Produkcija u Hrvatskoj

  • S toplim vjetrom juga

    Zagrebački plesni ansambl: Anything, kor. Daniel Abreu

    Piše: Maja Đurinović
    Abreu svoje „djelo za šest plesača Zagrebačkog plesnog ansambla“ smješta u nestvarno prazni, tamni, introspektivni milje u kojem se, kao jedini element scenografije nalaze simbolične, velike, srebrnaste suhe i prozračne grane. One uistinu stoje tako bez debla, izvan zemaljskih zakona gravitacije, iznikle iz mraka ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dopustiti opažanje

    Ephemerals, autorica Petra Zanki

    Piše: Jelena Mihelčić
    Ephemerals je samoopažajući i intiman rad, koji uspijeva svojom koncentriranom izvedbom kreirati zanimljivu audio-vizualnu atmosferu. Ephemerals uvlači u neku vrstu izolirane smirene oaze prirodnog tempa, posve drukčijeg od onoga koji se uporno nameće izvana, a koji dopušta opažanje, promišljanje i prihvaćanje stalnog kretanja, vremena i – prolaznosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • U prostoru između

    Studio za suvremeni ples, Zagreb i Wee company Oslo: Surprised Body, kor. Francesco Scavetta

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Radi se o prenošenju ne samo metode nego i gotovih koreografiranih materijala iz procesa u proces, što govori o mogućem repozicioniranja ideje koreografa-autora u 21. stoljeću. Scavettu očito zanima kontinuitet istraživanja i disemenacija vlastite metode i procesa te multipliciranje izvedbe, no koja je tu pozicija Studija za suvremeni ples i njegovih plesača ...pročitajte cijeli tekst...
  • Simbolika stakla

    Plesni centar Puls, Zagreb: Tijela bez, Ana-Maria Bogdanović i Marina Petković Liker

    Piše: Maja Đurinović
    U posljednjem djelu, čini se da tijela posustaju, gube prostor, vertikalu, poetičnu harmoniju pokreta i partnerstva, a kontrolirani impuls postaje grč. Ovdje, u lomu tijela, i ekspresiji kontrakcije očitija su različita, osobna rješenja, ali rezultat je opet jedinstven: ostaju tijela bez, ona ispražnjena, umorna, izgubljena, odustala – i onda, prostor bez tijela ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izvedbeno snažan duet

    Udruga profesionalnih plesnih umjetnika PULS, Zagreb: Bijah / Sam, kor. Katarina Đurđević i Iva Ivančica Horvat

    Piše: Jelena Mihelčić
    Tematika muško-ženskih odnosa, u ovom slučaju diskretno skicira svakodnevicu jednog para . Izvođači su najveća vrijednost predstave. Oboje su nenametljivi, ali suvereni. Iva Ivančica Horvat ima žensku snagu, mudrost, kombinaciju tehničke preciznosti i emocije, a Emilio Gutierrez Sales zaigranost i eksplozivnu mušku energiju
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Elementi koji izazivaju nemir

    Hermafroditi duše, kor. Žak Valenta

    Piše: Tatjana Sandalj
    Hermaforditi duše kratka su i dinamična predstava, no bez izvedbene moći Ive Nerine Sibile, Aleksandre Mišić i Tomasa Kutinjače, ostala bi tek blijeda sjena. Tek po njihovoj izuzetnoj ekspresivnosti sve te eksterne i interne konfliktne situacije postaju lako prepoznatljive kao nesloboda života našeg svagdašnjeg ...pročitajte cijeli tekst...
  • Slojevi duše

    ShizoF-20renija, autor i koreograf Jasmin Vrban

    Piše: Tatjana Sandalj
    Jedna od kvaliteta predstave je sposobnost koreografa da iskoristi prednosti plesača s kojima radi. Vrban u predstavi sudjeluje i kao plesač ne namećući se u cjelini izvedbe, a u grupnim prizorima često sebe postavlja u drugi plan, što nije tek lažna skromnost nego ponovno odraz sposobnosti uravnoteženja različitih plesnih iskustava
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sinergija osjeta, iskustva i izvedbe

    Opet Roberta, kor. Roberta Milevoj

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Ključan moment rada je pogled koji Roberta Milevoj tijekom cijele izvedbe upire prema publici. Njezin ples tako postaje igra otvorenosti prema publici koju poziva na potvrdu vlastite prisutnosti. Otvorenim pogledom i licem koje odaje unutarnju napetost, izvođačica postaje melankolično, krajnje prepušteno i emotivno biće
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Magija, uzbuđenje, katarza

    Kratka impresija uz predstavu Maše Kolar The Memory of Water u Zagrebačkom plesnom centru 1. ožujka 2013.

    Zahvalna sam Kseniji Krutovoj, Ani Rocha Nene i Maši Kolar jer sam konačno opet doživjela plesnu predstavu i da mogu sretna, punija i bolja izaći iz kazališta. Meni ne trebaju apstrakcije, filozofski traktati, psihološka previranja, skoro mi je moglo biti svejedno što je pisac htio reći, jer želim pokret, hoću doživjeti ples sa svim svojim osjetilima,...pročitajte cijeli tekst...
  • Lakonoga bića meka tijela

    Random House: Two, kor. Andreja Široki

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Random Hause: Two odvija se između dvije autorske odluke – apstraktnog dueta u kome gledamo do kraja ispisan pokret, i igre dva razigrana bića koja razvijaju svoju komunikaciju rukama-nogama-pogledima-leđima u nekom vlastitom, ritmičnom, lakonogom svijetu, a taj smjer je tek naznačen kao potencijal
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U pročišćujućem zamahu vrtnje

    From Zero to One, performans Valentine Lacmanović u Meštrovićevom paviljonu 22. i 23. prosinca 2012.

    Piše: Maja Đurinović
    Kako nema oštrih rubova pokreta ni prostornog kretanja tako se pri gledanju slika muti, i najednom postajete svjesni da se desila promjena. Tijelo u sudbinskoj, simboličnoj vrtnji pleše upijajući povijest prostora u kojem su upisane izmjene moći da bi se u zadnjem dijelu, u pročišćujućem zamahu vrtnje riječi pod nogama plesačice zamutile i brisale ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji