Festivali, platforme, mreže

  • Od jučer za sutra

    Festival američkog kazališta, Zagreb, 22. – 26. studenoga 2015.: Newyorški alternativni teatar – PS 122; Yesterday Tomorrow, red. Annie Dorsen; Thank You for Coming: Attendance, kor. i red. Fay Driscoll

    Koreografsko istraživanje autorice Faye Driscoll Thank You for Coming: Attendance postavlja publiku na scenu te zahtijeva od svakog posjetitelja da i sam aktivno sudjeluje u predstavi. Takvom interakcijom doista se pomiču granice uobičajenog teatarskog iskustva, a uključivanje publike u predstavu ne izaziva nikakvu nelagodu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prilog decentralizaciji

    Zadarski plesni ansambl i HNK Zadar: 2. večer plesne minijature, Okupljanje nezavisne zadarske plesne scene, 17. studenoga 2015.

    Piše: Sanja Petrovski
    Zadar je mali plesni kulturni centar u kojem se tijekom godine održava mnoštvo plesnih događanja poput festivala, predstava, radionica i tečajeva. Projekt kao što je Večer plesne minijature, Okupljanje nezavisne zadarske plesne scene pomaže podizanju kulturne i kazališne svijesti lokalnog stanovništva i pridonosi decentralizaciji plesa u Hrvatskoj ...pročitajte cijeli tekst...
  • Arhive i planovi

    Karlovac Dance Festival – Jesensko izdanje, 20. – 23. studenoga 2015.: Nomadografija

    Piše: Sanja Petrovski
    Veliki trud Melite Spahić Bezjak, umjetničke voditeljice festivala i udruge F.R.E.E. D.A.N.C.E, njezina silna volja, znanje i ljubav prema plesnoj umjetnosti rezultirali su nadasve neobičnim, toplim, duhovitim, multimedijalnim plesnim događanjem u kojem je fokus bio velikim dijelom na arhivi, temi koja je sve prisutnija na plesnoj sceni Hrvatske ...pročitajte cijeli tekst...
  • Partikularne impresije

    5. Ganz novi festival, Međunarodni festival razvojnog kazališta, Zagreb, 19. – 23. rujna 2015.: Geneza (Genesis), kor. Mala Kline

    Iako predstava traje relativno dugo, neočekivani rezovi zadržavaju gledatelje u kakvom-takvom iščekivanju. Svaki gledatelj svojim asocijacijama dopunjava san, pa izgleda da autorica ne očekuje da gledalište primi neku jednoznačnu poruku, nego se zadovoljava s partikularnom impresijom pojedinih trenutaka i scena predstave ...pročitajte cijeli tekst...
  • Linije, zajednice, obitelji

    Improspekcije, 9. međunarodni festival improvizacije, Zagreb, 3. – 9. listopada 2015.; 19. – 21. studenoga 2015.: p, kor. Peter Pleyer, Display, kor. Maria Francesca Scaroni

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Pitanja koja postavljaju Improspekcije u centru su pažnje velikog segmenta lokalne i međunarodne plesne scene. Propitivanje plesačkog-izvođačkog identiteta; pozicije plesa unutar društva i destabiliziranje historiografija kroz inovativno traganje za novim interpretacijama, neke su od smjernica ovog aktualnog, živog i inspirativnog polja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Jednostavno jedno

    7. Monoplay, festival sola, Zadar, 29. kolovoza – 1. rujna 2015.: Cloud Deluxe, autorice Stošija Zrinski i Martina Šver

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Koreografija je organizirana kroz repeticije motiva koji se polako zgušnjavaju i postaju jasni. Na početku su česta kruženja, kotrljanja i spirale u kontrastu sa statičnom točkom, traženjem središta i centra. Drugi je motiv teži, opisniji, prepoznajemo ruke zaustavljene na leđima, restrikciju, ograničenje. No tijek kretanja i protok glazbe ostaju neprekidni ...pročitajte cijeli tekst...
  • Satirična razmjena dobara

    5. Ganz novi festival, Zagreb, Teatar &TD, 19. – 23. rujna 2015.: Positions, autorica Ivana Müller

    Piše: Jelena Mihelčić
    Ivana Müller u predstavi Positions uspostavljaju duhovitu, jednostavnu, a istovremeno inteligentnu i pronicljivu situaciju. Autorica prije svega izlaže principe trgovine i svođenja baš svega na robu kojom se moguće nadmetati. Princip koji hrani svjetsku ekonomiju, ali i koji postavlja pitanja o procjenjivosti nekih općih, društvenih vrijednosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Osjetilnost sjećanja

    7. Monoplay, festival sola, Zadar, 29. kolovoza – 1. rujna 2015.: Plesni teatar Ljubljana, Nótt, kor. Lada Petrovski Ternovšek

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Autorica otvara scene kao nepovezane otoke sjećanja koji izranjaju iz njezinih asocijacija na temu noći. Koreografski je svaka scena svedena na nužno, kao u snu ili u sjećanju, kao esencija određene situacije. Specifičnost rada je uronjenost u osjetilno, u gotovo taktilnu memoriju. Kroz rad se tako provlači igra materije i tijela: bijele plastike, kose, kože… ...pročitajte cijeli tekst...
  • Meditativni balans

    Festival novog cirkusa i Rendez-vous, Festival Francuske u Hrvatskoj, svibanj – rujan 2015.: Lonely Circus, Fall, Fell, Fallen

    Piše: Maja Đurinović
    Pojednostavljeno, Fall, Fell, Fallen Lonely Circusa je niz odličnih etida Sébastiena Le Guena, točaka ravnoteže s daskama, stupićima, slacklineom, koje su na neki način ozvučene ili sinkronizirane autentičnim, začudnim instrumentarijem beskrajno angažiranog Jérômea Hoffmana, koji ravnopravno preuzima akciju i pažnju tijekom izvedbe ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sunčana završnica

    16. festival plesa i neverbalnog kazališta Svetvinčenat, 24. – 27. kolovoza 2015. (2)

    Piše: Sanja Petrovski
    Stvarajući vlastiti koreografski vokabular, kao i njemu odgovarajuću logiku komponiranja, Saša Božić i Petra Hrašćanec ujedinjuju spoj mentalnog procesa rada na predstavi sa onim neformalnim, praktičnim, emotivnim, što čini predstavu Trilogija kompleksnim djelom koje rezultira bezrezervnom suradnjom publike u završnim scenama ...pročitajte cijeli tekst...
  • Stopala koja obećavaju

    16. festival plesa i neverbalnog kazališta Svetvinčenat, 24. – 27. srpnja 2015. (1)

    Piše: Maja Đurinović
    Pledging Foot je ispunio tzv. Placu sjajnom i glazbom i mladenačkom energijom, organskom, divljom, ritualnom, u dobro izbalansiranoj izmjeni sola i različitih, naizgled spontanih, neobaveznih grupiranja. Izvođači su održali uzbuđenje angažirane, dinamične, fizički zahtjevne plesne igre. Svatko od njih ponudio je i potvrdio specifičnu osobnu vještinu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Suvremeni nomadi plesa

    32. tjedan suvremenog plesa, Zagreb, 29. svibnja – 20. lipnja 2015. i Rendez-vous, Festival Francuske u Hrvatskoj, svibanj – rujan 2015.

    U Francuskoj nove skupine preživljavaju zahvaljujući koprodukcijama. Nije im lako, no francuski se umjetnici ne žale. Smatraju se sretnicima jer uspijevaju biti plaćeni za ono što rade, makar se, kako bi napravili predstavu, često moraju seliti u više gradova ili država. No, to im ne smeta. Njihov je život postao stalna migracija
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Psihodelična video mašina

    7. Perforacije Festival, Rijeka – Split – Zagreb, 13. – 29. lipnja 2015.: Dirty Dollhouse: #sveštotrebateznati, autorica Ina Sladić

    Piše: Jelena Mihelčić
    Ina Sladić je kompletna izvođačica dobrih plesačkih i glumačkih vještina. S obzirom da je kao partner u predstavu uskočio u zadnji trenutak Pero Banda nije mogao sakriti nesigurnost. #sveštotrebateznati je duhovita i inteligentna predstava, ne prva, ali svakako jedna od pristupačnijih, koja će vas podsjetiti na način života uz ekrane
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sofisticirani kozmički ples

    7. Perforacije Festival, Rijeka – Split – Zagreb, 13. – 29. lipnja 2015.: O.N.E., Horizont događaja, kor. Martina Nevistić

    Piše: Jelena Mihelčić
    Stilski, pokret je oblikovan općenitim suvremenoplesnim leksikom kojemu nedostaje autentičnog autorskog upliva, nečeg što bi ostalo u pamćenju, ali je istovremeno ugodna njegova čistoća i profiliranost. Predstava Horizont događaja privući će gledatelja atraktivnom atmosferom, jasnom namjerom i dinamikom plesnog pokreta ...pročitajte cijeli tekst...
  • Arhetipski svijet duhovnosti

    32. tjedan suvremenog plesa, Zagreb, 29. svibnja – 20. lipnja 2015.: Association NOA, Ntu i Skwatta, kor. Vincent Mantsoe

    Skwatta ima elemente naracije koji ipak nisu stavljeni u prvi plan. Plesač ima namjeru prenijeti atmosferu južnoafričkog predgrađa, njegove bijede i jada, no publika umjesto priče iščitava emociju – samosuzdržan bijes i srdžbu, izraženu neprestanim nizom sekvenci stiliziranih udaraca kroz koje probijaju pokušaji smirivanja, smijeha, tuge, očaja i ljepote ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ukidanje klišeja o golome tijelu

    7. Perforacije Festival, Rijeka – Split – Zagreb, 13. – 29. lipnja 2015.: Studio za suvremeni ples, Zagreb, Nečastive, kor. Bruno Isaković

    Piše: Jelena Mihelčić
    Pokret najprije vidimo samo na razini abdomena i rebara koji se šire i skupljaju disanjem koje uzrokuje niz neprirodnih pokreta koji grupu počinje ispreplitati diskretnim i pažljivim doticanjima. Problem predstave je što se čini kao da se koreograf skriva iza plesača kojima je koreografija zapravo uvelike prepuštena
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Osjetljiva tijela u pokretu

    32. tjedan suvremenog plesa, Zagreb, 29. svibnja – 20. lipnja 2015.: Ethnoscape, autorica Cécile Proust

    Piše: Katja Šimunić
    Kao ekstenziju migrantskih priča Cécile Proust izložila nam je svoje zaplesano tijelo koje je te priče otjelovilo na način da osjećamo drhtaje straha bićâ koja su morala napustiti svoja boravišta ili pak zanose njihova sjećanja. Učinila je da osjećamo bliskima, toplima, pulsirajućima, živima, mnogoobličnu hrabrost i odlučnost, otpor migrirajućih tijela ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tjeskobna izvedba na granici intimnog i javnog

    32. tjedan suvremenog plesa, Zagreb, 29. svibnja – 20. lipnja 2015.: All dressed up with nowhere to go, autorica Giorgia Nardin

    Piše: Jelena Mihelčić
    Iako je pokret minimalan, ispunjava ga visok intenzitet emocije. Njihova drhturava tijela djeluju krhko i osjetljivo. Scenska izloženost izaziva gotovo neizdrživu nelagodu. Giorgia Nardin jednostavnim postupcima kreira snažnu scensku situaciju koja gledatelja uvlači u osjećaj izvođačke tjeskobe, paradoks istovremeno intimnog i javnog bivanja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pregled najistaknutijih domaćih imena

    32. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, 29. svibnja – 20. lipnja 2015.: Hrvatska selekcija

    Piše: Jelena Mihelčić
    Hrvatska selekcija bila je uvjetovana nekolicinom različitih faktora te se kao i sa svakom selekcijom, koja je uvijek ograničena, možemo slagati ili ne, ali je u cjelini dala pregled trenutno najistaknutijih imena domaće plesne scene. Iz selekcije osvrnuli smo se na predstave Pokret-ač, Ti i Luna Malekova o kojima dosad na Plesnoj sceni.hr nismo pisali ...pročitajte cijeli tekst...
  • Obrtanje percepcije spolova

    32. Tjedan suvremenog plesa, 29. svibnja – 20. lipnja 2015, Međunarodna selekcija.: Compagnie Karina Holla, Fremd Körper, autorica Karina Holla; Cie Thor, ReVoLt, kor. Thierry Smits; Supernatural, autorica Simone Aughterlony

    Piše: Jelena Mihelčić
    U nevjerojatnoj priči i jednoj od najboljih izvedbi na festivalu, radu Fremd Körper, autorica Karina Holla vješto balansira između različitih uloga i jezika. Snažna je to i tragikomična predstava koja se baviu i danas aktualnim pitanjima o tretiranju osobe kao robe na tržištu na kojem i danas vlada snažna spolna i rodna diskriminacija ...pročitajte cijeli tekst...
  • Užitak u smijehu

    32. tjedan suvremenog plesa, Zagreb, 29. svibnja – 20. lipnja 2015.: Corpoceleste_C.C.00#, San Benedetto del Tronto, Italija, Joseph i Joseph_kids, ideja: Alessandro Sciarroni

    Umjetnik skreće našu pozornost na problem osamljenosti, nedostatka komunikacije i ljubavi, a da pritom nije nimalo banalan i općenit u izrazu. Najljepše je bilo vidjeti kako se i starija publika smije do suza. Premda sam u istom danu gledala dvije gotovo istovjetne predstave, bilo je doista lijepo pogledati ih i uživati u njihovom spontanom humoru ...pročitajte cijeli tekst...
  • Korektno i početnički

    32. tjedan suvremenog plesa, Zagreb, 29. svibnja – 20. lipnja 2015.: Collectif ÈS, Hippopotomonstrosesquippedaliophobie, autori: Sidonie Duret, Jeremy Martinez, Emilie Szikora; Sine Qua Non Art, Des Ailleurs sans lieux, koncept i koreografija: Christophe Béranger, Jonathan Pranlas-Descours

    Piše: Jelena Mihelčić
    S francuskog koreografskog natjecanja (Re)connaissance u Zagreb su došla dva nagrađena rada. Kako su djelo autora koji već imaju iskustva, predstave Des Ailleurs sans lieux i Hippopotomonstrosesquippedaliophobie prilično su početnički napravljene. I premda su radovi posve korektni, uz vrsne izvođače, u suštini su dopadljive varijacije na temu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Yin i yang

    32. tjedan suvremenog plesa, Zagreb, 29. svibnja – 20. lipnja 2015.: Compagnie Adrien Mondot & Claire Bardainne, Lyon, Francuska, Hakanaï, red. Adrien Mondot & Claire Bardainne; Compagnie d'Autres Cordes, Marvejols, Francuska, Bez mjesta (Aucun Lieu), koncept Franck Vigroux

    Piše: Maja Đurinović
    Čarobni kubus u predstavi Hakanaï silno je zavodljiv i poziva u svoj svemir mirnih plutajućih znakova, slova i brojki, Teško je razaznati i razlikovati kolika je moć plesačicine manipulacije i utjecaja na transformacije (tog njezinog) svemira,  a koliko joj se sve to neizbježno dešava, tek – u duhu smirujuće istočnjačke spoznaje – nije ni važno; dobro je ...pročitajte cijeli tekst...
  • U tri djela

    32. tjedan suvremenog plesa, Zagreb, 29. svibnja – 20. lipnja 2015.

    32. Tjedan suvremenog plesa protegnuo se na tri tjedna događanja posvećenih plesu te je podijeljen u tri tematska bloka. Prvi blok je započeo predstavljanjem hrvatske plesne scene i (ne)Konferencijom. Drugi blok plesnih događanja je posvećen plesnim radionicama, predstavljanju plesnih škola i filmovima, a treći međunarodnoj selekciji 
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kako govoriti Ples?

    Advocates of Dance. International Advocacy Meeting for Contemporary Dance (Međunarodni zagovarački susret za suvremeni ples), Sofija, Bugarska, 13. – 15. svibnja 2015.

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Sukob progresivne, brze, kreativne i umrežene nezavisne scene s tromim institucionalnim sistemima, zaoštren problematikom EU programa, zajednički je problem cijele regije, kojem su u zaleđu politički diskontinuiteti i ekonomska kriza. Sve to rezultira u sve slabljenju pozicije umjetnika i sve težoj argumentaciji uloge umjetnosti u društvu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Novi koncept za nova i drukčija rješenja

    16. Platforma HR, Pogon Jedinstvo i Klub Močvara, Zagreb, 22. – 29. travnja 2015.,

    Piše: Jelena Mihelčić
    Osim prostora za eksperiment kroz TASK, izvrsno je što je Platforma HR odlučila dati prostor i za dječje programe te takozvane ulične plesove. Gomila je to izvrsnih malih plesača, budućih profesionalaca ili plesne publike, a i koreografa, poput Maria Vrbaneca koji moće oblikovati predstave temeljene na kombinaciji suvremenih i uličnih plesnih tehnika ...pročitajte cijeli tekst...
  • Arhiv plesa kao živa tvar

    16. Platforma HR, Zagreb, 22. – 29. travnja 2015: Kako dotaknuti zmaja – Arhiv kretanja u pet solo scena, autorica Iva Nerina Sibila

    Piše: Jelena Mihelčić
    Tema predstave Kako dotaknuti zmaja važna je i ako znamo da u Hrvatskoj još uvijek ne postoji prostor za sustavan i stručan pristup arhiviranju domaće plesne umjetničke građe. Jednom kada se s njom i započne, bit će korisno prisjetiti se ove predstave koja u jednom trenutku navodi zahtjeve koje arhivistika postavlja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Jezik druge umjetnosti

    Ples na 28. Muzičkom biennalu Zagreb, 18. – 25. travnja 2015.

    Tijekom izvedbe predstave Invisible Time osjećamo emocionalnu povezanost izvođača. Jasna je podjela na plesača i udaraljkašicu. U zajedničkoj izvedbi puno strukturiranija i energičnija glazbena dominacija udaraljkašice izaziva plesača da od neprimjetna kretanja po podu raste do potpune vizualne prostorne dominacije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Community show koreografskih procedura

    Uz događanje Kiss Marathon, voditeljica: Željka Sančanin, Muzej suvremene umjetnosti, 13. – 15. ožujka 2015.

    Piše: Jelena Mihelčić
    Kiss Marathon je u formatu mini festivala pozvao koreografe kako bi kroz otvorene treninge i prezentacije s kolegama i zainteresiranom publikom podijelili svoje radne metodologije te ideje i pitanja kojima se trenutno bave u svom umjetničkom radu. Rezultat je neka vrsta community showa koji arhivira rad domaćih koreografa
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Glas i tijelo

    7. Gibanica, bienale slovenske sudobne plesne umetnosti (biennale slovenske suvremene plesne umjetnosti), Ljubljana, 19. – 21. veljače 2015.: Okus tišine uvijek rezonira, koncept Irena Tomažin

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Nakon uvoda ulančavaju se scene u kojima se glas, tijelo i prostor neočekivano, lucidno i scenski gusto na različite načine su-odnose pa tako čujemo ljudske glasove i one životinjske koji se multipliciraju i dr. Svaka ta akcija oblikuje drukčiju tjelesnost, kretanje i gestiku, koja je kod Irene Tomažin uvijek meka i organska, sidrena u i oko glasovne akcije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Intenzitet i distanca

    4. Ganz novi festival, međunarodni festival razvojnog kazališta, Zagreb, 17. - 21. rujna 2014.: On Orientations / One Place After, autorica An Kaler

    Piše: Iva Nerina Sibila
    An Kaler dječačke, queer pojave, izvođački je introvertna, distancirana od publike, gotovo sramežljiva, no istovremeno intenzivna čak dramatična. Ovaj solo odvija se isključivo na podu tako što izvođačica radi s osjetom prostora kroz površinu tijela, stapajući se s podom i zidovima. Kretanje je repetitivno i uvlači nas u gotovo šamansko stanje ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji