Produkcija u Hrvatskoj
-
Uz Nagrade hrvatskog glumišta za ples te Godišnje strukovne nagrade UPUH-a
Piše: Jelena Mihelčić
Najveća je dobitnica 2014. koreografkinja Marjana Krajač koja je za predstavu Koreografska fantazija br. 1 nagrađena i NHG-om za najbolju koreografiju, kao i pojedinačnom nagradom UPUH-a. Predstava je to koja na radikalan način promišlja plesno tijelo, koreografiju i plesnu predstavu kao oblik, odnosno način na koji gledamo ples ...pročitajte cijeli tekst...
-
Anybody who knows anything about dancing, autorski projekt Ivančice Ive Horvat
Piše: Maja Đurinović
Riječ je o projektu kolektivnog koreografskog eksperimenta, pozivu na jednu jedinstvenu zajedničku večer u kojoj će biti okupljene plesne umjetnice s kojima je surađivala, ili je to željela pa nikad nije bilo prilike, ali koje su na neki način obilježile njezin plesački razvoj i karijeru. Sve one su dobile, rekla bih, pravi poklon: svojih nekoliko minuta Nine Simone ...pročitajte cijeli tekst...
-
Brutala, Zagreb: Writing Poems, kor. Vesna Grandeš, Mario Vrbanec
Piše: Iva Nerina Sibila
Osim koreografskog know-how i plesačke posvećenosti ima u Brutali neke istinske strasti i nepretencioznosti koja očarava i nosi. Ovo pravo plesno pleme trenutačno je negdje između amaterskog i profesionalnog ansambla, a dobrim spojem estetike suvremenog plesa i žestoke urbane kulture, obraća se zaista širokom krugu publike ...pročitajte cijeli tekst...
-
Zadarski plesni ansambl i HNK Zadar: Večer plesne minijature; 21. studenoga 2014.
Piše: Sanja Petrovski
Ovim projektom, koji želi postati tradicionalnim, Zadarski plesni ansambl želi vratiti relevantnu publiku u kazalište, razvijati svijest o kreativnom kazališnom stvaralaštvu i pružiti vrijedan umjetnički doživljaj koji je potpuno izblijedio višegodišnjim ignoriranjem vladajućih struktura ne samo plesne i nezavisne scene, nego cijele kulturne scene grada ...pročitajte cijeli tekst...
-
Fronesis, Zagreb: Pokrenuti prostor, kor. Jasna Čižmek Tarbuk
Piše: Iva Nerina Sibila
Plesačku je ekipu povela Ema Janković, plesačica velikih mogućnosti, eksplozivne snage i poetske kvalitete, čiji je materijal koreografski najzahtjevniji i najrazrađeniji. U duetu s njom, središnji dio predstave nosi Andrea Jandrić koju smo vidjeli u nedavnoj Liberdanceovoj produkciji, kao zanimljivu, energičnu mladu snagu
...pročitajte cijeli tekst...
-
BADco, Zagreb: Manje zlo, kor. Zrinka Užbinec i Nikolina Pristaš
Manje zlo bombardira gledateljev percepcijski aparat različitim istovremenim senzornim i vizualnim podražajima te ga tako oslobađa i daje mu slobodu percipiranja. Izvedba u je prepuna testova za gledateljevu percepciju i pažnju. Kompleksnost i slojevitost, duboko promišljanje oko značenja i značaja svakog detalja čine predstavu umjetničkim djelom
...pročitajte cijeli tekst...
-
4. Ganz novi festival, 17. – 21. rujna 2014., Studentski centar u Zagrebu: Gradnja (Der Bau), kor. Isabelle Schad
Piše: Jelena Mihelčić
Vreće u suradnji s plesačima postaju živa masa-izvođači, gotovo organski nastavak plesača. Forme koje nastaju su međutim i dalje fluidne, tek što nastanu, nestanu i prelaze u nešto drugo, nema zastoja, nema proizvoda. Time je Gradnja svojevrsna paradigma plesa i plesne umjetnosti kao takve, neuhvatljive koja stalno izmiče formi i materijalizaciji ...pročitajte cijeli tekst...
-
Monokrom, kor. Iva Nerina Sibila
Piše: Jelena Mihelčić
Koreografija slijedi jednostavan koncept pletući složenu mrežu tjelesnih silnica čiji se odjek najbolje osjeti na kraju, kada u mraku još uvijek možemo osjetiti proizvedenu energiju. Iva Nerina Sibila i autorski tim Monokroma time odgovaraju na izazovnu propoziciju poetičke snage i neiscrpljivosti jednog predloška za pokret koji ima mnogo rješenja ...pročitajte cijeli tekst...
-
Problemi s osiguravanjem odgovarajućeg prostora za izvođenje nastave na studiju plesa pri ADU u Zadrebu
Piše: Jelena Mihelčić
Studij plesa na ADU se ne ukida, samo se ove godine ne upisuje nova generacija studenata, dok studenti upisani prošle godine, normalno nastavljaju studirati. Studiju plesa na raspolaganje je stavljen SKUC koji je neadekvatan. Zbog toga što odgovorni ljudi ne rade baš najažurnije svoj posao, generacija studenata izgubila je godinu
...pročitajte cijeli tekst...
-
Zagrebački plesni ansambl: Rekvijem za Z, kor. Snježana Abramović Milković
Piše: Maja Đurinović
Rekvijem za Z je tužno tužan, jer još nema spoznaje pročišćenja, ne otopljuje i ne nadrasta bol, nego je, odabirom žrtve na sceni podcrtava, zapečaćuje, drži prizemljenom, prisutnom i – konačnom. Vjerujem, sjećam se, Snježani će trebati još vremena, puno dubokih udah-izdah priprema, da otpusti Z bliže zvijezdama
...pročitajte cijeli tekst...
-
Škola suvremenog plesa Ane Maletić i Studio za suvremeni ples: Igor Stravinski, Posvećenje proljeća, kor. Matijaž Farič
Zanimljivost ovog rada činilo je i nastojanje da se tijekom izvedbe zadrži stilska čistoća. Posebnost je za učenike bila i kondicijska strana izvedbe predstave. Precizno i odgovorno doziranje energije bilo je vrlo važno kako bi se predstava mogla izvesti bez energetskih padova te kako bi u dinamičkom smislu mogla rasti do samog kraja
...pročitajte cijeli tekst...
-
TRAS kolektiv, Zagreb: Izvođačice, autori Irma Omerzo i Vili Matula
Piše: Iva Nerina Sibila
Predstava se raspliće u dvije niti – jedna je koreografija tijela i prostora, a druga je tekstualni dio koji je upleten u plesnu igru. Obje te niti prepliću se vješto, nenaporno i tečno. Koreografija nosi prepoznatljiv potpis Irme Omerzo – njezine razrađene artikulacije zglobova, opuštene muskulature, precizne montaže pokreta i prostornih odnosa
...pročitajte cijeli tekst...
-
I plesačice ubijaju, zar ne?, kor. Rajko Pavlić
Piše: Jelena Mihelčić
Gledajući predstavu javlja se pitanje o mogućem ukidanju prava na prijevremenu mirovinu za plesače. Ako se to dogodi, biti suvremeni plesač/ica u Hrvatskoj će značiti – pleši naporno do 65. ili se upucaj kad više ne ide. Radi se o Pavlićevoj prepoznatljivoj kombinaciji suvremenog plesa i folklora, ali ne i njegovu najboljem koreografskom pokušaju ...pročitajte cijeli tekst...
-
7: Sedam, interaktivna predstava suvremenog plesa, autori Hrvoje Juvančić i Ana-Maria Bogdanović
Piše: Maja Đurinović
Je li u ovakvoj, relativno kratkoj formi trebalo toliko slobode izbora i mogućnosti kombiniranja zvuka i pokreta? Jer ono što se događalo na sceni neponovljivo je, neuhvatljivi trenutak koji je prošao kad je prošao, a zbog zaokupljenosti mijenjanjem kanala na slušalicama, ili krivog, iritantnog odabira ostao je osjećaj da je nešto propušteno ...pročitajte cijeli tekst...
-
Silent Killer, Za uvijek, autorica Maja Drobac
Piše: Iva Nerina Sibila
Odličnog interpreta za svoj rad, autorica je pronašla u Zvonimiru Kvesiću, koji svojom introvertnom energijom i tijelom prerano izrasla krhka mladića, koreografiji daje nužnu dozu introspekcije, boli i nemoći. Autorica, na sceni kao i uvijek suverena, plesačica snažnog ekspresivnog i glumačkog potencijala ovdje kao da se povukla u drugi plan ...pročitajte cijeli tekst...
-
Merry Christmas for Naughty Kids, kor. Maša Kolar
Piše: Maja Đurinović
Na mekanoj, šuškavoj, pokretnoj, klizajućoj sceni punoj crvenog pokretnog papira mladi plesači izmjenjuju se u duhovitim situacijama nadmetanja, u brzim i vrlo zahtjevnim plesnim sekvencama, karakterističnim za Mašin plesni rječnik. Među njima i oko njih i negdje pod ukrasnim papirom skrivena je, i njima suprotstavljena Ksenija Krutova
...pročitajte cijeli tekst...
-
Sodaberg koreografski laboratorij, Zagreb: Koreografska fantazija br. 1, kor. Marjana Krajač, Umjetnički paviljon u Zagrebu, 21. – 24. studenoga 2013.
Piše: Katja Šimunić
Marjana Krajač novim koreografskim radom i plesnu povijest i plesnu suvremenost tretira u njihovoj ne uvijek lako uočljivoj uzajamnosti i jednakovrijednosti. Dakako da to nije plesno istraživanje u kojem će se citati zaposjesti i preformulirati, ali pet bosonogih plesačica, u tunikama modernih krojeva i materijala prizivaju ozračje onih koje su zvali Isadorables ...pročitajte cijeli tekst...
-
Po stepenicama, iza vrata, kroz prozor, autori Zrinka Šimičić Mihanović, Michaela Müller, Fa Ventilato; Modularne vježbe, kor. Željka Sančanin
Piše: Jelena Mihelčić
Film Modularne vježbe vrlo je čist i precizan konceptualni rad, ponekad i zabavan, zaigran na tragu gegova iz crtanih filmova. Željka Sančanin osvještava percepciju tijela i filmskih postupaka i njihovih učinaka na gledatelja te čitanja koja upisujemo u slike, tijelo, žive i nežive objekte. Ipak, duljina filma nije opravdana s obzirom na ponavljanja i pojedinih propozicija ...pročitajte cijeli tekst...
Arhiv