Vanishing Acts 3 i 4, kor. Sanja Tropp Frühwald

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Iza prvog dijela ostaje napeti i nadrealistički dojam traganja za likom kojeg nema, za preuzimanjem identiteta koji je nestao.  Drugi dio, Flying Robert, mek je i ujednačen, kako u diskretnoj tjelesnoj i sigurnoj glumačkoj izvedbi tako i u autorskom potezu. Zajednički, Vanishing Acts maštoviti su i nepretenciozni radovi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Moja strast...

    Glory, Glory, Hamllelujah!, autori Nataša Govedić, Silvia Marchig, Darko Japelj

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Svoj razvoj predstava ostvaruje kroz dva tijeka koja se na kraju ujedinjuju: materijal Darka Japelja – Hamleta temeljen je na tekstu, izravan u obraćanju, pozicioniran u središte koje se neprekidno ironizira, ispuhuje i utapa u pretjeranosti geste i rekvizite. Linija izvođačice– Ofelije drugačija je u pristupu i u izričaju ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji