Eseji, refleksije, komentari

  • Jasna Layes Vinovrški – migracija i sustavi kontrole

    Što su to migracijska tijela? (4)

    Jezik je vrlo važan u migracijskim procesima – zato je on neizostavni dio predstave. „Walter Benjamin govori da je izvanredno stanje svako stanje u kojemu nemamo kontrolu, a takva stanja više nisu izuzetak. Nesigurna stanja proizvode se s namjerom stvaranja ekonomskih dobitaka. Zanimalo me kako to mogu postići u izvedbenom obliku.“ ...pročitajte cijeli tekst...
  • Alessandro Sciarroni – migracija kao vrtnja

    Što su to migracijska tijela? (3)

    U talijanskom gradu Bassano del Grappa sudionici projekta upoznali su pojedine imigrante s Lampeduse. Talijani imigrantima, priznaje Sciarroni, nisu skloni. „U Italiji je izuzetno teška situacija. Ljudi se žale da vlada misli jedino na imigrante i na njihove probleme, a da zapostavlja svoje građane. Naravno da to nije istina.“
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Su-Feh Lee – Migracija kao otvorenost prema novome

    Što su to migracijska tijela? (2)

    Svoja iskustva stečena tijekom dvogodišnjeg projekta Su-Feh Lee iznijela je u obliku umjetničkog predavanja pod nazivom Stvari koje nosim. Dok pleše Su-Feh Lee sluša svoje tijelo, osluškuje animalnu stranu svoga bića, objekte koji je okružuju, prostor i publiku. Ne želi nametati svoju volju, nego supostojati sa svima i svime u sebi i oko sebe
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Cécile Proust – Migracija kao osnaživanje

    Što su to migracijska tijela? (1)

    Ethnoscape je predstava u kojoj Cécile Proust želi dati glas imigrantima. „Imigranti su za mene junaci. Oni bi trebali biti svima nama primjer jer mijenjaju sudbinu svojom voljom. Nemam namjeru govoriti o masi jer problem imigracije nije masovan, nego osoban. Zanimaju me određeni pojedinci i njihove priče jer je svaka od njih jedinstvena.“ ...pročitajte cijeli tekst...
  • Škola umjetničke tjelesne kulture

    Uz 60. obljetnicu Škole suvremenog plesa Ane Maletić (2)

    Piše: Maja Đurinović
    Ana Maletić otvorila je svoju prvu Školu umjetničke tjelesne kulture u Zagrebu u jesen 1932. Već iz naziva je jasno da je to područje koje nastoji pomiriti i objediniti različite interese. Ukratko, Aninim riječima: „Tjelesna kultura je u prvom redu pedagoško sredstvo: ona hoće da odgoji generacije, ona želi da ih osposobi za bolji i intenzivniji život.“ ...pročitajte cijeli tekst...
  • Teški počeci

    Uz 60. obljetnicu Škole suvremenog plesa Ane Maletić (1)

    Piše: Maja Đurinović
    Koliko je dopisa i sjajno sročenih obrazloženja utemeljenih na međunarodnim iskustvima Ana sročila i poslala na instance političke i kulturne moći! Uzalud. Škola nikako da zaživi onako kako ju je ona zamislila, u kontekstu akademske zajednice, nego je zadržana na razini zanata, srednje stručne spreme, nešto malo više od fizičkih radnika
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Demokratizacija plesa

    Pitanje demokratizacije plesa na primjeru postmodernih koreografa Judson Dance Theatrea

    Judson Dance Theater (JDT) nije se bavio demokratizacijom; bio je platforma za stvaranje umjetnosti čije su karakteristike djelovanja uvelike uvjetovane izvanjskim okolnostima. Njegova dominantna funkcija uvijek je bila primarno umjetničkog karaktera – preispitivanje medija plesne umjetnosti. Pojam demokratizacije je svojevrsni nusproizvod JDT-a ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv