Festivali, platforme, mreže
-
Spider Event Zagreb, Zagrebački plesni centar i Gliptoteka HAZU, 21. – 23. studenoga 2013.
Piše: Jelena Mihelčić
Aurora Meytal Blanaru rad je u nastajanju koji crpi nadahnuće iz rubne tjelesnosti divlje djece koja su prve godine života provele bez ljudskog kontakta. Blanaru posvećenom izvedbom postiže potpuno iščašen način kretanja, dajući ljudskome tijelu novu dimenziju između animalnog i strojnog fizikaliteta, proširujući granice njegova poimanja ...pročitajte cijeli tekst...
-
9. Festival novog cirkusa, Zagreb, 20. – 24. studenoga 2013: Cirk La Putyka, Slapstick Sonata, red. Maksim Komaro
Kao važan dio cirkuske tradicije redatelj Maksim Komaro i češka La Putyka njeguju posvećenost vještini, podjednako i zračnim vještinama i klauneriji, a s druge strane plesu i glumi te zastupljenosti vještine u predstavi, ostavljajući po strani druga kazališna sredstva, konceptualnu razrađenost ili montažno povezivanje prizora
...pročitajte cijeli tekst...
-
3. Ganz novi festival, festival razvojnog kazališta, Zagreb, 14. – 22. rujna 2013.: Halfbreadtechnique, kor. Martin Schick
Piše: Jelena Mihelčić
Halfbreadtechnique je socijalna koreografija u kojoj je ples, jednako društveni, kao i onaj umjetnički, prostor za promišljanje mogućnosti društvenog uređenja. U ovom slučaju Schick predlaže svijet u kojem ljudi pronalaze sreću u dijeljenju svog materijalnog viška. S druge strane to je i koreografija svakodnevnih privatnih pokreta
...pročitajte cijeli tekst...
-
5. Monoplay, festival plesnog sola, Zadar, 1. – 3. rujna 2013. (1)
Piše: Maja Đurinović
Matea Bilosnić, koja je ove godine diplomirala u Salzburgu, otplesala je svoj solo (This Is You) u kojem je dominirala živa, vatrena, neuhvatljiva, slobodna kosa kao materijalizirana energija, simbol želje i potrebe plesanja. Uslijedila su tri izvrsna rada različitih poetika i rukopisa ali bliskih korijena u osnovnom introspektivnom ishodištu ...pročitajte cijeli tekst...
-
5. Monoplay, festival plesnog sola, Zadar, 1. – 3. rujna 2013. (2)
Piše: Sanja Petrovski
Renan Martins de Oliveira izceo je svoj Solo op. 91 for Brahms. Nadovezujići se na ekspresivni i narativni aspekt glazbe, Renan koristi pokret koji proizlazi iz poteškoća i prepreka usko povezan sa svojim privatnim životom. Njegovo osmišljeno, silovito i snažno arhetipsko kretanje ostavlja publiku da čezne za slijedećom nenadanom provalom energije ...pročitajte cijeli tekst...
-
14. festival plesa i neverbalnog kazališta, Svetvinčenat, 19. – 22. srpnja 2013.
Piše: Iva Nerina Sibila
Tako su prva dva dana Svetvinčenta donijela raznolik program domaće i međunarodne scene. Pomak, koji Les SlovaKs Dance Collective čini miljenicima publike, njihova je zafrkancija prema sebi kao izvođačima i prema idiomu suvremenog plesa, a s druge strane visoka kvaliteta inscenacije vidljiva i u predstavi Fragments ...pročitajte cijeli tekst...
-
27. Eurokaz, festival novog kazališta, Zagreb, 26. lipnja – 3. srpnja 2013.: Drums and Digging, kor. Faustin Lynekula; Ping Pong Qiu, kor. Angelica Liddell; iTMOi (In the Mind of Igor), kor. Akram Khan
Piše: Iva Nerina Sibila
iUnutar hibridnih i društveno odgovornih kazališnih formi koje koriste Lynekula i Angelica Liddell ples se koristi na kritičan i provokativan način za prijenos onih ideja koje su drugačije neiskazive. Akram Khan donio je konzervativnu komercijalnu ideju plesa, a pravi sadržaj izgubio se negdje putem visokobudžetne koreografske karijere
...pročitajte cijeli tekst...
-
5. Dani suvremenog plesa, Varaždin 20. – 23. lipnja 2013.
Piše: Iva Nerina Sibila
Tijekom višednevne rezidencije Pavle Heidler razvijao je svoju praksu ustrajavanja na jednoj tjelesnoj ideji. Rezultat je jednosatna improvizacijska izvedba u kojoj se susreću živa konfiguracija prostora, igra glasa i pokreta često na granici apsurda. Izvedba plesački jakih mladih umjetnika donijela je začudnu, zabavnu i vrlo discipliniranu izvedbu ...pročitajte cijeli tekst...
-
5. Dani suvremenog plesa, Varaždin 20. – 23. lipnja 2013.: Jestiva ideja
Kako posredovati refleksiju o pokretu, ali i o kontekstu, okolini, mirisu, boji, osjetu na koži, o svemu onome što plesač opaža dok se kreće na licu mjesta, upravo u trenutku dok se sve to događa. Razmišljati o tome što je to što misliš, ili opažaš, proces je koji zahtijeva posebnu koncentraciju, i uvijek je vremenski izmješten – izuzetno je teško postići simultanost ...pročitajte cijeli tekst...
-
30. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, Rijeka i Karlovac, 26. svibnja – 8. lipnja 2013.: ICKamsterdam, Rocco, kor. i red. Emio Grecco i Pieter C. Scholten
Piše: Maja Đurinović
Iako predstava kreće od mitske situacije suprotstavljene braće, daleko je od svake narativnosti. Bavi se situacijom i stanjima, u suptilnom nijansiranju međusobnih odnosa dva puta po dvojice muškaraca. Nadigravanje u smislu podjele na pobjednika i pobijeđenog ovdje ne postoji, ili je vrlo stilizirano i pomaknuta u stalnoj izmjeni ...pročitajte cijeli tekst...
-
Festival Perforacije, Zgareb: Baseado em Fatos Reais (Prema istinitim događajima), kor. i rež. Ana Catarina Vieira i Angelo Madureira
Plesači se izmjenjuju u solima i u završnici razbacaju po sceni i auditoriju cijelu hrpu fotografija. Oni pozivaju publiku da im pomognu u njihovom skupljanju te tako otpočinje spontano zajedničko druženje povodom njihovog sadržaja. Lakšem sporazumijevanju s plesačima pripomogla je i skupina poznavatelja portugalskog jezika
...pročitajte cijeli tekst...
-
30. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, Rijeka i Karlovac, 26. svibnja – 8. lipnja 2013.: Aakash Odedra Company, Rising, kor. Aakash Odedra, Akram Khan, Rusell Maliphant, Sidi Larbi Cherkaoui
Piše: Jelena Mihelčić
Rising nije pretjerano intrigantan kolaž, nego jednostavan i iskren poziv na uživanje u iznimnoj plesačkoj vještini Aakasha Odedre, koji se od prvog do zadnjeg sola transformira u potpunosti i predstavlja kao vrhunski i doista izniman plesač. Sve to bila je i očekivana formula za ovogodišnju Nagradu publike ...pročitajte cijeli tekst...
-
30. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, Rijeka i Karlovac, 26. svibnja – 8. lipnja 2013.: Compagnie Julie Dossavi, Cross & Share, kor. Julie Dossavi, Hamid Ben Mahi, Sergé Aimé Coulibaly, Thomas Lebrun, red. Julie Dossavi, Michel Schweizer; Odozgor, koncept Žak Valenta; Centre chorégraphique national d’Orléans, Les Corbeoux (Vrane), kor. Josef Nadj
Piše: Iva Nerina Sibila
Veliki mag fizičkog teatra Josef Nadj vratio se na TSP manjom formom, likovno-kazališno-glazbenim djelom Les Corbeaux (Vrane). Vrana kao simbol, kao crnilo i kao transformacija. Polagani tempo događanja, arhaična estetika drva, zvona, prašine i crnih muških sakoa, mračna, gotovo jezovita atmosfera praćena vrištećim saksofonom opčinili su brojnu publiku ...pročitajte cijeli tekst...
-
30. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, Rijeka i Karlovac, 26. svibnja – 8. lipnja 2013.: EnKnapGroup, Ottetto, kor. Iztok Kovač, Cie. Thor, Clear Tears / Troubled Waters, kor. Thierry Smits; Compagnie Julie Dossavi, Cross & Share, kor. Julie Dossavi, Hamid Ben Mahi, Sergé Aimé Coulibaly, Thomas Lebrun; Centre chorégraphique national d’Orléans, Les Corbeoux (Vrane), kor. Josef Nadj
Piše: Jelena Mihelčić
Julie Dossavi u predstavi Cross & Share sukreira zvučnu kulisu zajedno s glazbenicima na sceni, pjevačicom Moïrom i klavijaturistom Olivierom Oliverom. U suzvučju s naslovom predstave Dossavi želi raditi na ideji suradništva i suautorstva izvodeći ono kako je drugi vide, ona je u kontinuiranoj živoj komunikaciji s glazbenicima ...pročitajte cijeli tekst...
-
30. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, Rijeka i Karlovac, 26. svibnja – 8. lipnja 2013.: Fronesis, Zagreb, Vrata percepcije, kor. Jasna Čižmek Tarbuk, red. Lovro Krsnik; Liberdance, Zagreb, La Femme, kor. Rhino Saint Louis
Piše: Iva Nerina Sibila
U predstavi Vrata percepcije koreografski je pokret jednostavan, prirodno izvire iz tijela i razvija se kroz temeljne principe kretanja koji šire kinesferu po cijelom prostoru, čak i vertikalno po zidovima. Autorica ne traga za određenim stilom ili estetikom, nego koristi jasan i snažan pokret kako bi pokrenula prostor ...pročitajte cijeli tekst...
-
30. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, Rijeka i Karlovac, 26. svibnja – 8. lipnja 2013.: Fresco dance co., Cerberus, kor. Yoram Karmi
Piše: Maja Đurinović
Atraktivna video najava Cerberusa od koje rastu zazubice, nije lagala, i uistinu poziva na čudesno putovanje preko rijeke Stiks. No, taj mistični uzbudljivi početak ujedno je i vrhunac predstave. Ostalo je zapravo ulančani niz sekvenci, izvedenih po grupama ili zajednički sinkrono, bez potrebe za dramaturgijom scena – kao scenskih prizora
...pročitajte cijeli tekst...
-
30. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, Rijeka i Karlovac, 26. svibnja – 8. lipnja 2013.: „Behind the Sun“, he repeated; „where Everything is Everything else“, idejni autor Pavle Heidler; Iz dječjeg crteža, kor. Stošija Zrinski; In Between Tracing Reflections, kor. Melita Spahić Bezjak
Piše: Jelena Mihelčić
U predstavi „Behind the Sun“, he repeated; „where Everything is Everything else“ kvalitetni izvođači Pavle Heidler i Bruno Isaković izveli su manju, ali zaokruženu cjelinu, domišljenu, pročišćenu, jednostavnu, kreativnu i komunikativnu u ideji, a kompleksnu u realizaciji, zanimljivu u dramaturškoj gradaciji, i nadasve ljudsku
...pročitajte cijeli tekst...
-
30. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, Rijeka i Karlovac, 26. svibnja – 8. lipnja 2013.: Cooling Down Signs, kor. Vânia Gala; Jim, kor. i red. Paulo Ribeiro; See Her Change, kor. Yasmeen Godder; The Politics of Dancing, kor. Matjaž Farič
Piše: Jelena Mihelčić
Vânia Gala u najmanje pretencioznoj i najdomišljenijoj predstavi prvoga dijela festivala, Cooling Down Signs svoje plesače potpuno depersonalizira i oduzimjući im motivaciju za kretanje. Marionetsko pa i robotizirano tijelo plesača u preciznom izvođenju finog reprezentativnog suvremenog plesnog pokreta iskazuje samo mehanicizam ...pročitajte cijeli tekst...
-
30. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, Rijeka i Karlovac, 26. svibnja – 8. lipnja 2013.: Daniel Léveillé danse, Montréal, Kanada, Solitudes Solo, kor. i red. Daniel Léveillé
Piše: Iva Nerina Sibila
Vrhunac izvedbe je solo jedine plesačice među kolegama koja na najslojevitiji način donosi unutarnji proces i emocionalni naboj koji se tijekom brojnih repeticija mijenja i raste. Daniel Léveillé dosljedan je i snažan autor, koji u produbljivanju autentične poetike ustrajavanja na pokretu i tijelu samom s minimalnim koreografskim i teatarskim širenjima ...pročitajte cijeli tekst...
-
Queer Zagreb Sezona 2013: Raimund Hoghe, Pas de Deux
Piše: Jelena Mihelčić
Prvo ili drugo gledanje Hogheovih predstava neizbježno opčinjava, uvlači poput mantre u potpuno usporenu novu dimenziju prostora i vremena, sačinjenu od pažljivo pročišćenih slika koje se razgrađuju dovoljno dugo da ih gledatelj percipira, prihvati, možda se i poigra s njima i nastavi dalje. Nakon toga treba biti doista veliki fan da se uživa u njegovim radovima ...pročitajte cijeli tekst...
-
14. Platforma.hr, Zagreb, 25. – 29. travnja 2013.: Posvećeno Milani, tim projekta: Selma Banich, Tamara Curić, Maja Đurinović, Silvia Marchig, Larisa Navojec, Iva Nerina Sibila, Jasmina Zagrajski
Piše: Jelena Mihelčić
Suočeni s nepostojanjem sustavne povijesti plesne umjetnosti, kao posljedicu imamo odrastanje generacija mladih plesnih umjetnika koji ne poznaju kontekst u kojem rade. On je itekako rezultat nekih povijesnih okolnosti u kojima je ime Milane Broš neizostavni dio. Ovaj projekt je stoga vrijedan pokušaj očuvanja te krhke memorije, koji se mora nastaviti ...pročitajte cijeli tekst...
Arhiv