Festivali, platforme, mreže

  • Ovacije istinskog oduševljenja

    10. festival novog cirkusa: Casus, Finding the Silence, red, Jesse Scott

    Izvodeći samostalne i zajedničke točke koje  i pojedinačno i kao cjelina oblikuju nešto što bi se približno moglo opisati kao skulptura koja neprestano mijenja obličje, likovnost u pokretu fantastično okretni, gipki, elastični i elegantni izvođači kao da nas svojim cirkusarijama, koreografijama, gimnastičkim vještinama uvjeravaju da su čuda moguća ...pročitajte cijeli tekst...
  • Inovativno zvučanje tijela

    Queer Zagreb Sezona 2014: Sounded Bodies, Zagreb, 14. – 18. listopada 2014.

    Piše: Jelena Mihelčić
    Sounded Bodies program je sveukupno rasvijetlio neke inovativne i očigledno aktualne autorske ideje pod zajedničkim nazivnikom zvučanja tijela koje preokupiraju kako svjetske autore, tako i samog umjetničkog direktora Brunu Isakovića. Rad koji je najviše zaintrigirao bila je predstava Inging američke izvedbene umjetnice Jeanine Durning ...pročitajte cijeli tekst...
  • U znaku labuda

    6. Monoplay, festival plesnog sola, Zadar, 26. kolovoza – 1. rujna 2014.

    Piše: Sanja Petrovski
    Šesti Monoplay, festival sola započeo je s bijelim, prašnjavim, prepariranim labudom u prostoru starog Kazališta lutaka, a završio s živim crnim labudom u novom prostoru. Maskota festivala je stakleni labud koga je donirao Muzej antičkog stakela u Zadru. Organizatori tvrde da se takva romantičarska situacija naprosto dogodila
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Starenje iza zatvorenih vrata

    12. Festival svjetskog kazališta, Zagreb 19. – 28. rujna 2014.: Peeping Tom, Belgija, Otac (Vader), red. Peeping Tom, Frank Chartier

    Piše: Jelena Mihelčić
    Favoriziranje pojedinih autora od strane festivalskih programatora ako ništa drugo pruža mogućnost usporedbe pa se tako može reći kako je Otac slabiji od dosad viđenih radova Peeping Toma. Scenski pokret često je samo kulisa, a umetnute koreografske sekvence i glazbeni brojevi predstavi daju dojam rascjepkanosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prigušene strasti u Harteri

    11. Riječke ljetne noći, 1. – 24. srpnja 2014.: Bitef Dance Company, Don Juan, kor. Maša Kolar

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Koreografski, Maša Kolar dosljedna je svojem stilu s prepoznatljivim dubokim, uzemljenim pozicijama, kružnim tijekom u prenosima težine u duetima, snažnim izbačajima ispruženih nogu, povremenoj gestualnosti, a sve u žestokoj energetskoj zoni. Ovdje je ta zona malo prigušenija, mutnija, zavodljivija, potencirana i polumrakom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Frojdijanski pogled u ogledalo

    31. međunarodni plesni festival ImPulsTanz, Beč, 17. srpnja – 17. kolovoza 2014.: Polly Pocket, kor. Jillian Peña

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Jillian Peña začuđujuće je originalna i disciplinirana autorica, koja koreografiji pristupa kroz leksik klasičnog baleta, lucidnu upotrebu teksta i video. Disciplina i gotovo fanatično ustrajavanje na temi, dovodi Polly Pocket do suštine problema, do jezovite, narcisoidne, pomaknute sobe s ogledalom, u kojoj plesači neumorno broje baletne pasove, tourove i pirouette ...pročitajte cijeli tekst...
  • Magični prostor skica i zapisa

    31. međunarodni plesni festival ImPulsTanz, Beč, 17. srpnja – 17. kolovoza 2014.: Damaged Goods, Sketches/Notebook, Meg Stuart

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Najsnažniji i zaista magični dijelovi Sketches/Notebook zajedničke su akcije koje nastaju duboko unutar grupe. U svom vrhuncu nalet se transformira u razlijetanje stotine pikula. Vrhunac predstave je party u koju plesači ulaze sitnim gestama ruku i lica pretvarajući se animalistička bića, pozivajući u scenu brojnu, a za ples itekako raspoloženu publiku ...pročitajte cijeli tekst...
  • Čudan fenomen zvan Festival

    31. međunarodni plesni festival ImPulsTanz, Beč, 17. srpnja – 17. kolovoza 2014.: Ivo Dimchev, Fest, red. Ivo Dimchev

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Fest je hit kod publike; britka duhovitost teksta s lakoćom isprepliće dramatične izljeve krajnje samo-sumnje i unutarnjeg kolapsa svakog sudionika s referencama na nedodirljivi i žuđeni krug koreografskih zvijezda. Isto tako Dimchev se poigrava s teorijskim žargonom koji doslovno prevodi u igrane situaciju s urnebesnim rezultatom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mali plesni razgovori

    15. festival plesa i neverbalnog kazališta Svetvinčenat, 18. – 21. srpnja 2014. (2)

    Zainteresirati šire gledateljstvo za suvremeni ples od početka je bila i namjera osnivačice Festivala plesa i neverbalnog kazališta Snježane Abramović Milković. Ona već petnaest godina poziva predstave koje je, uvjetno rečeno, lakše razumjeti. Većina predstava na festivalu je rasplesana, nerijetko i narativna, vizualno dojmljiva, tehnički virtuozna ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ispod, iznad i preko pozornica

    15. festival plesa i neverbalnog kazališta Svetvinčenat, 18. – 21. srpnja 2014.

    Piše: Maja Đurinović
    Nesumnjivi hit ovogodišnjeg festivala bilo je gostovanje Ahn Sooyoung Company iz Južne Koreje s koreografijama Time Travel 7080 i Swan Lake. Riječ je o mladoj, sjajnoj plesačkoj ekipi (jedan od njih je i koreograf Ahn Soo-young), zanimljivoj po nekoj drukčijoj poetici plesanja u specifičnom spoju hip-hopa i suvremenog plesa, s ponekom aluzijom na klasični balet ...pročitajte cijeli tekst...
  • Brže, više, jače

    Post festum: 31. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, Rijeka, Karlovac, 28. svibnja – 7. lipnja 2014.

    Piše: Jelena Mihelčić
    Eksploziju fizikalnosti s vrlo naglašenim kontrastom između tijela u pokretu i mirovanja, pokazao je MAX izraelske kompanije Batsheva. Ta je koreografska suprotstavljenost trajanja i prekida posebno primjetna upravo zbog takozvanog Gaga plesnog jezika, vrlo fluidnog, organskog načina kretanja, čija se meka kvaliteta ne mijenja ni pri velikim brzinama ...pročitajte cijeli tekst...
  • Provokativna selekecija

    15. Platforma HR, Pogon Jedinstvo, Zagreb, 17. – 29. travnja 2014.: Međunarodna selekcija – Silk, kor. Florentina Holzinger; Black Cats Can See in The Dark But Are Not Seen, kor. Dinis Machado

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Florentina Holzinger izvodi Silk s velikom dozom rizika po samu sebe, ali i užitka u ekstremnoj tjelesnosti pa i vulgarnosti. Umjesto očekivana tematiziranja izloženosti i poniženja ali i vještine ženskog izvođačkog tijela, Silk se neočekivano sklapa u priču o plesačici koja pada na sceni i završava u invalidskim kolicima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kraj stare, početak neke nove Platforme

    15. Platforma HR, Pogon Jedinstvo, Zagreb, 17. – 29. travnja 2014.

    Piše: Jelena Mihelčić
    Domaća sceni vapi za kvalitetnim muškim plesačima pa je izvedba Ivana Ugrina u koreografiji Nizozemca Liata Waysborta Please me, Please bila pravo otkriće. Tehnički educiran i izražajan, Ugrin je doslovno i metaforički udovoljio zagrebačkoj publici pa se možemo nadati da neće ostati u inozemstvu te da će dobiti priliku i za rad u domaćim projektima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kako razlikovati plesače od plesa

    31. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, Rijeka, Karlovac, 28. svibnja – 7. lipnja 2014.: Candoco Dance Company: Notturnino i Set and Reset / Reset; Integrated Movement Research Collective (IMRC): From Body to Body i Magnolija (ili prkos)

    Piše: Maja Đurinović
    Candoco Dance Company kao renomirana integrirana plesna kompanija predstavama Notturnino i Set and Reset / Reset i dalje svjedoči dostignute pomaknute granice plesnih tijela i svojim prisustvom pomažu u sredinama u kojima je još uvijek previše javnih mjesta i kulturnih ustanova nespremnih za, primjerice, posjetitelje u kolicima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Poetika virtualnog plesa

    31. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, Rijeka, Karlovac, 28. svibnja – 7. lipnja 2014.: Billy Cowie, Art of Movement, Tango de Soledad, Jenseits, Dark Rain, kor. Billy Cowie

    Piše: Katja Šimunić
    U Cowiejevoj preciznoj, senzibilnoj i nježno senzualnoj koreografiji Tango de Soledad nastupa izvanredna balerina Amy Hollingsworth. Zatravljenost sublimnim plesnim esejima o odustnosti Billiyja Cowieja ostaje još dugo nakon odgledanih njegovih digitalnih stereoskopskih koreografija. I žudnja da ih se gleda ponovno
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vještičji ples danas

    31. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, Rijeka, Karlovac, 28. svibnja – 7. lipnja 2014.: Compagnie Pedro Pauwels, Sors, kor. Mary Wigman, Pedro Pauwels, Josef Nadj, Carlotta Ikeda, Robyn Orlin, Jérôme Thomas

    Piše: Katja Šimunić
    Uvod predstave ponudio je temu wigmanovske plesne geste, Josef Nadj filozofski se unio u pitanje magije, Carlotta Ikeda zaronila u mitsko, a Orlin postavila pitanje morala u umjetnosti, a novocirkuski završetak sve je zaveo u nepretenciozan ples. Predstava je na zanimljiv način otvorila i vodila pitanje (ne)mogućeg dešifriranja kultnoga plesnog djela ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neuralgične točke suvremenoga plesa

    4. Karlovački plesni festival, Proljetno izdanje, 28. – 30. ožujka 2014.

    Prilagođavajući ritam navikama plesne publike, ali još i više računajući na onu koja bi to tek mogla postati, Melita Spahić Bezjak odlučila je Festival preinačiti u platformu za redovitija plesna zbivanja te uz izvedbe program usmjeriti i edukativno. Dugoročno gledano, takav je potez zapravo logičan. Bio je to solidan početak reformirana Festivala ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji