Produkcija u Hrvatskoj

  • Biti izgubljen po sebi

    Mirjana Preis i Studio za suvremeni ples, Zagreb: Starost – Alzheimer café, kor. Mirjana Preis

    Piše: Maja Đurinović
    Predstava je vrlo jake unutarnje napetosti, dugih (ali nikad ne predugih) mirovanja koje autorica popušta malim plesnim umecima koji otvaraju prostor igre, pomaknutih pravila i partnerskog korištenja rekvizita (poput plesa s vješalicom u pokušaju oblačenja na nju obješena sakoa, ili dueta sa po jednom navučenom nogavicom zajedničkih hlača) ...pročitajte cijeli tekst...
  • Njezin obračun s nama

    Udruga profesionalnih plesnih umjetnika PULS, Zagreb: Inventura?, autorica Katarina Đurđević

    Piše: Jelena Mihelčić
    S obzirom da je Katarina Đurđević svakodnevno podučava mlade plesače i priprema ih za daljnji život, razumljiva je njezina društvena senzibiliziranost i frustracija oko nefunkcioniranja sustava u koji ih otpravlja. S druge strane, dok proziva nespremnost mnogih plesača i koreografa za scenu, njezina je koreografija plošna i nekreativna ...pročitajte cijeli tekst...
  • Fantazmagorija o neobičnima

    Plesni kolektiv D_LC, Zagreb: Dim i ogledala, autorice Vesna Mačković i Maja Drobac

    Piše: Jelena Mihelčić
    Ključan je odnos Vesne Mačković i Maje Drobac. Njihova prvotna različitost i fizička udaljenost, posebno u trenutku kada Drobac u dnu scene izvodi plesne akrobacije, a Mačković sjedi tik pred publikom s jednom od svojih krpenih lutaka, ukida se na samome kraju predstave kada Maja i Vesni stavlja krila, te nastavljaju ovaj put zajedno plesati ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pastorala digitalnog doba

    dance_lab collective, Zagreb: Botanike, kor. Martina Granić, Ana Mrak

    Piše: Sanja Petrovski
    Treba pohvaliti hrabrost autorica i cijelog tima jer im je u startu bilo jasno da će se suočiti s neodobravanjem dijela struke za svoj poduhvat. No mora se priznati duhovit pristup, maštovitost, začudnost i originalnost pri radu na tako slojevitoj plesnoj predstavi. Uvažavanje pop kulture nepresušna je tema isprepletena s osobnom poviješću izvođačica ...pročitajte cijeli tekst...
  • Svemir u svemiru

    Masa Dance Company, Zagreb: Ona / Her, autori Aleksandra Mišić, Žak Valenta, Bojan Gagić

    Piše: Maja Đurinović
    U Ona / Her Aleksandra Mišić briljantno nastavlja sama, barem u smislu scenske izloženosti sublimirajući umjetničinu / umjetnikovu misao, emociju, vokaciju, stav i – medij koji je mali svemir unutar propusne opne kože. Predstava cijelo vrijeme pulsira unutar dvije dimenzije svjetla koje probija mrak i mraka koji prigušuje i nadvladava svjetlo ...pročitajte cijeli tekst...
  • Konspirativno zajedništvo

    Aleksandra Janeva Imfeld, Plesni centar Tala, Zagreb, No problem Production, Belgija, Pogon Jedinstvo, Zagreb: displaced, plesna predstava i koncert, kor. Tamara Curić, Aleksandra Janeva Imfeld, Larisa Navojec

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Neobičan, koncentriran, limitiran pokret koji je duhovit u prihvaćanju mogućnosti vlastitog neuspjeha, tri autorice, ujedno i izvođačice izlažu kao živu platformu koja, iako čvrste strukture, izgleda da može imati razne varijacije ovisno o prostoru izvedbe i kontekstu. displaced tako djeluje kao predstava eksperimenta i otvorenih solucija ...pročitajte cijeli tekst...
  • Žrtvovanje za show

    Balkan Dance Reality Show, autori: Iva Sveshtarova, Rose Beermann, Sonja Pregrad, Willy Prager

    Piše: Jelena Mihelčić
    U kombinaciji s formatom realityja autori se, čini se, doživljavaju žrtvama spektakla u kojem se ne snalaze. Pogled iza kulisa, pod neprestanim opaskama o tome što se od umjetnika očekuje (tekst je doslovno preuzet iz emisije Work of Art), stvara osjećaj nervoze i anksioznosti, dok se istovremeno smijemo i zabavljamo uz reakcije izvođača ...pročitajte cijeli tekst...
  • Čarobni svjetovi koji mame

    Umjetnička organizacija Fronezis, Zagreb: Fragmenti, kor. Jasna Čižmek Tarbuk

    Piše: Maja Đurinović
    Filipa Bavčević i Stošija Zrinski iznimno su skladne i profinjene plesačice, nježnih figura. Njihov pokret je jednostavan, apstraktan, pažljiv u impulsu i razvoju i očito utječe na sliku scene. Nesumnjiva čarolija ovog rada nije poentirana u smislu završene kazališne predstave kao cjeline, nego u otvorenim potencijalima igre i istraživanja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Obla člankovitost

    Objekt u Subjekt prelazi #kralježnica, kor. Nikolina Komljenović

    Pod snopovima briljantno oblikovanog svjetla plesačica postupno napinje leđne mišiće i pretvara se u svojevrsnu skulpturu koja se pruža oku gledatelja iz različitih kutova. Sve se odigrava u statičnim, vrlo polaganim promjenama ili repetativnim valovima pokreta nakon kojih slijede razdoblja smirivanja te ponovnog fokusiranja na objekt promatranja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ples oko izvora (zvuka)

    Liberdance, Zagreb: Plešite na pijanisticu, kompozicija i izvedba Franka Meštrović, koreograf Rajko Pavlić

    Piše: Maja Đurinović
    Glazbeno plesni performans Plešite na pijanisticu mogao bi se promatrati i kao koreografska intervencija plesom u zadani prostor (koncerta); prostor koji je stupovima podijeljen na dvije linije, piste koje vuku na čisto, pravocrtno kretanje, omogućuje zalet, grabljenje prostora, ali i eliptično, ritualno kruženje oko izvora zvuka
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Hodanje bez okolišanja

    U hodu, kor. Irma Omerzo

    Piše: Jelena Mihelčić
    Bez obzira na stupanj tjelesne osviještenosti kod publike, Irma Omerzo gledatelja suočava s kompleksnošću hodanja. Kasnije, uvodeći sve više teksta, opisujući dnevne rute hodanja koja uvijek zapravo završe od vrata do vrata, izgovarajući u afektu sninonime evo, idem; hodam; stižem, Omerzo predstavu iz početne apstrakcije, sve više približava svakodnevnom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dosljedan hod po liniji

    Male forme Studija za suvremeni ples i Kulturni centar Travno: non.sense, kor. Eni Vesović

    Piše: Jelena Mihelčić
    Eni Vesović gledateljevu percepciju simbolički vidi kao niz linija različitih smjerova kojima plesači obljepljuju plesni pod, ne bi li se s njima stavili u odnos. Struktura koreografije je sistematično gradirana prateći pokretanje na tlu do uspravnog tijela, međusobnih odnosa plesača i prostorno razvedene kompozicije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vrednovanje struke

    Nagrade strukovnih udruga suvremenog plesa Republike Hrvatske 2015., Zagrebački plesni centar, 26. listopada 2015.

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Broj i dijapazon izričaja unutar nominacija pokazuje interes plesne scene za Nagradu i rast prepoznavanja njezine važnosti za ovu profesiju, koja rijetko dobiva mogućnost javnog vrednovanja i priznanja. Predstava Manje zlo osvojila je dvije Nagrade – za najbolju pojedinačnu izvedbu (Zrinka Užbinec) i koreografiju (Z. Užbinec i Nikolina Pristaš) ...pročitajte cijeli tekst...
  • U logici pokreta

    5. Ganz novi festival, Međunarodni festival razvojnog kazališta, Zagreb, 19. – 23. rujna 2015.: Out of Season, kor. Ame Henderson & Matija Ferlin

    Piše: Maja Đurinović
    Svaka radnja je kratka i brzo dolazi nova koja u narativnom smislu nema veze s prethodnom ali tjelesno je savršeno organska i logično proizlazi iz nje. Sve izvode s velikom preciznošću, tako da prepoznavanje pojedinih radnji ili možda prepoznavanje sebe ili bliskih osoba u nekim radnjama postaje zabavno i duhovito
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Multimedijalno putovanje

    Postaje, kor. Zrinka Lukčec – Kiko

    Piše: Jelena Mihelčić
    Dok se projekcije oko nje mijenjaju od mnogobrojnih točaka, preko koncentričnih krugova i raznih drugih formi, autoričin se pokret čini omeđen, ponekad zamrznut. Zrinku Lukčec – Kiko dugo znamo kao kvalitetnu plesačicu, a čini se kako i njezin autorski rad sve više dobiva na kvaliteti. Postaje su fino vizualizirana i kontemplativna predstava ...pročitajte cijeli tekst...
  • Klasika, naušnice i dim – kakve veze Marjana Krajač ima s tim?

    Sodaberg koreografski laboratorij: Koreografska fantazija br. 2, autorica Marjana Krajač

    Piše: Jelena Mihelčić
    Dok je u prijašnjim radovima uočljiva bila različita konstitucija izvođačica, ovdje su neizbježno naglašene upravo tehnike upisane u tijelo. Izvrsna izvedba svih šest izvođačica kao kolektiva, nosi predstavu. Koreografska fantazija br. 2 može biti intrigantna za različite razine gledanja. Za one koji prate rad Marjane Krajač činit će se manje radikalnom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Za „gledanje, slušanje, smijanje, pa i sanjarenje“

    The Cosmic Dust Practice, autor Pavle Heidler

    Piše: Maja Đurinović
    Ples, u nizovima impulsa i poznatim obrascima sekvenci kao da procuri iz njega, povuče ga, razveseli, podsjeti na nešto. Pa pređe ne kritičko čitanje svojih zapisa, otkrića, pa se opet prepusti pokretu. Komunikacija ostaje prisna tijekom cijele izvedbe, a publika je uspješno uvučena u opuštajuće, vrckavo, samokritično samoistraživanje plesača ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kakvo tijelo smije plesati

    Tijelo, kor. Mirjana Preis

    Piše: Jelena Mihelčić
    U plesanim dijelovima, koreografski se suprotstavlja graciozan ples finih tehničkih formi, kakav proizlazi iz poza nacrtanih na papirima, s kidanjem i gužanjem zaljepljenih ilustracija te prljavijim pokretom, iskrivljenih linija i slobodnijih formi. Ideja da baš svako tijelo ima pravo plesati zaokružena je početkom i krajem predstave
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tjeskoban odjek EKV-a

    Riječke ljetne noći, 18. lipnja – 18. srpnja 2015., Tranzicijsko-fikcijsko kazalište – Trafik i Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Weltschmerz, autor Žak Valenta

    Piše: Jelena Mihelčić
    Weltschmerz miješa različite izvedbene oblike – ples, koncert, čitanje poezije, intervju, pri čemu svaki na drugačiji način tretira odnos umjetnika i scene. Izvođački pažnju plijeni Toni Flego,  Mila Čuljak i Iva Nerina Sibila su unutar svog prepoznatljivog načina kretanja. Alen Liverić i sam autor Žak Valenta ostaju u sjeni, a Maja Katić snažna je u fizičkoj interpretaciji ...pročitajte cijeli tekst...
  • Hibrid tradicije i suvremenosti

    21. Zadarsko kazališno ljeto, 30. lipnja – 4. kolovoza 2015.: Zadarski plesni ansambl, Kolo, kor. Lada Petrovski Ternovšek

    Piše: Mario Županović
    Koreografija je preciznija te dinamički i energetski dojmljivija u sekvencama s kolom i muško-ženskom komponentnom u kojoj posebno treba izdvojiti izvrstan nastup Filipe Bavčević i Mate Ivića. Unatoč ponekoj zamjerki, Kolo je zrela i dojmljiva koreografija koja posebice dobro funkcionira kao hibrid tradicionalnih i suvremenih plesnih formi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Suptilna igra prisutnošću

    Plesni centar Puls i KUC Travno, U prostoru bez., autorice Ana-Maria Bogdanović i Marina Petković Liker

    Piše: Jelena Mihelčić
    Dramaturški predstava gradira intenzitet odnosa i senzibilitet između gledatelja i izvođačice, postižući jednu vrstu duhovne privlačnosti. Uvođenjem elementa vode autorice prizivaju simboliku tjelesnog i duhovnog pročišćenja, vječnoga kruga i ciklusa, ženske plodnosti. Izloženi su i procesi izvođačke transformacije i scenske prisutnosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kvalitativni i kvantitativni rast

    60 godina Škole suvremenog plesa Ane Maletić, Zagrebačko kazalište mladih, 28. svibnja 2015.: Boris Papandopulo: Horoskop, koreografi nastavnici, izvođači učenici i nastavnici Škole

    Bila sam vrlo sretna vidjevši toliki kvalitativni i kvantitativni napredak i rast Škole za suvremeni ples Ane Maletić, a oduševio me kraj svečane proslave s nastupom svih nastavnika plesa i glazbenika (u završnom dijelu Horoskopa, koreografiji Ribe), koji su utjelovivši ideju vodilju svoje ravnateljice Normele Krešić-Vrkljan – Cijela škola pleše i svira! ...pročitajte cijeli tekst...
  • Beskrajne mogućnosti kretanja

    Nomadska plesna akademija Hrvatska, Radionica Sjeme plesa, Primošten, 3. – 5. svibnja 2015.

    Piše: Sanja Petrovski
    Radionicu namijenjenu neplesačima, održale su Tamara Curić, Larisa Navojec, Sanja Trop Fruehwald i Melita Spahić. Kroz razgovor je tematizirao osvještavanje pokreta, suvremeni ples i potreba za edukacijom nastavnika i odgajatelja. Neplesačima se približio pojam suvremenog plesa i tijela te beskrajne mogućnosti kretanja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tri unikatna svijeta

    AnaBela BelaAna, kor. Liliana Resnick

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Predstavu nose Aleksandra Mišić i Ognjen Vučinić, snažnom koncentracijom i plesačkim višeslojnim angažmanom. Petra Valentić prozračnija je u pokretu i raspršenija u koncentraciji, čime otvara mogućnost drugačijeg pristupa ovoj građi, onoga prema karakteru. Glazba Dalibora Bukvića podržava i nadopunjuje atmosferu i koreografiju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dinamične transformacije tijela i prostora

    Odsjek za suvremeni ples Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu: Hunting Family 2, kor. Francesco Scavetta

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Scavettin pristup je dinamički bogato i razigrano tijelo, s neočekivanim poveznicama unutar svoje arhitekture. Tako je apstraktna studija prostora i transformacije oblika i kretanja Hunting Family 2 kvalitetan plesni rad koji može živjeti i mimo ispitnih rokova i privući publiku sklonu detaljno razrađenoj kinetici tijela i ležernoj atmosferi izvedbe ...pročitajte cijeli tekst...
  • Igra tijela tijelom

    Prema početku, kor. Ana Kreitmeyer

    Piše: Maja Đurinović
    Umjesto poučavanja Ana Kreitmeyer proučava i na specifičan način usvaja artikulacije tijela infantiliteta. Ta zaumna logika otkrivanja tijela kao beskrajno zanimljivog samostalnog živog mehanizma u nekom nemjerljivom vremenu i prostoru izaziva kod gledatelja (smještenih u jednom oblom redu blisko plesačici) neko smireno i drago prepoznavanje – čuda ...pročitajte cijeli tekst...
  • Žena kao učiteljica u eksplozivnom duetu

    Trijada, kor. Maša Kolar

    Piše: Jelena Mihelčić
    U burnom i eksplozivnom duetu Maša Kolar je mnogo dominantnija i zrelija, ona je ta koja preuzima kontrolu i oblikuje kinesferu, dok Ricardo Campos Freire pokušava uvjetno rečeno uhvatiti korak, jer oboje su bez daljnjega izvrsni plesači. Upravo je razlika među njima, vjerojatno i dobna i očigledno iskustvena, ono što čini sukus Trijade ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kod kuće je najljepše

    Ivica Bago – novi prilog decentralizaciji plesne umjetnosti u Hrvatskoj

    Piše: Sanja Petrovski
    Entuzijazam Ivice Bage, njegova izuzetna snaga i tjelesna sposobnost, neprikosnoven šarm i znanje nakupljeno u brojnim umjetničkim kompanijama, otvarali su mu vrata širom svijeta i, nešto manje, u Hrvatskoj. Postavljajući si visoke standarde Bago, zajedno s Limor osmišljava vlastiti izraz kao spoj estetike suvremenog plesa i modernog baleta ...pročitajte cijeli tekst...
  • Skica za pogled

    BADco., Zagreb: Crtač, kor. Nikolina Pristaš, red. Goran Sergej Pristaš

    Piše: Jelena Mihelčić
    Naprestanom komparacijom koreografiranja ili bolje rečeno tjelopisa s crtanjem, BADco. sugerira na ovisnost plesa o vlastitoj slici, na to kako se ples gleda, kako izgleda na van i kako će ga vidjeti i interpretirati gledatelji, dok pogled iznutra najčešće ostaje nepoznat. Crtač rasvjetljava upravo tu diskrepanciju koja postoji između slike koju ima autor i slike koju vidi gledatelj ...pročitajte cijeli tekst...
  • Poslijepodne jednog gledatelja

    Sodaberg koreografski laboratorij, Zagreb: Varijacije o osjetnom, kor. Marjana Krajač

    Piše: Jelena Mihelčić
    Varijacije o osjetnom dosljedno promišljaju ples kao nešto čemu je trajanje, odnosno vrijeme jedan od bitnih poetičkih alata, a kinestetička osjetilna veza između plesača i promatrača temeljni element komunikacije. Po svemu je dakle riječ o nastavku istraživanja započetog nagrađivanom Koreografskom fantazijom br. 1, koje je jednako radikalno, intrigantno i lijepo ...pročitajte cijeli tekst...
  • Folklorom do tolerancije

    Udruga profesionalnih plesnih umjetnika Puls u suradnji sa Školom suvremenog plesa Ane Maletić, Zagreb: This/krimi/nacija, autorica Katarina Đurđević

    Piše: Jelena Mihelčić
    Najsnažniji trenutak predstave događa se početkom drugog dijela, iznenadnim ulaskom brojnog ansambla u maniri hrvatskih tradicijskih plesova. Masom upravljaju glasni povici pojedinih plesača, Naredbe ansambl poslušno i neupitno slijedi. Tek povremeno netko izlazi iz unisona smjera grupe, da bi se vrlo brzo vratio u njega
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Promišljeno i šarmantno

    Dječje kazalište Dubrava, Zagreb, Performing arts collective VRUM, Udruga za scenske umjetnosti Prostor Plus, Rijeka: Minimi, kor. i red. Sanja Tropp Frühwald, Till Frühwald

    Pitanja o veličini i perspektivi prema kraju se polagano usmjeravaju prema tematiziranju rasta i odrastanja, gdje kroz razgovor i djeca u publici pridonose svojim odgovorima. Glumačko-plesački trojac s podjednakom lakoćom savladava i glumačke i pjevačke i plesačke zadatke, uspijevajući pritom iskreno i neposredno komunicirati s publikom ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji